6.282 visninger
|
Oprettet:
Dyrlæge på regning? {{forumTopicSubject}}
Hej ved i om man skal betale kontant hos alle dyrlæge.
Jeg har fået en ide i hovedet om at man kan få en regning
så hvis man fx. står D. 28 og ikke har flere penge på kontoen men ens hund er syg. om man kan få en regning nogen steder. min lokaleste dyrlæge siger at de kun tager imod kontant. men jeg troede det andet var muligt.
er det bare mig der har bildt mig selv ind at man kan det eller kan man ?
aug 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Svar: 22
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Jeg betaler altid kontant, for det er det nemmeste, og så giver de også lidt rabat (eller rettere sagt, så koster det ekstra at få en regning med) men det er ikke så længe siden, at jeg ringede og spurgte om det var muligt for mig, og jeg fik den besked, at det kunne vi sagtens finde ud af.
Sådan er det nok de fleste steder, vil jeg tro..
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Men se at få lavet en opsparing til det, jeg sætter f.eks. 500kr om måneden af til hund. og nu spiser min hund jo ikke det vilde så det meste står på kontoen til dyrlæge :o)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Ofte har det sikkert noget at gøre med dom dyrlægen kender en.
feb 2007
Følger: 83 Følgere: 78 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 550
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Jeg har flere gange fået regningen med hjem, fordi jeg ikke har haft kontanter nok med og mit kort ikke kan bruges i deres kortterminal.... Men jeg kommer så også hver måned stort set pga det pjok til en hund jeg har, så de kender mig ret godt
Jeg betaler så også over netbanken i samme øjeblik jeg kommer hjem, så de har pengene hurtigst muligt...
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Heldigvis har jeg haft min nuværende dylle i flere år, og med 3-4hunde så kommer man jo ret tot forbi ;o) så har jeg ikke lige pengene "hvilket jeg nu altid har" så kan jeg sagtens afbetale el. vente til d.1.
Men jeg forstår godt at de ikke lader ukendte skylde med mindre at det er et helt ekstremt tilfælde da der netop er mange som aldrig betaler når dyret er blevet behandlet.
På den anden side så mener jeg at ejeren burde være så fremsynet at h*n gemmer penge til uforudsete sygdomme el.uheld, gør man ikke det så tvivler jeg altså lidt på om man burde ha dyr.
Sorry ikke for at lyde grov, men jeg mener bare at det er logiks tankegang at der ALTID sker noget når man har med dyr at gøre, og de ting sker ALTID en fredag efter kl.16 el. i løbet af en weekend, så der blir 100% overtakst betaling, men jeg har self.også omk.40års erfaring ;o)
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg plejer at få regningen med hos min "alm. dyrlæge".
Betalte vist kontant, da jeg var igennem et kiropraktor / hofte forløb på Faxe, men kunne sikkert have fået regningen med.
Jeg måtte akut til dyrlægen i tirsdag med Mickey og jeg var hos veninden, så måtte bruge det nærmeste dyrehospital. Da jeg ringede, spurgte jeg om jeg kunne få regningen med (havde ikke lige kontanter på mig og det skulle gå stærkt), men nej, det var kontant afregnning - heldigvis bor mine forældre i nærheden af veninden, så mødtes med min far på dyrehospitalet.
Men kan egentlig også godt forstå dem - de kender mig ikke og jeg bruger dem ikke normalt.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 664
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Det med at oprette en konto hos dyrlægen, tror jeg også jeg vil gøre. Har bare en på vores konto der hedder hund, så om det bliver det ene eller andet sted er vist li meget. Ska bare igang med at sætte ind igen.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
Jeg kan godt få på klods hos min dyrlæge.. og dele regninger, hvis det kniber. Men igen, det tror jeg er et frynsegode man gør sig fortjent til (hvis man kan sige det sådan), ved at være en kendt kunde, som ellers holder aftaler og betaler til tiden.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Og ja, alt for mange betaler ikke og dyrlægerne har for mange udgifter til rykkere og inkasso.
Dyrlæger har pligt til ikke at lade dyr lide, men ikke til at kurere dem, bare fordi ejer ikke har penge.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
Dyrlæge på regning?