{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Aggrasiv hund angriber!! {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg træner for os selv hver onsdag men for en uge siden besluttede vi os for at mødes med 2 andre hunde vi plejer at mødes med oppe i skoven.

Vi møder den ene som er en dejlig stor hvalp og damen har en veninde med som har en blandings tæve hund af schæfer og lab. (tror jeg) vi går hen mod hvalpen og de er glade for at se hindanden.

min hund vil så lige hilse på den anden hund men lige da hun kommer hen snapper den ud efter min hund og knurre helt vildt. vi beslutter os så for at lige gå lidt rundt inden vi mødes på den store plads så hundene kan lege.

jeg tænkte ik så meget over den anden hund men tænkte den nok var lidt reseveret når den var i snor.

vi mødes så allesammen og den 3 hund kommer som også er utrolig sød. alle hundene løber rundt som de plejer.

den nye hund kommer over mod mig for at tage det legetøj som min hund har med. jeg ville så lige hilse på den men den rejser børsterne og knurre af mig. jeg bliver selvfølgelig lidt chocket over den opførsel men vælger at ignorere den.

den knurre af en af de andre damer der var der og snapper ud efter hende. den snupper så min hunds legetøj og min hund løber selvfølgelig efter for at få den tilbage smiley MEN den anden hund overfalder min hund og stiller sig ovenover min hund og knurre helt sindsygt. min hund ligger bare helt stift under den anden hund og ejeren kommer over og tager stille og rolig fat i den uden at sige noget til den...

de leger så lidt videre hvor min hund holder en stor afstand den til anden hund. den begynder så at jagte min venindes hund og angriber den så de kommer op og slås. min venide råber for at få dem stoppet og hun får fat i hendes hund som har fået en stor flænger under øjet. ejeren til den anden hund gør ikke rigtig noget og tager ikke engang snor i den eller noget men står bare og glor lidt. det er de andre damer der kommer hen og er vildt kede af det...så mig og min veninde var nød til at tage et smut til dr.dyr smiley

jeg syntes virkelig det var for meget med den hund. jeg kan ikke fatte hvordan hun kan lade sådan en aggrasiv hund rande frit rundt og bare lade den være aggrasiv.

men hvis det var en muskelhund ville den selvfølgelig have været aflivet på stedet, men når det er en "familiehund" er det åbenbart ok. det er så langt ude!!!!

og hun for noget afhvide næste gang jeg møder hende og hvis hun ikke gør noget ved det melder jeg hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggrasiv hund angriber!!
  • #1   1. sep 2009 Hvordan kan det være, I vælger at lade dem lege, når I helt tydeligt kan se, at den hund ikke kan kapere det?

  • #2   1. sep 2009 Hmm jeg ville ikke lade min hund være sammen med en anden hund der udviste sådanne tegn ej heller hvis det var min egen der var sådan overfor andre hunde.
    Blev det meldt og betalte den overfaldende hunds ejer dyrlægeregningen??
    Fik i snakket med damen efterfølgende?


  • #3   1. sep 2009 den hund er jo ikke mit ansvar. jeg har aldrig mødt den hund kun de 2 andre kvinder som havde en berner og flat coated som vi tit har leget med. det var jo dem der havde den anden kvinde og hendes hund med så jeg regnede jo med hun havde styr på den. jeg kunne heller ikke forstå hvorfor hun ladt sådan en hund lege rundt når den var så aggrasiv!!

    sel hende den ene kvinde som den snappede efter sagde " selvom jeg har kendt den hund i mange år bliver jeg stadig bange for den"


  • #4   1. sep 2009 *jeg syntes virkelig det var for meget med den hund. jeg kan ikke fatte hvordan hun kan lade sådan en aggrasiv hund rande frit rundt og bare lade den være aggrasiv.*

    Det er vi HELT enige om, men JEG fatter så heller ikke at du ikke går din vej med din hund!! Jeg ville ALDRIG udsætte mine hunde for den slags!! Jeg mener faktisk at du "svigter" din hund....... Iøvrigt har jeg svært ved at se, hvad legetøj har at gøre et sted, hvor hunde skal lege sammen. DET opfordrer da kun til slåskamp.

    *men hvis det var en muskelhund ville den selvfølgelig have været aflivet på stedet, men når det er en "familiehund" er det åbenbart ok. det er så langt ude!!!!*

    HVIS det havde været en muskelhund, tror du så ikke at din venindes hund havde fået mere end skrammer under øjet??



  • #5   1. sep 2009 hun har ikke betalt noget og vi har aldrig set hende igen. jeg går i den skov hver dag men har ikke mødt hende. men spørger de andre når vi mødes igen efter navn og nummer.

    hun stod jo bare og gloede og gjorde ikke noget. det var de andre kvinder der kom og hjalp.


