{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Snøft alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har lige adopteret en mops på 2 år for en uge siden. Han er vant til at være alene hjemme hvor han kommer fra. Hos os er han alene hjemme ca 8 timer 4 gange om ugen ifb med vores og så måske lidt på andre tidspunkter hvis vi lige skal handle. Familie besøg tager vi ham med. Han klare fint at være alene hjemme. Mit problem er, at jeg står med tårer i øjnene og ondt i maven hver morgen når jeg skal sige farvel til ham. Er der andre der har det sådan eller er jeg ynkelig?Jeg ved han har det godt hos os, vi aktiverer ham og hygger rigtig meget. Det er bare den afsked der plager mig. Nu har vi også kun haft ham i 1 uge, måske skal jeg lige vende mig til det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snøft alene hjemme
  • #1   30. jul 2010 jeg har stadig ikke vænnet mig til det xD såeh...

• #2   30. jul 2010 Jeg har det på samme måde... og jeg lover dig for at jeg tuder snot i morgen når jeg flyver afsted på ferie og efterlader Felix i pleje :o/

• #3   30. jul 2010 Jeg har også dårlig samvittighed hver gang jeg går ud af døren. Det er lidt noget pjat for hunden sover bare..... Han må normalt ikke være i sofaen, men vi ved godt hvor han ligger når han er alene og han nyder det smiley

• #4   30. jul 2010 Jeg kan stadig blive grebet af den følelse, når jeg står og skal ud af døren. Jeg tror nu, Disen sover det meste af tiden, men jeg har det faktisk bedst hvis katten er hjemme når jeg går, så jeg ikke skal tænke på den lillebitte hund helt alene

• #5   30. jul 2010 Årh jeg er glad for jeg ikke er den eneste:-) Syntes i han er for meget alene hjemme? Nogle er meget imod at de er så længe alene hjemme, men så kan man jo ikke have et arbejde. Og bare fordi man arbejder, burde man også nok kunne have glæde af en hund ik? Jeg er hvertfald meget lykkelig for min og har meget glæde af ham og han virker så glad og tilfreds. På den ene uge vi har haft ham er han hurtig faldet til. Vi bor i lejlighed så går tur med ham 3 gange om dagen, morgen 20 min, eftermiddag 1 time, aften ½ time. Han er bare så skøn:-) Han skal "bare" lige lære at gå i snor.

• #6   30. jul 2010 Mit problem er, at jeg står med tårer i øjnene og ondt i maven hver morgen når jeg skal sige farvel til ham. Er der andre der har det sådan eller er jeg ynkelig?

Svar: Ja. Du er lidt ynkelig. smiley

Go week

• #7   30. jul 2010 Man vænner sig aldrig til det. Jeg har det elendigt hver gang jeg tager afsted fra mine hunde, for de står der og ser så sørgelige ud. Og selvom jeg ved at Lilly nyder den alene-tid så meget - så gør det stadig ondt inden i smiley

• #8   30. jul 2010 Jeg synes bestemt ikke det er for lang tid at være alene hjemme. Ihvertfald ikke i betragtning af at der er nogle der er ligeglade med hvor lang tid de er alene hjemme. Og desuden er det jo som du skriver kun 4 gange om ugen, og jeg synes faktisk det er bedre end at de er alene 6 timer hver dag 7 gange om ugen. Hvis han bare bliver aktiveret og leget med og nusset nok osv (som han jo nok gør :O))så er der jo slet ingen problemer i det. Så ingen dårlig samvittighed.

Du skal ikke alene vænne dig til at tage afsked med ham, du skal også vænne dig til at man især i den første tid bliver en helt anden og bare de hoster er det afsted til dyrlægen. (Sådan var jeg haha) Men det er jo også bedre at tage en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt. Men du skal ikke føle dig ynkelig, for i den første periode er man ligepludselig uddannet som proffesionel i at iagtage hunden *G*

• #9   30. jul 2010 Ja, jeg synes det er meget at være alene, men vores er det også. Her hedder det 6 - 8 - 8 - 8 - 4 timer alene i ugens dage. For mig er de 8 timer den absolutte smertegrænse og jeg tænker faktisk jævnligt over, om vi kunne indrette os anderledes, så det ikke var helt så meget. Til gengæld er vi stort set ikke hjemmefra samtidig uden hund i weekender og om aftenen, så det hjælper lidt på samvittigheden.

Men hvis hunden ellers er glad og tilfreds tror jeg ikke, man behøver bekymre sig så meget - det kan bare være svært at lade være smiley

• #10   30. jul 2010 Vores kigger heldigvis ikke sørgeligt når man går. Hun ved, at hun skal gå op i sin seng på reposen på trappen og så får hun lidt af kattens tørfoder, så når man tager sine nøgler, farer hun derop og ser meget forventningsfuld ud

• #11   30. jul 2010 Vi gør det at når vi skal ud af døren får
    Zacho et tyggeben, så er han glad og tilfreds, han glæder sig til vi tager afsted så han kan få et ben. På den måde synes jeg det er lettere

• #12   30. jul 2010 Jeg får også ondt i mit hjerte når jeg ser Sofus ser sååe trist ud når han finder ud af han ikke skal med smiley

Han kan som regl fornemme det allerede inden vi skal afsted og ligger sig i sin kurv og ser trist ud smiley

• #13   30. jul 2010 Det jeg så synes er endnu værre end at forlade dem begge, er at tage den ene med og forlade den anden - puha - så kan den der bliver forladt se virkelig sørgelig ud.

