{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Hvad fanden bilder han sig ind??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så hidsig lige nu!!

Terkel har rendt rundt ude i haven i dag, og har gøet en hel del... Hver gang han er begyndt at gø har jeg jagtet ham indenfor, da han jo på en eller anden måde skal lære at man ikke skal gø i haven...

Kan godt se at det kan være irriterende for naboerne at han gør, men jeg gør jo hvad jeg kan, og det er en hund... hvad skulle man forvente?!

Her tila ften begynder Terkel igen at gø, og jeg er lidt langsom til at reagere... FANDME OM IKKE NABOEN KASTER VAND EFTER MIN HUND!! Han kaster vand ind i MIN have!!

Hvad fanden bilder han sig ind?!?! Så kan han sgu sige til os at det er irriterende, og vi gør trods alt hvad vi kan..

Hver gang vi har sagt undskyld at han larmer, siger han at det ikke generer ham...

Hvad fanden bilder han sig ind?!?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden bilder han sig ind???
  • #1   5. aug 2009 Ja undskyld.... men hvis det har stået på hele sommeren, så forstår jeg godt din nabos frustration omend jeg ikke bifalder hans handling, men dog forstår ham.

    Jeg selv HADER hunde der galper op over ingenting, og det er da ikke særlig hyggeligt at sidde i sin egen have, måske med gæster, og så skylle høre på glammeri hvert andet minut.

    Jeg ved godt det tager tid og kan være en kedelig affære at få den firbenede til at holde mund, mine glemmer det stadig fra tid til anden og så ligger jeg vandret i luften for at hente dem ind, GIDER det bare ikke.


  • #2   5. aug 2009 hmm jeg må sige jeg godt ville kunne finde på det...
    der er ikke noget værre end en hund der står og gør, også selvom det er ens egen :-s

    du er simpelthen nød til at være hurtigt ude og evt. gi din hund et sprøjt med en vand pistol.. han/hun tager jo ikke skade af lidt vand.. sig bestemt nej og så ind med ham


  • #3   5. aug 2009 Ville nu også være røvtræt af at ha' sådan et gøende kræ på den anden side af hækken der gø'r mange gange i løbet af dagen..
    OGSÅ selvom at naboen har undskyldt. Det gør det jo ikke mindre irriterende at høre på..

    Ville nu ikke ha' valgt at kyle vand ind over hækken, men det er jo ikke fordi at det var brændende benzin der kom indover..
    Men jo, han burde da tage en snak med jer først..


  • #4   5. aug 2009 Ja jeg kan nu også godt forstå ham..

    Har du snakket med naboerne om, at det er noget du arbejder med?


  • #5   5. aug 2009 Kan godt forstå din nabo er irriteret. Men giver ham ikke ret til at sprøjte vand. Gå ind og spørg hva han har gang i? Og sig han skal komme til dig i stedet..

    Kan du så gi mig et godt råd til hvad jeg skal gøre? Da jeg har modsatte problem.


  • #6   5. aug 2009 Han bliver jo hentet ind hver gang han begynder og jeg har selv været ude i haven hele dagen så har kunne reagere med det samme... Desuden har den mand aldrig gæster, og han har en enkelt ødelagt havestol i sin have..

    Mener bare at når han kan høre og se at han bliver jagtet ind hver gang, så kan han sgu ik bare tillade sig at smide vand ind i MIN have... og da slet ik når han ingenting har sagt om at det generer ham...


  • #7   5. aug 2009 Jeg har været nabo til sådan en som din, og jeg kan love dig at hvis jeg var blevet boende, så havde næste skridt enten været vand eller noget mere drastisk...

    Det er SÅ belastende at have en nabo med en hund, der ikke formår at tage hensyn til sine omgivelser. Tænk at man skal generes i sit eget hjem!


  • #8   5. aug 2009 Ejjjjj....jeg forstår altså godt din nabo...........der er ikke noget der er mere belastende end en hund der står og gør lige op i vejret. Selv om du forsøger at få den til at stoppe er det altså alle andre i omgivelserne der skal lægge ører til alle dine forsøg.
    Jeg mener at han bør tage en snak med dig om det i stedet for at kaste vand over hegnet, men nu er vand så heldigvis uforholdsmæssigt uskadelig.
    Jeg synes seriøst du skal gøre noget for at få stoppet din hund eller lade være med at have den i haven alene.

    Jeg har selv næsten altid haft naboer med gøende hunde, og det kan drive selv det mest tålmodige menneske til vanvid!!!


  • #9   5. aug 2009 Hvis jeg var dig ville jeg sige tak til naboen. Det at hunden finder ud af at der kan ske noget fra anden side end din når han gør kan faktisk hjælpe jer. Hunden tager jo ikke skade af vand og det har jo åbenbart ikke hjulpet sællig meget det du har gjort.
    Og ja det er træls og sidde på teressen en lun aften og naboens hun gør.


