{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.816 visninger | Oprettet:

Aflivning {{forumTopicSubject}}

Hey alle. Jeg har en hund, som efterhånden er over 3 år nu, han er med årene blevet sindssygt agressiv oerfor alle andre dyr, har angrebet 2 andre hunde direkte som skulle behandles af dyrlæger, og den ene gang var han ovenikøbet i snor, men kunne lige på et splitsekund mase sit hovede ind gennem et hegn og bide sig fast i snuden på en hund den så.. Han er også pludselig blevet utroligt urenlig, han går og drikker så meget vand han kan finde hele tiden, og pisser overalt indenfor, nogen gange flere gange om dagen, på trods af han er ude mindst 3 gange om dagen. Har virkelg været tålmodig, og virkelig prøvet at opdrage ham, men han har totalt damp, han fatter INGENTING, bare han ser et andet dyr flere hundrede meter væk piver han indtil han kommer tæt nok på, trækker helt sindssygt, ryster, og vil bare slå det ihjel hvis han kommer tæt nok på.

Jeg kan ikke mere, men har ikke økonomi til at få ham aflivet, hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning
  • #1   25. jun 2010 Stakkels hund smiley

  • #3   25. jun 2010 TJa at han drikker meget og derfor ogås tisser meget kan være et tegn på sukkersyge. At han er blevet agressiv kan også skyldes smerter.
    Er han blevet undersøgt dor det ??

    Alt andet lige så koster det vist ikke mere end omkring 500 kr at få aflivet sin hund, og ved din faste dyrlæge kan du sikkert få lov til at betale det af 2 omgange..


  • #4   25. jun 2010 jeg synes, han lyder som en hund der er syg...med den voldsomme drikke/tissetrang...når hunde har ondt, bliver de tit aggressive

    jeg mener, der den anden dag var et indlæg her hvor der blev skrevet at man ikke behøvede betale for aflivning af listehundene


  • #5   25. jun 2010 Låner pengene i banken eller af din familie til at få den aflivet. Det koster vist et sted mellem 500 og 1000 kr, så det burde være til at overkomme. Du sparer penge og hjælper dyrlægestuderende ved at donere hunden til undervisningsbrug i stedet for kremering.
    (link fjernet)


  • #6   25. jun 2010 Hvis han "vil slå det ihjel" er du nødt til at finde pengene eller få hjælp til opdragelse. Og hvis du ikke har penge til en aflivning, ville du så have penge til en anden hunds dyrlægeregning, hvis din hund angreb den???
    Og hvis han selv blev syg, hvad ville du så gøre, hvis du ingen penge har?


  • #7   25. jun 2010 Har man ikke engang 500 kr til en aflivning, skal man ikke have hund!

  • #8   25. jun 2010 Jo det kan du sku da nok regne ud at jeg har regnet ud, men det sku lidt svært at finde 1500-2000 frem når man er på SU og har husleje at betale?! Tror du jeg sys det er sjovt at eje sådan en hund? Kan jo ikke engang tage ham en tur i skoven eller slippe ham på en eng!

    Dumme spørgsmål fremover frabedes venligst, da det ik rigtig hjælper mig eller hunden en skid!


  • #9   25. jun 2010 man høre somme tider at hund og ejer kommer til at ligne hinanden....er du ikke selv lidt aggressiv



  • #10   25. jun 2010 Svaret ovenfor var til krumme og cult shakers kommentar.

    Hvor koster en aflivning 500kr? Alle dyrlæger jeg har spurgt tager 1500 og opefter pga kremmering osv.
    Han er ik syg og har ik smerter, så havde han vist det, han er generalt meget pivet nemlig, og har selv prøvet at rette op på ham i snart 2 år..


  • #11   25. jun 2010 Kim : Hvad havde du tænkt der skulle foreslås istedet for at du må låne penge til det? Du har jo bestemt dig for en aflivning, og det koster penge - altså må du skaffe nogen.

    For at få penge, må man arbejde eller låne dem - right?

    Tror desværre ikke hundegalleris brugere har tænkt sig at starte en indsamling, så der må du nok gå forgæves.


  • #12   25. jun 2010 Der hvor søster har linket til er Landbohøjskolen, de tager 533,75 for en aflivning hvis de så bagefter må burge hunden i undervisning.
    Hvis de ikke må bruge den koster det 250 kr ekstra..


