{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snapper / overfalder / bider ...
  • #1   14. aug 2010 Det kommer sandelig an på hvordan det foregår?
    For mig lyder det som en aggresiv hund som ikke har fået sat grænser - Men er det i leg mellem hund og barn, er det vel ikke aggresivitet.
    Men især hvis det er det en stor hund, skal der arbejdes på at sættes nogle grænser - Da et barn jo nemt kan komme til skade ved en sådanne hund..


  • #2   14. aug 2010 Det kommer søreme an på om det er nap, bid eller overfald.

    Der er jo himmelvid forskel.

    Men en hvalp på 6 måneder er jo skide fræk og vil gerne lege voldsomt...... Mon ikke det er problemet?


  • #3   14. aug 2010 Synes bare absolut ikke det lyder til at være en aggresiv hund , men en hund der gerne vil lege og er meget kåd / ivrig i sin leg og som ikke bliver sat på plads af ejer .. Skal lige siges hunden lige er blevet 6 mdr så det er jo kun en hvalp stadigvæk ..
    Min er 4 mdr og han kan da godt værre legesyg / kåd hvis vores børn leger vildt i haven ,, men absolut ikke aggresiv , men der skal vi bare sige slut og så lægger han sig , men vi træner også meget med ham ..


  • #4   14. aug 2010
    Mette (med de to lig-slæbere) .

    Tænker det samme som dig .. at det er en fræk stor hvalp der er meget voldsom i sin leg og som ingen grænser har fået ..

    Overvejer at tage ud og se denne hvalp og evt tage den med hjem , da jeg ikke mener den skal aflives , hvis det er faktum at den bare er voldsom og ingen grænser har fået ..


  • #5   14. aug 2010 Har aldrig prøvet at de har været sådan i den alder smiley Men lyder da som om den kunne bruge noget træning i hvad man må og ikke må? Måske han er nået en periode hvor grænser skal testes? Eller måske legen bare går for langt og han bliver overgearet?
    Joy bider i alt og alle o.O Men hun er jo så kun 11 uger. Såh ;p

    Håber i hvert fald de finder ud af det. Må være træls når det er sådan.


  • #6   14. aug 2010 Solva L

    jeg tror ihvertfald ikke på at hunden er aggresiv i en alder af 6 mdr , men mere uopdraget , voldsom i sin leg og ingen grænser har fået ..

    har trænet i PH i mange år og har endnu ikke mødt en aggresiv hvalp på 6 mdr ..

    Har lige skrevet med dem , men de ønsker åbenbart ikke vi kommer og ser ham og ser om vi evt vil kunne have ham ..

    men ikke noget at gøre ved ..


  • #7   14. aug 2010 Anne -med rotterne -

    Kan så absolut kun være enig med dig , men det er jo desværre dem der bestemmer hvem de vil udlevere denne hvalp til , men de har lige skrevet vi er velkommen men at de ikke vil værre ansvarlige for om hunden en dag bider et barn ...

    Den vælter barnet , bider ikke hul , for mig at se er det voldsom leg der ikke bliver stoppet inden det er sket ..

    Min gyldne regl er .. børn og hunde skal ikke efterlades uden voksen opsyn . hos os er der en regl der hedder lad hunden være når den sover , spiser , har tyggeben , eller der ikke er en voksen tilstede . Og vores børn er som sådan ligeglad med hunde , tror de er lettere trætte af hunde efter at være blevet slæpt med til træning mange gange og til udstillinger mm .. smiley og de er jo vant til at her kommer mange hunde pga vores venner familie ..


  • #8   15. aug 2010 Sorø:

    Vil du beholde den? for tænker lidt, det måske vil blive en stor mundfuld. En 6 mdr. der skal lære at have nye forældre og skal trænes helt forfra, det kræver meget tid og tålmodighed. Samtidig står du med en hvalp. der stadig kræver utrolig meget ( som hvalpe nu gør ) smiley

    Eller vil du omplacere den igen?


