{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.063 visninger | Oprettet:

Angst efter kastration :( {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er min hund blevet meget angst/nervøs efter kastrationen . Jeg har prøvet Zylkene Dap halsbånd haft adfærdsbehandler ude og han er nu på clomicalm, som heller ikk virker på ham. Han er også blevet tjekket af dyrelægen om han skulle have smerter og så har han været hos kiropraktor.
Er der nogle der har flere forslag til hvad jeg kan gørè?
Syntes det er så svært. Elsker min mund over alt på jorden og vil gøre alt for at hjælpe ham. Jeg ved bare snart ikk hvad jeg skal gøre mere, håber der er nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst efter kastration :(
  • #1   18. nov 2010 Det blev han for ca et halvt år siden.

  • #2   18. nov 2010 tja , det var det jeg blev advaret imod af min adfærdsbehandler , også fordi min i forvejen er lidt angst ovs , og jeg snakkede frem og tilbage og i min hunds tilfælde der var det jo så det væreste jeg kunne .. men jeg ved at min adfærdsbehandler har lidt erfaring med det , så du kan evt prøve at skrive til hende ? .. hundecenternord.dk

  • #3   18. nov 2010 Jeg syntes det er så svært hvad man skal gøre når han bliver så bange han bare vender om og bare vil hjem. syntes slet ikk der er noget der virker til at få ham til at blive rolig og gå med frem ad. Det gør mig fustreret og ked af det.

  • #4   18. nov 2010 hvor længe har han været på Clomicalm?

  • #5   18. nov 2010 Ja, det er en trist situation, men kan det stadig nå at ændre sig?
    Og hvordan var han før? Det har ikke været på tale evt, at give ham et hormontilskud?

    Til andre der måtte læse dette indlæg, og har overvejet kastration, ligger jeg lige et link:

    (link fjernet)



  • #6   18. nov 2010 Marianna H - det har han været i 14 dage. men syntes faktisk det er blevet værre i de 14 dage :S

    Charlotte C - jeg har aldrig hørt om hormon tilskud, er det noget du kender til??
    Han har altid været nervøs af sind, men ikke så slemt som nu. Og jeg ved ikke om det kan ændre sig. det håber jeg stærkt på det kan.


  • #7   18. nov 2010 ok Ditte, det tager op til fire uger før det virker. Det tager toppen af angsten, så du kan komme til at arbejde hunden ud af angsten.

  • #8   18. nov 2010 fik vist læst et sted du har brugt clomicakm, virkede det godt på din hund? og er det en han eller hun hund du har, har læst det virker bedst på hun hunde, men om det passer ved jeg ikke

  • #9   18. nov 2010 Ja, min hanhund fik en lydfobi efter to høje brag fra et træningsområde for forsvaret. Det blev så slemt at han kun ville ud i haven. Da jeg boede overfor flyvestation Karup havde jeg to valg, aflivning eller flytte.

    Jeg flyttede så han kunne få ro og jeg kunne bedre styre hvornår og hvilken lydstyrke der kom under træningen. Det tog et årstid og han er trappet ud af clomicalm igen :o)

    Jeg tror ikke, at kønnet har indflydelse på virkningen :o)


  • #10   18. nov 2010 Okay, fik han clomicalmen et år? og hvor længe gik der inden du så en virkning? og hvordan er din hund idag ? smiley

  • #11   18. nov 2010 Jeg kender en der var blevet kastreret, og på grund af andres hunde store interesse i ham, fik han indsprøjtninger med kønshormoner. Men hvis I har kontaktet dyrlægen, skulle man tro de havde nævnt det. Men det er da værd, at spørge dem.

    Ellers tror jeg han skal ud og have en masse gode oplevelser smiley
    Og så tror jeg også de er eminente til at mærke, hvordan vi har det. Og vi kan jo nemt blive nervøse og på dubberne, når vi føler med dem smiley

    Vil meget gerne høre, hvis der kommer ændringer.
    God bedring med ham smiley


  • #12   18. nov 2010 Han fik clomicalm i knap et halvt år. Virkningen så jeg først efter en måned.

    Han hørte/reagerede på skud fra skoven, døre der smækkede, og andre pludselige høje lyde, men pludselig kunne jeg få hans opmærksomhed og lave sjove ting med ham, så lyde kom til at betyde noget godt for ham.

    Nu da registrerer han lyde fra skud men fortsætter med det, han var igang med.

    Der er håb forude og det tager tid med adfærdsændringer :o)



  • #13   18. nov 2010 Håber sådan clomicalmen virker på min hund, syntes bare det er lidt mærkeligt at jeg føler hans angst er blevet forværret de sidste 14 dage mens han har fået det smiley Nu har jeg størst problem med at få min hund med ud og gå, har du nogle foreslag til hvad jeg kan gøre når han bliver rigtig bange, får halen mellem bene og KUN vil den vej tilbage mod hjemmet? Kan slet ikk få kontakt eller noget med ham.

  • #14   21. nov 2010 det bare svært når jeg ikke kan få kontakt til ham og han hiver så meget i retningen hjem ad, at min arm er ved at falde af.

  • #15   21. nov 2010 Didde, min hund ville i starten kun stå udenfor huset. Jeg lod ham i hele tiden bestemme hvor meget han turde og jeg fulgte bare efter ham, for at vise ham, at han har styr på sin situation.

    Mange gange kørte jeg ud hvor jeg ikke forventede lyde og steder han ikke havde nogle dårlige erfaringer med, der kunne gøre ham bange, for at han oplevede noget.

    Mangel på kontrol er en vigtig del af angst/stress problematikken.


Kommentér på:
Angst efter kastration :(

Annonce