{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Hjælp, han gør! {{forumTopicSubject}}

Hvad i alverden gør jeg?
Jeg nægter fuldstændig at daske til ham, eller andet der går ind under min såkaldte 'vold'-genre.

Han er en meget glad hund, blanding af Chihuahua/Dværg pinscher og Engelsk toy terrier. Har tidligere læst at Chihuahua'er har tendens til at gø meget, men ved selvfølgelig ikke om det har noget med det at gøre.

Han står bare der, og gør og gør og gør. Selvfølgelig er det ikke hele tiden, men i hvert fald 10 gange om dagen, i længere tid.
Har prøvet alt lige fra at ignorere ham, blive sur på ham og hæve stemmeN, skubbe ham væk, aktivere ham med legetøj og aflede hans opmærksomhed - intet virker.

Han er 6 måneder gammel og ikke kastreret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, han gør!
  • #1   20. dec 2009 Hende englænderen Victoria, viste engang i et af programmerne at hemmeligheden faktisk er at lære hunden at gø på kommando. Du træner den til at gø en gang med et tegn, også bruger du et andet tegn for stop... Måske det er løsningen?

• #2   20. dec 2009 Jeg har lært ham at gø på kommando, når jeg står med en bamse. Ber' ham om at gø, hvorefter jeg kaster bamsen.

Men det virker mest af alt som om han slet ikke hører en, når han først er begyndt at gø. I øvrigt gør han virkelig højt, nærmest på niveau med en stor hund, og ikke en lille 5 kg hund smiley

• #3   20. dec 2009 Øv hvor surt smiley jeg er så heldig at min nærmest skal kigstartes til at gø så har ikke super meget erfaring med det... men måske kan man finde den udsendelse et sted og se hvordan hun gjorde? tror osse at ideen i det er at du træner ham til at gø og med det samme giver signalet til slut, derpå ros med godbid (hvis han altså stopper :-))

• #4   20. dec 2009 Plejer at rose ham, når han endelig tier stille, og kan også sagtens finde på at give ham en godbid når han bare går rundt og opfører sig pænt generelt (:
    Men for pokker altså, ender med at blive døv hvis han ikke snart stopper smiley Må lige prøve at lede efter den udsendelse.

• #5   20. dec 2009 køb en kat istedt for ellers gi den en over snuden når den gør det

• #6   20. dec 2009 Mimi har også haft en periode hvor hun gøede meget...jeg var også ved at gå ud af mit gode skind...det var hvergang der var nogen i opgangen, på gaden, i gården...jeg fik det råd, at rose hende, altså stille og roligt sige "Tak, jeg har hørt det" og så be' hende om at lægge sig...det har på forbløffende vis været løsningen her og hun slapper meget mere af når hun ikke skal vogte og advare hele tiden. Hun kan godt stadig sige vuf, men kigger på mig når jeg siger "Tak, jeg kan godt høre det"...og hun er åbenbart tryg ved, at det er mig, der passer på hende og Lulu...nu:))

• #7   20. dec 2009 Danni - Det må jeg i gang med, tak (:

Flemming - eh, nej og nej..

• #8   20. dec 2009 Rie - det lyder også ca. som noget jeg har forsøgt, men må blive ved hvis det virker (: tak

• #9   20. dec 2009 Det tager tid at træne den slags.. Brug en måned på, at træne intensivt, så kan du forvente at se resultater - men du skal bruge den samme metode, ikke skifte.

• #10   20. dec 2009 ja og danni du er et fjols

• #11   20. dec 2009 Pøj pøj med det ihf:))

• #12   20. dec 2009 Jeg har en islænder (= meget gøende race) og en aussie (kan være gøende), og bor i lejlighed hvor jeg deler opgang med en anden. Det kunne være lidt af et helvede med gøende hunde, men det er det ikke.

Reiki var ret godt opdraget fra tidl ejer hvad gøen angår. Gaia har tidl boet i hus og var derfor ikke vandt til larm i opgangen mm.

Med begge hunde har jeg fra dag 1 hvor vi flyttede ind her, gjort det at når nogen kom ind i opgangen, var jeg på forkant, så istedet for at vente til de begyndte at gø for så at skælde ud, har jeg afledt/rost for at være stille, så snart de hørte at døren gik.
    Det har godt nok resulteret i 2 hunde der venter på ros når nogen er i opgangen, men tilgengæld slipper jeg jo for gøen.

Bliver der banket på døren er det en anden sag, der gør de begge. Men det synes jeg så osse er helt ok så længe de stopper igen når de ser jeg går derhen.

• #13   20. dec 2009 Good point Michelle..se'fø'li' rose for at være stille:))

• #14   20. dec 2009 Danni J
    ja der er jo desværre nogen som slår deres hunde kan jeg læse...føj siger jeg bare..
    M

• #15   20. dec 2009 Uuh du har en hund der er blandet med 3 MEGET gøende racer smiley

Min er Dværgpinscer, og jeg bor i lejlighed og ha gør stort set aldrig, han ved at det gider jeg ikke ha. Hmm jeg lærte ham hvad Nej betyder, det ka også være SCCHH eller et andet ord. Men jeg bruger NEJ fordi det ord også blir brugt hvis han tager noget han ikke må eller lignende..

Afled ham, evt giv ham nogle hjerneaktiviteter, fodersøg, bold med mad i osv.

• #16   20. dec 2009 Åh dog, og mig der syntes at én gøende race var nok! smiley
    Bor også i lejlighed (rækkehus-agtigt), så får ret dårlig samvittighed når vi ikke kan få ham til at tie stille. Han gider ikke det med godbidder i bolde osv., hvorfor aner jeg ikke desværre.

Må nok bare blive ved med at sige nej. Ville bare ønske der lige var et super trick der virkede pronto smiley

Kommentér på:
Hjælp, han gør!

Annonce