Skadede hunde og unge mennesker .... {{forumTopicSubject}}
Jeg undrer mig ofte, når jeg læser visse tråde. Det er børn og unge, som opretter tråde her i HG fordi der er sket en skade på deres hund - eller måske har den haft det lidt skidt i nogen tid eller andet lignende.
De er selvfølgelig smadder nervøse for deres hund, som er deres bedste ven i hele verden. De er bange for om den måske dør eller mister et ben eller andet. Og enten så vil forældrene ikke tale med dem om det eller også klemmer det voldsomt på pengepungen eller også har vi travlt og det går nok over eller også .....
De spørger os "ældre" på HG - Hvad skal vi gøre? Kan vi gøre noget selv? Går det mon væk af sig selv? O.s.v.
De børn og unge der opretter disse tråde beder om hjælp og det der så undrer mig ekstremt meget - og det er IKKE fordi jeg ikke vil være dem behjælpelig, for det vil jeg hellere end gerne og er det også såvidt det er mig muligt - HVORFOR vil disse forældre ikke hjælpe? Hvorfor kan de da ikke se og tro på, at barnet kender hunden bedre end de selv gør, og når der bliver gjort opmærksom på en skade eller andet sygdomstegn, så er det fordi det oftest er reelt? Hvorfor har de voksne så travlt? Hvorfor ..... ?
Jeg undrer mig bare i umådelig stor grad - hvorfor kender de ikke deres ansvar?
Bare lige lidt tanker fra mig.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
Personligt er jeg af den overbevisning at en god del af det der skrives af børn herinde, ikke afspejler den endegyldige sandhed. Der bliver smurt lidt tykt på. De har jo set hvordan man ved at skrive noget bestemt herinde får at vide hvor godt et menneske man er, eller hvor synd det er for en.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Jeg kan godt huske hvordan min datter var ved at gå i coma, hvis en af hundene var lidt skidt. Jeg er ikke drønet til vagtsyrlæge hver gang mine hunde har slået en pote, eller været lidt sløj. Vente og se tiden an, hvis den næste dag stadig er skidt, er det afsted til dyrlægen.
Herinde råbes der DYRLÆGE!!!!! hver gang men er lidt usikker på om hunden er helt ok.
Tænk jer dog om, hvis I fræser ligeså meget til vagtlægen for bagateller. Kan jeg godt forstå at alvorligt syge bliver misforstået i visitationen.
Bare et lille hip fra mig.
Går i seng nu Godnat!
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Og nej, jeg har ikke en masse penge, da jeg er på SU
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Så jeg har bare ikke oplevet overdrivelserne - godt for mig - skidt for jer andre. Og jo - jeg vil hellere tage en gang for meget til dr.dyr end risikere noget - jeg kan da heldigvis godt spise risengrød på alle tider af året :o)
Synes jo bare at det er smadder synd, at børn og unge er nødt til at henvende til "fremmede" fordi deres egen familie ikke gider / orker / magter det eller hvad nu årsagen er.
Uanset om deres spørgsmål er reelle eller ej -så er de hamrende nervøse i det øjeblik de skriver heind - og det synes jeg altså også at man skal huske på.
feb 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 35 Svar: 150
Jeg er selv 16 og har skrevet et par gange herinde, og spurgt om hjælp.
Problemet er, at min mor heller ikke nødvendigvis ved hvad vi skal gøre, hvis der er noget i vejen.
Og inden vi gør det helt store ud af det og ringer til dyrlægen, så skriver jeg herinde for os begge to.
Ja, mange børn og unge smører tykt på, men de gør det vel kun for, at folk skal tænke "åh nej.. jeg må hellere komme med min mening hurtigst muligt.. for dét lyder slemt"
Hvis de skrev "Min hun har kastet op.. Nogen der kan hjælpe?"
Så ved folk intet om, hvordan opkastningen har set ud eller lign. + det lyder ikke lige så "Spændende" som hvis de skrev "Min hund har kastet op.. Det ser helt tykt og mørkt ud.. Der er alle mulige mærkelige ting i.. Det ligner lidt kaffegrums.. Hjælp!!?"
You see? ^^
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Eva M - jeg syntes nu ikke det er at gøre noget ud af det at ringe til dyrlægen.. De er der netop for råd og vejledning når det kommer til hundens helbred..
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Skadede hunde og unge mennesker ....