{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Angst efter kastration? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften viser så er min hund blevet rigtig bange efter kan er blevet kastraret, det er værst når vi skal ud og gå, for det meste vil han slet ikke gå og hvis jeg får ham med et lille stykke så løber han i fuldefart tilbage til hjemmet. Hvor han før elskede at komme ud og gå tur.
Er der nogen den har oplevet noget ligende og har nogle råd til hvad jeg kan gøre?

Jeg har prøvet at give ham Zylkene og dap halsbånd uden virkning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst efter kastration?
  • #2   24. okt 2010 Jeg bor i Esbjerg, så der er nok lidt for langt.
    Håber bare sådan der er et eller andet at gøre.
    Den skyldfølelse jeg har er bare så frygtelig. Gjorde det jo for at hjælpe cosmo, men det var ikk en hjælp, tværtimod smiley
    Han har altid været en forsigtig hund.


  • #3   24. okt 2010 Det samme skete med vores hund. Han har altid været lidt usikker på sig selv - men en glad og livlig hund, men da han pludselig efter 6 år begyndte at strinte på alt i huset, besluttede vi i sammenråd med dyrlægen at få ham kastreret. Det kunne han slet ikke holde til. Han ændrede fuldstændig personlighed. Hvor han før kunne finde på at snerre af folk der kom for tæt på, begyndte han at bide ud efter dem. Han begyndte at gemme sig rundt i huset, ville ikke med ud og gå og virkede generelt bare deprimeret. Efter en uheldig episode hvor han bed en af vores gæster, besluttede mine forældre at køre ham til dyrlægen og få ham aflivet samme eftermiddag. Det ville ikke være et hundeliv hvis han skulle gå med mundkurv og gå og være bange hele tiden..

  • #5   24. okt 2010 Ja det er bare for sent af være bagklog, dyrelægen sagde jeg ikke skulle være nervøs for det da det ikke ville ændre ham ret meget. Og jeg spurgte endda om der ikk var noget med usikre hunde kunne blive mere usikre/bange. Men det sagde han nej til.
    og man kan jo desværre ikk sætte dem på igen.


  • #7   24. okt 2010 Jeg ved intet om emnet som sådan, men kan man ikke hormonbehandle mon? Jeg ville dog som de andre også skriver finde en adfærdsbehandler og så skifte dyrlæge... smiley
    Øv - håber virkelig din hund får det bedre!


  • #8   24. okt 2010 prøvet at oprette et nyt emne om der er nogen der ved om man kan hormonbehandle smiley Har bestilt tid ved en adfærds behandler

Kommentér på:
Angst efter kastration?

Annonce