  • #10   5. aug 2009 Vil lige sige at jeg ik vil sprøjte vand efter min hund da han er enormt vandskræk!

    Og jeg kan ik være hurtigere ude og hente ham ind end jeg er...


  • #11   5. aug 2009 Altså bare fordi at folk ikke har gæster og sidder ude i haven, kan jeg da godt forstå at de bliver idioter af at høre på en gøende hund..

    Og har aldrig hørt om nogen der ikke er generet af at nabohunden galper op dagen lang, så det siger vel sig selv.. (Heller ikke selvom at den bliver stoppet)


  • #12   5. aug 2009 P.S. Regner det aldrig i DIN have???

  • #13   5. aug 2009 Alternativet til vand kan jo blive en politianmeldese , hvor du får besked på og holde hunde indendøre.
    Hvor længe har du haft hunden?
    Hvis du har haft den fra hvalp burde den have lært og tie stille.


  • #14   5. aug 2009 Det jeg mener med mit indlæg er ikke at fordi han aldrig har gæster så gør det ikke noget, men at når han siger det ikke generer ham, så skal han ikke smide vand ind i min have uden at have snakket med mig om at det er generende!

    Jeg ved godt det er generende, men jeg gør trods alt noget for at stoppe det. Terkel er blevet meget bedre til det, og går som regel ind så snart jeg går ud og siger han skal gå ind.. "Jeg skal gøre noget seriæst for at få ham til at stoppe"... Hvad er seriøst hvis træning ikke er seriøst?

    Jeg vil sgu aldrig takke min nabo for at kaste vand ind i min have, og da slet ikke når han kaster det ned over vores solsejl og havemøbler, hvor VI rent faktisk kunne have siddet ude.

    Nu er min hund heller ikke den eneste hund herude, og der er flere hunde herude der får lov bare at stå at gø, og jeg har sgu aldrig kastet vand ind i deres haver.

    Jo det regner i min have, men min hund er enormt vandskræk, og går derfor ikke udenfor når det regner!


  • #15   5. aug 2009 Jeg synes du skal droppe de undskyldninger og finde ud af at løse dit problem ordenligt. Det er ikke til at holde ud at høre på sådan en hund!

  • #16   5. aug 2009 Vi har også et par stykker herude, når de starter med at gø, så sidder man blot og venter på ejer kan farende ud og råber af hunden...

    Ved sgu ikke hvad der er mest irriterende at høre på *G*


  • #17   5. aug 2009 Stemmer i med de andre. Har det samme problem med naboens hunde der gør HELE tiden. Har snakket med hende tusinde af gange og det er virkelig fustrerende, de gør hee tiden, også når man skal sove.
    Jeg kunne nu måske godt have fundet på det samme for sådan nogle hunde er pisse irritrende !


  • #18   5. aug 2009 Jeg syns ikke du ska lade din hund være alene i haven, før der er styr på hans gøen - du må selv ud at arbejde med ham.

    Det andet med at rende ud og jage ham ind, lærer han ikke ret meget af, så på med arbejdshanskerne ;o)


  • #20   5. aug 2009 "Jeg træner min hund"... Ja det er sgu gode undskyldninger jeg har der hva?

    Jeg råber dog ikke af min hund... smiley Jeg siger han skal gå ind og gør han det ikke, så slæber jeg ham ind...


  • #21   5. aug 2009 Det er vand ? .. Ja beklager, men .. i mine øjne er vand ikke farligt, i den forbindelse :o)

    kan ikke se hvorfor du hidser dig sådan op..


  • #22   5. aug 2009 Lonnie - hvis det er fordi du rent fysisk ikke kan nå at fange ham - hvad så med at have ham i en lang snor, når du er derude?

    Ligesom de andre, kan jeg tildels godt forstå din nabo. Vi har selv et gøende bæst ved siden af, og den bliver altså ikke mindre belastende af, at vi kan høre de konstant forsøger sig med "Nej", "Hold nu op", "Ti nu stille", "kom her" osv. For det gøer den altså ikke mindre af smiley


  • #23   5. aug 2009 Ja det ligger desværre til gravhunde at de gør meget så snart folk går forbi haven. De er meget vagtsomme og passer/forsvarer deres territorie. Det gør min også, de ved dog at jeg bliver sur så der kommer sjældent mere end 2 eller 3 gæf og så ved de at sure mor kommer løbende så de kommer oftest ind frivilligt (gøen irriterer mig selv), undt. når der løber en skide kat gennem vores have, der bliver jeg nød til at hente dem. Synes det er flot at du prøver at lærer ham at holde kæft, mange er bare ligeglad og lader dem gø. Kan ikke forstå hvis naboen siger at han ikke bliver forstyrret af det at han så gør sådan noget, han kunne da ha' sagt noget. Jeg er bare glad for at jeg bor ved siden af en student der holder fester og en børnefamilier der selv larmer

  • #24   5. aug 2009 Jeg sidder ik mere end 2 meter fra haven så er der lige med det samme når han gør, og synes egentlig min træning er god nok, især når han er går ind når jeg siger det, og det har han sgu ik altid gjort...

