{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Håb forude ! (ang hund af Julia igen) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Det ser lyst ud for mig ang hund !! smiley
Hvis jeg kan overholde nogle ting så må jeg få en hund jeg har haft kig på og skrevet sammen med ejeren om.
Det omhandler en lille tæve, en PAPILLON smiley
Hun skal hedde Luna hvis det er smiley
Hun er 16 uger og bor i Tyskland.
Hun er fuld vacc og har eu pas.

Hun har ingen stambog da ejeren bor rigtigt i Finland og ikke kan få den lavet i Tyskland.

Så nu skal vi lige finde en passende pris med opdrætter.
Så kryds fingere for mig!
p.s min mor er gået med til at tage piller hvis hun nu skulle få en allergisk reaktion overfor hende, og hun er gået med til IKKE at sælge hvalpen ligemeget hvad! Så længe jeg overholder min del af aftalen !!!

Hilsner fra en glad Julia smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håb forude ! (ang hund af Julia igen)
  • #1   19. sep 2010 solgte i ikke den anden fordi din mor ikke kan lide hunde? eller er det mig der husker forkert?

  • #2   19. sep 2010 Er du SIKKER på at den hund er fra et ordentligt sted? Synes det lyder lidt rodet med en opdrætter der bor i et andet land og derfor ikke lige kan få tavle på hunden (det kan hun nu altså godt -måske bare i Finland istedet for Tyskland, hvis det er der hun bor og hvis hunden opfylder kravene -så mon ikke hvalpens forældre ganske enkelt ikke opfylder kravene til avlsgodkendelse?)

    Ja det er på ingen måde for at tage glæden fra dig, for jeg håber da virkeligt at i finder en skøn skøn hund:o)

    Men tag lige et GRUNDIGT kig på den opdrætter der, inden i takker ja til hvalpen


  • #4   19. sep 2010 "p.s min mor er gået med til at tage piller hvis hun nu skulle få en allergisk reaktion overfor hende, " - Og hvad så hvis de piller ikke er nok ?

  • #5   19. sep 2010 kan se på din profil at i har solgt en hund af samme race, og hvis det passer som de andre skriver at din mor ikke kan tåle den type hund syns jeg at det er yderst uansvarligt at købe en ny. Ved ikke hvilke `regler`din mor har sat op for dig, men måske du skulle overveje at vente med at få hund til du ikke længere bor hos din mor så du ikke risikere det samme sker igen.


  • #6   19. sep 2010 Hun kunne ikke lide den gamle hund og den brød sig ikke om hende,
    jo hun var "allergisk" overfor den anden. Men sjovt nok var det først om sommeren. Og vi fik jo Felix i januar måned og der var der ikke noget overhovedet. Der kom først problemer da pollen kom og sådan. Så jeg ved ikke, måske brugte hun det som undskyldning for at komme af med Ozzy. jeg har ikke tænkt over det før.

    Jeg ved godt at i måske tænker alt muligt om mig, men føler virkelig at jeg har fået en ny chance at jeg kan få lov til at starte forfra.

    Det er fordi opdrætteren arbejder på færgen mellem Danmark og Tyskland, hun skal snart tilbage til Finland igen.


  • #7   19. sep 2010 Freja, tro mig det bliver de. Fordi hun fik nogle piller (2 piller om måneden) og de virkede og det dog ikke mod hundeallergi men mod pollen allergi

  • #8   19. sep 2010 Er enig, Ville råde dig til at vente med at få hund igen til du er flyttet.

    hvis din mor er villig til at lyve osv for at komme af med den anden hund så vil hun tydeligvis ikke have dem i hende hjem ? - Og det skulle du måske respektere ? i dont know..

    Tænker bare om det er det værd hvis hun alligevel skal ud igen om nogle måneder fordi din mor er allergisk eller de ikke kan sammen ?


  • #9   19. sep 2010 Jeg forstår slet ikke det her..

    Din mor er allergisk, og krævede du solgte den gamle hund..
    Nu har I lavet en "aftale" som gør at du kan få hund igen..

    Hvad hvis hun heller ikke kan li den nye hund?
    Hvad hvis hendes allergi blir værre?

    Undskyld men synes det er lidt at spille hasard med den lille hunds videre liv smiley


  • #10   19. sep 2010 jeg sys det lyder som den PERFEKTE start til en kasteboldts hund smiley vent til du er flytte hjemme fra

  • #11   19. sep 2010 Julia..
    Jeg kiggede lige i din profil..

    Indenfor en time har du lavet to logmenter..
    Det første med at din mor har skiftet mening og du IKKE må få hund..
    En time efter må du godt..

    Det er altså ALT for risikabelt grundlag at få en hund på..
    Jeg ved godt du virkelig ønsker dig en hund, men kan du ikke selv se det???


  • #12   19. sep 2010 Enig med Henriette - Det virker meget ustabilt !
    Ved godt tanken er svær om ikke at have hund, Men men ville stærkt råde dig til at vente nogle år til du er flyttet og selv kan bestemme over dit hjem :!!!!


