{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Hvad fanden bilder folk sig ind?! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er faktisk dybt rasende, der plejer ALTID at skulle få en del til at få mit pis i kog, men det koger nu!
Den 1 februar flyttede vi nordpå til en lille by, hvor jeg overhovedet ikke kan forstå deres måde at holde hund på, det er også fair nok, vi flytter alligevel igen til maj.
Vores have er hegnet ind overalt, vi skal åbne en låge for at bakke vores bil ud, og denne låge er selvfølgelig altid for når hundene er i haven..
De var i haven i dag i det gode vejr, mens jeg ordnede nogle ting i køkkenet, hvor jeg kunne holde øje med dem, for lille Bonnie er nemlig i løb, ikke fordi hun stikker af, men har det bare bedst med at være på den sikre side, nu hvor hun er i løb. Lige pludselig begynder hundene at gø, jeg tænker, de leger nok med en pind eller noget.. Da de så fortsætter kigger jeg ud. Så står der kraftedme en dame med hendes IKKE KASTRERET hanhund i vores have, og hun har sluppet den løs til mine hunde! ARGH! Jeg får sko på, og skynder mig ud til mine hunde inden de bliver voldtaget, hvor jeg så siger at den lille altså er i løbetid. Hendes eneste kommentar var bare, jamen den er da ikke højløbsk er den? Fik pænt sagt til hende at det ved jeg ikke, og jeg også er ligeglad, og beder hende om at gå. Hun går så med hendes hund..
Hva får folk til ligefrem at åbne en havelåge og gå ind med hendes hund til to hunde, for at slippe den løs, så de kan lege?! Og hundenes ejer er ingengang i haven? Det er 3 gang siden februar det er sket, og jeg er SÅ træt af det..

Undskyld det lange indlæg, men måtte simpelthen lige ud med det her..

Fortsat god mandag til jer andre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden bilder folk sig ind?!
  • #1   31. mar 2014 Hold da helt kæft! Jeg var god nok blevet rasende.

    Din grund, dine regler; og har man ikke kunne (af den ene eller anden årsag) spørge om lov, så går man pænt videre. Holy fuck smiley


  • #3   31. mar 2014 Hold da op smiley

    Jeg var dælme også blevet rasende!
    Her har vi en tysk jagtterrier der strejfer over ALT, han står og stirrer på min tæve bag hegnet, i dag fik han vand. Eller render han og markere på alt af buske træer, biler og blomsterbede.. I går må jeg klodse bremsen på bilen da han kom galoperende midt på vejen.. Og ejeren er komplet ligeglad.


  • #4   31. mar 2014 Det var da godt nok noget underligt noget at gøre smiley
    Og hvor kunne sådan noget da gå galt. Jeg tror jeg havde smit nogle mindre pæne gloser efter den person.


  • #5   31. mar 2014 Var simpelthen også så gal! Jeg så ikke hvad der skete, om hunden var på hende eller hvad den var, og dens ejer kunne ikke svare mig, det vidste hun heller ikke! Så går da og er lidt bekymret..
    Haha Camilla, det hjælper ikke med hegn når folk er ligeglade, deres hunde ender nok med at skide igennem dit hegn..
    Vi har samme problem med vores fortov og have ud til vejen, samt vores hjørnegrund, det ligner et kæmpe toilet..


  • #7   31. mar 2014 Jeg var kammet totalt af over for konen.
    Er det den samme der har gjort det alle 3 gange? Hvis ikke kan det så være at dit hus har stået tomt længe og at naboerne li'som har vænnet sig til at bruge haven som indhegnet lege/løbe gård? Ikke at det undskylder dem, men det kunne måske være en forklaring på tåbelighederne.


  • #9   31. mar 2014 Tucksen hun er decideret fatsvag, det siger min nabo i hvert fald.. Hun gør det samme i deres have.. Men deres have er så heller ikke hegnet ind med kæmpe rådyr hegn som vores er.
    Fredsfyldt, det er bare skide træls med løse hunde! Vi havde boet heroppe i en uge, så var jeg ved at køre en chihuahua ned, sådan en lille fyr kan man altså ikke se i bakspejlet når man bakker!! Var henne og aflevere den, hvor ejeren så bare sagde at så måtte den jo komme i lænke, de troede ikke den rendte rundt i hele byen.. Så den så sent som i går ude i vores have, den kan jo komme igennem hullerne i rådyrhegnet.. Skide træls!