• #14   30. jul 2010 Det sku noget pjat. De har det jo fint når der er alene hjemme. Giv en kiks, så kører det. :=)

Go Week.

• #15   30. jul 2010 Jeg synes ikke at det virker som om at din hund er for meget alene hjemme. Her hos os tager jeg af sted kl. 6:45 om og er hjemme igen imellem 15-17 alt efter hvad tid jeg har fri fra skole. Johny køre omkring kl. 7:30 og er hjemme igen ved en 16:30 tiden. Mén så er jeg så heldig at have en skøn lillesøster der går på skolen der ligger ret tæt på så hun lufter ham når hun har fri og Det er senest kl. 13:30. Mén med tiden skal Felix også kunne være alene uden hun kommer.

• #16   30. jul 2010 altså hvis jeg ikke lader pablo møzze mig farvel når jeg skal gå så laver han ballade smiley mærkelig vane.

• #17   30. jul 2010 Andreas N: Godt for dig du har det sådan - men det er jo ikke sikkert vi andre har, vel?

• #18   31. jul 2010 Tinna

Hvad ville du gøre den dag du skal have passet dit barn, og du selv skal på arbejde??? Tude?? :=)

• #19   31. jul 2010 Andreas
    Jeg har modtaget mange børn fra forældre som pludselig skulle meget hurtigt ud af døren før det "gik galt" for dem smiley

• #20   31. jul 2010 Andreas - sikker erfaren du dog er - du har både børn og haft hund en måned !

Ville sq gerne kunne være så kold som dig !

• #21   31. jul 2010 Andreas. Måske har du ikke et problem men kunne tyde på din hund har når den skal være i bur og bider tapetet i stykker.

• #22   31. jul 2010
    S & D - Lille-My .

Som skrevet i andet forum har jeg haft hund i snart 9 år.......

La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !

Ja det godt nok, men hun bed det sku istykker MENS jeg var hjemme....lidt uopmærksom er man jo når man har børn.
    Nu bruger jeg også buret fordi jeg 2 hanner i forevejen, så hun kan få noget fred der når hun kommer i løbetid. Hun er så også tit i mit køkken når hun er selv hjemme.

Godt forsøgt. hehe :=)

• #23   31. jul 2010 Puha det minder om mig da Kiyoh var hvalp!! smiley

Her for noget tid siden skulle vi afsted en uge på ferie og jeg begyndte at STORTUDE!! Hele vejen ud til bilen, så alle naboerne har nok troet min kæreste slår mig eller sådan noget da jeg bare hylede smiley De kiggede i hvert fald meget underligt smiley

• #24   31. jul 2010 Andreas N: Er ikke specielt glad for børn, så nej...

• #25   31. jul 2010 Tinna: Okay...hehe :=)

• #26   31. jul 2010 Tusind tak for alle jeres søde svar, hmm på nær lige Andreas...Men pyt med det, der vil altid væres hans type her i verden.
    Jeg er bare glad for min hund og jeg ved han har det godt:-) Så skal mor her, bare lige tage sig lidt sammen om morgenen:-) Jeg er glad for jeg ikke er den eneste som har det sådan. I dag skal vi til familie tam tam, det er første gang vi skal have ham med nogle steder, så det er vi spændte på.

• #27   31. jul 2010 Louise Skov A skriver:
    Er der andre der har det sådan eller er jeg ynkelig?

Jeg svarer:
    Du stillede et spørgsmål i et offenligt forum ,og jeg svarede....

Louise Skov A skriver:
    Tusind tak for alle jeres søde svar, hmm på nær lige Andreas...Men pyt med det, der vil altid være hans type her i verden.

Og så smider du den der hen til mig....Som om jeg er en eller anden unormal person??

Jeg kan sige det sådan at alle dem jeg kender som har hund, har sammen holdning som mig...Ikke sagt at du/i må have en anden. Bevares. Men hvis man stiller et spørgsmål, mener jeg også man må have lov til at svare, uden at blive skudt ned af andre brugere.

Nå men sådan er det jo. Jeg kryber tilbage til min lukkede celle. SES.

Go week.

• #28   31. jul 2010 Vil altså give Andreas ret. Han svarede bare på spørgsmålet og jeg opfattede det slet ikke som noget negativt. Så jeg synes altså lige den bliver kørt lidt ud af sporet. Som alle andre skriver herinde så har alle jo deres meninger, og det er et åbent forum hvor man har lov til at sige sin mening. Og som Andreas skriver så spørger TS om hun er ynkelig, og der kan man ikke forvente at alle svarer at nej det er du ikke. Er man utilfreds med negative svar må man lade være med at oprette en tråd i et åbent forum, eller idet mindste gøre opmærksom på at man ikke vil have negative svar (hvilket jeg ikke synes Andreas N's svar var..)

• #29   31. jul 2010 Jeg synes nu heller ikke, at "ja, du er lidt ynkelig. :)" er hverken et grimt eller negativt svar. Det er jo lidt ynkeligt/pylret, at man har det sådan, når nu man egentlig godt ved, at hunden har det fint. Jeg skriver da gerne under på, at jeg selv er en kæmpe pivskid når det kommer til noget med dyrene smiley

• #30   31. jul 2010 Øh okay, jeg siger undskyld så. Kender ikke lige tonen osv herinde endnu.

• #31   31. jul 2010 Louise helt okay, der er meget at lære herinde endnu når man er ny hehe smiley Men nu når de andre også så det som negativt kan jeg godt forstå det blev bekræftet for dig.

Kommentér på:
Snøft alene hjemme

Annonce