Han gør til træning {{forumTopicSubject}}
Vi er startet på nyt hold her i marts.
Men da Milo er gået ind i næste fase, her ved 16-18 mdr. (hvis det altså er derfor...) gør og gør og gør han fra vi kommer til vi går. Næsten.. Indmellem er der lige 2 sek.s pause (hvilket er en forbedring fra forrige hold).
Vores hundetræner siger at jeg skal "spille fransk klovn" for at få hans opmærksomhed, så han kan komme ud af det gøeri, men det kan jeg bare ikke finde ud af..
Og må indrømme, at jeg ikke har lyst til at give ham min opmærksomhed "for at gø".
Så sidste gang trak jeg af med ham, helt ned bagved, ind imellem træerne, hver gang han gøede. Uden at sige noget.
Når han så sad pænt og var stille, fik han ros, godbid og så gik vi tilbage - indtil han begyndte at gø igen. Så om igen...
Vi stod nede imellem træerne stort set hele timen.
Igår kørte vi simpelthen fra træning igen, var ikke engang begyndt, fordi jeg var så stesset og han gøede så meget, at det næsten fik mig til at græde. Så magtede det ikke, og det vil jo gå ud over Milo.
Er der ikke andre end mig der har prøvet det, og fået det løst?
Eller bare nogen som ved hvad vi kan gøre? Noget som kan virke..
Det mest nærlæggende er jo at spørge træneren, men syntes ikke rigtig jeg fik noget ud af det - hvis jeg bare skal spille fransk klovn. Det er bare ikke noget jeg kan.
Håber på jeres hjælp - endnu en gang
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Jeg valgte, ar få ham kemisk kastreret, og det virkede. Efter små 3 uger, spurgte alle på holdet, også træneren, hvad jeg dog havde gjort, for nu kunne han jo træne. jeg fortalte så, at han var blevet kemisk kastreret. Den bedste beslutning jeg tog. I dag, hvor han er 4 år, er han på vej ud af den kemiske, han har fået den hvert ½ år, og han er en drøm at træne med. han kommer når jeg kalder, kan træne fri ved fod, og er alle tiders lille arbejdshund.
Så måske du skulle prøve det på din hund
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Og hvordan foregår det?
For så vil jeg virkelig overveje det. Det må også være mega stressende for Milo.
Og indkaldt er fuldkommen hen i vejret. Det er vendt på en tallerken her den sidste uge, til at han stort set slet ikke kommer når vi kalder...
Det gjorde han da førhen, når der bare ikke var andre hunde.
Jeg ved jo at han er så dygtig. Han var den bedste på holdet før de her perioder, og han er så dygtig når vi træner hjemme. Men han skulle jo gerne fungere uden for haven...
jan 2010
Han er elles som han plejer - til træning.
Når vi går tur kan han også godt kaste sig frem i selen når der er en anden hund, og gør og hyler, og har snerret nogle gange, så folk tror jo at han er farlig. Og det er han ikke. Kan sagtens med alle hunde i fri leg, hvis de bare ikke er for voldsomme.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Ønsker dig held og lykke med det :o)
okt 2006
Du kan læse om det her
http://www.emea.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Product_Information/veterinary/000109/WC500068835.pdf
jan 2010
Majbritt, mange mange tak!
Jeg har ringet til dyrlægen allerede, og hun syntes umiddelbart at det lød som en god ide. Så det tror jeg altså vi prøver (selvom jeg altid har holdt stjelt på at det kunne trænes væk..., men man har en holdning til man tager en ny - og så længe han ikke skal under kniven....)
Han er heldigvis tynd, så kunne godt trænge til at tage et kg på
Og så har jeg lige købt agillity udstyr til ham, så han må igang der hvis han bliver rund :o)
okt 2006
og så har du jo fortrydelsesret, når implantatet ikke virker mere, ja så har du en rigtig hanhund igen. Ved en rigtig kastration, er der ingen fortrydelsesret, er hunden ordnet, så er løbet kørt
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Husk at rådføre dig med din træner inden du går i gang med at træne agility der hjemme
jan 2010
Men dyrlægen sagde også at der gik lidt tid inden det virkede.
Og så er det underlige bare, at han har været så nem på gåturen i dag.. reagerede fint, gøede ikke af hundene og gik pænt... Bare han kunne bestemme sig.
Louise, nej det gør vi ikke.
Jeg har ikke talt med min træner om det, hvorfor?
Og vi er gået i gang med at øve lidt zig zag i dag.
okt 2006
Held og lykke med det, jeg er sikker på, at det hjælper
jan 2010
Han gør til træning