  • #14   25. jun 2010 Er ik agressiv nej, blir bare irriteret når folk kommer med dumsmarte ligegyldige kommentarer, Og det er ik os alle der har den luksus at gå ned i en bank og låne penge, eller låne af sin familie, så havde jeg jo bare gjort det..

  • #16   25. jun 2010 Muskelhunde typerne viser sjældent smerte da de har en enormt høj smertetærskel

    du må simpelthen finde de penge et sted
    jeg ville jo anbefale
    dyrlæge undersøgelse og evt adfærdsbehandler men da det er endnu dyrere så skaf i det mindste penge til aflivning
    altså om så du skal sælge dit fjernsyn, tage er rengøringsjob eller hvad der skal til


  • #17   25. jun 2010 Kim

    Det kan man godt på SU - det hedder en forhøjet kassekredit, et sommerferiejob eller et lån hvis ikke man kan få hjælp af andre. (Har været på SU i 4-5 år nu og har også husleje/trnasportudgifter, så jeg taler af erfaring)

    915kr her:
    (link fjernet)


  • #19   25. jun 2010 MAKS 915.. 533 i hverdagene..

  • #20   25. jun 2010 Jeg er på SU og har en husleje som skal betales. Og hvis jeg havde en hund, som var sådan, så kunne jeg dælme nemt finde pengene til det. Låne i banken. Tage (dobbelt) su-lån. Tigge min mor eller far. Tage et simpelt overtræk. Få en afdragsordning hos dyrlægen.

  • #21   25. jun 2010 Tante trut : Nej er jeg da godt klar over, men som en anden skrev længere oppe havde jeg nemlig også hørt noget med at man ku få aflivet sine listehunde gratis et sted, så ku jo være en af jer havde et link eller et nummer.

    Krumme og cult shaker : Hvorfor er der så MINUS agressivitet overfor mennesker?

    Tak til søster mcfluff og nobel bullies, det var noget info jeg ku bruge.


  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #23   25. jun 2010 endu en der klart bevider den nye hundelov er kommet af en årsag. at den så er forkert noget andet

    kim: let røven ned til dyrlægen og giv din hund FRED for sin uansvarlige ejer som har fejlet big time og ikke vidst en skid om hva han havde med og gøre og afbetal så regningen.. det er NU du skal vise der er en smule ANSVAR i dig og så anskaf dig ikke en hund igen før du har ordentlig råd til det!!!


  • #24   25. jun 2010 Basse : Hold dog kæft din kæmpe idiot! Det et fake bælte jeg købte i tyrkiet for 15kr og syede om selv!! Så gider du venligst lukke røven med en SÅ dum kommentar når du tydeligvis ik ved en SKID om hvad du sidder og skriver?!

  • #26   25. jun 2010 Hej Kim smiley

    Sikke en lo... situation du står i , øv øv , både for dig og hunden smiley

    Hvis det var mig , ville jeg kontakte dyrlægen og høre om han ikke ville aflive den og om regningen kunne dels i flere omgange .

    Eller , jeg kan se på din profil at du bor i KBH , og dermed kan du rette henvendelse til Land Bo højskolen , der giver de stor rabat hvis den må bruges til forskning og bagefter kommer i fælles kremering.

    Jeg ville , hvis det var mig , hurtigst mulig få løst dette problem så både du og hunde kan få fred , det er ikke sjovt at være i og det bliver ikke bedre at vente.

    Det værste du kan gøre ( i mine øjne ) er at forsøge på at genplacere den fordi du ikke har økonomien til en aflivning , der må du som ansvarlig hundeejer give din hundeven den bedste måde at komme herfra på , det har den fortjent smiley

    Muskelhund eller ej , så kan vi alle komme i den situation at skulle aflive vores hund pga. uønsket adfærd , det måtte jeg sande for 8 år siden og det var "kun " en schæfer- boxer blanding , men med samme problemstilling som din hund. MIn Tiger blev kun 12 mdr. , da jeg sagde farvel min ven til ham hos dyrlægen.

    Jeg håber det bedste for dig og giv mig endelig en tilbagemelding når du har løst opgaven/problemet


  • #27   25. jun 2010 Så.. Før tonen bliver grim vil jeg lige påpege at det godt kan lade sig gøre at udtrykke sig i ordenlige vendinger. Vær venlige at tænke før i taster.

  • #28   25. jun 2010 .. min sidste kommentar var vist en smule forsinket.

