{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

unge voksne og hunde {{forumTopicSubject}}

sad lige og kigge marked i gennem, bliver forarget da jeg ser at mange af dem som har muskel til salg er ikke mere en 18, synes det er det er frygtligt at folk vil sælge til så unge mennesker.
selvfølgelig er der også unge som kan bedre kan klare en hund end en 45 årig.
synes bare det er utrolig at se alle de unge som videre sælger deres hund, og mange gange er det muskel hunde.
da jeg var 18 havde jeg da ikke hund i hovedet og hvis jeg havde fået en ville jeg helt sikkert også miste interessen for den.
det er værste er at folk har SÅ DÅRLIGE undskyldninger for at videre sælge deres så elskede dyr, de har ikke plads, skal begynde i skole, må ikke havde hund osv osv
efter min mening er det noget pjat, for man sætter sig ind i tingene før man køber en hund.
selvfølgelig kan der komme nogle ting i livet man ikke kan holde for, men bare købe en hund og sælge den ikke.
det fatter jeg bare ikke.
nå men så fik jeg da rast ud inden jeg skal ude og passe de gamle.
god weekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unge voksne og hunde
  • #1   14. jul 2007 Ja jeg har tænkt det samme efter at have kigget i marked.
    Det jeg synes er værst er faktisk dem der sælger hvalpe få uger efter de har fået den. Hvad kan der lige være sket på SÅ kort tid (der er bl.a. hvalpe på ca 13 uger), som man ikke har kendt til inden man fik hvalpen hjem.

• #2   14. jul 2007 og man efter en måned finder ud af at man lige pludselig ikke har tiden til en hund lægere.. suk ! smiley

• #3   14. jul 2007 Jeg er 20 år, og Joy er min første hund, MEN jeg har stortset hele min barndom haft en hund ved min side, plus jeg har passet og gået ture med andres hunde, og haft om hundetrænning på grundforløbet til dyrepasser..

Dog valgte jeg at starte med en labrador blandiong (belv så også en tæve *g*) da jeg ikke følte at jeg skønt mange års samværd med hunde ikke følte at jeg havde nok erfaring til en muskelhund (ville gerne ha haft en amstaff)..

Og jeg kan da med hånden på hjertet sige, far/mor/andres hunde er IKKE det samme som selv at have en.. Så jeg er glad for jeg startede med noget nemmere smiley

• #4   14. jul 2007 Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg fylder 21 d. 25. smiley

• #5   14. jul 2007 problemet er at det er blevet mode at have hund, mange af dem der køber hundene er nok ikke vokset op i hjem med en , eller har bare ikke deltaget i det at have hund, og så tror jeg folk får et kæmpe chock når det går op for dem hvor meget arbejde der egentligt er i det at have en hund...Specielt hvis man ikke aner hvordan man behandler en hund, uanset om det er en lille eller stor hund, muskelhund, hyrdehund, familiehund og så videre...

• #6   14. jul 2007 Jeg var 16 år da jeg fik min første amstaff, det var en dejlig han hund på 1½ år, som var pisse uopdragen da jeg fik ham, på et halvt år blev han så god at folk næsten ikke troede det var den samme hund,

da jeg var 18 år fik jeg så 2 amstaff hvalpe.
    og gik kun med nød og næppe af med min han hund, da det var min eks kæreste's hund og han ikke ville lade mig beholde ham alligevel

• #7   14. jul 2007 og det skal så lige siges at jeg er 22 år nu,

• #8   14. jul 2007 Så nogen gange er der ansvarlige unge mennesker som godt kan have muskelhunde..

jeg må dog indrømme at jeg har fordomme over for andre unge med muskelhunde da de fleste vælger dem af de forkerte grunde.

• #9   14. jul 2007 Jeg har også mødt flere ansvarlige unge med muskelhund..

Det er dem der køber dem som potensforlænger, der oftes er problemet..

"Se jeg har en muskelhund - er jeg ikke sej"

• #10   14. jul 2007 stavespasser tanja

helt enig!!!!

