{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Hjælp, han gør. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige 4 måneders hvalp har tillagt sig en ekstrem dårlig vane. Han gør pludelig uden grund. Dette er ekstrem uhensigtsmæssigt, da vi bor i lejlighed. For Eddie er det uden betydning om klokken er 6.00 eller 24.00. Nogen der har et godt forslag til hvordan vi bliver hans gøen kvit? Det skal lige siges at vi HAR prøvet at skælde ham ud.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, han gør.
  • #1   1. maj 2006 Jeg har fået afvide at hvis man skælder ud så gør man bare med og så tror den nok det er godt at den gør for nu gør far det også smiley
    Min er 9 mdr nu og den er gså begyndt at være vagtsom, men på hende hjælper det at sige nej..
    Desværre.. jeg hr nok ikke så meget hjælp til dig.. håber du finder ud af noget smiley Godmorgen forresten smiley

• #2   1. maj 2006 Ved ikke om du så det program der var i tv på et tidspunkt med en hundetræner fra england??
    Hun var jo også ude at lære en hun d at holde bøtte smiley

Hun fik øjenkontakt til den og når den gøede gjorde hun håndtegn til stille.. og når den var stille fik den en godbid.

• #3   1. maj 2006 Så det desværre ikke, men har set andre programmer med hende og hun er fantastisk dygtig. Hvem der bare havde styr på hunde som hun har*S*

• #4   1. maj 2006 Hunden er inde i en fase, hvor den er ved at udvikle sin vagtsomhed, og hunden høre flere lyde end mennesket gør, DU siger at du bor i lejlighed, og der er jo flere beboer, og det vil sige at der konmmer lyde fra dem, som hunden opfanger med sin skarpe hørelse..

Prøv at når hunden gør, så sig til den "stille", uden at hæve stemmen, men alligevel bestemt, og evt. brugen en løftet pegefinger, som hunden ser.

Denne metode har jeg brugt med susses, både hjemme og ude..

Men det kræver en smule tådmodighed.

Held og lykke.

• #5   1. maj 2006 Kan se at jeg ikke har gjort mig klar nok i min formulering.
    Jeg skrev at han gør uden grund, det passer ikke helt. For ofte ar det os han gør af. Han kan pludselig stille sig op ved sofaen og begynde at gø af os.....

• #6   1. maj 2006 Er det dominans??

• #7   1. maj 2006 Opmærksomhed, det er det kan forlanger, og det jeg skrv ovenover, kan du bruge i alle situationer..

Nu ved jeg jo ikke hvordan du er som leder, men det er helt klart, at vis man ikke vil finde sig i noget, så må man udvise at man er den gode leder, udviser konsenkvens med sund fornuft.

• #8   1. maj 2006 kan=han

• #9   1. maj 2006 Hehe lyder måske som noget ompærksomheds-halløj! Prøv at gøre et eller andet der kunne aflede ham bare få sekunder fra at gø, sig en mærkelig lyd, krads i gulvet, whatever, og så snart han klapper i, bare få sekunder, så ros ham og evt. afled hans opmærksomhed helt med en komando eller lign. Man skal selvf. bare sørge for at man ikke ender med at belønne ham for at gø, dvs. hvis han gør skal man ikke bare stikke en hånd med legetøj der ned, eller skælde ud, for så får han måske den ide at det virker med at gø, at han så får opmærksomhed... (god som dårlig)
    Senere kan man evt. sætte et ord på hele processen, så man siger Shhhh, lige inden han stopper med at gø, og senere kan han så forbinde de to ting og stoppe helt automatisk når han høre shhh lyden.
    Allerbedst ville måske være at ignorere ham helt, men så kan han jo lave en hulens larm i mellemtiden, indtil den dag han opdager han ikke får noget ud af at gø, så kan godt se det kan være lidt svært.
    Men uanset hvad, held og lykke med det!

• #10   1. maj 2006 Ann-Mai K: Jeg giver dig ret. Ville også mene at I bare skal ignorere ham når han gør og lige idet han stopper giver i ham godbidder og roser ham, og hvis han så begynder at gø igen, så ignorer ham igen. Kig den anden vej og se slet ikke på ham.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om han bliver ved i timevis, men mon ikke han holder pauser ind imellem?

• #11   1. maj 2006 Dina: Det er jo lige det der er problemet. hvis det kun var i et par minutter, så ville det ikke være nogen sag at ignorere ham, men han blive sku ved indtil vi reagere på den ene eller anden måde:-(

• #12   1. maj 2006 Hejsa jannick.....nu må jeg jo lige prøve at komme med et par "moderlige" råd *GG*

Han vil helt klart have jeres opmærksomhed og det må i endelig ikke give ham når han gør. Prøv som de andre siger at ignorere ham.....gå evt ud af rummet, så han ikke kan se jer....hvis han så stopper skal i straks komme frem og give ham en godbid......på den måde oplever han at mor og far forsvinder når han gør, men kommer frem når han stopper........ved ikke om det virker, men det er da et forsøg værd ;o)

Mor Emma kan også godt finde på at gø, hvis hun syntes der skal lidt liv i huset.....men det er kun min mand hun gør af.....hun kan blive stærkt provokeret af at han ryger og prøver ved at gø, at få ham til at tage en ordentlig "slåskamp" med hende........hun ved at det gider jeg ikke, så hun forsøger aldrig hos mig........er der forskel på hvem eddie gør af/til ?......måske er det en vild leg han vil have igang ?.....det er jo det han er bedst til, efter hvad jeg husker *GG*

• #13   1. maj 2006 men glemte lige at skrive, at da emma var hvalp lærte vi hende ordet stille som babett også skriver.....det er en god kommando som kan bruges i mange situationer.....
    har i overvejet at prøv med klikker træning ?......i kan låne en bog på biblo som beskriver det ret godt.

• #14   1. maj 2006 vi har lært og leve med det bjørn gør også tit, men det ligger til hans race, men som han er blevet ældre gør han næsten kun når han vil fortælle os noget, som nu har vi snakket længe nok han er her også, han skal ud, han har fundet et dyr i haven osv osv

Kommentér på:
Hjælp, han gør.

Annonce