{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.765 visninger | Oprettet:

Michelle S
Michelle S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Mops alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri,

jeg kunne godt tænke mig en Mops. Da jeg arbejder fra 7-16, og min kæreste 8.30 til 16.30 hver dag, vil jeg høre om man kan vænne hunden til at være alene hjemme. Og eventuelt hvordan?

Jeg aner INTET om sådan noget, derfor håber jeg at i kan svare smiley

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops alene hjemme?
  • #1   29. sep 2010 Nu er en mops jo en selvskabsrace og de kræver meget kontakt. Men hvis den gradvist lære at være alene, kan de muligvis godt lade sig gøre.

• #2   29. sep 2010 Søg i trådene herinde, der finder i svar på alt. Men ja, selvfølgelig kan en hund lære at være alene fra 8.30 til 16. Mine er da alene meget længere end det ofte.

• #3   29. sep 2010 Hej Alexander
    Man kan godt vænne hunden til at være alene hjemme, men det vil naturligvis tage tid hvis man får hunden fra hvalp.. Min Pomeranian er nu 7 mdr., og hun er helt stueren, også de lange skoledage hvor hun er alene fra 7-17. Men det tog ihvertfald en 5-6 mdr. før hun havde helt styr på det.
    Det man skal gøre sig klart er om man har tid og overskud til at lære hvalpen hvad "stueren" betyder. Det kan anbefales at få sin hvalp op til en ferie, så den får den letteste start, og så man kan være over den hele tiden. Man skal også kunne komme hjem efter en lang og hård dag, og stadig tørre lort op uden at skælde ud på hunden smiley

• #4   29. sep 2010 Tine-- Jeg ved ikke super meget om racen, men kender da flere der har, og de trives da absolut fint med at være i men ganske almindelig fuldtidsarbejdende familie.

• #5   29. sep 2010 Stephanie: Ja det kan hun - det er heldigvis kun én dag om ugen det er nødvendigt, pga. skole. Og så ligger vi i arm på sofaen om aftenen smiley

• #6   29. sep 2010 Stephanie: Jeg er også meget stolt af hende! Men hun virker ikke rigtig til at kunne fornemme forskel på om hun er alene hjemme i 10 minutter eller 10 timer. Det er den samme overvældende velkomst uanset hvor længe jeg har været væk smiley

• #7   29. sep 2010 Enig med Tine!

En mops er en selskabshund og mine er max alene i 4 timer.

• #8   29. sep 2010 Min lille fis er alene hjemme op til 8 timer. Han ligger somme tider stadig i sin kurv når vi kommer hjem. Strækker sig og gaber... Så det kan lade sig gøre..

4 timer, det er svært at leve op til med et fuldtidsjob...

• #9   29. sep 2010 Min mops er alene fra 6.30-14.30 3 gange om ugen. Tirsdag er min kæreste hjemme hele dagen hos ham på nær et par timer. Fredag alene fra 6.30-13. I weekenderne tager vi ham med os alle de steder vi kan komme til, hvis vi skal noget. Og hvis vi skal være væk en hel dag passer mine forældre ham. Han er 2 år og vi har adopteret ham og har haft ham i 3 mdr. Der hvor han kommer fra har han været meget mere alene end han er hos os. Jeg ville aldrig have samvittighed til at lade ham være mere alene end det han er nu. Han er nemlig en "klister" hund smiley Når vi er hjemme, sørger vi også for virkelig at være HJEMME, vi leger, putter og giver ham fuld opmærksomhed, og gode lange gåture. Så må dagens praktiske pliger vente til om aftenen, hvor han alligevel sover.

• #10   29. sep 2010 hej jeg er enig man lader ikke en mops være mange timer alene den er ikke skabt til at være alene...og hvis man ikke har mulighed for at være hjemme eller have sin hund med på arbejde så skal man vælge en anden race.....og jeg kan godt forstå at man som opdrætter vælger at stille krav til kommende mopseejer...jeg tror det bliver svært for mig den dag jeg skal sælge hvalpe .....

• #11   29. sep 2010 Jeg har videoovervågning af mit hus både inde og ude, og jeg kan se at allerede efter bare 3 timers søvn/hvile så tripper de frem og tilbage ude ved hoveddøren.

• #12   29. sep 2010 Tjaaa jeg svarede blot på trådens spørgsmål..

Vi er alle forskellige hund som menneske.
    Måske man kan skabe et behov?

Anton lider last han er huset nummer 1!! Heldigvis for skiftende arbejdstider...

• #13   29. sep 2010 der skulle selvfølgelig stå at han ikke lider last!
    Han er kogen i det lille hjem!!! smiley

• #14   29. sep 2010 kongen...

• #15   30. sep 2010 Tine-- Okay, så er der da nogle DKK-opdrættere derude der ikke ved hvad de laver. Ærgerligt.....

• #16   2. okt 2010 Tine-- Det tvivler jeg slet ikke på. Men tak for info, havde ellers overvejer en mops som min næste hund, da vi gerne vil lidt ned i størrelse. Men så blev jeg det klogere. *S*

Kommentér på:
Mops alene hjemme?

Annonce