• #11   14. jul 2007 Har presaer (og annonce i markedet så går vel egentlig ret godt ind under dette indlæg) og er 21 (snart 22) år gammel. Der for mener jeg da stadig at jeg har godt styr på mine hunde og de er bestemt ikke potensforlængere. Det er ret begrænset hvad de er med til for har dem ikke for at "blive set" men fordi jeg synes det er en god race der passer til mig...

og hvad angår ham i markedet så var det ikke meningen at vi skulle beholde ham - kun få ham op og køre og finde et godt hjem til ham...

• #12   14. jul 2007 ja det er da også fordi det er muskelhunde der er in lige nu at der er alt den negative fokus på dem lige nu, når folk kun køber dem for at det ser 'smart' ud.... og det er da pisse synd når der er så mange mennesker som har de hunde som vi andre holder labrador...men igen opdragelsen af hunde betyder alt...!

• #13   14. jul 2007 M T; af ren nysgerrighed, hvor længe har du så haft presaer og hvad havde du af kendskab til racen inden du fik en?

jeg spørger fordi mit kendskab til dem er meget begrændset men min forestilling er at de ikke er en hund for hvem som helst, og at man skal kende en del til dem inden man for sig sådan en?
    det skal man selvfølelig med alle hunde men er de ikke ret specielle i deres sind over for andre hunde og sådan?

• #14   14. jul 2007 MInder mig lidt om sidste episode af "Er det mig eller hunden"

Hvor en CHinease Chested, var købt udelukkende som en "rekvisit" så den var gået helt amok.. SÅdan har jeg det lidt som om mange muskelhunde (ikke alle, men mange ;)) bliver købt som, altså en rekvisit i til personen imige

• #15   14. jul 2007 Synes også det er lidt bekymrende at læse om de blandinger der er i markedet.......der er godt nok nogen der kan ende uheldigt ud smiley

• #16   14. jul 2007 Mamma...ikke det fjerneste - vidste ikke hvad Samson var før vi havde haft ham i ½ år eller sådan noget...
    Naah, så specielle er de nu heller ikke. Det er en alfa race og det skal man være forberedt på og selvfølgelig tænke sig om. Har ikke mine hunde løse på steder hvor der er chancer for der kommer andre hunde (eller shanti har jeg men hun kan også med alt og alle og underkaster sig for det mindste). Går jeg tur med dem og der kommer en anden hund imod os står jeg gladeligt og råber hvilket køn den andens hund er for er det en hanhund ved jeg at jeg skal have Samsons opmærksomhed og nok gå en bue uden om...

Og Samson fik jeg for snart 2 år siden..shanti fik jeg i oktober sidste år..

• #17   14. jul 2007 Jeg er vokset op med muskel hunde, har haft shæfer og en enkelt broholmer da jeg lille, og har ALTID elsket pitten af sind og udseende, så for mig var det ret narurligt at få en amstaff som min egen første hund efter jeg var flyttet hjemmefra.

mine to hvalpe var dog en kæmpe mundfuld og den yngste af dem har krævet mere en noget jeg nogenside forestillede mig, har hende stadig og i dag er jeg super glad for det..

jeg tror det er fordi der er mange unge der mener de har sat sig ind i hvad det vil sige at have hvalp, men bare ikke lige i den race de vælger.
    når de så enten overstimulerer den eller understimulere den og den laver ballade derhjemme ved at bide ting i stykker, eller er langsom om at blive renlig så opgiver de til sidst, og så er det alt andet en det som de bruger når de sælger dem vidre

• #18   14. jul 2007 M T :

okay, jamen så er de lidt som jeg havde forestillet mig, og alligevel ikke, for havde fået et indtryg af at de var ekstremt dominante over for andre hunde, og at de krævede at man bruge dem en del.

jeg spørger så meget om dem fordi jeg har forelsket mig vildt i deres udseende, men er meget i tvivl om det er en hund for mig/os.

hvordan er den med børn osv?

• #19   14. jul 2007 Det er nok den mest fantastiske race omkring børn jeg nogensinde har mødt!
    Havde besøg af min veninde og hendes 1½ årige datter. Samson rendte hende i røven konstant, legede med hende og sørgede for hun ikke gik for langt væk. Har tidligere oplevet en 3-årig dreng der løb hen og kastede sig om halsen på Samson fordi han selv havde en rottweiler der hjemme - Samson stod bare helt stille og lignede en glad julegris. Da vi skulle gå videre kvitterede han lige med et lille møs på drengens kind og han fik en masse godbidder af ham som han tog lige så forsigtigt. Det er en gammel vogter race jo så børn passer de meget på! Ikke sådan så folk ikke kan komme i nærheden af børnene men på en god måde smiley

De ér skam dominante men tænker man sig om synes jeg ikke det er noget problem smiley Og mht at bruge dem en del...De elsker at lege og gerne vildt men så snart de er kommet indenfor (i hvert fald mine) så slapper de helt af, sover, vil putte eller gnaver i et kødben...

