{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

"bare lige en lille tur" undskyldninger {{forumTopicSubject}}

- der regner
- der er for koldt
- der er for varmt
- der sner
- der blæser
?

ja undskyldninger er der da vist nok af for ikke at gide gå med hunden. men det skal gøres. Min veninde sagde her til aften at hun ikke orkede at gå med hendes hund i dag. fordi der var så koldt udenfor uhyggeligt at damer på min alder kan smutte fra alt ansvar.
kan ikke komme på flere undskyldning i har hørt? sjove , dårlige, gode, bare noget til at få debatten igang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "bare lige en lille tur" undskyldninger
  • #1   25. jan 2012 " det er længe siden de har gået i splitter " er den dummeste jeg har hørt!

  • #2   25. jan 2012 -Jeg er for træt
    -Jeg har været ude en gang idag nu er det din tur



  • #3   25. jan 2012 Mine kommer ud og gå minimum 2 gange dagligt, men det er dælme ikke deres ønske, hvis det regner eller blæser.... Så gider de ikke engang ud i haven. Otto tjekker lige vejret før han begiver sig ud af døren..

  • #4   25. jan 2012 Hmmm jeg er sikker på at hvis min hund kunne tale var det den der kom med undskyldningerne - i hvert fald når det drejer sig om dårligt vejr =)
    Hun står og tripper og hopper for at komme ud, får sele og snor på og er SÅ glad - indtil vi åbner døren og hun ser det dårlige vejr - så sætter hun numsen i gulvet og gir mig blikket "nej mor - se det vejr"... Men ud kommer hun nu alligevel, men turen bliver så regel lidt kortere og nej hvor kan hun skynde sig hjem ")


  • #5   25. jan 2012 Jeg har ikke bug for nogen undskyldninger - mine gider nemlig ikke når vejret er dårligt.
    Selv vil jeg faktisk gerne ud (:


  • #6   25. jan 2012 Jeg har ikke brug for nogen undskyldning i regnvejr. Lulu HADER det, og regner det tisser hun lige udenfor døren og skynder sig op og stiller sig ved døren igen, selvom jeg står klar og flagrer med snoren i hånden.. Hun vil IKKE. ;O)

  • #7   25. jan 2012 jaaa jeg er af den slags onde onde hundeejer der med god smavittighed godt kan tage en dag uden gåture såfrem min hund bare fik stimulation af forskellig art dagen før.

  • #9   25. jan 2012 Jeg har ikke brug for undskyldninger, jeg bestemmer heldigvis selv hvor tit jeg vil gå med mine hunde smiley

  • #10   25. jan 2012 Her hedder mindst 2 gåture om dagen af ca 30 min hver...længere tid gider hun ikke opholde sig ude og er vejret rigtig rigtig dårligt, så gør hun mange krumspring for at afkorte turen..ja hun kan såmænd smække sin po-po i jorden og nægte at gå videre.......men som den blondine hun er, så kan hun lokkes med en lille bitte godbid :o))

  • #11   25. jan 2012 Til gengæld bliver hun fuldstændigt kuldret i hovedet, hvis det sner eller blæser, og så danser hun rundt i snoren for at ''lege med vejret''. Skøre dyr.

  • #12   25. jan 2012 Her er der skam ingen undskyldninger, hverken for ejere eller hunde... Men hvor jeg dog nyder frostvejret i disse dage, var ved at blive godt træt af vådt og mudder :o)

  • #13   25. jan 2012 Hmmm...jeg kommer til at finde mig nogle undskyldninger, der ikke lyder alt for lamme, for Chewbacca våder ud i, hvad som helst endnu(ændrer sig måske til sommer, hvis det bliver for varmt ??)

    Dog tror jeg hurtigt, han vil skippe den første morgentur, for den er han ikke meget for....går laaangsomt hen og tisser, og så ligger han sig for at sove videre i græsset...om det så er stift af frost eller vådt og mudret af regn...soves skal der.
    - Så tidligt op behøver jeg nok ikke at gøre for hans skyld *lol*

    Er faktisk glad for at han ikke står og ynker over lidt kulde, regn eller blæst, for det var vireklig svært for mig at finde *morsom* hos min tidligere hund.


