{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Retfærdigt? (Dyrlæge-regning) -lang {{forumTopicSubject}}

For 1½ måned siden, havde vi vores lille hvalp Almunia med til dyrlægen for at få hende revacineret m.m..
Vi havde også vores ældre hund Bergkamp med, fordi han i dagene op til dyrlæge-tiden for Almunia viste tegn på vrøvl med analkirtlerne.
Bergkamp har lige siden vi har haft ham haft problemer med de analkirtler, sådan lidt on og off.
Ved dyrlægen blev Almunia tilset og så prøvede dyrlægen at tømme Bergkamps analkirtler. Men de kunne ikke tømmes, da det var for hårdt det der var derinde.
Jeg snakkede med dyrlægen omkring nogle ting med Almunia, og omkring at Bergkamp skulle kastreres på et tidspunkt samt hans problemer med analkirtlerne.
Dyrlægen ringede til en kollega for at spørge om noget i forbindelse med Almunia og samtidig spurgte hun kollegaen om man kunne kastrere og fjerne analkirtler i samme forbindelse.
Dyrlægen sagde at Bergkamp skulle have fjernet analkirtlerne fordi de åbenlyst generede ham og de var tilstoppede.

Da jeg skulle betale, sagde hun til mig, at hun ikke ville tage betaling for konsultationen med Bergkamp, fordi det egentlig bare havde forværet det at prøve at tømme analkirtlerne og der jo ikke kom noget ud.
Find nok, jeg gav 700kr for Almunia og aftalte at jeg ville finde ud af noget med oparationen af analkirtlerne.

Jeg begyndte så at give Bergkamp diverse ben, hvilket har hjulpet utrolig meget på analkirtlerne og han viser ikke længere tegn på ubehag bagi.
Men jeg ved hvor trælse de analkirtler er, så væk skal de, det har jeg besluttet.

Netop igår, hvor vi endelig har fået sparret de 3700kr op som operationerne koster (analkirtler + kastration) fik jeg et brev og en regning fra dyrlægen.
Hun skriver: "Hej, er han blevet bedre? Har ikke fået dem fjernet endnu? Som jeg så ham sidste gang, var eneste løsning at fjerne dem, men det kan jo have endret sig selvfølgelig. Håber bare ikke i har misforstået mig, jeg mener de bør fjernes af hensyn til hundens velfærd. Mvh -navn på min dyrlæge-"
Jeg synes det er rigtig pænt af hende og skrive. Og pudsigt når jeg skulle ringe til hende på mandag og snakke om en tid.

Men det jeg ikke kan forstå er regningen!!! Hun har sendt en regning på 437,50kr for en konsultation!! Og det sagde hun jo hun ikke ville.
Kan hun det? Sende en så lang tid efter? Og når det ikke var aftalen??
Det har været rigtig hårdt at samle de 3700kr for operationerne, sådan 437kr slår os meget hårdt, og sætter os igen tilbage.

Hvad synes I?
Hvad kan/skal jeg gøre med hensyn til regningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retfærdigt? (Dyrlæge-regning) -lang
  • #1   23. nov 2008 Tjaaa, jeg ville da ringe og spørge til hvorfor jeg fik denne regning, når aftalen var noget andet

  • #2   23. nov 2008 Ring og snak med dyrlægen om dette.... Det ville jeg gøre...*SS*

  • #4   23. nov 2008 Mon ikke hun skriver på den måde fordi hun havde ventet at se jer til en operation ??

  • #5   23. nov 2008 Altså hvis du allerede havde betalt 700 og hun sagde hun ikke ville tage mere for den anden hund så synes jeg i skal ringe til hende og sige det måske har hun glemt det. Hvis ikke så synes jeg det lidt grovt. Jeg ville ikke betale regningen.

  • #6   23. nov 2008 Jeg ville lige ringe til hende i morgen..



  • #7   23. nov 2008 ok, planen var også at jeg ville ringe... men det er ikke nemt sådan noget.. at få sagt det ordentligt.
    Jeg må prøve at høre ad... dejligt at høre I også ville ringe og ikke bare betale. ;0)

    Fru B Y: Det var også min tanke, at det måske var fordi vi ikke har aftalt dato for operation endnu, og så ville hun alligevel have betaling for konsultation... men det kan man da ikke bare lave om på?


  • #8   23. nov 2008 Miss FC - når man har en aftale, ja så er det den der gælder og din dyrlæge kan ikke sende dig en regning bagefter, så ring du bare til hende i morgen og mind hende om den aftale i havde.

  • #10   23. nov 2008 altså jeg tænker lidt: hvis ikke man har aftalen på skrift kan man ikke rigtig gøre noget... meen jeg tror bestemt at Fru B Y, har ret... det kan godt være fordi dyrlægen er belvet nervøs for at du ikke vil have han opereret afligevel.. meen prøv og ring til hende og få en snak... det kan jo ikke passe at du skal betale når det er 1 1/2 mdr. siden...

  • #11   23. nov 2008 marianne c: helt enig!!

