{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

dårlige undskyldninger?! {{forumTopicSubject}}

hold da kæft en masse dårlige undskyldninger folk tit har når de skal af med en hund som de lige har købt, vil væde med at 9 ud af 10 gange er det fordi de ikke magter opgaven ?!

kæft jeg er skuffet og sur over de hundeejere der anskaffer sig en hund uden at oveje det ordenligt først?!

tænk jer for fanden om det er et levende væsen der er dybt afhængigt af en god ejer som ved hva han/hun har med at gøre?!

undskyld men er jeg galt på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlige undskyldninger?!
  • #1   24. mar 2009 en blandt de mange?

  • #3   24. mar 2009 Peter
    Du er slet ikke alene. Jeg har det på præcis samme måde. Det er virkelig sørgeligt, at der er så mange hunde der gå til, fordi ejerne køber den hvorefter den bliver forsømt og derefter forsøgt solgt.


  • #4   24. mar 2009 ja lige presis, jeg fatter det simpelthen ikke, hvis jeg ikke kunne ha min hund hvor jeg boede ville jeg flytte et sted hen hvor jeg måtte, man må sq stå inde for det man gør?!

  • #7   24. mar 2009 det er bare så forfærdligt!

  • #9   24. mar 2009 Desværrer ser vi det igen og igen..

    man kan jo knap nok tage de reelle seriøst efterhånden! Altså, der er SÅ mange heeele tiden..

    Og ofte er det for unge, eller familier som bare ikke har forstået at hunde stopper med at være hvalpe, og i øvrigt skal opdrages..


  • #10   24. mar 2009 Ja forstå det bare ikk
    folk er virkelig uansvarlige, de behandler jo hundene, som om det lege tøj, de bliver kastet rundt

    man sætter vel sig ind i hvordan det er og ha hund og læser om den,

    altså jeg BOR ALENE og tænker aldrig den tanken at jeg ikk kan overskue mine hunde,

    Gid folk gad sætte sig ind i opgaven


  • #11   24. mar 2009 Du er ikke alene.....:O)

    Undskyldninger som : For lidt tid, mere arbejde, flytning, vi skal skilles, baby på vej, allergi er OFTE bare dårlige undskyldninger for, at de ikke var klar over, at en hund på 7-18 mdr er en lømmel, og en hund - ja selv en labradorblanding - skal opdrages og trænes.......


  • #12   24. mar 2009 Jeg har ikke lagt mærke til det, men har heler ikke kigget efter.

    Jeg synes også det er synd at folk misbruger det, for det går jo også ud over de, der rent faktisk må skille sig af med sin hund, af den ene eller anden gyldige årsag.

    Men må sige at jeg også synes at folk som nogle af dém der skriver i denne tråd, ikke bare generelisere, og derved også lægger skyld på de der - af god grund - må skille sig af med sin hund.
    Nogle gange er det ligeså meget for hundens bedste, at man vælger at gå af med den!

    Et eksempel kunne være nu her, hvor mange bliver fyret osv... Hos nogle er det så slemt de må flytte i mindre, og derfor ikke mener at de har plads til hunden. Og hvis man så står med måsen i vandskårpen, og ikke har råd til en pludselig dyrlæge regning.
    Disse ting kan jo godt selv ske, selvom man måske for bare et halvt år siden havde et fedt job, og et fedt hjem, samt en god økonomi.


  • #13   24. mar 2009 Jeg er enig. Jeg vil da indrømme, at der har været perioder med min første hund i lømmelalderen og med Lia, de første måneder, hvor det at have hund mere var at bide tænderne sammen, have en engels tålmodighed og samtidig være møgstædig, end det var en udpræget glæde, men at give op var aldrig på dagsordenen.

    Når det så er sagt, så er jeg ikke sikker på om man, uanset hvor meget man ellers har læst på lektien, nogensinde kan være 100% forberedt på at få hvalp i huset med mindre man har prøvet det før - og så især hvis man som førstegangshundeejer får en vanskelig hvalp eller vælger en vanskelig race.

    Jeg følte mig da rimelig forberedt på min første hund, men blev alligevel fuldstændig overrumplet, da jeg pludselig stod med en dominerende, selvsikker, provo-tæve i lømmelalderen.

    Af denne grund gjorde jeg meget for at forberede min mand på det at få hvalp i huset og hund i det hele taget, men på trods af det, så kom det helt bag på ham, hvor krævende sådan en hvalp kan være og hvor meget arbejde, der skal lægges i sådan en lille størrelse og det på trods af, at jeg stod for 90% af alt hvad der hed at tage sig af Lia.

    Heldigvis er det jo sådan, at man som regel får alt det arbejde man har lagt i hunden mange gange igen, når man så endelig står med en god, voksen hund. smiley


  • #14   24. mar 2009 Karelermutti -

    Du har helt ret. Man kan ikke kæmme alle over én kam, og selvfølgelig kommer nogle folk i situationer, hvor det at have hund bliver næsten umuligt - eller i hvert fald ikke det bedste for hunden. Jeg har selv desværre været i situationen p.g.a. sygdom og mange måneders indlæggelse, så det bedste for hunden var et nyt hjem fremfor en pension.
    Men det er ret påfaldende, at det oftest er hunde under 1-1½ år, som skal videreformidles. Det KAN tyde på at ejerne ikke har sat sig helt nok ind i, hvad det kræver at have hund.


  • #15   24. mar 2009 Du er kun nr. 9879 der opretter en tråd om det. Men de der ikke magter deres hund, er da nødt til at skille sig af med hunden. Det er hundens tarv der kommer i første række, og det er da bedre at den får et andet hjem.

    Jo, der er mange der ikke tænker sig om, men også nogle imellem som må gøre det af en eller anden årsag.


Kommentér på:
dårlige undskyldninger?!

Annonce