  • #13   19. sep 2010 Jeg ved det godt, men har lidt svært ved at forklare det, men har snakket med hende om det og hun sagde at hun RIGITG GERNE ville have hund, men hun var træt af hun skulle ordne det hele selv og det har jeg skrevet under på at jeg ville være med til at ordne. Så hun ikke stod for det hele selv ligesom sidst. Jeg gik jo bare tur med Felix og trænede ham og hun skulle gøre alt det sure. Og jeg får lov til at få hende med når jeg skal flytte. Og hvis min mor ikke kan lide hende (hvilket jeg tvivler hun er FORELSKET i hende) (det var hun ikke i Ozzy) så kan jeg få lov til at bo hos min papfar sammen med hende smiley

  • #14   19. sep 2010 Og hvad så når du glemmer de ting en dag eller to?????

  • #15   19. sep 2010 og hva ¨så når du skal flytte hjemmefra. sikker på du kan få en lejlighed hvor du må holde hund? syns at det er alt for ustabilt at få en hund i din alder når din mor ikke er helt hooked på det. jeg forstår slet ikke at du tør ta chancen.

  • #16   19. sep 2010 Jeg ved det godt Henriette, men det var fordi hun er bange. Hun havde tænkt på det hele dagen og fordi jeg blev ved med at presse så sagde hun nej. Og så snakkede vi alle tingene igennem og hun sagde at der var betingelser for denne hund og de SKULLE overholdes. Hun vil ikke have at det ender ligesom med Felix. (han var en smule tosset xD)

    Jeg forstår udemærket godt hvad i mener, men jeg får kun denne chance én gang i livet. Jeg kommer ikke lige til at finde en hund jeg har det sådan her med igen. Og jeg ved det bliver godt for det føles lige præsis som med Felix. Kærlighed ved første blik. Det havde jeg ikke med Ozzy så jeg ved hvad jeg taler om smiley
    Og vi underskriver desuden en kontrakt med ejeren at vi IKKE vil sælge hende videre. Og at hun skal have billeder mindst 1 gang om måneden og sådan og at hun må komme på besøg.

    Vi er fuldt klar over hvad vi laver og jeg VED at det bliver den bedste beslutning vi laver i hele verden


  • #17   19. sep 2010 Hvorfor flyttede du så ikke over til din Papfar med Ozzy?
    Der udover forstår jeg ikke hvad for noget surt arbejde det er du snakker om da du jo siger at du trænede og gik turene med Ozzy??

    Synes virkelig også at det lyder som en dum idé at du anskaffer dig endnu en hund.


  • #18   19. sep 2010 Henriette vi laver en seddel hvor jeg skal krydse af når jeg har lavet tingen den kommer til at hænge på køleskabet og jeg har også en lillebror der vil være med til det her.

    Hvis jeg ikke kan have hunden med når jeg flytter beholder min mor hunden


  • #19   19. sep 2010 Jeg var ikke så god til at samle op efter dem
    og rydde op.

    Men det bliver jeg.
    Fordi min der var denne mulighed ikke på tale da min papfar ikke ville have ham.. smiley


  • #20   19. sep 2010 Hvis i har brug for nogle flere svar så skriv en pb til mig smiley Jeg svarer stadig gerne herinde smiley

  • #21   19. sep 2010 Kærlighed ved første blik.. Du har set hunden på billed... Hvad hvis i ikke passer sammen... Meget kan man idag, men man kan emmevæk ikke bedømme en hunds personlighed og sind ud fra et billed.... Du er ganske enkelt det som vi er mange der kalder "hvalpeskruk" Og du skulle måske slå lidt kold vand i blodet.... Tilbud dig evt frivilligt på et internat eller søg hos flere kenneler, mange bruger kennelpiger....

  • #22   19. sep 2010 sys stadig det lyder dybt useriøst og ustabilt det i har gang i smiley stakkels vaps..

  • #23   19. sep 2010 Og hvem siger at han vil have den nye og at du bliver god til at gøre det?? Det ved du jo ikke før det er for sent? Synes det synd for hunden og dig(!) hvis det ender med at du skal af med den igen .Mit højeste ønske har i maaange år været at få en hund og jeg lovede alt det som du har lovet din mor, men min mor satte bræmsen i, og den dag i dag er jeg glad for det! hvem ved om du må have hund der hvor du flytter hen når du en gang flytter hjemmefra?? Det er møg svært at få en lejlighed hvor det er tilladt. Det fik jeg heldigvis sammen med kæresten og vi har boet sammen i to år før jeg følte mig klar mht. at komme til rette, få økonomien til at hænge sammen, uddannelse, fritidsjob osv. TÆNK DIG OM FOR DIN OG HUNDENS SKYLD!

  • #24   19. sep 2010 Jeg har også fået videoer af hvalpen. Jeg havde det på samme måde med Felix. Jeg har tænkt meget over det og har også snakket med min mor. Det bliver ikke min hund men min mors hund. Og min lillebror og jeg vil gerne hjælpe med den.(mest mig)
    Jo jeg har skam venner, men kan ikke lide at skulle drikke sig fuld hver weekend. Jeg går måske i byen med mine venner 1 gang om måneden. Og de fleste veninder jeg har er hundemennesker. Dvs. jeg kan tage hunden med hvis det skulle være. Ligesom jeg gjorde med Felix


  • #25   19. sep 2010 Jeg ved det godt. Jeg har både tid og råd sammen med min mor. Vi vil være fælles om denne hund, ikke som med Felix hvor min mor betalte det hele. Og jeg satte ikke pris på det. Tro mig jeg ønksede ikke at det skulle være en papillon ville helst have en anden, men min mor vil ikke have en anden hund end en papillon.

  • #26   19. sep 2010 "Det havde jeg ikke med Ozzy så jeg ved hvad jeg taler om :)" - HVORFOR fik du ham så ???