    Han sætter heldigvis ikke de andre hunde i gang, det er som regel de andre hunde han reagerer på ... Og så gør han ikke ude i haven når man skal sove, for der får han slet ik lov til at være der ude...


  • #25   5. aug 2009 Til alle jer der ikke læste det tidligere: Jeg går ikke ud og råber og skriger af min hund.. Jeg går ud og siger i et normalt toneleje at han skal gå ind...

    Karina: Jeg kan godt nå at fange ham... En enkelt gang i mellem smutter han dog forbi mig, men han skal nok komme ind... smiley


  • #26   5. aug 2009 Gravspasserne: Tak smiley

  • #27   5. aug 2009 Hmm... Jeg ville nok også sys at det var irritrende, men mest fordi at det sætter min hund igang... Nu bor jeg godt nok i lejlighed, så jeg har ik en nabo-have, men er der en hund der gør nede i gården, så reagerer bailey med det samme. Bliver ikke ved med at gø, men han skal lige markere og man er ved at falde ned af stolen i chok når han gør det smiley Bailey er altså halv gravhund og står ikke og gjaller fordi han hører noget på den anden side af døren, så ved ik om man kan sige at det generelt er gravhunde-instinkt...

    - Men ja, helt klart godt at du i det mindste gør noget for det og ik har givet op smiley


  • #28   5. aug 2009 forstår du slet ikke din nabo ? det er sommer, man vil gerne sidde udenfor eller have vinduer åbne, da det mig bekendt er varmt og så skal man høre på en hund, der gør hele dagen ? det kan man ikke byde sine naboer hvis man vil være gode venner med dem ! Så du burde nok holde din hund indendørs indtil den lærer at stoppe med at gø ...... det er ikke en ret at hunde absolut skal gø ........ men en ret, at de lærer at stoppe med at gø - eller rettere det er din pligt at få den til at stoppe med at gø .............

  • #29   5. aug 2009 Min nabos hund vækkede mig 4 gange i morges mellem kl 6-9.30
    Der havde jeg sku os lyst til at sprøjte vand efter den.. Men gør det dog ikke.


  • #30   5. aug 2009 Der er jo stort set heller ik nogen der siger at det er okay med vandet... Størstedelen, som jeg forstår det, går ud på at der er forståelse for naboens frustration... Ik måden han har handlet på smiley

  • #31   5. aug 2009 hvad om du prøvede at tale med naboen, få ham til at "larme" rundt i sin have, så har du en reel chance for at afvænne Terkels gøen af naboens lyde.

  • #32   5. aug 2009 Nu har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at Terkel står og gør i haven hele dagen! Jeg har skrevet at når han begynder på det bliver han kommanderet ind.

    Jo jeg kan godt forstå hvis min nabo synes det er irriterende men det giver ham fandme ikke ret til at kyle vand ind over min hæk! Jeg har flere gange henvendt mig og spurgt om det er generende og undskyldt og sagt at jeg træner med ham... Så skal han sgu ikke stå og sige at det er i orden, og sådan er det jo at have hund, hvis han synes det er så frustrerende...

    Min hund skal ikke have et anti gø halsbånd! Giver man sin hund sådan et er det fordi man er for doven til selv at træne med sin hund... Ja det er så bare min mening...


  • #33   5. aug 2009 Jeg kan jo heller ikke lære min hund at han ikke må gø ude i haven, hvis han er inden for hele dagen...

  • #34   6. aug 2009 Må ærlig indrømme at det absolut ikke ville bringe mit pis i kog hvis en hund gæffer i få sekunder hvorefter den så bliver kaldt ind.

  • #35   6. aug 2009 Desuden har jeg gentagne gange opdaget at naboen har kastet pinde ind i hækken, for at provokere min hund... Om det så er fordi han har gøet ved jeg ik, men i hvert fald har hækken bevæget sig mens der har været stille...

  • #36   6. aug 2009 Hvis du mener naboen fremprovokere, så er det da endnu en grund til at være i haven men´s hunden er der, så kan du jo passende "fange" naboen i øjeblikket og konfrontere ham med det.



  • #37   6. aug 2009 René ... Jeg er som regel også i haven når Terkel er derude... Ellers sidder jeg kun 2 meter fra døren, og kan kigge direkte over på hækken...

    Indrømmet i går blev der ikke provokeret, men når Terkel kan se igennem hækken og op på stien, og der samtidig bliver luftet en lille hvalp ude foran vores have, så gør han altså..


Kommentér på:
Hvad fanden bilder han sig ind???

Annonce