  • #9   15. aug 2010 nu er det jo gerne sådan at når små børn leger så foregår det med svingende arme, høje lyde og masser af vilde bevægelser. det påvirker hunden til at mene at det er sådan den skal opføre sig også. og begynder barnet så også at løbe, så løber hunden da efter.

    og en hund på 6 mdr er stadig en stor, fjollet hvalp med ukontrollerede bevægelser. de to sat sammen vil helt sikkert blive for vildt.

    så begge parter skal lære at forholde sig roligt sammen. og det kan man ikke 100% med et 3-årigt barn og en 6 mdrs hvalp, uanset hvor meget man træner dem begge.

    det har de åbenbart ikke gjort sig klart..... for mig lyder det som helt normal adfærd for både hund og barn, uden selvf at have set situationen...


  • #10   15. aug 2010 Ina T
    &
    Kennel Aasteds Corgier - nu med vapser.. T


    Vi vil selv beholde den og træne .
    Har trænet i Politihundeforeningen igennem ca 9-10 år og ved godt der skal trænes , men er sikker på det er det hele værd .

    Er vant til schæfer , dobermann , rottweiler samt mastiff ( forskellige slags ) og det er jo ikke altid nemme hunde , men kan godt værre "hårde" / "vilde"/"meget kåde" til træning og til dagligt .

    Derudover er vores hvalp et pragt exemplar af en hvalp , har været renlig fra start , kan værre alene (7-9-13) uden problemer , er utroligt rolig i alle sammenhæng har aldrig været vild på nogen måde , men er en meget afballanceret hvalp . Men vi træner også en del med ham .

    Børn og hund i vores hjem foregår IKKE vildt for det acceptere vi simpelhen ikke . Børn og hund / hunde er IKKE alene indenfor eller i haven uden en voksen der kan gribe ind hvis legen bliver for vild .

    Ville bare høre andres mening der også har en bred erfaring med hunde og adfærd , da jeg igennem de her 9-10 år aldrig har mødt en aggresiv hvalp på 6 mdr . Så for mig / os virker det lidt underligt HVIS den skulle værre aggresiv .


  • #11   15. aug 2010 Jeg tror nu heller ikke den er aggressiv, men under-aktiveret/stimuleret. Og ingen opdragelse. Men svært at sige, når jeg ikke kender hunden eller har observeret den. Jeg tænkte nu mere bare på, om hvalpen måske ville blive lidt overset, når den er sådan en godt eksempel, og der eventuelt kom en rigtig røver ind, der krævede en del mere.

    Men jeg ved det self. ikke. smiley

    Held og lykke med den, heldigt for den, der er folk som dig smiley


  • #12   15. aug 2010 At en 6 måneder gammel hund gør som du beskriver siger KUN det ene, at den er 6 måneder gammel.

    Ikke at den er uopdragen, ikke har fået sat grænser, er understimuleret, overstimuleret ELLER er aggressiv.

    Det er fuldstændig normalt. En hund med lidt gang i gaden har da ikke en jordisk chance for lige at indordne sig under mennerskers måde at være sammen på, på sølle 4 måneder.

    Begge mine schæfere har haft perioder som dem der også et godt stykke over de 6 måneder. Og de har været fuldstændig normale.



  • #13   15. aug 2010 *CH* !

    Er enig , men desværre mener ejerne af hunden at den er aggresiv og ikke skal værre sammen med børn så desværre for hunden over vejer de at sælge den til en ung fyr uden børn , der bor i lejlighed ... * SUK* .

    Men de vil kontakte mig når / hvis fyren kommer .. jeg tænker bare OMG ... går det godt , men man kan jo aldrig vide , alle unge fyre/ piger skal jo ikke stemples som dårlige ejer for der er jo også gode ansvarsbevidste imellem .

    kan nævnes det er en sct bernhard / rottweiler bla. så ikke ligefrem en lille hund ...


  • #14   15. aug 2010 CH:

    Der vil jeg nu ikke give dig ret. Som mor til en dreng på 4 år, har der fra start herhjemme, både været grænser for hunde som børn. Mine hunde har og self. stadig, tumlet/tumler med min knægt i haven, siden de kom her.

    Så da begge mine var 6 måneder, fungerede alt leg som nu, stille og roligt. Men der har nu aldrig været det store. Mine hunde har altid været lidt ekstra forsigtige, når de leger med knægten. De har et eller andet sted, godt vidst han også kun er et barn.

    Og bliver de en sjælden gang for vilde, er ordet: "ro" nok til, begge hunde og søn slapper mere af. Og legen kan fortsætte.

    Samtidig har jeg altid sørget for, hundene har været godt aktiveret og stimuleret. Så det værste krudt, har været taget af dem, når leg forgår.