  • #27   19. sep 2010 Jeg synes godt nok også det lyder lidt undeligt det der.
    du skal være klar over at en hund IKKE bar er et stykke legetøj du kan tage frem når du har lyst og pakke sammen når du ikke lige gider!!


  • #28   19. sep 2010 det er fultidsjob fra morgen til aften ! og specielt mens den er hvalp.

  • #29   19. sep 2010 Vi skal desuden se hende i virkeligheden imorgen og hvis kemien ikke er der køber vi hende IKKE vi vil IKKE lave samme fejl to gange.

    Ozzy købte vi for at ha en hund hvilket var MEGET forkert. MEN han har det rigtig godt nu sammen med sin nye hundeven.
    Vi var ikke parat på det tidspunkt den gang til en ny hund. Det er vi nu.


  • #30   19. sep 2010 "Tro mig jeg ønksede ikke at det skulle være en papillon ville helst have en anden, men min mor vil ikke have en anden hund end en papillon."

    "jeg forstår udemærket godt hvad i mener, men jeg får kun denne chance én gang i livet. Jeg kommer ikke lige til at finde en hund jeg har det sådan her med igen. Og jeg ved det bliver godt for det føles lige præsis som med Felix"

    Det er kærlighed ved første blik ( via et billede ) men det skulle ikke være en papilon ?

    Ej hvad ???

    Det er ikke for at gøre dig ked af det eller noget, Men det virker bare slet ikke som en god ide smiley


  • #31   19. sep 2010 Jeg vil også gerne høre svar på Freja's spørgsmål..

  • #32   19. sep 2010 Det lyder bestemt ikke som om at i er klar når det er ja det ene øjeblik og nej det andet osv. Hvis du føler at du er voksen nok til at have hund, burde du også kunne se at det er forkert at få den nu... hvad nu hvis din mor pludselig ikke vil have den igen efter i har fået den??

  • #33   19. sep 2010 Jeg ved det godt jeg er godt klar over hvad det kræver at have hund. Min mor vil gerne have hund.

    Jeg tror vi købte Ozzy fordi vi skulle bare have en hund NU! Og så blev vi lovet guld og grønne skove af tidligere ejere, hvilket ikke var sandt.


  • #34   19. sep 2010 Tro mig jeg ønksede ikke at det skulle være en papillon ville helst have en anden, men min mor vil ikke have en anden hund end en papillon.

    Nej Nej nej... Julia, du modsiger dig selv.. Tror du gør det her for at få en hund..
    Vent for gud skyld lidt!!


  • #35   19. sep 2010 I har skaffet jer af med to papilloner på et år?
    Julia du er 16, du begynder snart at gå til fester, og inseressere dig for fyre og du skal vel også starte på en uddannelse snart?
    Hvordan vil du have tid til alt det? og penge?


  • #36   19. sep 2010 Min mor er skam med til denne tråd smiley

    Vi har bare meget svært ved at udtrykke os via com. Og min mor i det hele taget da hun ikke er dansker.
    Min mor sagde at hun har hele tiden har ønsket sig en hund, men hun ville ikke have at det blev ligesom med Felix.


  • #37   19. sep 2010 .... Prøv at læs hvad i selv skriver Julia og mor ! Det giver ikke mening, Det er ikke et sikkert stabilt hjem for en hund !

  • #38   19. sep 2010 Julia, jeg håber virkelig at du kommer til fornuft og venter med at få hund!

    Jeg må sige at jeg er MEGET glad for at min mor sagde fra, for jeg var overhoved ikke klar til det og det kan jeg godt se nu, men syntes virkelig at min mor var en D** K****** dengang.


  • #39   19. sep 2010 Tror ikke det her handler om det du prøver at bilde os ind.. du vil bare have en hund fordi hvalpe er søde og nuttede, ligesom små børn der synes deres nye kanin er sød de første par måneder men så bliver det ligsom herdag og så glemmer de den...

  • #40   19. sep 2010 Louise jo jeg er på gym nu, min lillebror og mor skal jo også passe hunden det er ikke kun mig. smiley Hun vil ikke være alene i mere end 4-5 timer om dagen da der næsten hele tiden er en hjemme. Og vi har sådan en dejlig familie at de er med på at vi må tage hende med når vi skal til fødselsdag og sådan og de vil også gerne passe hende ligesom med Felix.

    Ang. økonomi så deler mig og min mor den, da jeg arbjeder nogle timer om ugen.
    Og jeg bryder mig ikke om at feste.
    Jeg kan ikke lide princippet i at man skal drikke så meget så muligt.

    I skal ikke misforstå jeg fprstår udemærket hvad i mener.


  • #41   19. sep 2010 Der findes jo allergi venlige hunde, prøv dog at se jer lidt omkring i stedet for at låse jer fast på papillonen...
    hvad erfaringer har din mor med hunde?
    lyder jo til at både Ozzy og Felix er blevet splittet af?


  • #42   19. sep 2010 Louise nej sådan er det slet ikke. Min papfar har også en hund. Har kendt ham i 1 år nu og jeg går dagligt med hans hund. Så det er ikke fordi jeg bare vil have en hvalp, vi kunne også sagtens finde en voksen hund, men vi havde jo en dårlig oplevelse med Ozzy

  • #43   19. sep 2010 Jeg giver op...

