{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Dårlige undskyldninger (Salg) {{forumTopicSubject}}

Hvor fanden hvor er jeg træt af, at høre på dårlige undskyldninger......
Der er mange mennesker og især herinde, der ikke engang burde have lov, at købe et tøjdyr.
Kan folk for helvede da ikke forstå, det er et levende væsen, og det væsen kan skisme blive gammel, 10-15 år måske...
Gud hvor bliver jeg snart arrig!, Og gud hvor er det en let løsning, at smide hundene på internat., så de kan sidde i et bur og rådne op indtil der er nogen der forbarmer sig. eller de alligevel bliver aflivet pågrund af burkuller.
Fandme for langt ude det her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige undskyldninger (Salg)
  • #1   4. dec 2007 Helt enig..
    Jeg har kun engang vider formidlet en hund som jeg hentede.. hvilket jeg fortryder.. Det var bare sådan et dårlig tidspunkt i mit liv jeg hentede hende.. (uha nu får jeg nok en over nakken for ikke at have tænkt mig om ). Hun fik et godt nyt hjem. Og jeg fortryder meget det gik som det gik !.
    Men jeg kunne ikke gøre for de omstændigheder som der nu var smiley


  • #3   4. dec 2007 Kunne ikke være enig. Dyr har også en sjæl og et hjerte! Det er så sørgeligt, man har lyst til at tage disse dyr under vingerne. Kan sagtens forstå at man sælger sine dyr fordi man kommer ud for en uventet situation, fx. depression, eller det at man føder et handicappet barn som kræver ekstremt meget af en. Men det som der blev oprettet før (og som nok også er anledningen til denne tråd) ja, puha........... smiley

  • #4   4. dec 2007 Jeg synes også at det er trist.. jeg ville gå igennem ild og vand for Balto..

  • #5   4. dec 2007 Lotte w. jeg har det på samme, går også gennem ild og vand for Nicki. skiller mig ALDRIG af med nicki

  • #6   4. dec 2007 kunne ikke være mere enig, skulle der stå:)

  • #7   4. dec 2007 enig!..
    Og når den dag kommer er det slet ikke nemt..


  • #8   4. dec 2007 Kai, man skal ikke give op før man har givet det en chance smiley

  • #9   4. dec 2007 Hvis jeg eller min kæreste ikke er i stand til at tage vare på vores dyr, har jeg en veninde der har skrevet under på , at hun overtager dem, det er hende der er ved vores hvalpe hvergang vi er på arbejde eller er på ferie, kan dette ikke lade sig gøre bliver mine hunde aflivet. længere er den ikke.

  • #10   4. dec 2007 Kaj

    Vil du ikke overtage Didder og Tjalfe. Jeg skal nemlig snart begynde på arbejde, og så har jeg ikke tid til dem mere...

    og det kommer naturligvis FULDSTÆNDIGT bag på mig at jeg nogensinde skulle på arbejde.


  • #11   4. dec 2007 Jeg ville hellere aflive mine 3 hunde end at bede om hjælp herinde, for hold da op hvor har i alle bare styr på jeres fremtid.
    det er ikke alle der som jer kan spå om fremtiden og ikke alle er så heldige som jer.,

    Men hvad ville i gøre den dag i ikke har styr på det hele alligevel og bliver nød til enten at sælge jeres hunde eller få dem aflivet??

    Hjælp dog folk i stedet for at fortælle dem at de er dumme fordi de ikke har tænk sig om.

    Og ja, en hund bliver 10 år +/- men hvad laver du om 10 år???


  • #12   4. dec 2007 Kamilla T - giver dig fuldstændig ret.. folk har så travlt herinde, så må vi se hvad de selv siger og gør den dag det sker for dem ..


  • #13   4. dec 2007 Det samme som jeg gjorde for 10 år siden, da jeg købte Pumba..
    Vi har valgt, at få vores hunde, derfor bliver vores liv formet sig efter det. Grunden til, at jeg valgte at arbejde om aftenen, og manden om dagen, så mine hunde får en indholdsrig hverdag.


  • #14   4. dec 2007 ***CHINE** *: Igen; alle er ikke lige heldige *smil*

  • #15   4. dec 2007 Jeg siger min mening - ja men kan du spå ?
    hvad så hvis i går fra hinanden og du ender alene med ham ?
    Hvad så hvis der sker et eller andet på den konto så du dermed mister dine penge fordi i går fra hinanden ??

    hvad hvis - hvad hvis - ....



  • #16   4. dec 2007 Måske er fremtiden ikke udelukkende et spørgsmål om held.

    I behøver ikke få det til at lyde som om man selv er totalt uden indflydelse på sin fremtid....det er simpelt hen for vattet.


