{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Endelig... håb forude.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Vi har haft lidt problemer med vores schæferhund Kato. Han har ikke været så lydig som vi ønskede han skulle være, og når vi trænede ville han meget heller lege, og alt andet end hvad vi ville..
Men nu var vi ude og træne med en fyr, som har haft schæferhunde i mange år, og har politihunde, og Hugo som han har nu er Danmarks 3 bedste, så ham var vi ude og få en masse fif af her forleden, og efter vi har fået afvide at vi bare skal være lidt mere hårdere, og det har hjulpet..
Nu kan vi se at det hjælper, og det er vi SÅ glade for. for han var begyndt at tage kontrollen.
Vi er så glaaaade ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig... håb forude..
  • #1   12. aug 2011 Hvad mener du med, at han var ved at tage kontrollen?

  • #2   13. aug 2011 Hvad mener du med "hårdere"? Hunden skal gerne synes det er sjovt at træne og den skal vel ikke adlyde udelukkende fordi den er ræd...?

  • #3   13. aug 2011 Popcorn?

  • #4   13. aug 2011 Ja Tak.
    Cola?


  • #5   13. aug 2011 Kunne godt være man skulle gå ud og hente sig et glas cola smiley

  • #6   13. aug 2011 Danielle - altså at han bare gjorder hvad han ville. Nogle gange skulle vi sige tingene til ham 20 gange før han gjorder det.

    Anne - Hårdere, i at være konsekvens når han fx gør ting kan ikke må.


  • #7   13. aug 2011 Han er et år gammel og teenager.

    Hvad skal I så gøre når han ikke gør tingene når I siger det?


  • #8   13. aug 2011 Hrm altså han er jo næsten kun lige fyldt et år, så mon ikke der er masser af teenage-krudt i ham, og verden bare er noget sjovere end træning?

    Nu har jeg aldrig haft schæfer selv, men kan de ikke også have perioder hvor de ikke gider træne?
    Jeg ville ihvertfald ALDRIG personligt begynde at træne "hårdt" da det er min overbevisning at resultaterne bliver bedre hvis det er lysten der driver værket...
    Enhver tosse kan tæve en hund til at adlyde - det kræver en sand leder at få den til at have lyst til samarbejde... (dermed ikke sagt at I er voldsomme overfor jeres hund! bare princippet i det...)


  • #9   13. aug 2011 det er svært at sidde og forklare, men vi træner ham til at blive vagthund, og hos ham der har politihunde, der kan de rigtig meget selvom de er yngre end 1 år, og fordi de har trænet meget og 'hårdt' så har de også den dejligste hund. han ved hvornår han har fri og er på arbejde, og den gør hvad han siger lige med det samme.. de har sku styr på deres hunde!!!

  • #10   13. aug 2011 Det er da super vigtigt at være konsekvens med sådan en hund! smiley
    Super godt at det så hjælper! smiley


  • #11   13. aug 2011 Sophie . Selvfølgelig tæver IKKE kato, eller slår og sparker. det kunne vi aldrig finde på.. vi er ikke onde mennesker

  • #12   13. aug 2011 Tak for en positiv kommentar Mia. det havde jeg brug for

    til jer andre. hårdt er også mens som at vi træner flere gange om dagen, og ikke kun 1 gange om ugen


  • #13   13. aug 2011 Cindy: Hvilket også er derfor jeg siger at det ikke er det jeg anklager jer for smiley

    Men eks. er der jo nogle er siger at hvis hunden spiller op skal man bare vælte den omkuld så den "underkaster" sig - og selvom det ikke fysisk er at volde hunden kan det jo godt være psykisk... Der er jo forskel på hunde og hvor deres grænser går smiley

    Hvis jeres træner har politihunde er disse helt garanteret også nøje udvalgt til at skulle arbejde, og ud fra linier som bruges til dette. Så vidt jeg er orienteret bliver politihundehvalpe udsat for deres første prøve som 6 mdrs og hvis de dumper - ja så er det ud af vagten og ind med en ny... Så jeg tror (igen uden at vide det - har ikke selv schæfer) at det er utopi at forvente jeres familiehund skal kunne det samme som en, hvor træningen er begyndt helt fra 8 ugers alderen...


  • #14   13. aug 2011 Og hvor er det dejligt for jer at en med så meget erfaring er frisk på at hjælpe! smiley Det er så skønt sådan noget! smiley

  • #15   13. aug 2011 Alfisten - og jeg er træt af de mennesker som tror jeg er ondt mod dyr.. Kato frygter os ikke, og det er heller ikke meningen, hvem vil have en hund der er bange for en, men det nytter ikke at rose ham hvis han napper i børn, eller bider noget i stykker.

  • #16   13. aug 2011 Cindy: Tror du virkelig at der findes folk der roser hunden hvis den napper i børn eller ødelægger ting? Positivtræning er ikke det samme som ingen træning.

  • #17   13. aug 2011 anne - nej men overdrivelse fremme forståelse

  • #18   13. aug 2011 Tillykke med at I har fundet en god politi,amd til at hjælpe jer.....Nogen af dem jeg har set de kan bare det der....Hele deres person synes ligesom at kommunikere med hunden...Det er dejligt at se..og lykken at få hjælp....

    Sophie...Jeg starter altså også med at træne mine hvalpe hvis jeg henter den som 8 uger gl. med det samme...Og har jeg et kuld hvalpe, så starter jeg legetræning...motivation fra de er 5-6 uger gl.
    Det er også schæfere....
    Når det er sagt, så kommer der et tidspunkt hos unghunden hvor den lige som glemmer alt...Der træner jeg kun meget lidt og ikke med noget nyt kun vedligeholder det vi allerede har lært....Og den der med at hanhunden glemmer. ejerne på træningspladsen, ja den er vist velkendt....


  • #19   13. aug 2011 Hvordan kan denne tråd overhovedet tage den drejning. Er der nogen der har set TS være modbydelig ved sin hund ? Hvor skriver hun at hun er det ? Fordi man benytter ordet hårdere er ikke det samme som at man afstraffer hunden og som TS selv skriver så handler det for dem om at være mere konsekvent hvilket ikke nødvendigvis er negativt.

    konsekvent, (lat. consequens, consequentis, af consequi følge med), i overensstemmelse med de regler og principper man sædvanligvis følger.

    Dejligt at I endelig har fået positive oplevelser med jeres hund og endelig har fundt en måde at samarbejde med ham. Held og Lykke med ham

    ( Nogen vil udelukkende se det negative i alting, ryst på hovedet, smil, se på din dejlige hund og glem alt om de negative røster )


  • #20   13. aug 2011 Jeg ser ikke nogen der reagerer negativt. Jeg ser blot en masse interesserede mennesker, der spørger ind, for at forstå hvad der menes.

  • #21   13. aug 2011 Vagthunden - er det mig der er TS? smiley og tak for kommentaren, ja det er dejligt at det hjælper, han kunne endda gå uden snor lidt tid uden at rende hen til hunden, hvor før i tiden var han bare skredet med det samme. Og sådan som at komme på plads er han også blevet bedre til selvom at der skulle være noget mere spændende smiley

  • #22   13. aug 2011 Cindy N - Ja det er dig der er TS = tråd starter ;o))

Kommentér på:
Endelig... håb forude..

Annonce