    Håber inderligt i tænker det her igennem nogle gange til og seriøst overvejer hvad i kan tilbyde hunden og hvilken stabilitet den får smiley

    Held og lykke !


  • #44   19. sep 2010 Louise hvad mener du med "lyderr til at både Ozzy og Felix blev splittet ad?"

    Vi har skam kigget på andre, men de var ikke nogle der passede ind hos os.

    Min mor har haft hund hele livet. Hun havde engang en blandingshund, som hun selv opflaskede fordi moren ikke ville have hende og det var den bedste hund i verden, hun har desuden haft schæfer.rotweiller dobbermann og sankt bernardts hunde.


  • #45   19. sep 2010 hmmm bor din papfar og din mor ikke sammen??

  • #46   19. sep 2010 samme spørgsmål som Mette?..

  • #47   19. sep 2010 Jeg ved i tænker alt muligt om os. Og at vi ikke egner os til at have hund lige nu.

    Men hende her skal blive her til hun bliver gammel og ikke kan mere.


  • #48   19. sep 2010 Ehmm var din mor ikke allergiker????

  • #49   19. sep 2010 Mette :Nej det gør de ikke.
    Det har haft talt om det men det er ikke blevet til noget, da den ene vil bo på landet og ikke i byen og den anden vil bo i byen og ikke på landet


  • #50   19. sep 2010 *Host*

    Lyder ikke lige som de rigtige omstændigheder at få hund under..


  • #51   19. sep 2010 Spørger igen... bor din mor og papfar ikke sammen?? i så fald har jeg jeg meget svært ved at se hvordan det hænger sammen ligesom med alle de andre ting hvor du modsiger dig selv :o/

  • #52   19. sep 2010 nej nej Henriette - Hendes mor havde løget om det for ikke at have hund !!! Det var pollen allergi !

    ......bare rolig...


  • #53   19. sep 2010 Henriette : Jo for pollen, det var den medicin hun tog og det hjalp, det var 2 piller om måneden og de hjalp. Hun var kun allergisk om sommeren ikke om vinteren

  • #54   19. sep 2010 Hvis de ikke en gang kan blive enige om at bo sammen har jeg svært ved at se hvordan det skulle komme til at fungere ?? Du aner jo ikke om din mor ændre holdning til om i skal have hund efter i har haft den i noget tid??

  • #55   19. sep 2010 Altså jeg siger bare hvad hun tog medicin for.

    ihh jeg var så glad, men nu ved jeg ikke hvad jeg er mere.

    Men vi skal også kun hen for at se på hende imorgen. Intet er besluttet om det bliver hende eller om vi leder videre


  • #56   19. sep 2010 Hvad så hvis din mor og papfar ikke er sammen mere den dag hun beslutter hunden ikke hører til?

    Sorry men hænger sleeeeeeeeeeeeeet ikke sammen i min verden


  • #57   19. sep 2010 hold kæft hvor er det her dog skrækkeligt..

    tror desværre ikke der er noget at gøre for Julia VIL have en hund...
    tvivler bare på I kan have en hund, når i ingengang kan overveje dette en ekstra gang..

    Hvorfor har din mor sagt nej til hund, når du siger hun har haft hund hele hendes liv?


  • #58   19. sep 2010 Synes virkelig at din mor burde træde igennem her og utroligt at du ikke selv kan se det. Når en mor lyver om sin allergi for at komme af med en hund er der i mine øjne altså noget galt!

  • #59   19. sep 2010 Det gør hund ikke smiley Hun fik en hund da hun var 16-17 år og skulle flaske den og sådan noget og hun havde den til hun var cirka 25

  • #60   19. sep 2010 "hun har desuden haft schæfer.rotweiller dobbermann og sankt bernardts hunde.!" Hvornår havde hun så sidst ?

    Ej .... det hænger ikke sammen, SYntes det lyder som kursen til katastrofe... sørgeligt !!!!


  • #61   19. sep 2010 Fordi hun ville ikke have at jeg sagde jojo det skal jeg nok gøre, men ikke gjorde det alligevel, men nu har jeg været på prøve i 2-3 måneder, bare med huslige ting og dem har jeg ordnet når hun sagde det. Men som sagt er det en hund hun skal have (jeg siger bare min hund, da jeg jo måske kommer til at leve sammen med den)


  • #62   19. sep 2010 Freja, det var sammen med hendes forældre. Og de var vagthunde. Da hun flyttede til Danmark har hun ikke haft hun før Felix.

  • #63   19. sep 2010 2-3 måneder Julia ?
    De logmenter du nu har slettet - var fra idag ? hvor det var "nej jeg må ikke" "jo jeg må godt" - ubeslutsomt ?

    kan du ikke selv se det ???


  • #64   19. sep 2010 Kan I ikke sende mig pb'er ? Da det ikke altid den viser nye beskeder herinde

  • #65   19. sep 2010 okay så det handler om at din mor vil se at du kan inde ud af at rydde op efter dig selv og holde orden på dit vrelse? så er du stor nok til at have en hund?

    det kan man jo ikke sammenligne !!!


  • #66   19. sep 2010 Freja ja jeg slettede dem. Fordi der ikke er noget der er sikkert mere. Vi skal se hende imorgen og hvis vi føler at det er hende vi vil ha så finder vi en ny dag hvor vi kan hente hende

  • #67   19. sep 2010 Louise ja, men det er fordi jeg har været meget dårlig til det og jeg skulle vise at hvis jeg virkelig ville have noget måtte jeg kæmpe for det og hvis jeg en dag ikke kunne klare det så kunne jeg ikke klarer hund ved siden af

  • #68   19. sep 2010 Julia -
    er det din mor eller dig der skal have hund?
    er din mor allergisk eller er hun ikke?
    hun bor i tyskland? skal du ikke i skole imorgen?