  • #17   4. dec 2007 Jeg vil da også sidde og sige lige nu (og mene det 100%) at jeg aldrig ville gå af med Luna..

    Men der kan altså ske ting, som man ikke selv er herre over..



  • #18   4. dec 2007 C E - selvf. har man indflydelse p åsin fremtid, men du kan virkelig ikke sætte dig ned og sige sådan sådan og sådan BLIVER det med 100 % sikkerhed..



  • #19   4. dec 2007 Jeanette *Køge *

    Selvfølgelig...som f.eks. at blive gravid *sss*


    *jeg var ikke herre over det, jeg var p.... fuld* ;O)


  • #20   4. dec 2007 'Mini

    Nej, det kan jeg ikke. Men jeg kan garantere dig for, at der skal BETYDELIGT mere til før jeg skiller mig af med min hund end at jeg bliver gravid ( ??? gud forbyde det ) eller bliver smidt ud fra lejligheden...eller skal arbejde lidt længere...

    ....faktisk kan jeg ikke forestille mig hvad der skal til før jeg slipper hundene.


  • #21   4. dec 2007 ***CHINE** * *GGG* du har så været forudseende istedet, men det er jo ikke alle der er det, og netop der er du jo en af de "heldige" fordi du har sikret dig selv!

    Jeg selv ville komme kraftigt på "røven" hvis jeg blev sparket ud af mit hjem, for det er ikke mange udlejere der ville tilbyde mig og mine 3 hunde en bolig, og jeg har ikke sikret min fremtid med en "skjult" konto. *GG*


  • #22   4. dec 2007 LOL C E, nu ville en graviditet ikke få mig til at gå af med Luna eller Oliver.

    Men der kan nu komme ting.. som man ikke lige havde forudset.. alvorlig sygdom..


  • #23   4. dec 2007 Vanessa

    Det er korrekt. Men hvis man har SÅ lav en smertegrænse er det vel ikke noget der kommer bag på en, og så skulle man måske have gjort sig ekstra mange overvejelser INDEN man anskaffer en hund.

    Men selvfølgelig er det da bedst hunden kommer væk fra et sted hvor den ikke er mere værdsat end tilfældet tilsyneladende er.


  • #24   4. dec 2007 C E - ja men der kan jo sagtens ske meget andet ..
    du må da forstå at sikre sin fremtid på den måde som amnge herinde siger de har, det er altså ikke nemt og næsten umuligt..
    du kan aldrig forudsige hvad der ville ske i fremtiden..

    kunne jeg det havde jeg siddet med flere millioner nu, en kennel, været dyrlæge, og have stort hus smiley


  • #25   4. dec 2007 Så fordi man har en lav smertetærskel skal man ikke have hund `- har jeg misforstået C E ?


  • #27   4. dec 2007 Skulle der ske noget med mit barn,som gør at jeg ikke var i stand til at ta ordenlig hånd om mine hunde eller min økonomi fløj af pommern til.. ja så ryger mine hunde altså

  • #28   4. dec 2007 Som jeg skriver.. Mine hunde kommer ingen andre steder end til min veninde, hvis der skulle opstå noget....

  • #29   4. dec 2007 Mini

    Lidt firkantet udtrykt, men...

    hvis man tilhører den slags mennesker (som der bliver flere og flere af) der ikke kan tåle modgang (takket være deres opdragelse)....så ja....så mener jeg man skal købe sin hund i Fætter BR.


  • #31   4. dec 2007 Nu tror jeg der er flere der kan sætte sig ind i hendes situation, da det hele kom frem..... Men jeg synes at den først grund der kom for dagen var lige tynd nok, og dem ser man bare så tit desværre.

    Skilsmisse, sygdom, bolignød, allergi og hvad ved jeg, er jo alle ganske forståelige grunde, som jo desværre uventet kan ske, dog burde en graviditet ikke være helt uventet inden for en hunds levetid, hvis man som feks 21 årig anskaffer sig en hund, og der burde man så lige tænke sig om 2 gange, om man kan klare hund og barn, men med alt det andet taget i betragning var det jo forståeligt nok...


  • #32   4. dec 2007 Ja vi ser det jo gang på gang, og mennesket er jo desværre skabt således, at vi er istand til at lyve.
    Med det tænker jeg... Hold da op hvor er der mange allergikere, osv osv... Ser man bare på nye annoncer herinde, ja så skal folk pludselig flytte efter 2-3 måneder, efter, man har købt en nuser hvalp.
    Det vil jo desværre aldrig nogen ende tage... Jeg må hellere holde snotten fra markedet herinde.


  • #34   4. dec 2007 Vanessa.... Nej man skal ikke være egoist, man skal vælge det bedste for hunden og selvfølgelig også en selv.

