{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Han gør til træning {{forumTopicSubject}}

Vi er startet på nyt hold her i marts.
Men da Milo er gået ind i næste fase, her ved 16-18 mdr. (hvis det altså er derfor...) gør og gør og gør han fra vi kommer til vi går. Næsten.. Indmellem er der lige 2 sek.s pause (hvilket er en forbedring fra forrige hold).

Vores hundetræner siger at jeg skal "spille fransk klovn" for at få hans opmærksomhed, så han kan komme ud af det gøeri, men det kan jeg bare ikke finde ud af..
Og må indrømme, at jeg ikke har lyst til at give ham min opmærksomhed "for at gø".
Så sidste gang trak jeg af med ham, helt ned bagved, ind imellem træerne, hver gang han gøede. Uden at sige noget.
Når han så sad pænt og var stille, fik han ros, godbid og så gik vi tilbage - indtil han begyndte at gø igen. Så om igen...

Vi stod nede imellem træerne stort set hele timen.

Igår kørte vi simpelthen fra træning igen, var ikke engang begyndt, fordi jeg var så stesset og han gøede så meget, at det næsten fik mig til at græde. Så magtede det ikke, og det vil jo gå ud over Milo.

Er der ikke andre end mig der har prøvet det, og fået det løst?
Eller bare nogen som ved hvad vi kan gøre? Noget som kan virke..

Det mest nærlæggende er jo at spørge træneren, men syntes ikke rigtig jeg fik noget ud af det - hvis jeg bare skal spille fransk klovn. Det er bare ikke noget jeg kan.

Håber på jeres hjælp - endnu en gang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han gør til træning
  • #1   21. mar 2011 Min jack russell terrier var på samme måde i den alder. jeg prøvede også alt muligt, for at få hans opmærksomhed, men det kunne jeg ikke få. Det er den første hanhund jeg ikke har formået at træne, så jeg får opmærksomhed. Og jeg har altid haft hanner,men i andre racer. Og aldrig før haft problemet
    Jeg valgte, ar få ham kemisk kastreret, og det virkede. Efter små 3 uger, spurgte alle på holdet, også træneren, hvad jeg dog havde gjort, for nu kunne han jo træne. jeg fortalte så, at han var blevet kemisk kastreret. Den bedste beslutning jeg tog. I dag, hvor han er 4 år, er han på vej ud af den kemiske, han har fået den hvert ½ år, og han er en drøm at træne med. han kommer når jeg kalder, kan træne fri ved fod, og er alle tiders lille arbejdshund.
    Så måske du skulle prøve det på din hund

• #2   21. mar 2011 Øv da, tænker lidt gø´r han af de andre hunde? ser han hunde ellers og opføre han sig på samme måde?

• #3   21. mar 2011 Og det kan ikke gå galt? (jeg har læst at nogle hunde bliver endnu værre)
    Og hvordan foregår det?

For så vil jeg virkelig overveje det. Det må også være mega stressende for Milo.
    Og indkaldt er fuldkommen hen i vejret. Det er vendt på en tallerken her den sidste uge, til at han stort set slet ikke kommer når vi kalder...
    Det gjorde han da førhen, når der bare ikke var andre hunde.

Jeg ved jo at han er så dygtig. Han var den bedste på holdet før de her perioder, og han er så dygtig når vi træner hjemme. Men han skulle jo gerne fungere uden for haven...

• #4   21. mar 2011 Aino, han gør af de andre hunde. Kører op.
    Han er elles som han plejer - til træning.
    Når vi går tur kan han også godt kaste sig frem i selen når der er en anden hund, og gør og hyler, og har snerret nogle gange, så folk tror jo at han er farlig. Og det er han ikke. Kan sagtens med alle hunde i fri leg, hvis de bare ikke er for voldsomme.

• #5   21. mar 2011 Hm ja hvis han godt kan med andre i fri leg så er det jo ikke fordi han ikke ser andre hunde.... håber flere med samme race kommer og giver dig gode råd :o) Ellers kunne du jo prøve at ringe rundt til et par forskellige dyrlæger og høre dem hvad deres mening er mht. det maj-Britt - medlem af tavlemafiaen * skriver.
    Ønsker dig held og lykke med det :o)

• #6   21. mar 2011 En kemisk kastration foregår ved, at der bliver lagt et impalntat under huden. Det forhindrer, at der bliver dannet testoteron, så hunden kan b.l.a. ikke parre mens det virker. Der er ingen bivirkninger ved det, hunden får ikke kræft eller andre sygdomme. Det kunne de få, da man brugte psprøjter til hunden. Det eneste man skal passe på, det er, at hunden bliver mere sulten.
    Du kan læse om det her
    http://www.emea.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Product_Information/veterinary/000109/WC500068835.pdf

• #7   21. mar 2011 Ok tak.

Majbritt, mange mange tak!
    Jeg har ringet til dyrlægen allerede, og hun syntes umiddelbart at det lød som en god ide. Så det tror jeg altså vi prøver (selvom jeg altid har holdt stjelt på at det kunne trænes væk..., men man har en holdning til man tager en ny - og så længe han ikke skal under kniven....)

Han er heldigvis tynd, så kunne godt trænge til at tage et kg på smiley

Og så har jeg lige købt agillity udstyr til ham, så han må igang der hvis han bliver rund :o)

• #8   21. mar 2011 Jeg har også altid holdt fast ved, at det kunne trænes væk. Den forrige JRT han var ikke noget problem. Men ham jeg har nu, ja der måtte jeg give op. Og så foreslog min dyrlæge den kemiske. Jeg har selv været modstander af det, men efter jeg har prøvet det på min hund, ja å kan jeg kun anbefale det. En jeg træner sammen med, har også brugt det til sin huskyhan, og med samme gode resultat. Men du skal lige huske, at der gåt fra 3 til 6 uger før der er en virkning, men så går det også stærkt.
    og så har du jo fortrydelsesret, når implantatet ikke virker mere, ja så har du en rigtig hanhund igen. Ved en rigtig kastration, er der ingen fortrydelsesret, er hunden ordnet, så er løbet kørt

• #9   21. mar 2011 Marianne - træner du i DcH Odense?

Husk at rådføre dig med din træner inden du går i gang med at træne agility der hjemme smiley

• #10   21. mar 2011 Maj-Britt, ja det er self. rigtigt nok. Min kæreste syntes også at det var en god ide, så vi ringer og bestiller tid til næste uge tror jeg.
    Men dyrlægen sagde også at der gik lidt tid inden det virkede.

Og så er det underlige bare, at han har været så nem på gåturen i dag.. reagerede fint, gøede ikke af hundene og gik pænt... Bare han kunne bestemme sig.

Louise, nej det gør vi ikke.
    Jeg har ikke talt med min træner om det, hvorfor?
    Og vi er gået i gang med at øve lidt zig zag i dag.

• #11   21. mar 2011 Min Eskild gik skam også fint nok, når vi gik tur. Men til træning blev han en anden hund, kropumulig.
    Held og lykke med det, jeg er sikker på, at det hjælper

• #12   21. mar 2011 Også mig smiley

Kommentér på:
Han gør til træning

Annonce