561 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, han gør. {{forumTopicSubject}}
Min dejlige 4 måneders hvalp har tillagt sig en ekstrem dårlig vane. Han gør pludelig uden grund. Dette er ekstrem uhensigtsmæssigt, da vi bor i lejlighed. For Eddie er det uden betydning om klokken er 6.00 eller 24.00. Nogen der har et godt forslag til hvordan vi bliver hans gøen kvit? Det skal lige siges at vi HAR prøvet at skælde ham ud.....
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 675
Min er 9 mdr nu og den er gså begyndt at være vagtsom, men på hende hjælper det at sige nej..
Desværre.. jeg hr nok ikke så meget hjælp til dig.. håber du finder ud af noget Godmorgen forresten
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 675
Hun var jo også ude at lære en hun d at holde bøtte
Hun fik øjenkontakt til den og når den gøede gjorde hun håndtegn til stille.. og når den var stille fik den en godbid.
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 186
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Prøv at når hunden gør, så sig til den "stille", uden at hæve stemmen, men alligevel bestemt, og evt. brugen en løftet pegefinger, som hunden ser.
Denne metode har jeg brugt med susses, både hjemme og ude..
Men det kræver en smule tådmodighed.
Held og lykke.
feb 2006
Jeg skrev at han gør uden grund, det passer ikke helt. For ofte ar det os han gør af. Han kan pludselig stille sig op ved sofaen og begynde at gø af os.....
feb 2006
jan 2006
Nu ved jeg jo ikke hvordan du er som leder, men det er helt klart, at vis man ikke vil finde sig i noget, så må man udvise at man er den gode leder, udviser konsenkvens med sund fornuft.
jan 2006
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Senere kan man evt. sætte et ord på hele processen, så man siger Shhhh, lige inden han stopper med at gø, og senere kan han så forbinde de to ting og stoppe helt automatisk når han høre shhh lyden.
Allerbedst ville måske være at ignorere ham helt, men så kan han jo lave en hulens larm i mellemtiden, indtil den dag han opdager han ikke får noget ud af at gø, så kan godt se det kan være lidt svært.
Men uanset hvad, held og lykke med det!
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
feb 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Han vil helt klart have jeres opmærksomhed og det må i endelig ikke give ham når han gør. Prøv som de andre siger at ignorere ham.....gå evt ud af rummet, så han ikke kan se jer....hvis han så stopper skal i straks komme frem og give ham en godbid......på den måde oplever han at mor og far forsvinder når han gør, men kommer frem når han stopper........ved ikke om det virker, men det er da et forsøg værd ;o)
Mor Emma kan også godt finde på at gø, hvis hun syntes der skal lidt liv i huset.....men det er kun min mand hun gør af.....hun kan blive stærkt provokeret af at han ryger og prøver ved at gø, at få ham til at tage en ordentlig "slåskamp" med hende........hun ved at det gider jeg ikke, så hun forsøger aldrig hos mig........er der forskel på hvem eddie gør af/til ?......måske er det en vild leg han vil have igang ?.....det er jo det han er bedst til, efter hvad jeg husker *GG*
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
har i overvejet at prøv med klikker træning ?......i kan låne en bog på biblo som beskriver det ret godt.
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 1
Hjælp, han gør.