  • #30   25. jun 2010 Helt ærligt, hvad havde du selv regnet med ville ske, når man skrive et indlæg der oser langt væk af umodenhed og ansvarsløshed ?





  • #31   25. jun 2010 Det koster 1000-1500kr alt afhændig af hvor i landet det er.
    Prøv evt landbrohøjskolen.
    Tro mig han kan desværre sagtens have meget ondt uden at vise det.
    Jeg håber virkelig at du finder på noget inden det går galt og bestemt også for din hunds skyld.


  • #34   25. jun 2010 Jeg er lidt forvirret.. i din profil er der en smuk hund som hedder Gina, og den skulle være en hun. men herinde skriver du HAN.. hmm.. men du har måske en anden hund også?

    jeg ved at mange hanhunde agressive over for andre hanhunde.. det er mine ihvertfald... ikke overfor hinanden.. men overfor fremmede hanhunde..
    det kan måske være grunden til at han vil over til den anden hund, og så snart han opdager det er en hanhund, så bryder helvede løs.?

    Det med at han går og drikker så meget vand og er blevet urenlig er et klart symptom på at hunden ikke er helt rask.
    Jeg ville prøve at finde grunden til hvorfor hunden er som den er, måske behøver aflivning slet ikke at komme på tale (indtil videre ihvertfald).
    en tur hos dyrlægen og blive tjekket koster vel omkring 600 kr.
    Måske hunden har smerter og derfor er agressiv, det er jo ikke til at vide.

    Hold da op et langt indlæg jeg lige skrev her... puha..
    I bund og grund synes jeg at du skal tjekke hunden, og derefter kan den få den behandling den har brug for, smertestillende medicin feks.
    Det kan måske i sigselv gøre at du kan se en forandring hos din hund..





  • #35   25. jun 2010 Føler i jer allesammen bedre af at sidde og svine en mand til pga en sindssyg hund? Fucking tabere hele bundtet! Når nu i absolut VIL bringe lortet på banen kan jeg fortælle jer at når man som mig, har dummet sig i sin ungdom, lavet noget lort og betalt for det med tid ud af sit eget liv, OG er gået på røven med et firma pga finanskrisen, så er det sku IKKE bare sådan lige at låne i banken eller nogen andre steder, eller af sin familie som er lige så fattige som en selv, og et sommerferiejob? Har ik kunne få job nogen steder overhovedet trods intensiv søgning i snart 2 år pga noget der hedder straffeattest, og mennesker som jer der stempler folk på fordomme og ideer om at i selv er perfekte og tror alle har det lige så nemt som jer! Kæft hvor må det være dejlig rart at sidde bag hver jeres skærm med jeres perfekte liv og sidde og kalde andre idioter fordi de ik har været lige så heldige med deres hunde som jer selv! Jeg har selv en anden hund, som sjovt nok er jordens dejligste hund, ingen problemer med hende overhovedet, forklar lige hvorfor hun ik også er blevet fuckt up hvis det kun er MIG den er gal med?
    Er fandme chokeret over janteloven herinde mand. Hyg jer!


  • #36   25. jun 2010 Når man er på SU og ikke er blevet 26 år endnu kan man få et lån i de fleste banker UDEN at skulle dokumentere, at man rent faktisk har råd til at låne pengene.

    Så kig dig om på nettet og se, hvad der er af muligheder ellers må du indlevere hunden til dyrenes beskyttelse eller lignende.


  • #37   25. jun 2010 Kim : Man kan ikke få aflivet sin listehund gratis, men synes da du skal bestille tid ved landbohøjskolen og skænke dem din hund, så de kan blive dygtige dyrlæger.

    Og forresten, du skrev længere oppe at du ikke engang kan tage ham ud og gå løs - det må du ikke efter d. 1. Og noget helt andet er at jeg synes du skal holde din hund i meget meget kort snor, når den er så utilregnelig.


  • #38   25. jun 2010 Sikke en masse lorte kommentare folk kommer med!

    Kan du ikke prøve at ringe til en dyrlæge og spørger om de såkaldte listehunde kan blive aflivet gratis?