• #20   14. jul 2007 det er jo heller ikke alle 18 årige som ikke kan passe hund, men hvis i ser under marked for tiden er der bare mange som vil af med deres muskelhund og de er 18.
    forstår heller ikke opdrættere vil sælge til så mange unge mennesker

• #21   14. jul 2007 Okay, jamen jeg siger mange tak for dine svar og at du ikke forstod det som negativt at jeg spurgte dig, når man tænker på hvad tråden egentlig skulle handle om smiley

Det er helt sikkert en race jeg vil læse noget mere om og prøve at se om jeg ikke kan møde nogen irl.
    der er jo ikke så mange af dem virker det til?

og så skal kæresten jo selvfølelig også lige overtales, men vi har en del år endnu, for det ville først være aktuelt når vores to hekse engang er ået bort *ss*

• #22   14. jul 2007 Mange af dem som er sat til salg er jo desværre hunde uden tavle, og det med at folk sælger til så unge mennesker har måske lidt at gøre med avler selv er unge?

syntes ofte man ser at unge ikke er SÅ påpasselig med at holde deres løbske tæver fra han hunde, og måske syntes det ville være sjovt med en lille bi indtægt?

ja jeg ved det ikke men det er ihvert fald sådan som jeg ser det

• #23   14. jul 2007 jo hvis det måske sker en gang i hundens liv,
    men syntes at det går hen og bliver helt huld i hoved at de skifter hjem en 4-5 gange fordi folk lige pludselig finder ud af at der ikke må være hund hvor de bor osv.

• #24   14. jul 2007 Mamma...du skal være mere end velkommen til at komme og møde mine 2 banditter hvis du skulle få lyst smiley og slæb da endelig kæresten med smiley De er endnu smukkere i virkeligheden og langt dejligere end de er kønne smiley

Og hvorfor skulle jeg tage det negativt? smiley Altid rart når folk kan stille gode spørgsmål omkring ens race...og nej, der er ikke så mange af dem...desværre kommer der flere for de er blevet populære "pusher-hunde" i kbh smiley

• #25   14. jul 2007 Ja desværre er de ved at blive populære for de forkerte typer mennesker *grr*

det kunne være jeg skulle tage dig på ordet, hvor i landet kommer du fra?

• #26   14. jul 2007 Mamma...bor i vestsjælland. 14 km fra Kalundborg og ca 30 fra Holbæk smiley Du skal være velkommen! Kunne ske dine tøser ville lege med min Shanti jo

• #27   14. jul 2007 Vanessa,

desværre er det for mange svært at få erstatning osv hvis den ikke bliver doverholdt, man det er lige før man skal have en advokat til at lave den for en.
    kender en som ikke fik den store hjælp af hverken politi, dkk eller nogen andre steder fra selv om hun havde kontrakt på at hunden ikke måtte komme andre steder hen..

så skal man lægge en civil sag an, og det er ikke alle der har råd til sådan en omgang.

jeg må indrømme at skal jeg på et tidsunkt (gud forbyde det) af med mine hunde, ville jeg hellere få dem aflivet en at sende dem et helt ukendt sted hen. hunden mærker ikke at den ikke lever mere, og jeg ville vide jeg havde gjort hvad jeg kunne for min hund.

men sådan er vi så forskellige.

Nå jeg vil smutte, skal have middags gæster om lidt.

tak for snakken

• #28   15. jul 2007 selvfølgelig er det flot at man indrømmer at man ikke vil have hund aligevel, men det hjælper sku ikke noget når alt for mange tænker på den måde.
    på en dag havde de aflivet 6 hunde oppe ved min dyrlæge, den yngste var ikke mere en 5 mdr.
    så er der sku noget galt i dk

Kommentér på:
unge voksne og hunde

Annonce