    Så igen, mine har nu aldrig snappet, "overfaldet" eller overumplet nogle børn, selvom de var 6 måneder smiley

    Og synes det er utroligt vigtigt, at forbygge situationer som TS skriver om, når man har børn og hunde sammen. Og det skal være fra de kommer.


  • #15   15. aug 2010 Ina, hunde er forskellige, racer er forskellige.

    At en hund på 6 måneder gør som trådstarter beskriver behøver på ingen måde at give anledning til at hæfte en "diagnose" på den.

    Den kan bare være ganske almindelig.

    Og så meget desto mere sørgeligt er det, at den bliver så misforstået. På den anden side - GODT den kommer væk.

    Jeg vil nu også sige, at det er en lidt potent blanding.


  • #16   15. aug 2010 Min bror har faktisk en hund, der er blandet af de to racer (dog kun de to)
    Hun er en fantastisk hund med et sind, der mest af alt minder om en lalleglad lab.
    Så det BEHØVER ikke at gå galt, men der er jo heller ingen garanti for, at det ikke gør.


  • #17   15. aug 2010 CH:

    Jep hunde og racer er forskellige. Men vil mene, man kan træne alle racer. Er selv vokset op med RR, det er ikke en speciel god børnehund. Men mine forældre har ski altid sat ekstra ind, når vi fik ny hvalp i huset. Og 7-9-13 har jeg eller min søster aldrig haft problemer med at omgås eller lege de store hunde, tværtimod.
    Heller ej, når alle vores veninder og venner kom på besøg. Hundene lærte altid, bare at hilse og ignorere alle os unger. Og det var igen, fra da de var små. Og vi unger lærte altid, når vi havde veninder/venner på besøg, at ingen leg med hundene var tilladt, men kun hilse og kærligt nusseri, hvis de kom hen til os.

    Det samme har vi lært vores, fra de var små. Og vi har tit huset fyldt med børn, da vi som sagt både har en 4 årig og 14 årig. Men ingen leg eller tumult med hundene, når der er gæster.

    Og det var selvom, kan specielt huske den ene dreng vi havde, jeg var så glad for dem, at jeg om natten sneg mig ned til specielt ham, og puttede med ham i kurven ( måtte ikke for mine forældre). Så om morgenen fandt mine forældre mig sovende hos ham. Han elskede det og det samme gjorde jeg. Nåede jeg at falde i søvn, inden jeg kunne snige mig ned til ham, kom han op og vækkede mig med en kold snude. Så skulle vi altså ned og sove :-))


  • #18   15. aug 2010 Jamen jeg kan så konstatere, at mine to hunde begge har været uopdragne, over-understimulerede og/eller aggressive ;o)

    Naturligvis kan man træne alle racer - men der er dælme forskel på, hvor hurtigt man kan dæmpe naturlige drifter.
    Medmindre man selvfølgelig vælger at sætte sig mentalt på dem, så kan alt jo lade sig gøre i den henseende.



  • #19   15. aug 2010 Jeg forstår ikke helt problemet...for der er vel ingen normalt tænkende mennesker der lader en 6 måneders hvalp og et knapt 3 årigt barn være 'ude i haven' uden en voksen med - der vel at mærke har fokus på dem??

    Begge 'hvalpe' er på et stadie i deres udvikling hvor de kan gøre skade på hinanden, og det kræver 100% opmærksomhed at sikre det ikke sker.


  • #20   15. aug 2010 Lige præcis, Jesper.

  • #21   15. aug 2010 Enig med CH.

    Synes det lyder meget typisk hvis der er schæfer i hunden.

    Kia var ligesådan til omkring 8 mdr.

    I dag er der stadig fuld fart på det meste af tiden og små børn og Kia skal holdes i stram snor da det virkelig går derudad :o)

    Min gamle hund var meget mere afslappet og egnet til at være sammen med små børn.


  • #22   15. aug 2010 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )

    Der er IKKE schæfer i denne hvalp . Mor = rottweiler / sct bernhard ..
    Far = sct bernhard .

    Jesper L
    Kan kun være enig .
    men dem der ejer hunden tror åbenbart bare det er en legetøjs bamse som skal finde sig i alt fra et knapt 3 årig barn og bare forholde sig i ro og ikke være legesyg .. og som sagtens skal kunne omgås drengen uden opsyn i haven ...