    TÆNK DIG DOG OM !!! også selvom du kun er 16. vis nu at du er ved at blive voksen.


  • #69   19. sep 2010 Jeg vender tilbage til et gammelt spørgsmål i tråden..

    Hvad med den uge hvor der er to dage hvor du ikke ordner hunden????


  • #70   19. sep 2010 du siger det er din mor der skal ahve hund?
    men det er dig der skal bevise du kan rydde op på dit værelse osv? hmmm....


  • #71   19. sep 2010 Så får jeg en staf f.eks ikke noget internet eller mobil i x antal dage.

    Det bliver vores allesammens hund, men hendes når vi flytter hjemmefra medmindre jeg kan få den med.

    hun siger selv hun er allergisk overfor pollen. Men vi skal have tjekket det.
    Jo jeg skal i skole imorgen, men vi gør det efter skole


  • #72   19. sep 2010 hvorfor løg hun så om at være allergisk overfor hund?

  • #73   19. sep 2010 Jamen sidst røg hunden jo afsted fordi du ikke passede den..
    Det gør den vel også den her gang så.................


  • #74   19. sep 2010 hvad hjælper det at DU får en straf?
    hvad med hunden? så skal den bare forsømmes eller hvad?


  • #75   19. sep 2010 Louise ja jeg ved godt det lyder mærkeligt, men da det er mig der har givet udtryk for at jeg mest ville have hund så skal jeg også hjælpe til og vise ansvar. Og self holde styr på værelset.

    Det er godt nok svært at forklarer hvad man helt præsist mener over computer da meget af det kan blive misforstået, men prøver så godt jeg kan


  • #76   19. sep 2010 Enig med de andre, tænk dig nu om Julia!

  • #77   19. sep 2010 Jeg har skam tænkt mig om. Ved godt det hele lyder underligt/indviklet, men det er jo ikke sikkert vi køber denne hvalp. Vi kører hen imorgen til Rødby da opdrætteren er i Rødby imorgen, for at få et indtryk af denne hvalp og så viol vi tage hjem og tænke over om det er hende vi skal have. Og hvis det er hende skal vi selv tage til Tyskland for at hente hende

  • #78   19. sep 2010 HELT ENIG ANNE-CATHRINE !!

  • #79   19. sep 2010 Anne. Det var slet ikke sådan det var. Er faktisk meget ked af at du siger det sådan. Da jeg brugte mange kræfter på Ozzy. Med træning og gåtur og for at få ham på rette spor

  • #80   19. sep 2010 Det var jo ikke meningen han skulle sælges ! Han skulle være min bedste ven!

  • #81   19. sep 2010 Julia... i egner jer IKKE til hund! jeg troede aldrig at jeg ville komme med sådanne udtalelser om folk jeg ikke kender, men det gjorde jeg så nu og er helt overbevist om at jeg er rigtig på den.

  • #82   19. sep 2010 Jeg tvivler ikke på at du elsker de hunde, Og du også ville elske den nye.
    men Tvivler stadig på at du/i kan overskue det igen, Det lyder ikke sådan - og du modsiger digselv hele tiden, Hvilket ikke tegner godt i mine øjne.
    Jeg vil igen råde jer til at læse det igennem igen og se hvor forvirrende det ser ud herfra..


  • #83   19. sep 2010 Julia: Det kan godt være at det ikke var meningen, men det skete jo alligevel!

  • #84   19. sep 2010 Enig Freja..

  • #85   19. sep 2010 Det er sku ikke for bare at side og gøre dig ked af det !!!!
    Men fra bunden af mit hjerte ønsker jeg at i venter - Det virker forkert!!!

    Håber i kommer på noget godt og holdbart !


  • #86   19. sep 2010 Jeg kunne jo ikke gøre for at han blev solgt, hvis i vidste hvor meget tid jeg brugte på ham. Bliver helt ked af det og sidder ,ed tårer i øjnene når du siger at vi ikke egner os til at have hund. I kender os ikke.

    Jeg er helt rundtforvirret lige nu... smiley


  • #87   19. sep 2010 Det er sådan noget her, der planter fordomme om unge mennesker og det at have hund...

  • #88   19. sep 2010 Rænne jeg er jo ikke alene om denne hund !

    Jeg tror ikke der er nogren herinde der forstår hvad jeg mener... smiley


  • #89   19. sep 2010 Du skriver at i ikke er sikker på hvad det er for noget allergi hun har......Var det så ikke en ide at få afklaret det inden i farer ud og køber en ny hund fordi i lige er blevet forelsket?
    Synes ærlig talt du skal vente til du er uafhængig af din mor, du bor for dig selv og har et stabilt liv, det kan være svært at vente men det vil nok være bedst for hvalpen og det bliver man nødt til at sætte ud over sine egne behov for en hund NIU.
    Den bedste måde at forudse fremtidig adfærd er ved at kigge bagud, og for jer viser det at der nok er stor chance for at hunden ryger videre, enten pga manglende interesse efter et stykke tid, din mor får allergi eller noget helt tredje og det kan i ikke byde en hund mere, så vent til du er flyttet.