    Ellers må du sørger for den har det så godt som muligt, indtil du får sparet op til en aflivning. Ved der ikke er mange penge at rykke med, når man er på S.U. smiley


    //Pussie


  • #39   25. jun 2010 Du kan ikke vide om din hund har ondt eller er syg før den er undersøgt af en dyrlæge. Min jack russell var også begyndt at blive aggressiv over for andre hunde, men jeg slog det hen og sagde det var racerelateret.
    Nu er hunden undersøgt og han har HD og megalæse hofteled. Min hund er født med smerter og har levet i et smertehelvede inden det her blev opdaget. jeg har ikke kunne se at min hund har ondt, og hvis du så ham nu, ville du ikke kunne se hans smerter.
    Så jo, din hund kan have ret så store smerter uden at du kan se det.
    Så til dyrlæge med den, det slipper du ikke for


  • #40   25. jun 2010 wow....

    Indebrændt vrede der...


  • #42   25. jun 2010 Kan desværre ikk hjælpe...
    Håber bare for dig at du finder en god løsning inden det måske går galt...


  • #44   25. jun 2010 Kim: sådan et indlæg for hurtigt sindene i kog, på en side som den her - netop fordi alle i det her forum er så passionerede omkring det, det hele handler om - hunde.
    Jeg synes det er helt fair at stille spørgsmålet og kan kun forestille mig hvor hårdt det må være at have en hund uden for rækkevidde. MEN når det er sagt, så er den eneste løsning aflivning, når der ER kommet så langt ud og det koster.
    Der er ikke andet for end at bruge landbo Højskolen som nogen skriver eller snakke med din dyrlæge om afdrag. Vi delte vores kasteration i 3 omgange, så det KAN lade sig gøre.

    Synes du skal give din hund fred på en human måde og hellere idag end imorgen.....


  • #45   25. jun 2010 Holmeren

    Der er ikke noget der hedder gratis aflivning. Det var ønsketænkning/foreslag der blav fremlagt i forum, men ikke noget der er implementeret IRL.


  • #46   25. jun 2010 Krumme og Basse - er så enige med jer.

    Stakkels stakkels hund :o(((( og hold da op du skriver pænt ;o)


  • #48   25. jun 2010 Hej Kim
    Nu ved jeg ikke hvilke race det drejer sig om, men hvis hunden ikke er røngten fotograferet i ryg, albuer og hofter kan man ikke sige at man er sikker på den ikke har ondt. Udover det hvis det er en amstaff eller pitbull så er der en nervesygdom der hedder NCL-a (ataxia) som går ind og påvirker hundens hjerne og nervesystem, tidlige tegn på denne sygdom kan være hyppigere lyst til at drikke og at hunden er lettere forvirret.
    Hvis du har givet op og ikke ser anden udvej så vil jeg råde dig til at ringe til dyrlægen og forklare din økonomiske situation og derefter aftale at regningen bliver delt op i flere små beløb.
    Ønsker dig og hunden alt godt.


  • #50   25. jun 2010 er rystet og skammer mig over der findes sådanne mennesker stakkels hund smiley

  • #51   25. jun 2010 Hvem siger hans økonomi ikke var bedere da han anskaffede sig sine hunde?

    Shit, i er lave at hører på allesammen! i er alle så meget bedre end andre, ikke? snæversynet mennesker er der nok af her!!!


  • #52   25. jun 2010 Normalt anskaffer man sig en hund , når der er plads til det både fysisk , tidsmæssigt og økonomisk , men som alle ved er livet en dynamisk tingest og dermed ændre sig hele tiden.

    Tiden ændres
    økonomien ændres
    og måske de fysiske rammer også

    Mit liv ligner bestem ikke det liv jeg havde da jeg købte hund første gang og det tror jeg næppe andres heller gør.

    Nogen gange går det op , og nogen gange går det ned

    Vi kan da for pokker ikke dadle nogen, for at mangle ressurcer ,som man havde regnet med ville være der , men kom ikke pga. arbejdsløshed

    Jeg gad godt vide hvad der ville ske , hvis min mand mistede sit arbejde , ville jeg så også være en uansvarlig hundeejer , fordi jeg ikke havde taget højde for en mulig arbejdsløshed ? og ikke længere havde råd til at give Simba , hvad Simba fortjener smiley


  • #53   25. jun 2010 Kim B - Jeg er sgu selv på SU og har en husleje, men jeg skulle satme nok finde penge til min hund.
    Tag et ansvar og få hunden undersøgt, eller aflives, så må du sgu droppe en bytur eller 2.

    Utroligt at hunden ikke er blevet undersøgt noget før.


