1.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

undskyldninger undskyldninger

Jeg beklager men jeg er så ufattelig træt af at høre undskyldning på undskyldning for hvorfor man ikke kan have sin hund.
Sjovt nok kommer undskyldningerne altid efter man kun har haft hunden i kort tid.
Hvad er der galt med at undersøge tingene grundigt inden man anskaffer sig og tager ansvar for et krævende individ - man skal da næsten være idiot hvis man ikke ved at en hund vil tage noget af ens tid..

Følgende undskyldninger får mig til at brække mig!

1) Jeg har ikke tid! (det kunne du ligesom have fundet ud af før, du kan ikke finde en hundebog eller nogle hundeinfo på nettet uden at der står at du som minimum skal sætte to timer af om dagen som udelukkende bruges på hund.
2) Jeg har allergi! så brug da lidt tid sammen med hunde inden man anskaffer sig en - folk skal nok teste om de kan tåle hårfarver inden de propper de i håret men om man kan tåle en hund tester man ikke
3) jeg er blevet gravid. Ok er du i den fødedygtige alder så ville det nok være en ide at overveje om den race man nu vælger også passer ind i en familie og graviditet er ikke en sygdom
4) jeg skal studere - øhhh og det viste du ikke for 3 uger siden - tag dig sammen...
5) Jeg har ikke råd - den kunne sgu være undersøgt*! En stor hund er en minimumsudgift på 750 kr om måneden.

Beklager det sure opstød men er sgu træt af køb og smid væk generationen og endnu mere træt af at folk vil prøve at få deres penge igen samt lidt en bonus.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undskyldninger
  • #1   9. okt 2010 UG med pil op.

• #2   9. okt 2010 Har det fuldstændig på samme måde.

• #3   9. okt 2010 kan kun værre enig med dig

• #4   9. okt 2010 Kunne ik være mere enig,, men der os den, jeg må ik ha hund der hvor jeg bor, wow måske man skulle ha undersøgt det lidt før.

• #5   9. okt 2010 Omvendt er det nok kun godt hunden kommer videre, hvis nuværende ejer ikke formår at "holde" hund...

• #6   9. okt 2010 Det kan du ha ret i Rene´

• #7   9. okt 2010 Skulder klap herfra..... Enig.
    Men derfor har jeg stadig en annonce hvor jeg søger en Cavalier unghund. Men det er fordi Chicco som jeg har nu, fungere bedst med hunde på hans egen alder.

• #8   9. okt 2010 Martin, mange unge mennesker tror de kan "klare" hele verden og ved alting bedst selv....

Se hvor mange gange herinde der bliver snakket for døve øre

• #9   9. okt 2010 Er fuldstændig enig med dig..

Dengang vi overtog vores Checco, var det fordi ejerne ikke måtte have muskelhunde der hvor de boede, men der gik ikke meget mere end en mdr. før de lige pludselig havde fået 3 små muskelhunde hvalpe..
    Så tænker man også lidt ekstra over det. Men må alligevel indrømme at jeg var glad for at de ville af med Checco, for vi har fået verdens sødeste, kærligste og dejligste hund, og han kommer aldrig til at flytte herfra.

Men vil så også lige sige, at det bestemt ikke er ALLE unge mennesker der ikke tænker sig om når de anskaffer sig en hund.
    Der er forskel på hvor moden man er.
    Jeg er selv kun 19, og fik min første hund da jeg flyttede sammen med min mand for 3 år siden. Og hende havde vi til hun desværre blev syg og ikke kunne reddes smiley
    Men vores hunde kommer ikke til at flytte herfra.
    Og ang. det med økonomien, og boligsituation osv, vil jeg hellere vælge at bo på gaden med mine hunde, end jeg vil sælge dem. Og hvis der er en mdr. der er lidt "lavvande" sørger vi altid for som det første at købe mad til dyrene til hele måneden, og så "nasse" til os selv hos mine forældre osv.
    Dyrene har ikke selv valgt at bo hos os, derfor skal de absolut ikke mangle noget. Og vores dyrlæge har vi en aftale med hvis der bliver noget, så kan vi altid få en regning hvis vi ikke kan betale med det samme, og tit få regningen delt over nogle måneder.

Og kender flere på 35-40 år, som aldrig nogensinde burde ha ejet en hund.
    Så man kan ikke skære alle over én kam. smiley

• #10   9. okt 2010 SÅ MEGET enig!!

• #11   9. okt 2010 Jeg er enig.. Det kan sku da ikke komme bag på folk at de evt. skal studerer, ha`børn osv. osv. Men hvis ikke folk kan se bare nogle mdr. ud i fremtiden fortjener de slet ikke en hund`s hengivenhed. Udover det fatter jeg simpelthen ikke de mennesker der sælger hunde til så useriøse mennesker!!! Når jeg tænker på hvor mange jeg afviste, bare på de 2 hvalpe jeg solget fra mit sidste kuld. Så synes også at opdrætter skal ta`sin opgave mere alvorligt!!!!

