Bare græd piger ....... {{forumTopicSubject}}
for nu vil jeg fortælle hvad jeg oplevede for nogle måneder siden.
Jeg fik kontakt med en herinde som skulle male mine hunde.
Jeg sendte derfor udvalgte billedere til hende og hun ville så gå igang med maleriet , planen var at hun skulle male alle mine 4 hunde , en af gangen startende med Simmer som jo bekendt smerter meget i mit hjerte.
Det viste sig snart , at jeg skulle få meget mere for mine penge end jeg nogensinde havde drømt om.......
Hun startede som sagt med Simmer , malede ham flot og satte ham til tørre da det var færdigt.
Men så skete der noget om natten da hun lå og sov......
( kopi af hendes sms )
Hej charlotte. Simmer kom til mig i nat, kl 4, vågnede op også var han der bare. Han er glad og jeg ser ham sammen med en masse børn, var han glad for at hente ting, såsom en boldt eller grene. Hans allergi var meget slem, og jeg ved ikke om det var det enste der var galt med ham, men hans hjerte havde det ikke så godt. Det var meget hårdt for ham at få vejret og hjertet arbejde på højtryk når han var dårlig. Vis du havde valgt at lade ham leve længer, ville hans liv ikke ha været værdig. Han ville skulle ha meget medicin og den beslutning om at lade ham få fred ville alligevel være kommet sener på året, der ville han så bare havde så meget igennem og det ville være synd. Han kunne godt lide at drille og gemme ting, og gør det stadigvæk. Så vis du mangler en sok, kuglepen, nøgler eller andre ting der dukker op på de mærkeligste steder, så kan du sende ham en tænke, for han er stadigvæk med dig. Han er meget bundet til dig, og passer på dig, en slags skyts engel! Dit hus eller lejlighed, har den lige som en lille rute, gennem flere rum, hvor han syntes det var sjovt at lunte rundt, med dig i hælene? Det gør han stadigvæk, og det nyder han. han er glad for at være fri for et eller andet på hans poter, havde han sko eller andet der sad på hans ben, det kunne han ikke lide, det strammede. Når du sidder i stuen og oplever en varm fornemmelse på dit ene ben, er det ham der ligger hans hovede på dit skød. Han vil være ved dig altid, og venter på at gå over til du en dag kommer. Håber du fik ro i sindet!
( kopi af sms nr. 2 )
Pyha det var en meget lang sms. Men jeg håber det kan hjælpe dig. Jeg kan jo ikke sige at det jeg føler eller oplever er det rigtige, så du må meget gerne melde tilbage. Men en ting kan jeg bestemt sige, simmer var din sjæle hund, og vil altid være der, så snak med ham, vis du har behov for det. Bertil har en af simmers bamser, og den vil han gerne ha du tager fra ham, det er hans og tager du den og nusser, nusser du simmer. Det var det lege tøj han bedst kunne lide og han vil du skal passe på den. Håber det giver mening alt dette her, men det ved du bedst. Glæder mig meget til at høre fra dig. Forresten sluppede han til en vis han ville nusser, havde en fornemmelse af at blive sluppet, på låret flere gange af ham? Knus knus og ha en fantastisk dag. Knus knus tina
Som i nok kan tænke var dette noget de rørte mig helt vildt meget og jeg græd meget i dagene efter.
En aften ringer hun mig op , spørger om jeg ligger i min seng og om Bertil ligger ved min venstre side.
Til dette kan jeg kun bekræfte at det er korrekt , jeg ligger i min seng og Bertil ligger ved mit hoved på venstre side.
Hvorfor , spørger jeg ??
Og hun svarer :
Fordi Simmer ligger nede ved dine ben på højre side !!
Så græd jeg da lige igen .......
Hun går nu igang med at skulle male Bertil , men det virker ikke for hende og hun skriver følgende sms til mig .....
Pyha, det var da vel nok en dårlig start på dagen. Hvad kan han ikke tåle? Skal lige høre dig om noget. . . . Jeg gik igang med at male ham omkring kl 10 og kunne slet ikke få ham frem på læret, jeg var ved at blive tosset, gik så en god tur med hundene og fik handlet, også igang igen. Men først her omkring kl 18.30 - 19.15 gik det bare der ud af. Var det på det tidspunkt han var på toppen igen?
Det var så den dag og på det tidspunkt hvor Bertil fik noget allergi og måtte til Dr. Dyr og få noget Prednisolon , han fik det bedre omkring kl. 18 om aftenen.