  • #54   25. jun 2010 Vivi

    Nå ja - afbetaling. God idé


  • #55   25. jun 2010 Krumme : Jeg prøver ikke at ligge ansvaret over på nogen andrs skuldre her, jeg spørger blot om råd fordi jeg efterhånden er psykisk slidt ned når jeg nu har prøvet så længe at rette op på ham, så det eneste jeg har skrevet herinde for er at få råd om nogen havde en konstruktiv ide som kunne hjælpe mig og min hund. Da du TYDELIGVIS ikke har noget som helst brugbart at tilføje, hvorfor skriver du så?

    Eva j : Prøv engang du selv at blive haglet ned på den måde, når ingen af de mennesker som sidde rher og fordømmer dig ved en skid om hvor længe og hvor hårdt jeg har kæmpet for at få ham på ret line? Hvor pænt vil du så skrive til folk?


    Har fået bestilt en tid ved landbohøjskolen på onsdag, så nu kommer der låg på sagen. Tak for de råd folk som havde intentioner om at hjælpe med, og ja. kan kun ryste på hovedet af jer andre, og glæde mig over det ik er os alle der er lige så snævertsynet, selvretfærdige og bedrevidende som jer.


  • #56   25. jun 2010 Kim : Rigtig fint at du fik bestilt tid. Husk at få nogle gode dage sammen inden det ender smiley

  • #57   25. jun 2010 Det er nok det bedste og er glad for at du trods alt fik en hjælp som løser problemet. Følsomme emner - volsomme svar og reaktioner!!! Nyd din dreng de næste par dage.

  • #58   25. jun 2010 Held og lykke med det hele smiley

  • #60   25. jun 2010 synes det minder om en trold

  • #61   25. jun 2010 Godt at du tager ansvar for din hund. Jeg ønsker det bedste for dig og din hund

  • #62   25. jun 2010 Se det er en ansvarlig hundeejer vi har blandt os smiley

    Hatten af for dig Kim , du har netop truffet en af de sværeste beslutninnger man kan som hundeejer , du har valgt at sige farvel til din ven fordi du ikke har muligheden for at ændre hans adfærd fordi det koster penge og dem har du ikke.

    Du har samtidig besluttet dig for ikke at sende " aben " videre , men selv få den aflivet og dermed hindre du at han bliver kastebold og evt. skader på andre hunde.

    Du har det jeg kalder ansvarsfølelse , både overfor din hund men så sandelig også overfor dine omgivelser.

    Det er så stort .

    Med venlig hilsen Charlotte


  • #63   25. jun 2010 Tak til de sidste 3-4 svar.


    En trold?


  • #64   25. jun 2010 Kim B - En troll er en der opretter tråde for at få de andre brugere helt op at køre.
    En fake.
    For at sige det kort. smiley


  • #65   25. jun 2010 Du har ikke overvejet at du evt selv har lagt op til hun er blevet agrasiv? ved at lade hende slaas med stoerre og staerkere hunde end hende selv og lade hende haenge i reb??

    og den med gucci halsbaandet synes jeg da var en god ide, selv om dene r hjemme lavet kan den da nok faa lidt ind, samt det store sorte med piggene.. og du maa jo have noget andet som du ikke laengere skal bruge naar hun er aflivet som du allerede nu kan saelge for at faa pengene til en aflivning..

    ellers som de andre siger maa man jo finde pengene ved at laver et su laan eller alm laan.. og saa maa man jo spare hvor man kan og det vil saa mene ingen fester/byture, koebe ind i aldig og lidl ovs..

    held og lykke med det.. smiley


  • #66   25. jun 2010 Forstår slet ikke hvordan I kan sidde og bedømme på den måde. Han har haft hunden i 3 år, og da han købte den havde han nok penge, at tingene efter hånden er gået ned af bakke og ikke har råd til en aflivning og spørger om råd her inde, at I så kommer med sådan nogle latterlige svar. Han prøver bare at finde den bedste og billigste måde at gøre en ende for sin hund og spørger jer til råds.

    I BURDE SKAMME JER ALLE SAMMEN...

    Der er bare nogen folk der ikke har noget og lave, at de sidder her inde og bedømmer folk, har de sku ikke noget liv.


  • #67   25. jun 2010 Kim - Ring og snak med dyrlægen.. Det er en mulighed..

  • #68   25. jun 2010 jeg er mundlam og skammer mig over at være menneske , hvordan kan i sidde og tale sådan for jer , det da som en flok gribbe der bare venter bare at hakke i kødet ..
    selvfølgelig er det trist og træls men manden spørg om hjælp , og hvad får han , ikke over halvdelen er de her svar kan han bruge til noget..
    måske kunne det samme ske for jer selv engang ? ..