  • #90   19. sep 2010 Jeg er ked af det Julia! Men det er jo sådan det er... man anskaffer sig ikke hund når tingene er som de er hos jer. Synes det er lidt synd at der ikke er nogen af jer hjemme hos dig der kan se det.

  • #91   19. sep 2010 Du er ikke alene, men det er dig det afhænger af... øh,hvordan det? :-S

  • #92   19. sep 2010 Min mor skal også testes. det er også derfor det ikke er sikkert at vi køber hende imorgen. Vi skal jo også hjem og tænke. Det er ikke sikkert hun passer til os. Og vi kan først sige om vi vil have hende når min mor er testet. Og så skal vi selv kører til tyskland efter hende, hvis det nu bliver hende

  • #93   19. sep 2010 Min mor og bror er der jo også. Jeg kan jo ikke være der hele tiden for denne hvalp, så min mor og bror de er der også til at hjælpe med denne hvalp, vi skal alle hjælpe hinanden. De er bare mig der skal gå til træning med hvalpen

  • #94   19. sep 2010 okay så det er din mors hund med din der skal gå til træning???? HVORFOR!?

  • #95   19. sep 2010 Ja det er sådan det er.
    Jeg ved det ikke sådan har vi bare valgt det.
    Jeg har skam heller ikke noget imod det smiley


  • #96   19. sep 2010 Svar lige på een ting..

    Hvorfor ville det være så slemt at slå alt om den her hund ud af hovedet, vente 6mdr og så se om du stadig så brændende ønsker dig en hund?


  • #97   19. sep 2010 det er det vel heller ikke. men nu synes vi at vi har fundet en god hund efter hvad vi har fået atvide, men det ved vi så heller ikke før imorgen.

    Men som sagt så er det IKKE sikkert at det bliver hende.
    Det kan være at vi først finder den perfekte hund for os om 2 måneder eller 1 år eller mere


  • #98   19. sep 2010 håber på et år eller længere tid.

  • #99   19. sep 2010 Jeg opgiver...

    Det her er DYBT uansvarligt...
    Og jeg må indrømme jeg giver dig max 6 mdr før endnu en lille hund skal videre i systemet...



  • #100   19. sep 2010 Mette som sagt man ved aldrig hvis den rette hund dukker op smiley


  • #101   19. sep 2010 man ved hvis det er uansvarligt - Hvis ellers man selv vil indse det smiley

  • #102   19. sep 2010 Henriette det kommer ikke til at ske.

    Men er der overhovedet nogen der ser hvad jeg skriver ?!
    Jeg skrev at det IKKE var sikkert at det var den hund


  • #103   19. sep 2010 men der er også en chance for at det er ikke ??

  • #104   19. sep 2010 Julia..

    Jeg giver det måske 2uger inden du skriver du skal ha hund.. Eller nej vent, nok lidt længere for nu skal vi jo ikke vide det blir den første og bedste..

    Og hvis du og din mor er som skrevet her i tråden, JO så sker det..
    Sørgeligt men sandt smiley


  • #105   19. sep 2010 Jeg fortryder at jeg overhovedet fortalt jer om dette smiley Det skulle jo være en god ting. Ikke en dårlig, men i ved jo heller ikke hvordan vi har haft det. I får det jo til at lyde som om at vi med vilje fik slået Felix ihjel fordi nu var han ikke "sjov" mere. Og at vi bare solgte Ozzy igen fordi han heller ikke var "sjov" mere. Men det er jo ikke sandt !



  • #106   19. sep 2010 Henriette, vi har haft skrevet med mange forskelige opdrættere, men de har ikke været noget for os alligevel. Så tro mig det er IKKE den "første" og "bedste"

  • #107   19. sep 2010 det er ikke os alle der har sagt det - Husk nu det!!!

  • #108   19. sep 2010 Nej, mne nogle af jer for det jo til at lyde som om jeg skal have en eller anden tilfældig hvalp nu ! Men det er løgn. Vi har kigget på forskellige besøgt forskellige. Og ingen af dem var en af dem der passede til os.

  • #109   19. sep 2010 og desuden ved vi jo heller ikke om hun passer til os

  • #110   19. sep 2010 for mig har det intet at gøre med valg af hvalp, det er sikkert fint.

    Det har til gengæld alt at gøre med hvad i kan tilbyde hunden ? Et langt og lykkeligt liv, med opmærksomhed og alt hvad hun kan bruge
    Eller 6 måneder hos jer også går det galt... hvad så ? ... hvor hen ? hvad nu ?

    det virker IKKE ansvarligt, gennemtænkt eller lign. !!!


  • #111   19. sep 2010 Jula:

    Allerede da jeg så din tråden inden nogen havde kommenteret endnu, der vidste jeg at du ikke ville få ros for dette, når man kender til dit tidligere bekendtskab med hund.

    Kan slet ik forstår hvorfor du ik selv forudså dette...
    Kan sagtens forstå at du er glad, men jeg havde nok holdt glæden for mig selv i dette tilfælde smiley


  • #112   19. sep 2010 Har læst alle indlægene igennem..

    Hvis du var os, og ikke kendte dig så må du da give os ret i at det hele lyder tosset!

    Dine historier modsiger totalt hinanden! Og måske er det bare bedst for jer at vente et par år.

    Det lyder til at I har lidt i skal have snakket igennem om.