Spoky ikke .......
Så skulle hun male min himmelhund Tiger og skriver følgende sms til mig efter at hun har holdt hans billede i hånden.
Sms nr. 1
Ja det skal jeg da love for. Hold da op. Helt vildt. Noget andet er tiger, fik du ham fra hvalp og var det fra en god kennel? Jeg får sådan en underlig fornemmelse når jeg holder hans billede!
sms nr. 2
Han er blevet tabt som nyfødt, ned på et meget hårdt gulv, og fik en hjerne skade, han ville ikke være slem, men kunne ikke styre alt det der ikke fungerede i hans lille hovede. Han er ikke sur eller skuffet over jeres beslutning, og han har det godt og fejler ikke noget, glad som en hund skal være. Håber ikke jeg gør dig ked af det, for det er ikke meningen. Men har haft 'besøg' af en fantastisk hund, som har det godt. Er din mor eller en tante død inden for de sidste 5 år, for han er ved en dame som er tæt forbundet til dig. Knuz
Min onkel som jeg var tæt forbundet med , var meget sammen med Tiger og mig og han var der også da han blev aflivet . Min onkel døde indenfor det tidsrum hun omtaler.
sms nr. 3
Det er ikke en mand, men en dame som er meget mild og kærlig, en som kun vil dig det bedste. Hun havde nemt til smil og grinede på en lidt sjov måde, lidt klukkende måde. Jeg ser hende ikke som en gammel dame, men en som gik bort pga sygdom. Giver det mening
Da hun skulle male Freia kom der intet frem og deet undre mig ikke. Freia var en meget selvstændig hund og hun er helt sikkert smuttet helt over til de andre himmelhunde og lever videre der.
Afslutningsvis fik jeg så denne sms fra hende..
Ja det er helt vildt. Har aldrig oplevet noget som dette her. Tror ikke det er et tilfælde vi fandt hinanden! Hvis jeg oplever noget mere skal jeg nok skrive til dig. men som du ved kan man jo ikke selv styre knuz
Og jeg vil bare sige , at denne episode har sat sit præg hos mig og virkelig hjulpet mig igennem tabet af Simmer , samtidig har jeg måske fået svar på mine spørgsmål om , hvorfor det gik så galt med Tiger som det gjorde.
Til dig der har hjulpet mig så meget vil jeg blot sige ......
Tusind tusind tak for din hjælp og du vil aldrig blive glemt af mig , men altid sidde i hukommelsen hos mig som den pige der talte med mine hunde og gav mig mine hundes accept for mine handlinger.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Tak for at du fortæller os andre det...
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
er glad for at hun skulle male dine hunde, og at du fik en ende på alle dine tanker
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
min gamle hund blev aflivet pga utrolig slem allergi
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
Puha hun kunne nok også lige være en der ku hjælpe mig med nogle ting =D
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Er også en af dem der af og til kunne bruge sådan en hjælp =)
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jan 2010
Måske hun selv kigger med i denne tråd , ellers kan jeg måske sende hende et link på denne tråd senere og så kan hun selv tage stilling
Jeg fornemmede godt nok , at hun brugte temmelig mange ressourcer på at være medie for mine hunde
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Men så længe det hjælper dig med sorgen så er det jo kun heldigt at du fik kontakt med hende
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
Skal lige siges at jeg selv tror på at der er mere mellem himmel og jord.
Er lidt interesseret i at vide og malerier blev gode, vil du ikke tage et billede af dem og ligge ind på dine hundes profiler?
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.146
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
jan 2010
Enten tror man på at der er mere mellem himmel og jord eller så gør man ikke , intet kan bevises , men som du skriver , så længe det kan gavne er det vel ok.
jan 2010
Omkring Tigers fald på et stengulv , kan jeg sige at han gik sammen med sine søskende i et stort køkken med store fliser.
Duttereriet som hun beskriver fra Simmer kan ikke læses på min profil , men det var noget han gjorde mange gange om dagen.
Endvidere kunne hun jo heller ikke vide at jeg lå i sengen på det tidspunkt og at Bertil lå til venstre.
Men uanset hvad , så har jeg besluttet mig for at tro på hende og jeg ved at Simmer passer på min imens han venter på at jeg kommer over til ham.
Alene den tanke gjorde at jeg kunne forlige mig med Simmers alt for tidlige aflivning.
jan 2010
Der ligger et album med deres malerier under min profil , hvis i har lyst til at se dem
Bare græd piger .......