  • #69   25. jun 2010 Er enig med Michelle K!!! smiley

  • #70   25. jun 2010 Line. Jeg ville ALTID kunne trække de 1000 kr ud på den ene eller den anden måde, hvis det krævede det, ellers skulle jeg da nok tage en snak med dyrlægen om en evt. afbetaling.
    Langt de fleste har givet råd - nemlig tag et ansvar og ring til dyrlægen.
    Hvilke råd skulle han egentlig ellers have - jeg kan i hvert fald ikke se nogen anden vej -som kan gøres på en human måde.

    Sorry, men hos nogle herinde betyder hunde RIGTIG meget.


  • #71   25. jun 2010 Michelle : Hvis du nu lige åbnede øjnene og lukkede munden lige 2 sek, så ville du kunne se at der faktisk er kommet ro på situationen, og at han har bestilt tid til aflivning på landbohøjskolen på onsdag. Så lad være med at køre en stemning op igen.

  • #72   25. jun 2010 saa lige du har taget beslutningen om at lade ham faa fred paa onsdag.. det er en fin loesning synes jeg.. og ja for at daekke regningen og maaske have lidt extra penge kunne du evt saelge nogen af hans ting.. smiley

    ha nogen gode dage med ham bu og nyd det sidste gode i ham.. smiley


  • #73   25. jun 2010 Hmm jeg tænker lidt, at når man køber og anskaffer sig en hund. Så har man altså også råd til at ofre de penge det nu engang kan koste at have hund. Ellers skulle man ikke have haft en i første omgang.

    Du skriver den har haft det længe, hvorfor har du ikke fået den undersøgt? det undre mig også at du ikke er blevet anklaget fordi din hund har angrebet to hunde.. :S

    Din hund lyder efter min mening IKKE rask.. Når hunden ikke kan holde på vandet, er der en grund til det. det kan også være blære betændelse og eller sukkersyge. Aggresive hunde er ikke til at spøge med.. :S


  • #74   25. jun 2010 C K H > Med Bullerbassen & Bøllen. .

    For mit vedkommende ville jeg også kunne trække alle de penge i verden for min hund ! og han betyder også alt for mig , og er ikke bare en hund ..
    men vi er nu engang ikke alle ens , og jeg er da sikker på at hans hund betyder alt for ham også , men det er altså ikke alle der har de samme muligheder ! ..
    Og jeg kan sagtens følge manden i hvor svært det må være , og skaffe penge som han måske ikke har , måske først om 2 måneder ..

    og nu er jeg så en af dem der mener at skyde hunden er den mest human måde at aflive et dyr på ! .. så vidt jeg kan se så der kun en der er kommet med den idé , og eftersom man kan læse sig til at " tag dit ansvar og betal " ikke lige var en mulighed så var det nok ikke lige den der skulle komme fra hveranden .


  • #75   25. jun 2010 Hold da helt kæft for en tråd !

    Kim kan se nu at du har fået en tid til din hund, godt at det lykkedes, 0g mon ikke regningen evt kan deles i flere.

    Det lyder til at være den helt rigtige løsning for din hund, husk og nyd de sidste dage sammen.



  • #76   25. jun 2010 og ja man plejer at kunne afdrage på dyrlægeregninger..

  • #77   25. jun 2010 Sorry - men det kan I sq ikke være bekendt!

    Kim er fuldt ud klar over den er totalt gal med hunden - og derfor vil gøre noget ved det!
    Respekt for det.

    Alt det lommepsykologi er ret malplaceret her vil jeg mene - det er decideret tarveligt. SÅ sjovt er det sq heller ikke at skulle sige farvel til en hund uanset årsagen!


  • #78   25. jun 2010 Som jeg læste indlægget, så er det noget der er blevet værre igennem tre år. Hvorfor er der så ikke undersøgt før? Det hæfter jeg mig ved.
    Men godt med en afgørelse.


  • #79   25. jun 2010 Så høns... Nu holder vi lige fast i at han spørger om hvordan han skal få råd til aflivning ikke? smiley

  • #80   25. jun 2010 nu er vi enige om har har to hunde ikk ?? ..en han hund og en hun hund

  • #81   25. jun 2010 Hvorfor blive ved med at diskutere når Kim har sagt at der er lagt låg på og afgørelsen er taget?!