  • #14   25. jan 2012 Her er der ingen undskyldninger, mine får min 3 ture hver dag og så er det fuldstændig lige meget hvordan vejret er det er ikke noget en korrekt påklædning ikke kan klare, så ud kommer de :-))

  • #16   25. jan 2012 tja, jeg har ikke undskyldning - bare ærgelser når vejret er vådt - men jeg ejer regntøj så det er ikke der problemet er - det er at sasha desværre skal ind på ubehandlet træguld så det er den helt store tørretur på opgangen når vi kommer hjem

    og så kan turen sq ligeså godt være lang for 5 min giver ligeså våd hund smiley


  • #19   25. jan 2012 divalichious: når vi flytter i hus med have, eller til landsted, tror jeg kun sasha får sin 1-1.5 times gåtur, og så lidt træning i haven

  • #21   25. jan 2012 * Divahlicious *

    Det kommer vel an på hvad de ellers har at tilbyde hunden.. En lejligheds hund, vil jeg også mene skal ud min. 3 gange dagligt...

    Hvis vores også har alm træning(lydighed og agility) og ringtræning på samme dag, kan det sagtens ske at de er ude 2 gange, have for resten og så træningen...


    Men det er noget jeg mærker efter på hver enkelt hund, at den ene har brug for lidt mere pause end den anden, kan jo også sagtens ske..

    Men ellers er normalen her 3 gange dagligt, og der kan godt snige sig en 4 tur ind.. Det er mere hvis vejeret er så skidt at de ikke har mulighed(læs:Gider) tosse rundt i haven), så må de på en ekstra tur..


  • #22   25. jan 2012 Tja Akita kan jeg ligeså godt droppe at tage med på tur hvis det står ned i stænger, det foregår nemlig på den måde at hun leger æsel, alle fire poter godt plantet i jorden og så kan mor her bare trække af med hende ligeså tosset hun har løst til, er blevet ginet af mere end en gang.
    Bailey er fuldstændigt ligeglad bare det ikke også blæser for galt for så vil man ihvert fald kun gå i modvind, det er jo ikke sjovt at det blæser lige ind i bagenden. Det er altså lidt af en udfordring at gå i modvind både ud og hjem.


  • #24   25. jan 2012 Her er det sådan at vores bare er ude og nifle så vender de snuden hjemad , og vil bare ikke videre så¨kan man stå med sine talenter og lokke , men nope Det er ligefør de kunne kravle gennem en lukket dør *LOL*



  • #25   25. jan 2012 Jeg har det modsatte problem lige nu... Jeg MÅ ikke gå andet end små ture med min hvalp, fordi jeg skal passe på hans led osv. smiley

    Men så leger vi "gemme godbidder" osv. i skoven i stedet for... for ud skal vi sgu!! smiley Også når det regner (regntøj er sådan en praktisk opfindelse). smiley


  • #26   25. jan 2012 Min dreng har fundet den mest geniale (i hans hoved er det genialt) måde at blive hurtig færdig på når det er dårligt vejr..

    Han tisser 2-3 gange på vej hen til græsset, stiller sig så på en helt bestemt måde så han kan tisse og lave det store PÅ SAMME TID, og så trækker han ellers for at komme hjem igen hvor han så tisser et par gange igen.. Vupti, det tager max 10min fra jeg går ud af opgangen til vi er inde i opgangen igen..

    Men er det godt vejr, jamen så har han bestemt ikke travlt..


