{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

dyrlæge regning - prisforskel! {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop lige fået udleveret 3 tabl. mod orm til vores to katte. (kæresten hentede dem på vej hjem fra arbejdet, hvor de havde lagt dem udenfor til ham, da de havde lukket da han kom forbi).
Jeg undrer mig, på denne faktura betaler vi 36,63 kr eks. moms pr. tabelet + et udleverings gebyr på 50 kr eks moms.
Sidste faktura betalte vi 68,31 kr eks, moms for to UDEN noget udleverings gebyr (men ja, det var i forbindelse med at jeg var til kontrol med Rasmus vi fik dem).
Er det fordi vi ikke var personlig "tilstede" at de lægger 50 kr i gebyr på? hmm.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæge regning - prisforskel!
  • #1   17. okt 2006 aha.....synes de 62,50 er meget lette tjente penge (50 kr + moms) for at lægge 3 tabelletter udenfor døren...!! Hmm men sådan er det bare.....

  • #2   17. okt 2006 Min gamle dyrlæge så det som et tjek, så det blev over 500 kr. for en skide (ja undskyld sproget) ormekur. Min nuværende tager vist nogle og 70 kr. for det incl. alt.
    Dét kan man kalde prisforskel!


  • #3   17. okt 2006 500 kr???? woww
    jeg tager ALDRIG min kat med når der er tale om orm....Jeg kan jo se i numsen på den eller i dens opkast hvis der er noget, så tar jeg telefonen og forklarer hvordan de små bæster ser ud, og så får jeg dem bare udleveret. Jeg siger jeg ikke har tid til at køre forbi...Så passer det med kæresten kan tage dem med hjem....Ellres er det MEGET lette tjente penge....Når jeg godt kan se hvad det er den skal kureres for...
    Men selvfølgelig, er det andet, så tar jeg dem da til dr. dyr...
    Jeg tror også jeg vil se mig om, om der er andre der er billigere..

    Nogen der ved om ARDEN/Hobro dyrlæger er billigere??


  • #4   17. okt 2006 sidder med en regning på 200 kr *G* for 3 tabeletter...wauw....

  • #5   17. okt 2006 Pia

    Dem i Års plejer at være rigtig flinke på det punkt...
    Sidst jeg havde en mistanke til at Frigg måske havde orm, kunn jeg bar komme forbi og hente kuren. Lidt over 20 kr kom jeg af med for det...


  • #6   17. okt 2006 Daywalker!
    SNYD...Var det til hunden? Det her var til kattene. Rasmus er ikke blevet behandlet for orm, og har ikk haft noget, sin han var hvalp. Heldigvis da smiley


  • #7   17. okt 2006 Ja min far ringede bare til dyrlægen for at få en recept, meeeen det skulle liiige tjekkes...

    Da min venindes hund var blevet opereret, skulle de have en skærm (tror jeg det hedder) så ikke hunden kunne slikke/bide i såret. Så ville samme dyrlæge have det skulle være en konsultation (tror jeg det staves) altså et tjek. Det er den mest pengegriske dyrlæge jeg kender!

    Han er virkelig slem, men alligevel holder mange af hans kunder utrolig meget af ham, på trods af han ikke engang er særlig dygtig...

    De to sidste dyr vi skulle have aflivet, har han knækket nålen, da han skulle tage en blodprøve inden. Først ved 3. forsøg lykkes det..
    Sikke en slutning...

    Jeg har ihvertfald valgt en anden dyrlæge til min Tjalfe smiley


  • #8   17. okt 2006 Der er forskel om du selv køber dem eller får dem via dyrlægen - sådan er det. Hvorfor ved jeg ikke.

    Ja, jeg tror gebyret skyldes at det ikke bliver afhentet i åbningstiden. De tager sig betalt for at lægge det på et aftalt sted.

    That's life. Selvom det er surt at betale for meget, så kunne jeg ikke drømme om at spare pengene - for orm, føj det ønsker jeg da ikke at de skal få.

    Gitte


  • #9   17. okt 2006 Jeg måtte sidste weekend også betale for et gebyr - for at få ormepiller til min kat. Jeg hentede dem selv, men ved en ny dyrelæge.
    Grunden til gebyret her var at patienten (katten) ikke var regristeret hos dem. De giver ikke receptpligtig medicin til dyr der ikke er regristeret hos dem, og da katten ikke var med til at blive tjekket, måtte vi af med et gebyr for at få hende regristeret. Jeg synes egentlig det var ok - men fik så også til 4 gange ormekur med ved den ene lejlighed smiley


  • #10   17. okt 2006 * Daywalker * okay, dét var godt nok billigt! Tænk at priserne kan variere fra ca. 20 kr. til lidt over 500 kr.!