    Hvis i har behov for at komme mere ud med jeres meninger og holdninger så find et andet sted at komme ud med dem.

    Opret en gruppe eller hvad ved jeg.... Suk!


  • #82   25. jun 2010 Holmeren : Er det en du opretter??? *GGG*

  • #83   25. jun 2010 Jeg sidder her og kan ikke se hvorfor man automatisk tænker på aflivning..
    Er det ikke værd at prøve at redde hunden? Det kan jo være at det slet ikke er så slemt som det ser ud til..


  • #85   25. jun 2010 Jeg syntes også det er fint, at trådstarter har indset, at han ikke magter opgaven med denne hund, og i dette tilfælde er avlivning også bedst.
    Hans måde at udtrykke sig på herinde er måske ikke for heldigt, men man skal heller ikke træde for langt ved siden af, før man bliver høvlet ned.
    Det eneste jeg ikke kan forstå, er at der ikke er kommet en mundkurv på den hund lang tid før. En hund burde aldrig kunne angribe mere end en gang, så er ejeren advaret, og så burde mundkurv være obligatorisk når man går tur.


  • #86   25. jun 2010 enig med Pia ... kunne ikke sige det bedre selv..
    Men sådan er det jo desværre herinde. Folk tør snart ikke oprette tråde længere smiley


  • #87   25. jun 2010 Jeg mener ikke noget ondt i det jeg skriver.. Men jeg har lov til at undre mig over, at man ikke har fået sin hund undersøgt, når den sådan ændre adfærd.. Der er altid en grund til at en hund ændre adfærd..

    Og nej det er ikke sjovt at skulle tænke på aflivningen, og det er også et klogt valg. Men var hunden undersøgt forlænge siden.. Så kunne man måske have fundet ud af hvad hunden måske fejler.. ??

    Men jeg syntes det er godt du har fundet dig en løsning med din hund.. smiley


  • #88   25. jun 2010 Jeg vil foreslå dig at ringe og forklare din dyrlæge sagen. Jeg ved ihvertfald at det dyrehospital jeg er tilknyttet ville kunne forstå det og evt. ggive rabat eller sørge for jeg kunne afbetale lidt efter lidt.

  • #89   25. jun 2010 Enig med Tommy og maja. Jeg tænkte også det samme, det med mundkurv.. Har hunden bidt engang, og ja ikke kan tåle synet af andre hunde, så er det bedre at give den mundkurv på, når man går tur..

  • #90   25. jun 2010 *Tante-Trut* Jeg vil ikke falde ned på jeres niveau og diskutere emner der egentlig er blevet lukket.

  • #91   25. jun 2010 Han har nok ikke penge til en mundkurv.

  • #92   25. jun 2010 Held og lykke med din hund Kim. Godt du fik en tid, det ville jo være ærgerligt at få undersøgt ham inden du vælger at aflive. En hund med smerter bliver agressiv, fordi den ikke kan blive ved med at håndtere en vedvarende smerte.

    Håber du vil skrive hvordan det går på Landbohøjskolen.


  • #93   25. jun 2010 Elsker jagt og brugshunde O

    Har nu nærlæst Kims egne svar igen - og jeg kan ikke se der er noget i dem der skulle få folk sådan op på barikaderne - så ja det har jeg


  • #94   25. jun 2010 Hvis der ikke er penge til en aflivning, så er der jo hellere ikke på magisk vis penge til at beholde hunden på sigt (f.eks koster en mundkurv, foder og forsikring jo penge), så der er intet forkert i at manden vælger at aflive i stedet. Så får hunden da fred.

  • #95   25. jun 2010 holder med FÆTTER KARIN HER



  • #96   25. jun 2010 Hvis den er til mig er jeg bestemt ikke hverken børnefornærmet eller bedre vidende.
    Jeg læser kun indlæget helt neutralt og har forsøgt at forholde mig sådan.

    Jeg syntes vitterligt det er synd for de folk der opretter en tråd for at spørge til råds får en på lampen for ikke at have prøvet nøjagtig det den enkelte mener man bør.
    Man kan godt spørge ind til kernen uden at gå helt op i fistel.
    Og så må man da også acceptere at ikke alle deler ens mening


  • #97   25. jun 2010 undskyld mig, hvad havde du tænkt dig og gøre nu hvor du skal købe en mundkurv eller hvis hun bliver syg ?
    du må ringe til din lokale dyrelæge og fortælle hvordan landet ligger, SIKKER på hun/han forstår din situation...