• #12   9. okt 2010 så enig...
    eller...
    hvalp sælges fordi jeg skal flytte og der hvor jeg flytter hen må man ikke have hund...
    åh gud...
    okay. de fleste steder er der 3 mdr opsigelse... og man ved ca en måned før man flytter... og hvis man nu har købt en hvalp og overvejer at flytte. burde man så ikke lige søge på steder hvor man må have hund..
    eller lige tænke... jeg overvejer at flytte så måske skulle jeg lige vente med hund...

• #13   9. okt 2010 Desværre er det blevet alt for nemt at anskaffe en hund. Der er rigtig mange af dem og de koster næsten ingen ting. De mange hunde der er på markedet betyder også at folk er lidt mindre kritiske med hvor deres hvalpe kommer hen.

Såe, løsningen på problemet kunne bla. være at folk holder op med at avle på alt der kan gå.

• #14   9. okt 2010 willum købte jeg af en dame, grunden til salg var hun havde dårligt hjerte og ikke magtede gåturene... fair nok. når jeg så har betalt ham og kommer hjem ser jeg hun kun har haft ham i 14 dage.... ja han ku så ikke være alene hjemme overhoved, så mon ikke det var der problemet lå??

• #15   9. okt 2010 Ja, der er sikkert mange mennesker, der kunne have tænkt sig væsentlig bedre om og forberedt sig og det er da ærgerligt for de hunde, det går ud over, men jeg er faktisk mindst lige så træt af alle dem, der er dømmende og så fantastisk kloge på andre menneskers vegne. Det ER ikke alle menneskers liv, der kører efter en snor.

• #18   9. okt 2010 Martin J
    Jeg mener bare, at vi, der kan sidde og dømme jo nok ikke er specielt godt inde i sagerne i særlig mange af tilfældene. Ja, vi kan læse en annoncetekst, men vi kan jo ikke se en dyt af, hvad der ligger bag. Mit liv er da f.eks. ofte mere nuanceret/kompliceret, end hvad der lige kan nedfældes på 15 linjer

Det skal måske lige tilføjes, at jeg har meget svært ved at forestille mig at skulle af med nogen af mine dyr og jeg vil gå rigtig langt for at undgå det, men i modsætning til mange andre, kan jeg ikke garantere, at jeg aldrig ender i en ulykkelig situation.

• #19   9. okt 2010 ENIG smiley

• #20   9. okt 2010 Hvis du søger i forum er der SÅ mange brokketråde over salgsannoncer..

Det er vel genpost?

• #21   9. okt 2010 Theresa
    Det kan jo være, de har for mange hunde i forhold til det nye sted, de skal bo smiley

• #22   9. okt 2010 Jamen så kan man vel også roligt sige, de har for mange...

• #23   9. okt 2010 Er ikke helt enig..
    Allergi kan komme pludseligt. Blev selv allergisk over for Schæferhundens pels efter at have haft racen i 9 år.
    Jeg kom så ikke af med hunden af den grund, men havde det været min astma, der havde reageret, havde jeg ikke haft noget valg.

• #24   9. okt 2010 Tror næppe det blir bedre /:

• #25   9. okt 2010 Jeg er også helt enig i indlægget fra "Heide", har også tit siddet og undret mig over når jeg har kigget på salgs annoncer på hunde, hvor mange der bliver solgt pga ejer har allergi, ikk har tid, har fundet en kæreste med børn, kan ikk sammen med hunden de havde i forvejen og bla bla. Jeg vil også mene a man må tage mere ansvar og tænke iden igennem inden man anskaffer sig et nyt medlem a familien. Hunde er søde og dejlige, men de har altså også et liv ligesom os.
    Jeg ville også gøre alt hvad der står i min magt for a beholde hunden.
    Men men men når det så er sagt er det meget muligt a de har anskaffet sig en hund og kort tid efter må a med den, men de har dog så meget hjerte a de godt kan se a deres liv vil blive bedre et andet sted. Også må man håbe a de har lært det.

• #26   9. okt 2010 ENIG!

• #28   9. okt 2010 SÅDAN! Der er så mange der anskaffer sig en hund og så kommer af med den et halv år senere, hva sker der?! Der er bare nogle der er uansvarlige og skulle slet ik ha lov til at holde dyr!..

Men er super enig..:D

• #29   10. okt 2010 men man kan ikkk dømme alle ud fra det

• #30   10. okt 2010 Lige præcis ! man skal ikk dømme alle udfra nogle få

• #32   10. okt 2010 Men jeg havde ikk flyttet et sted hen jeg ikk kunne ha min hund med !

• #33   10. okt 2010 Har lige set en ny "undskyldning". Vi skal af med den, fordi en nabo og hans hund ikke kan sammen med vores hund.

• #34   10. okt 2010 Eller en hund på 1 år der lige nu skal ud i 7 hjem.

• #36   10. okt 2010 Jeg tror folk ofte er meget uralistiske omkring deres egen formåen.

Kommentér på:
undskyldninger

Annonce