{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Sara B
Sara B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Alene hjemme-problemer {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundekendere smiley

Jeg har fulgt med her på sidelinien, men er nu kommet på et problem selv.

Sagen er den, at vi bor i lejlighed (hvor man gerne må holde hund). Vi har en fransk bulldog på 15 måneder, og har nu for 3 uger siden fået en hund mere, en griffon/mops blanding på snart et år. Imellem hundene er der ingen problemer. Når vi ikke er hjemme har vi dog hørt fra andre beboere i opgangen, at den nye hund, Emma, gør hele dagen til når vi kommer hjem. Når de er alene hjemme er hun lukket ude i køkkenet, og den franske bulldog er i gangen, adskilt af "baby-tremmer", så de kan se hinanden. Der hvor hun var inden, var de meget pylret om hende, hvilket også viste sig, da vi købte hende, hvor hun gøede hele tiden af vores anden hund. Vi valgte dog at tage chancen, og der har heller ikke været noget siden.

Vi har nu fået klager om, at vi må få gjort noget ved at hun gør, og ellers må vi komme af med hende igen, og vi ved ikke helt, hvordan vi skal gribe sagen an. Når vi er hjemme ved hende, er der ingen problemer, hun gør engang imellem hvis hun kan høre noget, men det gør hunde jo. Vi plejer at sige "nej" hver gang, så hun kan forstå, vi ikke vil have det. Da vi fik hende kunne hun godt finde på at gø af folk på gaden når vi gik tur, men det gør hun ikke mere. Hun gør dog stadig af andre hunde på gaden, selvom vi ofte tager ud til mine forældre, der har to større hunde, og der er der ingenting.

Er der nogen, der har en idé til, hvad vi kan gøre for, at hun ikke gør når hun er alene hjemme? Vi har overvejet at lade dem være i samme rum, da vores anden hund aldrig gør, men ved ikke, om de begge har brug for noget "alenetid" fra hinanden?

Det er nok et lidt rodet indlæg, men er bare rigtigt træt af, at stå i denne her situation.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme-problemer
  • Sara B
    Sara B Tilmeldt:
    jun 2009

#1   2. jun 2009 Hej Bodil, tak for rådet. Vi har prøvet at træne hende til at være alene hjemme, men selvom det var tidligt i forløbet kunne vi stå udenfor døren i op til 10 uden at hun nogensinde gøede før vi kom ind igen. Vi regnede derfor ikke med, der var nogle problemer, men har så efterfølgende fået klager. Ved ikke om det er fordi hun kan høre noget, og så ikke kan få stoppet igen. Måske en radio ville hjælpe?

• #2   2. jun 2009 Vores gøede også pg pev rigtig meget, den første uge hvor han var alene hjemme.
    Vi startede med tændt lys, alle hans legeting, en t-shit der lugtede af os, fjernsynet tændt..

Efterhånden lærte han at ligge sig til at sove, for vi kom jo ikke når han gøede..

I skal passe på med at reagere når jeres hund gør, for hvis hun tror at i kommer, eller reagere hver gang hun gør, så er det klart hun blive ved.
    Dvs. at sige nej, bare på afstand. Så hun ikke får positiv opmærksomhed.

Ved ikke om det er noget du kan bruge, men nu gav jeg ud af mine erfaringer (:

• Sara B
    Sara B Tilmeldt:
    jun 2009

#3   3. jun 2009 Tak for hjælpen, det vil vi helt sikkert prøve smiley

• Kristina K
    Kristina K Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #4   4. jun 2009 Hej.

Vi har det samme problem med vores hund.
    Og det har taget meget overhånd. Den gør meget når vi ikke er hjemme, vi har optaget den på video. Den gør de første 20 min vi er væk, derudover hyler den som en ulv ind i mellem og gør hver gang en bildør smækker. Vores nabo er rigtig træt at det nu har hun været længe og der må simpelthen ske noget. Vi kan se på filmen at den slet ikke kan slappe af, den sidder konstant og ser ud af vinduet og bliver kun på et sted i 5 min af gangen. Vi har smidt godbidder, givet den legetøj, ben, aktiveringslegetøj som den kan lege med og prøve at få tiden til at gå med. Vi har trænet med at gå hjemmefra tit i kortere perioder så den kunne vende sig til vi gik og kom igen. Vi har ændret adfærd når vi går mht. hvornår vi tager tøj på, altså ændret vores rutiner. Intet kan åbenbart hjælpe. Vi har haft købt et antibark halsbånd hedder det, der udsender den der lyd som kun hunden kan høre. Og uden resultat.
    Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre mere, han vil bare ikke være alene hjemme.
    Nogen der ellers har forslag? Han skal kastereres i nær fremtid, det er dog for at han ikke skal hoppe på andre hunhunde og det er ikke meningen han skal bruges til avl? Kunne det måske hjælpe på alene hjemme problemet også?

• #5   4. jun 2009 har i prøvet at dække af for vinduet??
    give ham mindre plads at gå på, så han ikke kan bekymre sig lige så meget?

• Kristina K
    Kristina K Tilmeldt:
    apr 2009

#6   5. jun 2009 Ja vi har. Haft tændt for radioen også så det måske kunne gøre at han ikke kunne høre lyde udefra så kraftigt. Når han får mindre plads at være på, bliver hans gøen og hylen faktisk værre.

• #7   5. jun 2009 Hmm... det lyder da mystisk...
    Tænke tænke

• Kristina K
    Kristina K Tilmeldt:
    apr 2009

#8   5. jun 2009 Og altså han er efterhånden 3 år.
    Men er inden for de sidste år at det er blevet helt galt, og det holder jo ikke med klager fra naboen. Han er ikke alene hjemme hver dag, da min mor som hovedesageligt har ham er førtidspensionist. Så på den måde er han ikke vandt til at være alene hver dag som mange andre hunde måske er. Men det er som om at angsten for at blive forladt er meget stor hos ham, bliver jeg f.eks. hjemme og min mor eller søster går ud så sidder han og ser håbefulgt ud af vinduet efter dem i nogengange 10 min og kommer med små pivlyde, selvom vi andre er der. Og det er uanset hvem af os der er går og hvem der bliver hjemme.

Kommentér på:
Alene hjemme-problemer

Annonce