{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed
  • #4   19. jan 2011 Jeg kan også tydeligt se på Luna, hvis hun har gjort noget hun egentlig ikke må

  • #5   19. jan 2011 Min hund ved udmærket godt, når han har stjålet - han ser ikke brødbetynget ud, han ser edderdylme fræk og hoverende ud *GGG*

    Det er bare LIDT sjovere at stjæle, når det afstedkommer en reaktion...


  • #6   19. jan 2011 Jeg tror ikke på hunde kan få dårlig samvittighed, blive flove, jaloux og hvad vi mennesker ellesr kan finde på at tilægge dem... selvfølgelig kan det ske at hunden godt VED den har gjort noget galt, da den har fået nej ved en bestemt ting 100 gange.. men at den ligefrem bliver ked af det bagefter tror jeg overhovedet ikke på..

  • #7   19. jan 2011 CH ja lige præcis...så er der fræk leg.. TROR de! smiley

    Hummer kan også tage en sko f.eks.. og når jeg så rejser mig spytter han den ud og går en helt anden retning med ryggen til... DET VAR IKKE MIG.. LA LA LA--


  • #8   19. jan 2011 Krumme: Måske er der en sammenhæng mellem dit kropssprog, når du TROR han har gjort noget og din hunds adfærd?

  • #10   19. jan 2011 Jeg er sikker på hunden ved når den har gjort noget den ikke må...
    Om den har desideret dårlig samvittighed - næppe... Men den er ikke i tvivl om at det gjorte er fy.
    Kom hjem den anden dag og ville gå oven på i stuen med lidt guf og se tv og hygge med hundene. Mynte gik som altid glad med, men schæferen ville bare ikke med op?? Uanset hvor meget jeg kaldte og lokkede.. Tænkte til sidst at det måtte hun sgu da også selv om....og gik op til en ødelagt topmadres i hundesengen...
    Så tror da fanden hunden ikke ville med op...


  • #12   19. jan 2011 Det kunne bare godt tænkes, at hunden kan aflæse at I er en smule anspændte, fordi I tror hunden har lavet ballade eller har en erfaring med, at hunden har gjort det.

    Jeg tror ikke på dårlig samvittighed.. Det kræver at hunden har en fornemmelse af hvad der er rigtigt eller forkert. Men derfor kan det da ikke udelukkes, at hunden har lært, at en bestemt handling giver skideballe, når ejeren kommer hjem eller reagerer med dæmpende signaler, fordi de har lært, at en bestemt handling er forbudt.


  • #14   19. jan 2011 Tror ikke de har dårlig samvittighed men de ved godt de har gjort noget galt. Hunde er jo ikke dumme :o)

    Kia har været rigtig slem til på det sidste at åbne køleskabet hver evig eneste gang hun var alene hjemme og det er megadyrt at have det stående åben i flere timer grr. Men jeg ignorede det OG hende når jeg kom hjem til jeg havde lukket det.

    De få dage hun ikke have åbnet det fik hun en masse glad opmærksomhed med det samme jeg kom ind af døren og så det var lukket (gad vide om hun bare har lært at lukke det også? Men hvad det er stadig billigere end at have det stående åben)

    I den sidste uge har hun kun åbnet det een gang og det var mens jeg var hjemme :o)
    Så hun har lært at hendes handl. var uønsket. Men tvivler stærkt på hun på noget tidspunkt har haft dårlig samvittighed.

    Når hun stjæler noget går hun som CH's bjæfer. Hun kommer og viser mig det og så kan man se narrestreger i øjnene "Seeee Moar. Jeg er en fræææk tyvetøs lalalala. Se om du kan fange mig" :o)


  • #15   19. jan 2011 Susanne: Vil du ikke mene, at dårlig samvittighed kræver en forståelse af rigtigt og forkert? Hvordan skulle hunden - som jo er en helt anden art end vores - have en fornemmelse af hvad vi synes er rigtig og forkert opførsel, hvis den ikke på en eller anden måde har erfaret, at dens adfærd havde en ubehagelig konsekvens? Når ikke engang børn kender til hvad der er rigtigt eller forkert uden at have lært det, vil jeg mene, at det er fuldstændig urealistisk, at en hund skulle kunne det uden at have lært det.

    Krumme: Jeg tror stadig ikke på dårlig samvittighed. Jeg tror på han har lært, at en bestemt handling fra hans side afføder en handling fra jeres side og hvis den har været ubehagelig, vil han selvfølgelig forsøge at afværge konflikten ved at sende dæmpende signaler.

    Som jeg også skrev til Susanne, tror jeg ikke på, at hunden har en fornemmelse af rigtigt og forkert.


  • #16   19. jan 2011 Hvis ikke en hund kan lærer en bestemt adfærd er uønsket - hvad er det så lige Nej-kommandoen er til for smiley Selvfølgelig kan de det.

  • #17   19. jan 2011 Når Bounty har lavet noget han ikke må, og jeg ikke ser de med det samme, jeg kommer ind af døren, opfører han sig som han plejer...
    Det er først når jeg får øje på den tomme vasketøjskurv og JEG får en anden holdning i kroppen, han begynder at se ud som en med dårlig samvittighed...
    Han reagere simpelt hen på min kropsholdning, ikke på det han har lavet - fordi han ved at der er en skideballe på vej mår mor ser sådan ud...

    Man snakker tit om hundens dæmpede signaler, og om hvor hurtigt hunde opfatter dem... også vi viser hunden vores dæmpede signaler, som de opfatter meget hurtigere end menesker gør, så selv den mindste ændring i kropsholdningen hos ejer er nok, til at fortælle hunden at der er noget på vej...

    Fx. er Bøffen lige kommet ude fra badeværelset med en sok i munden, Jeg kan hører det på den måde han går på, han lister helt oppe på tærende, og så ved jeg at han har noget han ikke må, så jeg vender mig om og kikker på ham og lige nu ser han ud som om han har den dårligste samvittighed, simpelt hen fordi jeg mildest talt ser ret muggen ud smiley
    Han ved godt at han ikke må ta tøj fra vasketøjskurven, fordi jeg skælder ud hver gang, derfor lister han helt oppe på tærende, for han ved at når jeg vender mig om får han ballade...

    Der er det hunden har lært, gennem tiden jeg tar en sok- resultat: mor bliver sur...
    Jeg laver et af mine tricks- resultat: jeg får en lækker godbid... osv...
    De lærer bare af de gentagende situationer der sker omkring dem...


  • #19   19. jan 2011 Ok Krumme, bevares. Så har jeg misforstået dine indlæg.

  • #20   19. jan 2011 Jeg tror man skal skelne mellem det, at hunden har indlært at noget adfærd er uønsket og reagerer på det, og så at den har dårlig samvittighed :o)

Kommentér på:
Dårlig samvittighed

Annonce