  • #6   1. sep 2009 Ja vi er enige om at dem absolut ikke burde være løs.
    Om den overlever fordi den ikke er muskelhund er jeg nu ikke så enig med dig i.
    Der er også masser af muskelhunde der overlever angreb på andre hunde.


  • #7   1. sep 2009 Jeg har det sådan, at det er MIG, der skal sikre at MIN hund ikke får nogle dårlige oplevelser. Og er det er jo ensbetydende med, at jeg skal sikre mig at alle forhold er optimale i forhold til det, vi skal.

    Herunder indgår at tjekke og sikre, at der ikke er hunde omkring os, hvor der bare er den mindste risiko for, at den ikke kan klare mosten.

    Selvfølgelig er det ejerens ansvar ikke at lade hunden være fri med andre hunde, når den ikke kan magte det - men vi er også selv ansvarlige for at forhindre noget kan ske med vores egen vaps ;o)


  • #8   1. sep 2009 Ja det tænker jeg også på når jeg står og læser det. Jeg ville ALDRIG lade min hund lege med en hund som opfører sig sådan.
    Selvfølgelig rigtig synd for din venindes hund og jeg håber da virkelig at den kommer sig uden mén.


  • #9   1. sep 2009 mette: hvis du læser teksten træner mig og min veninde med vores hunde og er det det legetøj bliver brugt til. det var jo heller ikke meningen de skulle lege med det men det var den hund der kom og tog det og jeg turde ikke tage det igen fordi den knurrede.

    og en muskelhund ville ikke gøre mere skade. jeg har selv haft en american bulldog som blev overfladet 2 gange og han gjorde intet igen, så det er noget vås.

    jeg regnede jo med damen havde styr på den. det hele skete jo på under 10 min.


  • #10   1. sep 2009 Fejlen ligger nok i, at du har regnet med noget.

    Jeg tror, vi gør vores hund en tjeneste ved IKKE at regne med noget, men at være sikre. Og kan vi ikke være sikre, så skal vi gå vores vej.


  • #11   1. sep 2009 jamen tak fordi man får en sviner!!! det er sku da ikke mig der har lavet en fejl. de andre hunde hyggede sig jo som de plejede det var jo bare den hund som var fucked i hoved.

    selvfølgelig ved i andre bedre men prøv selv at stå i den situation. det hele går så hurtig man slet ikke opfatter hvad fanden der sker.


  • #12   1. sep 2009 NIL:

    Jeg siger heller ikke at alle muskelhunde bider. Jeg siger at HVIS det havde været en muskelhund, som havde udvist samme aggressivitet, tror du så en venindens hund var sluppet så let?

    Og 10 minutter kan være MEGET lang tid med en aggressiv hund.


  • #13   1. sep 2009 Men når det er sagt, så ville jeg ALDRIG lade mine hunde lege med andre hunde, som jeg ikke kender, hvis de (mine hunde altså) udviste samme adfærd som den hund.......

    Faktisk får mine hunde KUN lov at lege med hunde, som jeg stoler 100% på:-)


  • #14   1. sep 2009 det virkede som 10 sek. for mig. jeg skulle jo holde øje med min venides hund og min egen og søger for at den anden hund ikke løb over til min. så man kan altså ikke sige hvad man vil øre i sådan en situation fordi det går så hurtigt og der løber 5 hunde rundt so man skal holde styr på.

    tro mig jeg ville da have reagerede anderledes den dag i dag og tro mig hvis jeg møder den hund igen får hun noget afvide.

    men man regner jo med at hunden kan opføre sig ok siden de andre havde hende med, men man kan jo aldrig forudse sådan noget.


  • #15   1. sep 2009 mette: kan jeg sagtens forstå du kun vil lade din hund lege med nogle du stoler på. men jeg stolede på de 2 andre hunde da de tit har leget så jeg troede jo de også stolede på den hund siden de havde den med sammen med ejern. hun var også en ældre dame så troede da hun havde styr på hendes hund men det fandt jeg ud af til sidst hun ikke havde.

    men tro mig jeg vil også være meget mere obs næste gang vi møder en hund i ikke kender.


  • #16   1. sep 2009 men hvis man skal anmelde hende hvem ringer man til og hvad siger man?

    jeg har jo ingen navn eller noget det eneste jeg ved var det var en tæve blanding med schæfer og lab. eller noget andet.


  • #17   1. sep 2009 Jeg har det stik modsatte udgangspunkt.