    Har selv en på knapt 3 år og en på 7 år og de har fra de var helt små lært at respektere regler omkring vores hund .... Og en gylden regel de er aldrig alene med hunden uden der er en voksen ..


  • #23   15. aug 2010 Kender ikke de racer. Men i hvert fald rotten er brugshund som bjæferen.

  • #24   15. aug 2010 Min brors hund, som jo er af de omtalte racer var en rendyrket kampvogn, da hun var ung.
    Hun væltede børn (og voksne), i ren begejstring og legesyge...

    Hvis man VILLE misforstå det, så kunne man helt sikkert det.


  • #25   15. aug 2010 *CH* !

    Er slet ikke i tvivl om at man kan misforstå en stor bamse der kommer bragende i ren leg .. for det virker jo voldsomt jo større hunden er .

    Har mødt den samme bla før og synes det var en fantastisk dejlig harmonisk hund i sind og være måde .

    Men desværre har jeg ikke hørt fra dem endnu , så han er vel solgt til ham den unge fyr ...


  • #26   15. aug 2010 Self. kan man misforstå hundens signaler. Og nej børn og hunde er ikke alene sammen. Men når det nu er sagt, tror jeg nu på, det sagtens kan lade sig gøre, at have en Schæfer sammen med børn. Bare man lære begge parter reglerne fra starten, og så holder fast i de regler. Min Moster og Onkel, har altid haft Schæfere, af brugsgener da Onkel er trænings nørd, som vi kalder ham smiley og selvom de er Schæfer, har de nu altid behandlet børnene pænt og omvendt. Også selvom de var unge/hvalpe. Så nej, mener bestemt ikke at det er normalt, at børn og dyr ikke kan være i haven sammen, selvom der er voksne med. Uden det ender i voldsomhed. For kan ikke forstille mig, et barn på 3 år, for lov at løbe alene rundt i haven alene med hunden. Så mon ikke det er forældre, der er ude i haven. Men ikke formår at stoppe hund og barn, når voldsomheden tager over.

    Så som TS siger, tror jeg nu også det "bare" er mangel på opdragelse, at hunden springer op af den lille og napper.

    CH:

    Ved ikke om man kan konstatere dine hunde er understimuleret eller under aktiveret, men da din hund var 6 måneder, skulle jeg så have været bange for, at hvis en dag du havde inviteret på kaffe, at tage min søn med. For at han er i haven sammen med din hund, så skulle han overfaldes og nappes, eller ville du kunne have stoppet din dreng når du så optakten?

    Jeg tror nu du ville have kunne stoppe ham smiley

    Kan se du skriver to hunde, har du fået hvalpen hjem, du ville købe? smiley


  • #27   15. aug 2010 Ina, jeg skriver ingen steder at schæfer og børn ikke kan sammen. Fakta er, at det stik modsatte er tilfældet.
    MEN - en schæferhund på et halvt år er en krudtugle. Den har stærk byttedrift, og når den bliver gejlet op, så hyrder den, hvilket vil sige løber ind i og napper.
    Det er uproblematisk - man sørger jo bare for, at hunden ikke bliver gejlet op af mindre børn. Men det kræver, at man er der til at overvåge det.
    Ligegyldigt hvor god en hundefører man er, så skal der altså skrappe sager til at få en schæferhvalp til at lade være med at lade sig rive med, når børn løber rundt og leger uden overvågning.

    Og ja, naturligvis ville jeg da kunne stoppe hunden. Det ville enhver kunne, hvis de ville - med undtagelse af børnene, naturligvis.

    Det jeg skriver er noget ganske andet - nemlig at adfærden er fuldstændig normal og ikke et udtryk for hverken aggressivitet, understimulering, overstimulering eller andet.
    Sådan er der bare nogle hunde (racer), der er fra naturens side.
    Det, det hele står og falder med er ikke om hunden er velopdragen, for den vil i den alder finde på det ligegyldigt hvor godt den er opdraget, men at dens adfærd bliver fejlfortolket af ejerne ;o)

    Jep, jeg skriver to - jeg har haft to schæfere og venter stadig SPÆNDT på, at den lille ny kommer hjem så den kan terrorisere mit liv, mit hjem og min hverdag *GGG*


  • #28   15. aug 2010 Ina T

    Problemet med denne hvalp er at ejerne selv fortæller barn og hund er i haven uden opsyn da de ikke kan se noget galt i at de i grove vendinger laver andre ting imens inde i huset .
    De mener jo bestemt hunden IKKE kan med børn fordi den løber efter Napper / overfalder som de siger og bider men der er ingen huler efter bid eller andre skrammer , men de er blevet ytrygge ved denne hvalp da de ikke mener det er normalt at man ikke kan lade barn og hvalp være uden opsyn ...


