{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Hvalp på 13 uger udviser dominans? {{forumTopicSubject}}

Har et problem som jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig med :O)

Mine forældre købte for nogle uger siden en dejlig lille boxer, Charlie, og det er så meningen at jeg skal have Charlie med i hundeskov og træne en hel masse med ham for at hjælpe de gamle.

Jeg har så haft den bette med i hundeskov nogle gange nu, og han er begyndt at vise en adfærd som jeg ikke helt ved om jeg skal være bekymret for..

Når han møder hunde som er større end ham selv er han en sød lille hvalp, underkaster sig med det samme, og kommer med en helt masse underkastende signaler når han møder dem.

Men når han møder hunde på hans egen størrelse bliver han rent ud sagt en lille satan :O(

Han nærmest overfalder de små hunde og prøver på at banke dem hele tiden, og det er egentligt også okay.. Går ud fra at han bare er en meget kåd hvalp når han leger med dem..?
Men hvis de små hunde så siger fra overfor ham og snapper ud efter ham så bliver han meget sur og giver igen af samme skuffe og har bestemt ikke i sinde at overgive sig...

Er det en adfærd som jeg skal være bekymret for, eller er det helt normalt for en hvalp på 13 uger?
Burde han ikke underkaste sig når en voksen hund virkelig siger fra og prøver på at bide ham, også selvom at den er på størrelse med ham selv eller mindre?

Jeg er bange for at hvis han bliver ved med at have den adfærd så kan det ende med at han kommer galt afsted?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp på 13 uger udviser dominans?
  • #1   14. nov 2008 Bodil:

    Det er skam voksne hunde han er en satan overfor :O(

    Min far er begyndt til træning med ham i Lørdags, men da jeg pt arbejder om lørdagen har jeg ikke mulighed for at tage med til træningen...


  • #2   14. nov 2008 Drop hundeskove, drop møder med løse fremmede hunde.

    Et angreb er det bedste forsvar, sådan var/er min yngste tæve også, hun er voldsomt usikker på fremmede hunde, har ikke brug for den kontakt, og kommer de alligevel for tæt bliver det læst og påskrevet.

    Brug en masse tid hver dag (4*5 min) på kontakt øvelser, tillidsøvelser og så ellers finde et godt træningssted hvor der bliver taget hensyn til den enkelte hund så den ikke får overtrådt sine grænser.

    jeg tror ikke det er dominans, det er en hvalp, jeg tror det er usikkerhed.

    Det er ikke alle hunde der har behov for at omgås fremmede hunde, det må man som ejer respektere og acceptere.

    Find evt en ældre hund, med et super sprog og en stærk personlighed til at hjælpe. Ikke så din hund måske gider lege med alt den møder på sin vej, men så den lærer at acceptere deres tilstædeværelse, og søger støtte hos Jer, sine ejere. Vis at I har forstået hans usikkerhed, og ikke tvinger ham til den slags samværd.


  • #3   15. nov 2008 Tanja:

    Han er langt fra bange når han møder andre hunde. Han elsker at komme med i skoven. Når jeg kommer hjem til mine forældre smutter han ud til min bil med det samme og sidder pænt og venter på at jeg tager ham med ud og køre :O)

    Havdehan været usikker osv ville jeg selvfølgelig ikke tage ham med i skoven..

    Han er som jeg skrev i mit indlæg rigtig god til at møde hunde der er større end sig selv, men når det er små hunde han møder så bliver han meget voldsom.

    Det er jo ikke alle hunde der gider hans vilde hvalpeleg, og mit problem er at han ikke vil respektere når de siger fra overfor ham...

    Igen så er der ikke nogen problemer når det er de større hunde der siger fra....


  • #4   15. nov 2008 Hvad gør du, når han bliver voldsom og de andre forsøger at sige fra?

  • #5   15. nov 2008 CH:

    Jeg går ind og siger stop og tager ham væk, men lige så snart jeg slipper ham igen så flyver han hen til hunden og starter forfra... :O)


  • #6   15. nov 2008 Prøv at lad nær med at lege for vildt/voldsomt og hæv stemmen når du kan se at han prøver at blive dominerene...

Kommentér på:
Hvalp på 13 uger udviser dominans?

Annonce