  • #27   25. jan 2012 må sige jeg også er overrasket over folks svar. Havde ikke regnet med den tog den drejning da jeg læste de første par indlæg smiley !!
    håber de folk der vælger den nemme løsning sørger for anden aktivering, og hjerne vridning til vuffen smiley .. Bliver led og ked af det når jeg ser, høre om hunde der kun kommer ud når ejer lige "gider" .. Det handler ikke om at gide, det er noget man skal. bom. smiley
    Her hjemme er vi ude og gå to gange om dagen, morgen og aften. Ellers er det have leg, indendørs leg, doggy brain train, triks, små opgaver til at finde godbider under kopper, tæpper. osv. smiley
    det er i sne, regn, blæst, sol, er der meget varmt, tager vi en lille taske med, og en skål og vand. SÅ holder vi pit stop i skyggen på vejen. smiler.. Regner det meget tja, så finder vi håndklæderne frem når vi kommer hjem. Værre er det heller ikke at have våde hunde smiley hehe ..


  • #28   25. jan 2012 Efter som at jeg har Buhunde er jeg nød til at erstatte den manglende gåtur med andet sjov/arbejde. Men det sker jo så også kun når damen leger æsel i ekstremt regnvejr

  • #29   25. jan 2012 nåå det var dejligt at høre smiley ! så blev der alligevel lige tænkt over det og gjort noget andet istedet for. smiler.


  • #30   25. jan 2012 Griner det er jeg nød til ellers render de næsten på vægene. Min den lille har skulle holdes i ro i næsten 2 uger pga at hun har lavet et smart lille badut spring så neglen løsnede sig. 2 dage endnu så har dr dyr sagt god for lufte ture igen. Nej hvor jeg glæder mig.

  • #31   25. jan 2012 av av , det lyder til at have været en træls situation for det bette pus smiley .. Det dejligt når folk ved hvad hundene har brug for. og kan se hvad der sker med adfæren. smiley Nogle hunde kan fint klare sig uden videre hjerne vridning, mens andre bliver lettere tossede smiley

  • #32   25. jan 2012 Vaks gider ikke ud i regnvejr. Så hvis det regner, så er det 3 minutter ud i haven under bordet for at tisse, og så ind igen.
    Medmindre det kun er støvregn self o.o


  • #33   25. jan 2012 Griner ja her er den helt galt hvis de ikke både får hjernearbejde og motion. Bailey har så kun fået hjerne arbejde i næsten 2 uger, skulle holdes i ro og kun luftes på græsplænen. Og så var det jo selvfælgeligt en forpote, så det har jo sat sine begrænsninger i søge opg. da den lille dame bruger sine poter til alt...

  • #34   25. jan 2012 vores her hjemme er to små hyrde hunde, de kræver dælme også en del til hjernen smiley så kender det udmærket godt. der er ikke noget der hedder "ikke idag" eller der er dårligt vejr.. der ud på marken og ud og snuse til en masse nye steder, på stranden eller i skoven, i hundeskoven, doggy brain train her hjemme, små søge opgaver.. ååh engang imellem overtager kæresten lige lidt af arbejdet med dem. Har tabt mig 4 kilo siden november, kun pgaflere gå ture. er begyndt at dele hundene op. går med mischa først, og så de to små bag efter. Det 3-4 km hver gang. og så ud over marker, op af bakker og ååh.. smiley .. godt for baller og lår smiley !
    Hvordan kunne din vuf komme sådan til skade med poten ? Det lyder godt nok helt vildt. avs..


  • #35   25. jan 2012 Åh gud, bare min dreng gad at være lidt aktiv.. Det er dælmer den mest dovne hund jeg nogensinde har haft.. smiley
    Der skal virkelig lokkes godt og grundigt igennem......... smiley


  • #36   25. jan 2012 alfisten, så gør du jo også noget andet istedet for bare at lade hunden sidde og sidde der hjemme ? smiley
    Der er folk der højst går med deres hunde to gange om ugen smiley de folk findes rent faktisk.. og der bliver ikke trænet eller noget med dem. der deti problemerne kommer smiley


  • #37   25. jan 2012 Vi var i hundeskoven og det var hård frost, og Bailey kan ikke finde ud af at gå stille og roligt nej da det foregår med en masse gazelle hop og andre mystiske hop og drej i luften, jeg tror så det skete ved et gammelt muderhuld der var frosset i sådanne nogle gårde knolde, det var i hvert fald der hvor han gav et lille piv fra sig, men jeg så først at det blødte da vi kom til bage til bilen. Dr dyr mente så at grunden til at det var blevet være efter 3 dage (poten var hævet og det blødte lidt fra neglen) var at hun ikke kunne holde sig i ro selv om det gjorde ondet, så hun kom på penecilin og bed rest i 14 dage. Griner hun er ved at drive Akita til vandvid med alt det krudt hun ikke får rendt af sig.
    Hun er bare så uheldig det tøs, en sten ned over poten, drønet ind i en radiator fordi hun ikke kunne nå at stoppe ja uha jeg kunne komme med meget mere....