  • #11   31. mar 2014 Sæt dette skilt på lågen...... Mon hun ikke kan forstå det, så?

    http://www.ebay.com/itm/Rottweiler-Funny-Warning-Dog-Sign-Dif-Signs-Available-/250530849652?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a54cd6374


  • #12   31. mar 2014 Det er fuldstændig uhørt - jeg kan godt forstå du er rasende!!!!

    Hvad by er det sådan noget foregår i, det har jeg da aldrig hørt om før?


  • #13   31. mar 2014 Der er intet værre! Og det er sgu egentlig synd at man går og ser sig sur på en hund der ikke selv er skyld i det.. Men man kan ikke tale med ejeren..

  • #15   31. mar 2014 Calle, det er den samme person alle gangene. Naboen siger at hun mener det er fordi Oskar (hendes hund) så gerne vil lege med andre hunde, så hun går vidst fra have til have...

    Bugsy, jeg sagde til hende sidste gang at mine hunde fik råt kød i haven og jeg kunne ikke stå inde for hvad de gjorde når der kom en fremmed hund (jeg ved ikke hvad mine siger til der kommer en fremmed hund og vil have deres kød/ben) det har ikke hjulpet.. Det er så skide irriterende..


  • #16   31. mar 2014 Camilla det bliver da enden af det med en lås, men så går hun vel bare over med hendes hund..

    Mette haha smiley Tror bare ikke hun forstår engelsk, men kan da selv male et fint skilt med kæmpe røde bogstaver.

    Kennelmor, det er Vaarst oppe ved Aalborg, og jeg har aldrig oplevet noget lignende!!

    Fredsfyldt ja det er da pisse ærgeligt, for hendes hund er jo sød nok.. Bare en skam hun ikke kan tænke hende i den anden ende af snoren.. At hun ligefrem åbner en lukket havelåge.. Jeg kan kun ryste på hovedet af det..

    Isabella naboer mm snakker vi super godt med heroppe, og de er så flinke og de forguder vores hunde, men de oplever også problemer med hende jeg har problemer med..


  • #17   31. mar 2014 Hold da op! Jeg tror, at jeg fredelige menneske ville have endt med en voldsdom, hvis nogle gjorde det her..

  • #19   31. mar 2014 Camilla haha ja med sirener og lys på, noget ala Jurassic Park smiley

    Bente, jeg var edder rasende siger jeg dig. Kommer hun her igen, så holder jeg mig heller ikke tilbage mere. Og hun forstod ikke problemet i at den ene af mine tæver var i løbetid?! Amen altså.....


  • #21   31. mar 2014 EJ det har jeg godt nok aldrig hørt før Igen hvad bilder folk sig ind Forstår du blev tosset magen til frækhed smiley

  • #22   31. mar 2014 sæt strøm til håndtaget så kommer de ikke ind igen smiley

  • #23   31. mar 2014 Inger er simpelthen så gal, men det er jo kun fordi jeg er bekymret, hvad hvis de har hængt sammen? Kan Bonnie så være drægtig? Og så føler jeg mig også lidt krænket at hun bare er gået igennem låge og alt muligt... smiley

    Mathilde jeg ved fandme ikke hvad jeg gør, men næste gang hun kommer her, så pakker jeg min høflighed væk


  • #24   31. mar 2014 miss. quark som hundeejer... har kun to brikker at flytte rundt med ......og de kommer hele tiden i vejen for hinanden..... jeg kan godt forstå du er sur.... og hvis nu en af dine kommer til at sige fra overfor hendes hund... eller hun selv får en tand at mærke, så skal det da nok ende så grrrrr... at det er dine hunde der får skylden.... så du må starte med at tælle ned til du flytter videre smiley