    Jeg regner med, at folk IKKE har styr på deres hunde ;o)
    Og så tager jeg forholdsregler i hoved og ende :o))


  • #18   1. sep 2009 *Jeg regner med, at folk IKKE har styr på deres hunde *

    Sådan har jeg det også:-)


  • #19   1. sep 2009 sådan er man vel forskellige.

    jeg har aldrig haft problemer med andre hunde i vores by og jeg ved jeg har styr på min hund derfor lader jeg den løbe frit. troede det var normalt at folk som ikke havde styr på deres hund holdte den i snor.

    men nu vd jeg bedre til næste gang. men vil ikke lade min hund ikke møde andre hunde bare fordi jeg ikke kender dem. for det er sådan min hund har fået rigtig mange gode legekammerater i byen.


  • #20   1. sep 2009 Det lyder godt nok som en meget usikker hund..

    Træls oplevelse for jer.
    Til en anden gang er det en god ide at aftale "spillereglerne" inden hundene mødes.. Men det har du jo nok fundet ud af


  • Marianne P
    Marianne P Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #21   1. sep 2009 NIL

    Jeg kan godt forstå at du er chokeret og vred, for du har ret. Pointen med at fortælle om din oplevelse var vel bare, at sige at havde det været en muskelhund, så havde det lydt anderledes og sikkert også været i BT..



  • #23   1. sep 2009 Jeg synes racerne er FULDKOMMEN underordnet...

    Det handler om at begå sig som hundeejer.


  • #24   1. sep 2009 Jeg havde det vildeste " Hvem kan råbe højest" skænderi / diskussion med formanden i min træningsklub igår aftes...
    Netop omkring at have hundene løbende løs..
    Jeg synes det er hjernedødt, hensynsløst og uansvarligt kl. 21-21:30 (mørkt) at have 2 store schæfere løbende løs uden opsyn på træningspladsen, hvor der er offentlig adgang og vi ofte ser vildt , både harer og rådyr..
    Han synes jeg er åndsvag fordi jeg går så meget op i snor på hundene og synes at hundene skal have lov at løbe løs.. " De har sgu ret til at være her.. det er træning.. Man skal stole på sin hund"

    Det endte så med at jeg gik i arrigskab... Og overvejer kraftigt at skifte klub, hvor vi er mere enige i grundreglerne omkring det at have hund..

    Men det jeg vil frem til er at når selv folk, der burde være mere fornuftige kan gøre sådan, så kan man vel næppe forvente den store ansvarlighed fra den almindelige hundeejer..


  • #26   1. sep 2009 Kviesgaard : selvom man melder det kommer det jo aldrig i nyhederne. jeg snakkede med en pige for noget tid siden som havde 2 frieser heste som var blevet skam bidt af naboens dansk/svensk gårdhund at den ene hest skulle have protese som ben.

    hun melde det men der blev aldrig gjordt noget ved hunden og det blev aldrig nævnt i tv eller noget.

    men så snart en muskelhund bare træder på en orm så er den aggrasiv og farlig og skal aflives! det er virkelig dobbeltmoralsk.


    Pia:
    har prøvet noget af det samme som dig, hvor en dame kom gående med hendes dalmantiner og jeg ved han den hund bare kan trække hende hvor som helst den vil. min hund kan ikke så godt lide den for den er meget "på" og jeg sagde til hende om hun ikke kunne få snor i hendes hund. hun siger til den (og hun har en meget skinger/musse stemme) at den skal komme hen men den lytter overhoved ikke til hende og løber mod os. istedet for at løbe efter hunden og tage fat i den står hun bare 5 metetr væk og griner lidt og siger til hendes hund "nårrhh...det er jo din bedste veninde"

    jeg tænkte bare hvad fanden snakker hun om. kan hun ikke se min hun tydeligvis syntes det er ubehageligt. det ender så med jeg må binde min hund til et træ og selv tage fat i hendes hund og trække den hen til ejeren og selvfølgelig da hun tager fat i den giver hun slip så jeg kan løbe efter den en gang til!! men hver jeg jeg ser hende i dag går jeg den anden vej.

    nogle mennekser er bare hjernedøde og burde ikke anskaffe sig en hund de ikke kan styre og fra jer andres historier er der vidst mange af disse folk.


  • #27   1. sep 2009 Pia: tak for rådet. skal jeg lige huske smiley

  • #28   1. sep 2009 Jeg må indrømme at jeg er kold og kynisk hvis jeg møder den slags hunde - ejeren får beskeden at de kan vælge mellem at selv fjerne hunden, eller at JEG fjerner den... og de nok vil foretrække at de selv gør det.

    Jeg gider simpelthen ikke ha min lille hund kuet af folks uopdragne møghunde!


Kommentér på:
Aggrasiv hund angriber!!

Annonce