  • #38   25. jan 2012 Carina de må godt få lidt energi herfra....
    Efter en god omgang leg og træning i hundeskoven i ca 2 timer tager de lige en lur i bilen på vej hjem, tja så er de klar igen til søge øvelser eller andet hjerne arbejde. Så gider den store ikke mere og går ind og lægger sig. Men den lille hun er klar igen så snart jeg rejser mig igen, hun kan virkeligt køre mig træt.


  • #39   25. jan 2012 fordi jeg kender sådan nogle mennesker smiley har somen moral prædiket. de klager over hunden er urolig.. det tror da pokker .. smiley

  • #40   25. jan 2012 zabrina - avs. ja for søren hund lyder godt nok uheldig. smiley det må være en ulykkesfugl over hovedet på hende. Håber heldet vender.

  • #41   25. jan 2012 tro på mig eller lad være. det må du om smiley


  • #42   25. jan 2012 ja der findes folk der er sådan. sådan en er vi i familie med vi henter hans hund engang imellem. han arbejder 14 timer i døgnet. han er træt og lukker hende kun lige ud i haven når han kommer hjem fra arbejde. tak for alle jeres svar. det er nu ikke mange forslag der er kommet til undskyldninger. hihi debatten køre da

  • #43   25. jan 2012 Jeg vil så lige sige at jeg kender et par der ikke kan forstå hvorfor deres søde lille vaks ikke er til at styre, de mener seriøst at det da må være nok med en lille tur ud i haven og så kan hunden lægge sig over i kurven.
    Det er en labradore, jeg har prøvet at fortælle dem at den kræver noget mere end det og har haft mine diskutioner med dem, de er så heldigvis ved at prøve på at starte til træning med den....
    Så de findes altså de hunde ejere, men der er jo sp også foreskel på hvormeget de forskellige racer kræver.


  • #44   25. jan 2012 Ja her er den helt gal hvis vi går mere end 3 ture......det gider hun IKKE...og det er ikke fordi jeg ikke gider og bruger det som undskyldning....hun gider vitterlig ikke gå tur "i tide og utide"....det er hendes søvn og hygge indenfor for kostbar til.....og hun er et stædigt rad så jeg er af den overbevisning, at hun får alt det hun har brug for...ellers ville hun nok kræve mere :o)

  • #45   25. jan 2012 Nej Karin her hos mig klare Akita selv undskyldningen. Jeg orker helt ærligt ikke selv at komme med undskyldninger med de krudt tønder jeg har her, det ender bare med at jeg har en racerbane indendørs i stedet for, hvis jeg ikke kommer afsted.

  • #46   25. jan 2012 Griner der er stor foreskel på hvad hundende kræver, men jeg er også overbevidst om at når Akitabliver til et lille stædigt æsel har hun ikke brug for at komme med, men den lille skal afsted koste hvad det vil, men hun er nu heller ikke lavet af sukker ligesom Akita.