  • #11   17. okt 2006 Charlotte - puha da...
    Jeg ved at, når man har mistanke om din hund har orm, skal det tjekkes. Sidste kontrol jeg var til med Rasser, spurgte jeg, om han ikke skulle have en ormekur, men dyrlægen sagde, at det gjorde man ku, hvis man vidste den havde orm, ellers gav man dem ikke bare mere, ligesom med katte. Men kattede æder jo så mange mus og fugle, magnus har dem ofte smiley


  • #12   17. okt 2006 Pia

    Frigg havde vist heller ikke orm (der var intet at se i hendes afføring) men jeg syntes bare hun havde haft hikke flere gange og tabte sig, så det var bare en mistanke jeg havde...
    Ja, det var til hunden.
    Kattene får jeg ormekur til en gang om året når jeg er dernede med hundene til vaccination.
    Koster ikke mange kroner:-)


  • #13   17. okt 2006 Synes det lyder fuldstændig vanvittigt at prisen er SÅ forskellig...

  • #14   17. okt 2006 Katrine - ja smiley Det gjorde vi også en weekend. Det var trist at se katten kaste op og ja ikke rigtig spise, så afsted det gik...dengang havde vi kun 1 kat, jeg sagde vi havde 3, så fik jeg udleveret ekstra piller smiley De katte har sq tit orm

  • #15   17. okt 2006 vi gav 12,500 for et kejsersnit fik af vide at alle andre steder i nærheden var det under halv pris... det er ikke så meget at det kostet så meget for jeg ville betale med atl hvad jeg har for min hund men at der er så stor pris forskel det bliver man forbavset over

  • #16   17. okt 2006 Daywalker - jeg plejer også at få piller med hjem til katten når jeg er afsted med Rasmus til kontrol smiley
    Ok jeg troede ikke man måtte få udleveret til hunden, hvis ikk det var tydlige tegn på orm..
    Jeg tror jeg skifter dyrlæge *G* Dvs. har hørt om andre der ikk er tilfreds med dem jeg har nu...hmmm...Arden dyrlæger er også 100 gange tættere på os hvis der sku opstå noget akut.


  • #17   17. okt 2006 Jeg boede før ret tæt på dyrlægen, men kører nu gerne den lange tur fordi jeg synes de er de bedste.
    Får også helst en tid ved samme dyrlæge hver gang.
    Det er nu rart når man har et godt "samarbejde" med sin dyrlæge:-)


  • #18   17. okt 2006 Lisbet - selvfølgelig betaler man, og tænker ikke over prisen idet man bestiller eller hunden er ved doktoren, men at priserne er så forskellige rundt omkring, er godt nok vildt

  • #19   17. okt 2006 Daywalker - helt klart... smiley

  • #20   17. okt 2006 Der er vist forskellige meninger om det med at udlevere ormekur til hunde så...
    Han vidste nok, han ikke fik fred for mig, før han gav mig den kur... *G*


  • #21   17. okt 2006 *G* ja måske smiley

  • #22   17. okt 2006 men det er nu dejligt at bo tæt ved grænsen der er orme kur til hunde og katte recept fri

  • #23   17. okt 2006 Mini smølf så vidt jeg ved, kan jeg ikk få orme kur på apoteket her, det sælger apoteket i Hobro i hvert fald ikke... spurgte dem engang. Det kan være man ku en gang eller andre steder?

  • #24   17. okt 2006 ved man i farmland...i Randers godt nok....kan få noget pulver mod orm til hunde og katte....

    Det koster under 100 kr for en stor dåse....og der er til mange gange....og så er det samtidig noget natur medicin noget....
    Baseret på hvidløg og sådan.....stinker som en i helvede....men virker....



  • #25   17. okt 2006 Anni - aha, det var da en ting man ku prøve smiley Tak for hjælpen

  • #26   17. okt 2006 Trist ja - men også pisse ulækkert! Vores egen dyrelæge mente vi skulle vente til om mandagen, da katten jo ikke ville tage skade af at vente og det ville spare ham og mig for bøvl... (vi bor ikke lige ved dyrelægen, så det var netop noget med at kunne hente efter lukke tid ect.)
    Men nope du - det kan godt være katten ville overleve weekenden, men Jeg ville ikke!!! Tænk en hel weekend med opkast af ulækre orm i lejligheden - nej der var vi klar til at betale hvad som helst for at få de piller smiley


Kommentér på:
dyrlæge regning - prisforskel!

Annonce