  • #25   31. mar 2014 Silja man går da ikke ind i andres haver smiley

  • #26   31. mar 2014 Estrid det er dybt frustrerende.. Ja, jeg frygter da også hvis en af mine af den ene eller anden grund kommer til at sige fra, hvad der så skal ske smiley Min rottweiler tæve kommer i løb her i starten af april, og hun gider IKKE hanhunde og slet ikke på HENDES territorium, så jeg kan altså ikke garantere for hvad der evt. vil ske.. smiley
    Haha jeg begyndte at tælle ned i lørdags da vi fik aftalt indflytterdato til det nye hus.. ,)


  • #27   31. mar 2014 Inger jeg gør i hvert fald ikke smiley Men hun gør det åbenbart hver gang på hendes gåtur igennem hele byen.. Det er simpelthen til at få fnat af..

  • #28   31. mar 2014 Jeg ville gerne sige jeg var chokeret... Men det er jeg faktisk ikke... Jeg forventer efterhånden at folk er så dumme...

    Men nøøøj jeg var flegnet skråt!!!


  • #29   31. mar 2014 Hei Silja sæt et skilt op hvor der står at hunden bider Så kan folk da vel fatte det smiley

  • #30   31. mar 2014 Jeg tvivler faktisk at det skræmmer dem her i byen.. Men jeg overvejer kraftigt at stille et skilt, problemet er bare at byens skole ligger lige ved siden af, og vil jo ikke skræmme børnene smiley

  • #31   31. mar 2014 Einstein altså jeg vidste godt at man ikke har hunde på samme måde heroppe, men syntes godt nok det her er overdrevet!
    Jeg ved hun kommer igen, og så håber jeg min kæreste er hjemme.. Kan ingen gang sige jeg håber hun kommer her i april når min rottweiler er i løbetid, for hun bliver så frygtelig gal på den stakkels hanhund..


  • #32   31. mar 2014 Silje det gør du heller ikke ved at sætte skilt op Jeg har skilt orpe og mine hunde gør intet de elsker mennesker Men man altså ikke bare vade ind i andres haver fok smiley

  • #33   31. mar 2014 Jeg mangler ord..

    Giver Inger ret, sæt et skilt op. Du skræmmer da ingen børn, da de ikke går ind i haven.


  • #34   31. mar 2014 Hvad hvis den har bidt hul i Bonnie? Syntes I jeg skal kontakte ejeren af hunden eller hvad er jeres mening omkring det? Eller skal jeg bare glemme det? Den har bidt hul i Bonnie omme i nakken, ved det ikke er min den store, for hun har lagt oppe i blomsterbedet og gasset den..

  • #35   31. mar 2014 Må få sat et skilt op så.. Bare træls der ligefrem skal skilte op!

  • #36   31. mar 2014 Nej Silje bed den din hund Jeg ville ikke gøre noget hvis du ikke skal til dr lægen med den Men hvis du skal til dr lægen ville jeg kræve at hun betalte regningen
    Og så ville jeg nok lige sige det til hende hvis du møder hende en gang


  • #37   31. mar 2014 Ja Silje men der findes desværre nogle mennesker som er nogle idioter

  • #38   31. mar 2014 jeg troede bare det var skidt hun havde i nakken, men kan se der er hul.. Jeg vil ikke mene man skal til dyrlægen med det.. Men kan man ikke prøve at konfrontere den fatsvage sut med det? Måske det kan "skræmme" hende lidt til at holde sig væk en anden gang..

  • #39   31. mar 2014 Jo du kan godt konfrontere hende med det Det ville jeg have gjort Store klaphat smiley

  • #40   31. mar 2014 Pas på der ikke går betændelse i smiley

    Og jeg ville konfrontere hende. Og være skide sur.


  • #41   31. mar 2014 Jeg synes helt bestemt, at du skal fortælle hende det. Ikke nok med at det er utrolig uhøfligt at gå ind på andres grund, så skader det åbenbart også dine hunde, at hun kommer rendende.
    Det er ikke ok!

    Jeg ville måske endda gå så langt som at true hende med politianmeldelse, hvis hun ikke snart holder sig væk.

    Og ja, lås på lågen vil måske holde hende ude. :o)


  • #42   31. mar 2014 Einstien holder øje med det, betændelse kan udvikle sig til noget grimme noget..