  • #113   19. sep 2010 Vi vil jo tilbyde den det samme som Felix! Kærlighed opmærksomhed selskab, træning, og hun skulle jo heller ikke være så meget alene. Socialistion med andre hunde og mennesker. Den skal også med på ferier, ligesom Felix skulle.

  • #114   19. sep 2010 okay i siger alle sammen (næsten) at jeg modsiger mig selv, vil i ikke fortælle mig hvor ? smiley Har slet ikke styr på denne tråd længere

  • #115   19. sep 2010 Så det kunne I tilbyde Felix, men ikke Ozzy... Hvem pokker -undskyld mit sprog - siger så I ka tilbyde Luna det ?

  • #116   19. sep 2010 Lægger et indlæg ind jeg har skrevet længere oppe :

    ""Tro mig jeg ønksede ikke at det skulle være en papillon ville helst have en anden, men min mor vil ikke have en anden hund end en papillon."

    "jeg forstår udemærket godt hvad i mener, men jeg får kun denne chance én gang i livet. Jeg kommer ikke lige til at finde en hund jeg har det sådan her med igen. Og jeg ved det bliver godt for det føles lige præsis som med Felix"

    Det er kærlighed ved første blik ( via et billede ) men det skulle ikke være en papilon ?

    Ej hvad ???

    Det er ikke for at gøre dig ked af det eller noget, Men det virker bare slet ikke som en god ide smiley "


  • #117   19. sep 2010 Prøv at læse tråden igennem..

  • #118   19. sep 2010 Papillon ? ikke Papillon ? Det skulle være kærlighed ved første blik, men det skulle ikke være hende ? hvad ?

  • #119   19. sep 2010 Jeg kan godt se hvad i mener. Prøver igen, jeg ville helst ikke have at det skulle være en pap. Men min mor vil gerne have sådan en. Jeg har helst ungået dem, men så kiggede jeg sammen med en veninde på dem en dag og der var lille Luna smiley

    Jo self også til Ozzy smiley


  • #120   19. sep 2010 så i har fået 3 papilloner selvom det ikke var de racer i ville have ?........var det din mor så ? Men hvorfor så købe Ozzy når hun ikke kunne lide ham ?

  • #121   19. sep 2010 den race*

  • #122   19. sep 2010 Laura: Ja burde hun nok ha gjort, men hun er teenager og vil gerne dele ud af sin glæde hvilket også er forståeligt nok...
    Sådan som jeg har forstået deres "hunde forløb":
    1: Moderen køber Felix, det lyder til at gå godt, men han bliver desværre kørt ned.
    2: Moderen køber Ozzy (burde jo nok ha haft den på prøve først) hun sælger den igen og bilder Julia ind det er pga. allergi hvilket Julia lure også kommer sandheden frem, at moderen ikke kunne lide ham og omvendt.

    Nu har hun så fået lov til at få hund (Hvalp) som de selv kan præge som med Felix og hun skriver det herinde da hun klart nok er meget glad for dette, for at blive "høvlet" ned selvom det nok ikke lige er hende der burde blive det, men moderen.....

    Håber dog for dig Julia, at hvis det bliver denne hvalp, at du får lov til at beholde den, at din mor ikke igen finder på noget for at den ikke skal være hos jer.
    Får ondt af dig at du kommer med sådanne tanker: "Jeg fortryder at jeg overhovedet fortalt jer om dette smiley Det skulle jo være en god ting. Ikke en dårlig, men i ved jo heller ikke hvordan vi har haft det. I får det jo til at lyde som om at vi med vilje fik slået Felix ihjel fordi nu var han ikke "sjov" mere. Og at vi bare solgte Ozzy igen fordi han heller ikke var "sjov" mere. Men det er jo ikke sandt !"
    Hvis du føler din Mor ændre mening tit, så må du gøre dig selv den tjeneste at sige du synes I skal vente, for at skåne dig selv og en hvalp I på nuværende tidspunkt ikke kender.
    Ellers pøj pøj med det :o)



  • #123   19. sep 2010 Aino, tak det er præcis det !

    Min mor skifter ikke mening så hurtigt, inden jeg fik Felix har jeg måtte vente stort set hele mit liv for at få lov til at få en hund.



  • #124   19. sep 2010 Aino:

    Jeg siger ikke at det er forkert at hun vil dele siden glæde.
    Siger bare at dette er HG og folk pakker ikke deres meninger ind herinde...
    Derfor må man være forberedt når man er 16 år gammel og får nr. 3 hund inden for forholdsvis kort tid... Den skriger til himmelen på et forum som dette...


  • #125   19. sep 2010 Håbede jo også bare der var nogen der ville dele min glæde med mig

  • #126   19. sep 2010 Laura: Forstod dig godt :o)

  • #127   19. sep 2010 Jeg ved godt at i siger det fordi der ligger noget bag det. Og jeg har også snakket med min mor om det siden, hun siger også at jeg skal tænke MEGET dybt inde i mig selv om jeg er klar til at være en del af det ansvar om at have hund

  • #128   19. sep 2010 Fornuftigt sagt af din mor, overvej det nu rigtig rigtig grundigt.

  • #129   19. sep 2010 Meget fornuftigt ! Er glad for at høre at du er åben overfor det vi siger smiley

  • #130   19. sep 2010 Julia: Din Mor bør også kigge dybt inde i sig selv ;o) for jo man kan selv præge en hvalp, men derfor er det ikke sikkert at "kemien" vil passe 100%.

