{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.157 visninger | Oprettet:

Dyrlæge på regning? {{forumTopicSubject}}

Hej ved i om man skal betale kontant hos alle dyrlæge.
Jeg har fået en ide i hovedet om at man kan få en regning
så hvis man fx. står D. 28 og ikke har flere penge på kontoen men ens hund er syg. om man kan få en regning nogen steder. min lokaleste dyrlæge siger at de kun tager imod kontant. men jeg troede det andet var muligt.
er det bare mig der har bildt mig selv ind at man kan det eller kan man ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge på regning?
  • #1   25. okt 2010 Jeg har været hos 2 forskellige dyrlæger med mine hunde og det er kontant betaling. Men det kan jo være fordi jeg ikke er kommer der i mange år så de jo ikke kender mig.

  • #2   25. okt 2010 Min dyrlæge sender altid en regning til mig efter dyrlægebesøg, men vi kender hende også ret godt. Første gang jeg var til dyrlæge med min egen hund, var det dog hos en anden dyrlæge, de ville gerne have haft kontant betaling, men da jeg kun havde dankort med, og der ingen hæveautomat var tæt på, gav de mig et indbetalingskort med smiley

  • #3   25. okt 2010 Hos min dyrlæge kan de faste kunder godt få en regning, for de véd jo, at man kommer igen.
    Jeg betaler altid kontant, for det er det nemmeste, og så giver de også lidt rabat (eller rettere sagt, så koster det ekstra at få en regning med) men det er ikke så længe siden, at jeg ringede og spurgte om det var muligt for mig, og jeg fik den besked, at det kunne vi sagtens finde ud af.
    Sådan er det nok de fleste steder, vil jeg tro..


  • #4   25. okt 2010 Hmm min dyrlæge plejer at være til at snakke med om sådan noget, har en veninde der fik lov til at vente med at bletale til d. 1. Men tror det er MEGET individuelt.
    Men se at få lavet en opsparing til det, jeg sætter f.eks. 500kr om måneden af til hund. og nu spiser min hund jo ikke det vilde så det meste står på kontoen til dyrlæge :o)


  • #5   25. okt 2010 Det er vel op til den enkelte dyrlæge. Jeg får altid regning hos min faste dyrlæge, men ved vagtdyrlæge vil de gerne have kontant.

    Ofte har det sikkert noget at gøre med dom dyrlægen kender en.


  • #6   25. okt 2010 jeg siger kan jeg be om et grio kort inden jeg går nogle gange får jeg det og andre gange sender de det til mig

  • #8   25. okt 2010 Hos vores dyrlæge ser de helst man betaler kontant, men er det fuldstændig galt med økonomien på det gældende tidspunkt eller hvis man er stamkunde som mig der altid har en syg hund, så får man lov at få regningen med hjem og får som regel 14 dage til at betale den....

    Jeg har flere gange fået regningen med hjem, fordi jeg ikke har haft kontanter nok med og mit kort ikke kan bruges i deres kortterminal.... Men jeg kommer så også hver måned stort set pga det pjok til en hund jeg har, så de kender mig ret godt smiley
    Jeg betaler så også over netbanken i samme øjeblik jeg kommer hjem, så de har pengene hurtigst muligt...


  • #9   25. okt 2010 vores dyrlæge sender altid en regning. Vi var der f.eks den 3. august, fik regningen midt i sept, og den skulle være betalt den sidste hverdag i sept. så vi har god service - og intet regningsgebyr

  • #10   25. okt 2010 Jeg har ALTID oplevet at det skal være kontant betaling uanset om man står med et dyr i armene der er ved at dø.
    Heldigvis har jeg haft min nuværende dylle i flere år, og med 3-4hunde så kommer man jo ret tot forbi ;o) så har jeg ikke lige pengene "hvilket jeg nu altid har" så kan jeg sagtens afbetale el. vente til d.1.

    Men jeg forstår godt at de ikke lader ukendte skylde med mindre at det er et helt ekstremt tilfælde da der netop er mange som aldrig betaler når dyret er blevet behandlet.

    På den anden side så mener jeg at ejeren burde være så fremsynet at h*n gemmer penge til uforudsete sygdomme el.uheld, gør man ikke det så tvivler jeg altså lidt på om man burde ha dyr.