  • #29   15. aug 2010 Jo men jeg giver dig skam også ret smiley Men mener stadig, det self. godt kan lade sig gør. For self. er det svært for mange hunde, når børnene løber rundt og hviner og leger. Men mener i sådan situaion, du lader være med at lukke hund ud.

    For mig lyder det som om, ejerne til denne hund, ikke har de fornødne midler i form af tålmodighed og vedblivenhed, til at lære denne hund at omgåes barnet. Det er hvad jeg mener med, den er uopdragen. Man kan måske ikke fjerne instinkterne byttedrift, men man kan lære dem en kommando, så de stopper, når man læser dem til, de er ved at ryge ud i "voldsomheder". Som skrevet tror jeg ikke barn og hund er alene i haven. Men igen, forældrene ikke kan stoppe hunden, misforstår og råber stop, ved det resultat hunden bliver mere gejlet op. Istedet for at aflede og dreje voldsomhed til mere rolig leg, hvor man som forældre til en tre-årig self. er med.

    Nåå smiley kan jo huske den sørgelige historie med Cassius, og du efterfølgende har skrevet, du havde kig på en hvalp fra en af Cassius søskende? og måtte da lige høre, om du havde fået den lille guldklump hjem smiley


  • #30   15. aug 2010 Ina, jeg er ganske enig - det kræver dog, at der er nogen der kigger på hunden.
    De kan ikke selv styre det i den alder.

    Det er nemlig rigtigt - en lille en fra hans kuldsøster venter på os.. Fire uger... UHH ;o)


  • #31   15. aug 2010 CH:

    Jamen så har du 4 uger endnu, hvor du kan nyde dit hjem som det ser ud. Sådanne hjem har det med at forandre sig, når der kommer en hvalp i huset *GG* Men det har du jo prøvet et par gange smiley

    Glæder mig til at se billeder af ham smiley ( går ud fra det er en hanhund du skal have? )


  • #32   15. aug 2010 Ja, jeg er begyndt at planlægge evakuering af diverse effekter *GG*

    Vi skal se ham første gang i næste weekend. Jeg regner med at oprette ham derefter, for det skulle undre mig, om vi ikke har et væld af billeder med hjem.
    Dog ved vi endnu ikke om vi kan sætte permanent kryds på ryggen på en af dem ;o)

    Og jo da, en han - og han skal hedde Coffey ;o)


  • #33   15. aug 2010 Vi har også haft en rigtig "nappe-hund" - og jeg har på ingen måde fundet noget unaturligt i dette - ej heller nogen form for aggressivitet... Tværtimod har vi en hund, som har et fantastisk dejligt og mildt sind - for mig har han bare været "et lille barn" i en kæmpe krop, som legede, som han nu engang kunne bedst. Selv om napperiet som udgangspunkt er væk, så kan han stadig gejles op til at nappe... det er selvfølgelig ikke noget, han får lov til, men det kan smutte, hvis vi tumler alt for meget med ham... men nu er vi jo også voksne... de fleste af os - min datter kunne han ALDRIG finde på at nappe i, og jeg er en af dem, som "bliver nødt til" at kunne stole på det og lade hund og barn være alene i haven - ellers ville hverdagen med en indelukket autist (som søger for sig selv) og en stor schæferhund ikke hænge sammmen. Og det fungerer SUPER...

    CH
    Kommer han med til træning fra start? (man er jo en kende nysgerrig smiley )


  • #34   15. aug 2010 Charlotte, jeps, han kommer med lige fra starten ;o)
    Han kan ligeså godt vænne sig til det *GG*



  • #35   15. aug 2010 CH
    Ham glæder vi os til at se smiley


  • #36   15. aug 2010 Også mig *GGG*

Kommentér på:
snapper / overfalder / bider ...

Annonce