26. dec 2005 Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Underlig snak med jæger ang træning {{forumTopicSubject}}
Min kæreste er ivrig jæger samt flugtskytte og har mange jæger venner i alle aldre og med meget forskellige hunderacer. Jeg elsker når jeg kan få startet en god hundesnak med dem da jeg synes det er dejligt at få noget andet indput end min egen mening. Vi bliver sjældent enige men får tit rigitg gode diskussioner og meningsdelinger.
Her forleden snakkede jeg med den ene af hans jagtkammerater. Han havde lige fået en ny hund da hans gamle var død af parvovirus. Denne nye hund er en tysk jagtterrier, den er "færdig" trænet til at gå i grav og han måtte punge ud for at få den samt gps udstyr til den da det er meningen at den skal gå i både kunst og naturgrav.
Han virker efter min mening en smule ligeglad med den her hund, bare den gør sit arbejde - men jeg har jo også min hund som kæledyr og ikke brugsdyr. Nå men vi snakker lidt frem og tilbage og han er lidt træt af at den ikke kan med andre hanhunde. Jeg fortæller ham at jeg gerne vil tilbyde min træningshjælp sammen med min hund. Vi kunne mødes på neutral grund og begynde at gå med hundene i snor og så bare gå og gå og gå evt komme tættere på hinanden hvis hans hund opførte sig ok. Jeg ville egentlig ikke have at de skulle hilse men bare så han kunne få trænet sin hund....men men men, nej tak det turde han slet ikke. Jeg forklarede ham at jeg jo både skulle have snor og mundkurv på cæsar samt at jeg havde fuldt styr på ham. Men nej hans mening er at min hund er lavet til at slå andre hunde og især mennesker ihjel. Se her kan man jo få sig en laaaaaaaaaang dirkussion, jeg er egentlig lidt træt af at han tror dette om min hund. Svarede ham at racen kommer fra en anden race som opr også var avlet til hundekamp og derfor kunne udvikle aggression overfor andre hunde. Men han mente stadig at den ville slå alle mennesker ihjel. Eh det er lidt irriterende ikke at kunne komme tættere på hinanden for jeg ville virkelig gerne hjælpe ham med træningen af hans hunds aggression
Så står man tilbage med et kofarvet dovendyr som har nogle gener jeg ikke vil se om hjørner med, men som stadig er under kontrol og som IKKE vil æde andre hunde og mennesker ;D
Ville i turde at træne sammen med min når min hund havde snor, mundkurv på og bare gik pænt??
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Ja.. Jeg ville godt turde gå tur med dig og din hund, også uden snor og mundkurv hvis den ikke tromlede min hund
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 24
Min hanhund er rigtig dominant, så de store hunde bliver let gale på ham, og ville med glæde give ham huk, så derfor ville jeg ikke turde uden selvfølgelig
Men ingen grund til bekymring hvis der er mundkurv.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 81
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Har heller ikke noget imod at mødes med andre "muskelhunde" sålænge der er styr på hunden..
Men ja.. der er desværre mange der mener at det er en dræber.. Det er frygeligt at mange tror det.. Men kan samtidig også godt forstå, at mange bliver bange efter mange af de overfald man høre om. Men alle hunde skal jo ikke slås over en kam..
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Tine, ja ved udemærket godt de er specielle >;D Bare det at se deres ansigtsudtryk når jeg fortæller at cæsar af og til sover i fodenden af sengen og ikke står i haven eller i hundegård ;D))
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Jeg vælger hunde fra, hvis ikke jeg kan lide ejeren ;0))
dec 2005
Pighalsbåndssnakken har jeg også haft med en af skydekammeraterne, de kunne slet ikke forstå hvordan jeg turde kun at have et rundsyet halvkvæler læder halsbånd på ham. Ha ha ha ja så siger man ikke så meget, man få bare øjenbrynene laaaangt op i panden ;D
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Nårh det er derfor! haha
dec 2005
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Men mange jægere er snæversynede..
Noget andet er; var hans egen hund 20 cm højere og udstyret med cuvettekæber -så var den lige så farlig som en gamepit!
På flere områder er det tragisk, at folk ikke er klar over deres hundes genetiske temperament..
Det ligger nu engang til terrier, at de er intolerente især mod eget køn, de har som langt de fleste terrier absolut ingen konsekvensberegning -sådan skal racen være -ellers kan de ikke bruges i graven.
Når alt dette så er sagt, så er det ligegyldigt, til det arbejde hunden skal bruges, om den har et problem med andre hanhunde. *s*
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Jeg syntes det er synd at folk ikke ved hvad disse racer i virkeligheden står for.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
dec 2005
Han var sådan lidt drukket i humør så gad ikke tage "kampen" op med ham når jeg ikke var sikker på at han var ædru nok til at kunne diskutere på et ordentligt plan. Men ham skal jeg nok få slået min klamme diskussionsklo i igen på et tidspunkt ;D
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
De kan være stjerne hysteriske og dominante.
Dumt ikke at ville tage imod hjælp når han selv indrømmer det ER et problem
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Får du også lov at bestemme racen så? *GG*
Underlig snak med jæger ang træning