  • #12   23. nov 2008 Jg ville lige ringe til den dyrlæge og spørge omkring regningen. og hvis der er brok, ja så ville jeg skifte dyrlæge. Det er for mig at se ike okay at sige et og gøre noget andet.

  • #13   23. nov 2008 Ring derned. Det kan jo også bare være en smutter:)

  • #14   24. nov 2008 En mundtlig aftale er lige så bindene som en skriftlig, den er bare sværd at bevise ved uenigheder.
    Men jeg ville også snakke med hende om hvorfor den regning kommer nu, og hvis hun ikke vil tage regningen tilbage, synes jeg at du evt skal imellem linjerne sige at du så vil have hunden op. et andet sted.
    Håber dette får hende til at trække regningeen tilbage, for er da træls at miste en kunde for 437 kr, det vil hun næppe, når der er en op. inden længe på din ene hund.


  • #15   24. nov 2008 Jeg citere lige ret og råd igen så: En mundtlig aftale er lige så bindene som en skriftlig aftale, men dette er jo svært at bevise idag, da der er enoooormt langt imellem folk der kan holde deres ord.

  • #16   25. nov 2008 Så har jeg snakket med hende.
    Hun sagde at hun ikke kunne huske det, men at hun også havde undret sig over hvorfor hun havde skrevet "0" i hendes computer.
    Derudover sagde hun, at hun jo også havde regnet med, at jeg ville bestille tid til en operation med det samme. Så at vi ikke skulle betale for konsultation var også baseret på det.
    Nu ville hun så have vi skulle betale, og så modregner vi når operations-regningen kommer.
    Jeg har fået dem til at indtale prisen på de to operationer på min tlf.svarer, så har jeg det. ;0)

    Så det var lidt en blandning af det hele... hun havde glemt det, men mente også at vi skulle betale hvis han ikke skulle opereres (dette blev ikke fremlagt sådan til konsultationen, men det var åbenbart underforstået)
    Pyha, synes nogen gange at folk med erhverv som ingen andre har en dybdegående forstand på (dyrlæger, mekaniker, vvs'er, elektriker osv osv) har nogengange en stor magt... for hvad kan man gøre andet end at betale?

    Nå, men nu håber jeg alt ting falder på plads.

    Han skal have de to indgreb d. 4. december.


  • #17   25. nov 2008 skal han kastreres og have fjernet analkirtler samtidig...?

  • #18   25. nov 2008 Jeg må da nok også sige at jeg synes det er pænt frækt.. For hun tvinger jer nærmest til at i skal bruge hende ttil den operation.........
    Havde det været mig, var jeg nok gået et andet sted hen med mine hunde og mine penge


  • #19   25. nov 2008 Det havde jeg bestemt ikke fundet mig i.

  • #20   25. nov 2008 jeg havde straks skiftet dyrlæge det alt for dyrt med sådan en dyrlæge der fanger deres kunder på den måde!

    ville slet ikk føle mig tryg for fremtiden der..

    og hvorfor betaler man konsulation for 2 hunde når de med samtidig?

    Da jeg havde marsvin var det lige meget om jeg havde en eller 3 med så kostede den EN konsulation og så hvad der sku til af medicin mm.



  • #21   25. nov 2008 Efter denne oplevelse kan du jo vælge at skifte dyrlæge. Det havde jeg nok gjort. Jeg forventer at jeg kan stole på min dyrlæge, og kan jeg ikke stole på hvad de siger, ja så smutter jeg.
    Du har nemlig ret, dyrlæger kan praktisere lidt som de vil, så man må være kritisk smiley


  • #23   25. nov 2008 Patricia: Ja, han skal kastreres og have fjernet analkirtler samtidig. Narkose er jo ikke en ting man bare lige gør ved en hund, så det er bedst at klare begge dele med én narkose. Bla. derfor.

    Ja, jeg overvejer kraftigt at skifte...
    dem som skal foretage operationen er en afdeling i Brande her i jylland, og hende som skal ordne operationen lød bare SÅ flink og ufattelig forstående overfor at man til et vidst punkt bliver nødt til at tænke penge... Uden at det naturligvis går ud over hunden!!

    Men hun ville gerne have at Bergkamp får tømt analkirtler inden operationen, og hun var bare så fleksibel med hvornår jeg kunne komme forbi, og jeg skulle naturligvis ikke betale for det!!
    Hun ville også give Bergkamp en revaccination og så til langt under halv pris.
    Hun var bare så flink, og forklarede mig i detaljer hvad der skulle ske med operationen... for helt tryg er man jo ikke ens elskede hund skal under kniven.

    Men hun ville i hvert fald sørge for, at regningen på konsultationen for 1½ måned siden bliver modregnet i selve operationen.

    Det er også helt vildt... 437,50 for 10 min... ingen recepter, eller andre udgifter på materialer...
    det er vildt hvad dyrlæger kan tage...

    hvorfor betale 2 x konsultation når man har to hunde med? Det ved jeg ikke... det er første gang jeg har to hunde... gør I andre ikke det?


Kommentér på:
Retfærdigt? (Dyrlæge-regning) -lang

Annonce