    Kender du den historie om manden der havde haft en schæfer, den blev gammel og døde, så købte han sig en ny, den blev dog solgt igen noget tid efter og han blev spurgt hvorfor, han svarede "kemien" passede ikke.... dem der kendte ham viste dog godt, at han sammenlignede den nye hund med den gamle hvilket man ikke bør, for jo det kan godt være de ligner, og jo det kan godt være man opdrager på samme måde som med den anden osv. men 100% blive den gamle hund vil den nye aldrig, de er jo også forskellige som vi mennesker er :o)
    Da jeg i sin tid hørte den historie tænkte jeg....oO(mon han nogensinde finder "hunden" igen) og tænkte da også at han måske burde ha valgt sig en anden race, så ville han da ikke sammenligne så'en vel ;o)
    Men jo når I alle er sammen om det, så bør der også være enighed, det er et lille liv der ender galt hvis man ikke holder ord, at det kommer til at gøre ondt på nogen er aldrig sjovt, så gennemtænkt bør det være :o)


  • #131   19. sep 2010 Tak allesammen smiley Selvfølgelig vil vi ikke samligne dem. (eller vi vil prøve for vi ved godt det ikke ER og ALDRIG bliver Felix)
    Men jeg vil stadig gerne hen og se hende smiley Om så vi vælger om det er hende eller ej. Hvis det ikke er hende må vi bare lede videre.


  • #132   19. sep 2010 Det er altid - altid - altid den voksne i familien, som er ansvarlig for anskaffelse af dyr i familien.
    En teenager skal ikke have en hundehvalp som belønning for udførte pligter. Tænk på hvis ikke hun udfører dem, skal vovsen så bare ud.
    Det her er udelukkende morens ansvar, håber hun er sig det bevidst. Det er hende der får hund, ikke datteren.
    Om 4 år er hun forhåbentlig i gang med uddannelse og ved at finde ud af hvorledes hendes voksenliv skal være, og her er det meget upraktisk med husdyr.
    Så kære mor, ret ryggen og sig NEJ.


  • #133   19. sep 2010 Kirsten Selvfølgelig er det det smiley
    Men sagen er bare at vi ønsker alle en hund, bare mig det vist nok ønsker den mest smiley Men selvfølgelig det er min momr der har det sidste at skulle have sagt


  • #136   20. sep 2010 Pesonligt ser jeg aldrig på alderen... det er ikke det der interesserer mig, det der interesserer mig er det der bliver skrevet og man må jo gå ud fra at når en person skriver en tråd så vil der være folk der er for og imod og så er det jo at man må vælge at stå ved det og forsvare det, hvis man kan(!) og det virker virkelig ikke særlig holdbart det der sker her... synes virkelig at det er uansvarligt af hele familien.

    Dr. Kelso, ja det er moderen der har ansvaret og synes også at det er blevet skrevet i tidligere indlæg. vi allesammen tænker jo på hundens ve og vel når vi vælger at kommentere det,


  • #139   20. sep 2010 Dr. Kelso:
    Undskyld det med moderen, syntes bestemt jeg så et sted hvor du skrev at det var moderen vi skulle lange ud efter da det er hende der har ansvaret... min fejl :o/
    Det er meget muligt at hun er meget ung, men føler hun sig voksen nok til at have hund må hun jo også være voksen nok til at ta' folks reaktioner med.


  • #140   20. sep 2010 Jeg har slet ikke noget imod det i skriver og forstår det også helt fint. Men nogle ting rammer mig bare mere end andre.

    Og desuden har jeg meget svært ved at udtrykke mig skriftligt.


  • #141   20. sep 2010 Julia S

    Jeg synes at som familie skulle i sætte jer og snakke samme igen angående det at have hund, Jeg er dybt forvirret af denne tråd hihi, kan slet ikke se sammenhæng i det der bliver skrevet.

    Julia du siger at en pappilon ikke helt er det store ønske for dig i hundevalg, hvorfor så fortsætte? i mit hoved lyder det til at du bare ønsker en hund, og det i sig selv er jo dejligt, at få en hund er jo altid et egoistisk ønske fra vores side, og jeg er sikker på i gør det i bedste hensigt, men synes i skal tænke lidt over tingene inden i anskaffer jer en ny hund.


  • #143   20. sep 2010 Julia, skriv herinde når i har været i tyskland og se hende.
    vil gerne høre om mødet.


  • #144   20. sep 2010 ja vi vil meget gerne høre en update når du har lyst smiley :)

  • #145   23. sep 2010 ?????????

  • #146   23. sep 2010 prøv at tag et kig på hendes logmenter smiley der er lidt nyt.

  • #147   23. sep 2010 Ja jeg var nede og kigge på hende men vi købte hende ikke da hun var så bange at vi ikke komme hen til hende uden hun gik i panik. Det var ikke rart at kigge på /:

    Vi var så nede og kigge på nogle dsg blandnings hvalpe. Vi reseverede så også den mindste tæve de havde, men vi sprang fra da vi ikke var helt sikre på hendes højde da manden sagde at det ville svinge fra 30-45 cm hvilket vi ikke helt kunne forholde os til. Hun var ellers en meget dejlig livsglad hvalp.

    Så vi leder videre, men der går nok et stykke tid inden vi finder den rigtige da jeg personligt synes det er svært,


Kommentér på:
Håb forude ! (ang hund af Julia igen)

Annonce