    Jeg er bare lidt ked af at se alle de hunde under et år der skifter hjem fordi de ikke lige passer ind mere, men det kan man selvfølgelig ikke gøre noget ved. Man kan bare håbe de tænker sig bedere om en anden gang.


  • #35   4. dec 2007 Jeg siger min mening..... Jeg forstår det heller ikke, og hvordan kan man lige skille løgn fra sandhed smiley Det kan man ikke....

  • #36   4. dec 2007 Vanessa... forstår godt din beslutning. Man ville jo hele tiden tænke, sker det igen....

    Jeg er selv enlig mor til 2 børn og har så Xena og nogen gange Futte.... Må indrømme at jeg da også har tænkt og til tider stadig gør.... "Ej nu kan jeg ikke mere" ikke fordi jeg ikke vil, men det er mere min dårlige samvittighed der nager mig ind imellem, fordi jeg føler jeg har svært ved at slå ordentlig til hos både hund og børn, ihvertfald tidsmæssigt også fordi Xena ER en stor hund som kræver noget mere end en selskabshund feks.... det er bestemt ikke nemt, men jeg kæmper *s*


  • #37   4. dec 2007 Fremtiden kan ingen spå om.. såe..

    jeg ville da os gå igennem ild og vand for min rullepølse (min hund) men det betyder ikk jeg ville slæbe hende med gennem ild og vand. hvis du mister alt.. hus og sårn.. ville du så bo i din bil med din hund eller finde et godt sted til den ? hvor den ku ligge foran brændeovnen en kold aften.. ?

    jeg ville da helt klart sælge min hund til en anden hvis det endte galt ?.. MEN kun til en jeg kendte og ku komme og besøge.. smiley


  • #38   4. dec 2007 jeg holder på at man selvfølgelig ska overveje gru ndigt om man ska anskaffe en hund eller om det er dårlig timing i ens liv. hunden er et levende væsen og ska behandles derefter, plus de altså også kan tage skade hvis de bliver flyttet rundt for meget. MEN man kan altså heller ik spå fremtiden, og man kan komme i en uheldig situation der gør at man enten ik kan overskue det at have hund, eller mener den ville få det meget bedre et andet sted.

  • #39   5. dec 2007 når man peger, er der 3 fingre der peger imod en selv...

    syntes det er en normal holdning her på hg, at hundene kommer før alt andet... !

    og alle ved at alle lyver i de annoncer... ????!!!!!! eller..???

    man skal ikke bebrejde nogen for at deres liv ikke blev som forventet... kan da godt være at nogen ikke havde de store overvejelser inden de fik en hund, men det gør dem ikke til dårlige mennesker, at ville sin hund det bedre... !


  • #40   5. dec 2007 derudover skal man lade være med at udtale sig om noget man ikke kender baggrunden for... eller måske er det bare for at få dagen til at gå... he he...

    vi ved jo alle, at sladre naboen længere nede ad gaden jo ikke har noget andet liv end at holde øje med alle de grumme naboer... smiler
    sikken et trist liv !


  • #41   5. dec 2007 vil bare sige. at nogle gange kan verden jo ændre sig i en retning, som gør, at man vil være egostisk hvis man beholdte hunden - så det med at man ALDRIG ville gå af med sin hund, betyder for mig, at man netop ikke at tænkt frem i tiden, men bare forholdt sig til de følelser man har for hunden og ikke hvad livet måske byder på. Men helt enig, en hund skal anskaffes med den mening, at den skal man beholde resten af dens liv, men derfor behøver man jo ikke lukke øjene for de barske sider, livet også kan byde på og så enda også fordømme andre . Jeg kan også blive noget sååå harm, når jeg læser om hvalpe og unghunde, som søger nyt hjem, pga manglende tid eller at hunden er blevet for stor til lejligheden - det tænker jeg også, KORS I HYTTEN, der er sgu købt med hovedet under armen.
    Men jeg kan da sagtens finde en situation der vil betyde at jeg må sælge mine hunde - og det vil jeg gøre hvis et af mine børn fik allergi - børnene kommer nu engang først

    HUSK

    don't judge a man, before you have walked a mile in his shoes


  • #42   5. dec 2007 Tjaaa så er jeg nok en af de få der herinde gerne vil indrømme at jeg ikke ville tøve et sekund hvis jeg stod i en situation der gjorde at jeg var nød til at skille mig af med min hund. Jeg er utrolig glad for mine hunde... Og vil self gøre hvad jeg kan for at beholde dem - men stod jeg og ville miste mit hjem eller blev syg ...oma. så kom mine hunde væk. Længere er den ikke for mig. Det er en hund.

    Det må være rigtig dejligt for dem der er så sikker i deres sag og bare VED de aldrig kommer i en situation hvor de er nød til at vælge deres hund fra. Gid det var mig.....


Kommentér på:
Dårlige undskyldninger (Salg)

Annonce