    Sorry ikke for at lyde grov, men jeg mener bare at det er logiks tankegang at der ALTID sker noget når man har med dyr at gøre, og de ting sker ALTID en fredag efter kl.16 el. i løbet af en weekend, så der blir 100% overtakst betaling, men jeg har self.også omk.40års erfaring ;o)


  • #11   25. okt 2010 Det er forskelligt.

    Jeg plejer at få regningen med hos min "alm. dyrlæge".

    Betalte vist kontant, da jeg var igennem et kiropraktor / hofte forløb på Faxe, men kunne sikkert have fået regningen med.

    Jeg måtte akut til dyrlægen i tirsdag med Mickey og jeg var hos veninden, så måtte bruge det nærmeste dyrehospital. Da jeg ringede, spurgte jeg om jeg kunne få regningen med (havde ikke lige kontanter på mig og det skulle gå stærkt), men nej, det var kontant afregnning - heldigvis bor mine forældre i nærheden af veninden, så mødtes med min far på dyrehospitalet.
    Men kan egentlig også godt forstå dem - de kender mig ikke og jeg bruger dem ikke normalt.


  • #12   25. okt 2010 vi havde heller ikk nogen penge det var dagen inden den første og Zeus havde det slet ikk godt og vi ku ikk vente en dag før han kom derhen, så vi ringede rundt til forskellige dyrlæger og alle sagde det var kontant indtil vi så fandt en der sagde vi ku bare komme ned og betale regningen dagen efter når vi fik penge. så det ikk hos alle man SKAL betale kontant.

  • #13   25. okt 2010 Vores dyrlæge havde for mange der ik betalte når de fik giro med, så der er kontant afregning. Har aldrig spurgt om det var muligt at få en med, da vi altid har betalt med dankort. Så må vi tage den med banken hvis den er alt for stor, men det har den som regel aldrig været.
    Det med at oprette en konto hos dyrlægen, tror jeg også jeg vil gøre. Har bare en på vores konto der hedder hund, så om det bliver det ene eller andet sted er vist li meget. Ska bare igang med at sætte ind igen.


  • #15   25. okt 2010 Som hovedregel tror jeg man skal gå efter at det er kontant afregning - netop fordi mange nok er rendt fra betalingerne, desværre.

    Jeg kan godt få på klods hos min dyrlæge.. og dele regninger, hvis det kniber. Men igen, det tror jeg er et frynsegode man gør sig fortjent til (hvis man kan sige det sådan), ved at være en kendt kunde, som ellers holder aftaler og betaler til tiden.


  • #16   25. okt 2010 Vi har kunnet få et girokort med fra vores dyrlæge men det kan vi ikke længere.. Det er betaling kontant udelukkende fordi der er for mange, der løber fra regningen..
    Igen de få der ødelægger det for alle andre..


  • #17   25. okt 2010 Det kommer an på dyrlægen, jeg har kun oplevet et enkelt sted at der var afregning lige efter behandlingen, ellers har jeg altid fået en regning enten med eller fremsendt på et senere tidspunkt, men nu bor jeg så også i det mørke Jylland. smiley

  • #18   25. okt 2010 Man kan jo prøve at se på det sådan her: Hvis du mangler penge, så lån dem i banken. Hvis banken ikke vil låne folk penge / lade folk trække over, hvorfor skulle dyrlægen så?

    Og ja, alt for mange betaler ikke og dyrlægerne har for mange udgifter til rykkere og inkasso.

    Dyrlæger har pligt til ikke at lade dyr lide, men ikke til at kurere dem, bare fordi ejer ikke har penge.


  • #19   25. okt 2010 Jeg får regning hos min dyrlæge, men det er kun de gode faste kunder der kan det, alle andre skal betale kontant.

  • #20   25. okt 2010 altså tror det hedder sig det er kontant ved behandling, men da tessi blev syg en søndag, og var til dr.dyr igen om mandagen og blive aflivet sendte de regningen... men nu har jeg også brugt den samme dyrlæge i 12 år

Kommentér på:
Dyrlæge på regning?

Annonce