    Må lige spørge naboen hvor hun bor når de kommer hjem..


  • #43   31. mar 2014 Det er ikke bare uhøfligt at gå ind på andres indhegnede grund. Det er ulovlig indtrængen på privat område. Jeg ville gøre hende opmærksom på det og på at hvis din hund ender hos dyrlægen (der kan jo gå betændelse i så der skal lægges dræn) Så står hun med regningen både i form af penge og i form af en hund som politiet kan / bør hente for skambid.

  • #44   31. mar 2014 Jeg var tændt totalt af og havde tabt hele årets forbrug af småkager på gulvet smiley jeg havde nok også råbt så hele byen havde kunne høre det... smiley

    Det der .. ? det gør man bare slet ikke smiley


  • #45   31. mar 2014 smiley
    Gik en dame ind i jeres have?? en i ikke kender?
    Gik hun ind til en rotte og en oeb hun ikke kender og slap sin hund løs?? smiley
    jeg er målløs smiley


  • #46   31. mar 2014 Tag en motorsav i hånden næste gang og tænd lortet, gå mod dem som bare er gået ind og råb skrid

  • #47   31. mar 2014 MLA ja en total fremmed (hun har dog været i vores have to gange før og gjort det samme) var gået ind til min rottweiler og oeb, som desuden var i løbetid.. Jeg er målløs.
    Har snakket med hende om såret, og hendes kommentar var, jamen det så jeg godt, Oskar gør det ved hunde han godt kan li..?!

    Cooper må spørge naboen om jeg må have deres motorsav stående!


  • #48   31. mar 2014 CTS vil bare være utroligt irriterende man skal gå så langt som at få lås på sin låge.. Men tør næsten ikke andet, specielt ikke nu hvor min rottweiler snart kommer i løbetid, for hun gider IKKE hanhunde på hendes matrikel når hun er i løb..

  • #49   31. mar 2014 øhh.. jamen jeg er virkelig målløs.. hun kan da ikke være helt uden hæklefejl i kysen?
    Ved du hvor hun bor? det er da lige før en anmeldelse ville være passende?
    Hvad i alverden ville hun gøre, hvis dine nu ikke var så venlige, som de åbenbart er, og åd hendes hund? jamen, sådan plejer de jo at gøre kunne du så passende sige..eller hvad?
    ej.. jeg er målløs..


  • #50   31. mar 2014 Jeg ville melde hende, så idioten bliver stoppet. Det kan blive en farlig affære at vade uanmeldt ind i folks haver. For ikke at sige ulovligt.

  • #51   31. mar 2014 Hold da op. Jeg er fuldstændig målløs.

    Det er da heller ikke risikofrit at lukke sin hund ind til fremmede hunde.


  • #52   31. mar 2014 Ej nu må det stoppe!
    Hun ser at hendes hund bider hul på din - og har ikke engang tænkt sig at fortælle det? Hvad fanden er hun for et menneske...

    Hvis hun VED at hunden bider hul, er der da endnu større grund til at hun ikke lukker den sammen med fremmede hunde.

    Jeg ville ringe til politiet og melde hende, som det første i morgen tidlig!


  • #55   31. mar 2014 Tror også jeg ringer til politiet i morgen, for er faktisk blevet rigtig bekymret for om hun kunne finde på at gøre det igen, specielt når den store snart skal i løbetid også smiley

    Er simpelthen så glad for vi flytter på landet til maj!


  • #56   31. mar 2014 Hvor den nærmeste nabo bor 4 km væk, så er det vel begrænset, hvem der lige kommer på besøg!

  • #57   31. mar 2014 Forstår hun ikke hvilke konsekvenser det kan få for hende og ikke mindst hendes hund, at hun lukker den ind til andre - især når den åbenbart har for vane at bide fra sig?

    Måske du skulle printe hundeloven ud, understrege vigtige paragraffer (fx mht. skambid) og sende til hende. Måske med en lille forklaring, så du er sikker på at hun fatter hvad det betyder for hende.


Kommentér på:
Hvad fanden bilder folk sig ind?!

Annonce