  • #47   25. jan 2012 Går normalt 2 gange om dagen med Bacchus. Som regel en tur på ca 1-2 timer og en på ca 15-20 min (på den korte tur standser vi ved en træningsplads og træner lidt et par gange i ugen). Vi er ude i næsten alt slags vejr - enkelte gange har vi måtte nøjes med en tur ud til hækken og ind igen, fordi der er for glat, og det er altså ikke sjovt at gå med en hund der stadig kan finde på at trække, når asfalten er spejlglat.. Bacchus har egentlig ikke behov for en rigtig lang tur når vi træner samme dag, men jeg nyder at være ude og gå og jeg har en skøn rute væk fra trafik, byen og mennesker, så jeg slæber ham med, hvilket ser ud til at passe ham helt fint. Specielt i regnvejr nyder jeg at gå langt, og så er det da skønt at hunden gider med :o)

  • #48   25. jan 2012 Om så der er tre meter sne, tyk tåge, storm, slud, , tornadoer og syndflod på en og samme tid, så skal Elton ud og læse avisen!
    Han har egentlig slet ikke godt af det i sit stressede lille hovede, men prøv lige at diskutere det med en bullterrier smiley

    Vi går fire ture om dagen, ikke så lange mere, da Elton døjer med bentøjet, så derfor flere små.
    Ronja er, efter hun har fået fint foret dækken, med mavevarmer også blevet glad for turene i møgvejr.

    En ekstra bonus er at man selv har det ret godt, efter en gåtur smiley


  • #49   26. jan 2012 Karin N. Jeg har lige hørt en god en...'
    Nej nu har vi gæster og i gider jo nok ikke med ud at gå en tur.......
    Hun blev helt chokket da jeg sagde jov da, vi dør ikke af lidt frisk luft..Hendes kæreste var lige ved at få kaffen i den gale hals af grin...


  • #50   26. jan 2012 ha ha...selvom vi har gæster til spisning så går jeg alligevel med emma bagefter...så må manden underholde dem..forventer ikke de går med :o)
    Men hvis en af ungerne er hjemme så får de tjansen *G*


  • #51   26. jan 2012 Vi har dejlige gæster, de nyder at få en gåtur inden dessert.. og så igen når der er kommet for meget vin ind :o)))

  • #52   26. jan 2012 vores rute regnfuld eller lignende..
    - så løber vi bare, så er det hurtigt overstået smiley



  • #53   26. jan 2012 hehe.. enten får gæsterne en snor i hånden og går med , eller også bliver de hjemme sammen med den ene af os og snakker eller andet smiley ..
    det nu rart med lidt ekstra hænder på gå turene. det også dejligt at have en at snakke med der faktisk svarer igen smiley hehe ..


  • #54   26. jan 2012 Det med at snakke med en der svare igen er nu ikke noget problem her, især Akita er meget snaksagelig,

  • #55   1. feb 2012 ej okay sker der man skal da ud med hunden uanset hvad hverdag! og hvis ikke minimum 5-7 gange dagligt! det squ da synd for hunden alt andet!

  • #56   1. feb 2012 'Jeg har lige fået lavet hår' =)

    Hm... Mine hunde ryger ud i alt slags vejr =) Jeg eeeelsker også at gå i regn. Strid kulde er selvf. ikke sjovt, men jeg har en malamute = Hun er ligeglad med vejret!


  • #57   2. feb 2012 Sidsel & Mark ´- For det første så er der rigtig mange hunde der ikke gider ud i dårligt vejr. fx. hvis det regnerså får jeg kun hvis jeg er meget heldig Lady til at lave noget udenfor. Jeg prøver selvfølgelig hver gang, men hun trækker bare mod huset igen. 5-7 gange , ellers er det synd for hunden? ' Hvis det er en hvalp så ja, men Lady har ikke behov for mere end 3 ture på en dag. bedre med en lang tur end 7 korte smiley


  • #58   2. feb 2012 Jeg går typisk 2 længere ture om dagen på omkring en times tid eller halvanden sammen med Basil i skoven i weekenderne og én god lang tur i skoven efter arbejde i hverdagene, undtagen mandag hvor vi går til hvalpetræning, for så er han for træt bagefter. *GG*

    Der ud over går jeg med ud, hver gang han skal tisse og/eller lave for at sikre mig, at han får gjort det, han skal. smiley

    Jeg glæder mig faktisk, til han bliver ældre, og jeg ikke længere skal passe på hans led på samme måde, så vi kan komme ud at gå nogle rigtige traveture sammen. smiley


Kommentér på:
"bare lige en lille tur" undskyldninger

Annonce