1.888 visninger
|
Oprettet:
Angst hund efter kastration, hjælp. {{forumTopicSubject}}
Efter min hund på 3 år er blevet kastraret er han blevet meget angst, det er især slemt når vi er ude på tur.
Er der nogen der har prøvet det samme, og hvad har i gjort?
Man kan jo desværre ikke sætte dem på igen
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119
Kan give ham en større selvtillid.
Håber alt godt for jer...
jun 2010
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Desværre fik vi også en uønsket effekt. Han blev utrolig usikker, og ville holde alle hunde på afstand. Han snappede efter alle hunde tæver/hanner som ville snuse til ham. Før i tiden kunne han ellers med alle. Han blev også mere usikker over for mennesker. Han kunne finde på at gø efter en der stod i sin have med en rive, eller nogen der bare gik forbi. Han var fuldstændig ødelagt. Og vi måtte også kæmpe med hans vægt.
Heldigvis var det kun en kemisk kasteration han fik, men det tog allifevel 14 måneder før han var sig selv igen.
Han er nu den hund som han var før på godt og ondt
Efter vi har fået en shar pei tæve, har vi godt nok vores at se til. Vi får ham passet i en stor del af hendes løbetid, da han ellers ikke ville få søvn eller spise.
Så jeg vil sige til alle der overvejer en kasteration, at de skal prøve mned en medicinsk først, så man kan se hvordan hunden reagerer på det psykisk. Og så må man gøre det op, om evt bivirkninger er det værd.
jun 2010
En hanhund der er blivet kastereret, vil begynde at dufte af en tæve i løbetid
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
Kender også til problemet.
Du kan læse
http://74.125.77.132/search?q=cache:gYnxZXCbvnAJ:whund.dk/HTML/kastration_sterilisation.htm+kastration+adf%C3%A6rds%C3%A6ndring&cd=3&hl=da&ct=clnk&gl=dk
Som jeg syntes er spændende læsning.
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=385332
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Desværre så er informationen omkring kastration meget ensidig, så der er desværre en del er oplever det, du gør :o(
Kastration beskrives som et mirakelmiddel mod mange ting, men der er desværre risiko for nogle alvorlige bagsider, som man jo altså ikke kan vende igen.
Jeg håber, I kan træne en del af hans selvtillid tilbage.
Michael C - At en kastrat bliver humpet ødelægger ikke noget for altid. Det er ganske almindelig hundekommunikation. Det skal nok gå med det. Men naturligvis skal man skærme sin hund imod oplevelser, den kan finde ubehagelige.
Angst hund efter kastration, hjælp.