{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

tænker folk overhovedet inden de køber hund?! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er ved at være simpelthen så træt af alle de annoncen hvor hunde der er blev købt herinde, ryger til salg efter 3-4 måneder!!

Hvorfor fanden tænker folk ikke over hvad sted de bor inden de køber hund?? så slipper man for at sælge med den dårlige undskyldning at lejligheden er for lille ... Ja eller også skulle du have købt en mindre hund hvis du mener det!!

jamen vi arbejder 8 timer om dagen og det havde vi ikke regnet med ! WHAT ,. ARE YOU KIDDING ME??? havde i troede at man fik barsel hele hundens liv eller hvad??

Nej hvor kan jeg blive irriteret over folks dårlige undskyldninger og at hunde bliver købt som impulskøb ligesom mars baren man tager i føtex...

vi elsker jo bare at se hund der er 3 år gamle og skifter hjem 1 gang om året !!

Så please TAG JER SAMMEN:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tænker folk overhovedet inden de køber hund?!
  • #1   31. mar 2012 Jeg er ret sikker på at mange hunde anskaffet som impulskøb... det skal der ikke herske nogen tvivl om...

    MEN derud over, tror jeg faktisk at der er rigtig mange mennesker hvis situation er ændret igennem den krise der har været gennem de seneste år... jeg kender selv en del personer der har måtte omlægge deres liv meget seriøst, pga skiftende arbejde, eller andet... Så måske er det så her vi skal passe på med at dømme alle lige over en kam ;O))


  • #2   31. mar 2012 Misforstå mig ikke .. alle kan blive ramt af sygdom, en bolig situation der gør at man virkelig ikke har anden udvej !

    Men den seneste annonce herinde- som io øvrigt er af en race der er på obs listen, og en race der ligger mit hjerte nært..

    den har de sat til salg fordi den er for stor til den lejlighed de i forvejen boede i da de købte den, og fordi kæresten begynder at arbejde !?

    Det gør mig rasende at man kan behandle hunde på den måde, som om det bare er en genstand der er sjov de første uger, indtil virkeligheden om ting der bliver bidt i , den skal luftes når det regner, den koster i foder.. når den virkelighed går op for nogen sætter man den bare til salg igen!

    nej hvor har man lyst til bare at hente de stakkels hunde der på alle måder bliver svigtet af dem den holder af - puuhaa smiley


  • #3   31. mar 2012 enig Roadrunner !!

    tror desværre du har ret i at økonomien spiller ind- og heller få lidt for kræet end at give penge for at komme af med den :(- gud hvor er det trist!

    Og ikke mindst nok en grund til hundeloven hvis man tænker det senarie igennem !!


  • #4   31. mar 2012 Det må være være slemt, at se sin hvalp, ryge til salg et år efter man har solgt den.

  • #5   31. mar 2012 Hellere at hunden kommer videre til et hjem hvor , der er tid, lyst , plads og kærlighed til den. Visse tilfælde kan sælger sælge hunden på falske forudsætninger, dog ved man jo aldrig( med mindre man kender sælger personligt , ) hvorvidt der er hold i deres forklaringer?!

  • #6   31. mar 2012 Tror de fleste hunde er et impulskøb på enten den ene eller den anden måde.. Inkl. min egen Kato..

    Har dog haft ham siden han var 8uger gammel og han bliver 2år til maj.. smiley Og han kommer ikke væk fra mig før den dag han dør.. Og der går ca. 10-15år endnu.. smiley


  • #7   31. mar 2012 sådan er det vist gennerelt med alle dyr og ikke bare hund, og det er lige synd for alle dyr at skifte hjem.
    Maggi er min første helt egen hund. Og hun skal aldrig nogen sinde ha et andet hjem end hos mig. Jeg har det helt forfædeligt med at hun bare skal passes hjemme ved min mor i weekenden, så forestil sig lige at sku af med hende, nej puha.
    Nu har jeg så haft ilder i lidt over 1,5 år og har dog også haft nogle kriser hvor nogen nok for længest ville skaffe sig af med dyret. Jeg har bla.a stået i en lorte bolig situation, hvor jeg så tænkte jeg er nød til at finde et sted og bo hvor jeg må ha mine dyr, så skide være med hva den bolig koster, bare mine dyr må være der.
    den eneste grund til jeg har skaffet mig af med et par ildere i tidens løb, var at dens sind passede bare ikke lige sammen med mig, og så er det bedre at finde et bedre hjem til den end beholde den og så begge parter får et lorte liv sammen. Det kan man i sådan et tilfælge ikke rigtig gøre for og man kan jo ikke helt vide det før man har lært dyret at kende.


  • #8   1. apr 2012 Jeg er helt enige, det er så forfærdeligt. Så også en annonce herinde hvor de havde haft en hvalp i 4 mdr og var nødt til at sælge, da det ikke lige gik op med job og fritid. De havde ikke tid til hund alligevel.. Nej det havde I vel heller ikke da I købte den, men det er mode at have hund nu, så ja folk køber impulsivt og skal lige kører på mode, indtil realiteten rammer med hverdag.. Min buller er 12 uger + 4 dage og han skal ikke have andre familier end os.. Så han kan lige så godt vænne sig til at tilbringe de næste 15 år med os de skøre. ja og han er så "mor" syg at jeg kunne alligevel ikke komme af med ham smiley

  • #9   1. apr 2012 koster kun 2 kr for en patron... ej spøg tilside.

    Sidder tit og kigger på gul og gratis osv... det er sgu lidt voldsomt alle de unghunde de har... Hvis folk bare gad at læse lidt om de racer inden de købte dem.... og så har hunde det jo med at komme i teenage/lømmel alderen... Det går jo over men kan folk åbenbart ikke vente på


Kommentér på:
tænker folk overhovedet inden de køber hund?!

Annonce