{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Underlig snak med jæger ang træning {{forumTopicSubject}}

Min kæreste er ivrig jæger samt flugtskytte og har mange jæger venner i alle aldre og med meget forskellige hunderacer. Jeg elsker når jeg kan få startet en god hundesnak med dem da jeg synes det er dejligt at få noget andet indput end min egen mening. Vi bliver sjældent enige men får tit rigitg gode diskussioner og meningsdelinger.
Her forleden snakkede jeg med den ene af hans jagtkammerater. Han havde lige fået en ny hund da hans gamle var død af parvovirus. Denne nye hund er en tysk jagtterrier, den er "færdig" trænet til at gå i grav og han måtte punge ud for at få den samt gps udstyr til den da det er meningen at den skal gå i både kunst og naturgrav.
Han virker efter min mening en smule ligeglad med den her hund, bare den gør sit arbejde - men jeg har jo også min hund som kæledyr og ikke brugsdyr. Nå men vi snakker lidt frem og tilbage og han er lidt træt af at den ikke kan med andre hanhunde. Jeg fortæller ham at jeg gerne vil tilbyde min træningshjælp sammen med min hund. Vi kunne mødes på neutral grund og begynde at gå med hundene i snor og så bare gå og gå og gå evt komme tættere på hinanden hvis hans hund opførte sig ok. Jeg ville egentlig ikke have at de skulle hilse men bare så han kunne få trænet sin hund....men men men, nej tak det turde han slet ikke. Jeg forklarede ham at jeg jo både skulle have snor og mundkurv på cæsar samt at jeg havde fuldt styr på ham. Men nej hans mening er at min hund er lavet til at slå andre hunde og især mennesker ihjel. Se her kan man jo få sig en laaaaaaaaaang dirkussion, jeg er egentlig lidt træt af at han tror dette om min hund. Svarede ham at racen kommer fra en anden race som opr også var avlet til hundekamp og derfor kunne udvikle aggression overfor andre hunde. Men han mente stadig at den ville slå alle mennesker ihjel. Eh det er lidt irriterende ikke at kunne komme tættere på hinanden for jeg ville virkelig gerne hjælpe ham med træningen af hans hunds aggression smiley
Så står man tilbage med et kofarvet dovendyr som har nogle gener jeg ikke vil se om hjørner med, men som stadig er under kontrol og som IKKE vil æde andre hunde og mennesker ;D
Ville i turde at træne sammen med min når min hund havde snor, mundkurv på og bare gik pænt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig snak med jæger ang træning
  • #1   24. jul 2010 ja da. hehe

• #2   24. jul 2010 Dumme og snævertsynede mennesker er der jo nok af!! Tænk at få så flot et tilbud og så afslå pga fordomme!

Ja.. Jeg ville godt turde gå tur med dig og din hund, også uden snor og mundkurv hvis den ikke tromlede min hund smiley

• #3   24. jul 2010 Ja, der sker jo nok ikke noget når der er mundkurv på ;-D
    Min hanhund er rigtig dominant, så de store hunde bliver let gale på ham, og ville med glæde give ham huk, så derfor ville jeg ikke turde uden selvfølgelig smiley
    Men ingen grund til bekymring hvis der er mundkurv.

• #4   24. jul 2010 jah det turde jeg godt min hvalp har flere gange mødt muskelhunde og intet problem i det det er jo "bare" en anden hund og så længe den er styrbar og du som skrevet overholder loven jamen hvad skulle der så være galt i at lade dem mødes eller bare træne på afstand

• #5   24. jul 2010 Ja selvfølgelig.. Når hunden er under kontrol, og du har styr på den.. Så ville jeg ingen bekymringer have med at træne sammen med jer..

Har heller ikke noget imod at mødes med andre "muskelhunde" sålænge der er styr på hunden.. smiley

Men ja.. der er desværre mange der mener at det er en dræber.. Det er frygeligt at mange tror det.. Men kan samtidig også godt forstå, at mange bliver bange efter mange af de overfald man høre om. Men alle hunde skal jo ikke slås over en kam.. smiley

• #6   24. jul 2010 Ha ha jamen fatter slet ikke hvad han har haft af bileder for at takke nej. 100 meters afstand, vivi med dovendyret inkl mundkurv og snor. Hans gøende og halvt flyvende 6 kilos rævedræber......men det var min der skulle slå dem begge ihjel, faktisk inkl resten af byen nu når han var igang ;D

Tine, ja ved udemærket godt de er specielle >;D Bare det at se deres ansigtsudtryk når jeg fortæller at cæsar af og til sover i fodenden af sengen og ikke står i haven eller i hundegård ;D))

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #7   24. jul 2010 Ja da, hvorfor ikke ( også uden mundkurv )

Jeg vælger hunde fra, hvis ikke jeg kan lide ejeren ;0))

• #8   24. jul 2010 Fniiis Tine, jo han står lænket på en bar solrig plet i haven med en massiv tung og rusten kæde som gør at han får den karakteristiske lave og brede form ;D))

Pighalsbåndssnakken har jeg også haft med en af skydekammeraterne, de kunne slet ikke forstå hvordan jeg turde kun at have et rundsyet halvkvæler læder halsbånd på ham. Ha ha ha ja så siger man ikke så meget, man få bare øjenbrynene laaaangt op i panden ;D

• #9   24. jul 2010 "...med en massiv tung og rusten kæde som gør at han får den karakteristiske lave og brede form"

Nårh det er derfor! haha

• #10   24. jul 2010 Ej desværre Katrine han er ikke helt komodebenet nok til at have fået den behandling ;D

• #11   24. jul 2010 Ja da, nu du tilbyder træning med din hund, som er "fuldt påklædt" så ville jeg ikke have nogle problemer.. smiley

Men mange jægere er snæversynede..

Noget andet er; var hans egen hund 20 cm højere og udstyret med cuvettekæber -så var den lige så farlig som en gamepit! smiley
    På flere områder er det tragisk, at folk ikke er klar over deres hundes genetiske temperament..

Det ligger nu engang til terrier, at de er intolerente især mod eget køn, de har som langt de fleste terrier absolut ingen konsekvensberegning -sådan skal racen være -ellers kan de ikke bruges i graven.

Når alt dette så er sagt, så er det ligegyldigt, til det arbejde hunden skal bruges, om den har et problem med andre hanhunde. *s*

• #12   24. jul 2010 Jeg ville også turre træne med dig og koen selvom han ikke var udsyret med kurv.

Jeg syntes det er synd at folk ikke ved hvad disse racer i virkeligheden står for.

• #13   24. jul 2010 Jeg ville ikke have noget imod at træne med jer under de betingelser du beskriver og jeg er ellers meget sippet med sådan noget. smiley

• #15   24. jul 2010 Nu er i da søde ;D
    Han var sådan lidt drukket i humør så gad ikke tage "kampen" op med ham når jeg ikke var sikker på at han var ædru nok til at kunne diskutere på et ordentligt plan. Men ham skal jeg nok få slået min klamme diskussionsklo i igen på et tidspunkt ;D

• #16   24. jul 2010 Han har da købt "katten" i sækken.
    De kan være stjerne hysteriske og dominante.

Dumt ikke at ville tage imod hjælp når han selv indrømmer det ER et problem

• #17   24. jul 2010 Jeps,osse uden mundkurv.. Regner ikke med man tilbyder dens slags hjælp,hvis ens hund havde et problem med at være tæt på andre hunde smiley

• #19   25. jul 2010 *First*

Får du også lov at bestemme racen så? *GG*

Kommentér på:
Underlig snak med jæger ang træning

Annonce