    Måske kan du aflevere hende et sted hvor man kan bruge hende til kommene dyrelæger eller smid hende af på et dyreinternat -

    http://maps.google.dk/maps?hl=da&um=1&ie=UTF-8&q=dyreinternat+i+k%C3%B8benhavn&fb=1&gl=dk&hq=dyreinternat&hnear=K%C3%B8benhavn&view=text&ei=gR4lTNOqCsGMOLKmqacC&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1&ved=0CC8QtQMwAA


  • #98   26. jun 2010 Hold da op.....jeg er godt nok chokeret over, hvor mange af jer der ikke kan sætte jer ind i Kims situation!

    Hvordan pokker kan i med god samvittighed komme med så nedladende og fordømmende svar??

    Jeg ser en ung fyr som i dén grad har ondt i livet og som helt sikkert holder fast i det han ved han kan stole på - nemlig hans hunde.
    En fyr som er blevet ramt af finanskrisen, en fyr der har haft en svær fortid og som helt sikkert har stadig har det rigtig svært.

    Han er ærlig, han forsøger at forklare hans situation og STADIG kommer i med nogle ekstremt grimme kommentarer:(

    Prøv da lige, at FORSØGE, at sætte jer i hans sted - I har måske ikke prøvet, at nå bunden, i er måske ikke blevet ramt af krisen.

    Nogen går endda videre og stiller spørgsmålstegn ved hans anden hund, at han ikke har råd og ikke bør have den.
    Hvordan ville I handle, hvis i endte i Kims situation?
    Ville i skynde jer at sælge hunden - eller ville i kæmpe for dagen af vejen og håbe på det snart vendte igen??

    Jeg er sikker på hundene får mad og det skulle næsten ikke undre mig, at en person som Kim bruger flere penge på hans dyr end på sig selv - jeg tror nemlig ikke, at en person der har været så meget igennem, sætter sig selv særlig højt.
    Der KAN komme uforusete regninger ja - det kan også være der ikke gør....og måske Kims situation ser anderledes ud om nogle måneder.
    Hvorfor skulle han opgive hans hund, som sikkert er et af hans faste holdepunkter her i livet??

    Jeg ønsker ikke for nogen, at de skal gennemgå det Kim gør, men det kan ske for jer alle.
    I kan blive syge - ende på sygedagpenge - og derfra kan i risikere, at ende på kontanthjælp.
    I kan blive involveret i en ulykke og ryge i spjældet.
    I kan blive fyret og kan ende ud i ikke, at kunne betale jeres regninger......
    Det er tydeligt, at I ikke kan eller vil sætte jer ind i hans situation - og i guder hvor er det let, at være bedrevidende og blot hakke ned på ham, fordi han ikke har råd til en aflivning lige nu og her.

    Han står frem og ber om hjælp - ikke direkte måske, men han tråd er da et råb om hjælp på hans hunds vegne.
    Kan i ikke se det?
    Hvor langt ud skulle i mon ud for, at gøre som han??
    Ville i kunne nedværdige jer selv så meget? Fortæller det jer ikke noget om hvor meget han har været igennem?

    Jeg er ked af, at nogle mennesker er sig selv så meget nærmest, at indsigt i og tolerence overfor en ukendt person er så meget lig nul.

    Kim: Jeg håber du kan ryste mange af kommentarerne i denne tråd af dig igen og at dit held snart vender. Du er igang med en uddannelse og er tilsyneladende igang med, at få vendt din situation.
    Jeg ved det kan være svært mht din straffeattest, men der er også plads til dig og jo længere det kommer på afstand, jo bedre bliver det.

    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke - og kæmp endelig videre for det der holder dig oppe og igang.
    Du har fuld støtte herfra.

    Mvh May.






  • #99   28. jun 2010 HVAD SKER DER FOR JER. KAN I IKKE LÆSE AT HAN HAR FÅET EN TID. SÅ LAD DOG VÆR MED AT SKRIVE HER INDE.

  • #100   28. jun 2010 Michelle K - Skriver du som også skrev EFTER at han havde skrevet at han havde fået en tid *gg*

  • #101   28. jun 2010 ØH Michelle ??? Så mente du lige at du skulle sætte punktum eller hvad ? Tsk tsk.

  • #102   28. jun 2010 michelle , hvad laver du så herinde ?

Kommentér på:
Aflivning

Annonce