13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Aflivning {{forumTopicSubject}}
Sad her i dag (nat ) og så et tv program fra amerikansk dyreværn. De var ude og hente en lille puddelblandig, som var efterladt, da ejer var fraflyttet sin lejlighed. Man regner med at hunden havde været alene i ca. 1 uge.
Hunden var vildt skræmt, knurrende og blev bedøvet ved ankomst til internatet, så den sammenfiltrede pels kunne barberes af.
Den var meget skræmt i starten, men begyndte hurtigt at vise tegn på forbedring.
Efter ca. 1 mdr, blev den videreformidlet til et ægtepar, som man så besøgte kort efter. Hvor man kunne se en totalt forandret hund, som glad løb rundt og legede. Den havde masser af selvtillid og var fuldstændigt tryg.
Sad og kom til at tænke på at mange herinde, ville have sagt: "afliv den", ved synet af den skræmte hund. Og blev nysgerrig efter at høre, hvorfor man egentligt har den holdning ?
Hvad er det der gør, at nogle ikke mener at det giver mening at give skræmte, syge, mishandlede hunde en ny chance for et bedre liv ?
For god ordens skyld, så opretter jeg ikke dette emne for at omvende folk, eller diskutere hvorvidt man nu har ret til at have den holdning eller ej. Jeg er blot nysgerrig efter at høre hvorfor man har den holdning.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Hundene er forbavsende omstillingsvillige.
Det jeg bliver overrasket/forundret over er, at vi gentagne gange, i forbindelse med de store dyreværnssager herhjemme, har oplevet at flere med det samme råber: "Aflivning".
Forstår ikke den her manglende vilje til at give dyrene en chance ? Men er nysgerrig efter at prøve på at forstå det.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
Findes den person ikke, så synes jeg klart at hunden skal aflives..
dec 2010
Det jeg ikke forstår, er at nogle ikke mener at de her hunde fortjener en ny chance ? At de er bedre tjent med at blive aflivet med det samme.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Fx slem HD, som påvirker hundens liv.
Selvfølgelig er en hund skræmt, når den har været efterladt i en uge og der pludselig kommer en masse folk og vil pille ved den.
Psykisk kan de fleste problemer heldigvis rettes ud.
dec 2010
Har set adskillige udsendelser, hvor hvalpekuld, og voksne hunde, som kommer fra hvalpefabrikker, har udviklet sig til helt normale og velfungerende familliehunde, så det kan lade sig gøre. Men er helt enig i at mange af dem også har haft alvorlige skavanker/sygdomme, som er = aflivning i min verden.
dec 2010
Noget andet er, er det værre for en herreløs hund at blive bedøvet og opereret, end det er for en hund med ejer ?
Er helt enig i at der har været en del tilfælde, med rescuedogs, som burde have været aflivet, fordi de har haft for store og alvorlige helbredsproblemer til at de kan få et fornuftigt liv bagefter, men det betyder vel ikke at alle hunde skal aflives, uden at få en chance ?
dec 2010
Det eneste jeg har ofret på den ene af mine, var en tandrensning
dec 2010
dec 2010
Spøg til side, mine gadehunde har jo alle været forbi dyrlægen, inden de kommer til DK. Men de hunde, som jeg har fået her i DK, har jeg "bare" hentet, og satset på at de var sunde og raske (hvilket de så heldigvis har været ).
dec 2010
Men jeg har jo så også en flok, som den nye lærer af, så det plejer ikke at være et problem. Nogle har dog krævet lidt mere arbejde end andre, men som regel er det gået ret nemt.
dec 2010
dec 2010
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
dec 2010
dec 2010
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
dec 2010
Jeg har selv mødt adskillige mishandlede og udsultede tidligere gadehunde, som har levet et langt og godt liv, så jeg ved at det kan lade sig gøre. Selvfølgelig vil man støde på sager, hvor det hele ikke ender rosenrødt, men der findes altså masser af sager, hvor det hele ender godt.
Jeg har selv en tidligere gadehund, som blev fundet udsultet og angst. Han er ca. 12 år i dag, og har boet hos mig i ca. 10 år. Han har aldrig haft en sygedag. Eneste skavank, er hans mistro til fremmede, specielt mænd, men det lever jeg (og han) fint med.
Jeg har også set sager, hvor jeg mener at vi mennesker går for langt, i forsøget på at redde mishandlede dyr, men for mig er konklusionen ikke, at man så hellere skal aflive fra starten af, fremfor at give dem en chance. Måske netop fordi jeg har set mange tilfælde hvor "projektet" er lykkedes.
dec 2010
Når jeg har valgt at få hund fra Spanien, skyldes det netop at de spanske internater gør rigtigt meget for at mindske problemerne med løse gadehunde i Spanien, bl.a ved at alle hunde bliver neutraliseret, inden de formidles, samt oplysningskampagner i Spanien. De har seriøse problemer dernede, som jeg gerne ville støtte op om at være med til at få løst. Men at jeg har fået hund fra Spanien er ikke = at jeg i stedet ville have valgt en dansk internathund. Jeg kan ikke udelukke at det også sker en dag, for der er da enkelte af internathundene her i DK, som jeg kunne finde på at adoptere.
Det er fint nok, hvis man ikke selv har lyst til at få en genbrugshund, hvad enten den kommer fra DK eller udlandet. Men det jeg ikke forstår er, hvorfor nogen mener at hundene fra de store danske dyreværnssager skal aflives, uden at få en chance ? Når nu vi rent faktisk er flere, der magter og orker at tage imod genbrugshunde med lig i lasten.
Ps. I dag kan alle hunde sygeforsikres, uanset alder og fortid Det ville så have været spild af penge for mit vedkommende, da det eneste som mine gadehunde har fejlet, har været en enkelt med kennelhoste, og en enkelt der trængte til en tandrensning.
dec 2010
Forskellen på de danske og spanske internathunde er i bund og grund ikke så stor, de mangler alle et godt og blivende hjem. Bortset fra at internaterne i Spanien huser mange hundrede hunde, hvor der i DK måske sidder 20 på hvert internat. Og så er der bare en større "tradition" for at smide uønskede hunde på gaden i Spanien, i forhold til herhjemme.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
( der er ikke grimme billeder, men der er tale om en hund som ikke har haft det godt og psykisk er gået ind i sig selv)
https://youtu.be/gMiOp5uvdlo
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
hvorfor skal dyreværnet nedlægges ?????
hilsen
vibeke
maj 2015
Det var netop omkring dyreværnet, dog ikke nævnt ved navn.
Hovedtemaet var en sag omkring vanrøgt, en ældre hund som der blev brugt resourcer på da de måtte fjerne alle dens tænder.oveni har den virkelig dårlige hofter, i en grad at det må kræve smertestillende.
Men fra samme sag ville de vidererformidle en hvalp som ikke havde skiftet sine mælketænder som den burde, denne udgift tilfalder ny ejer.
maj 2015
Nå,den "æder " jeg ikke helt.
hilsen
vibeke
dec 2010
Ingen af mine 3 gadehunde har nogensinde forsøgt på at stikke af, heller ikke selvom jeg lader havelågen stå åben, når jeg læsser varer ud af bilen. Jeg har selvfølgelig været meget forsigtig i starten, og øvet indkald længe, før de fik lov at løbe løs, bare lige for en sikkerheds skyld.
Gadehunde er alle typer hunde, og rigtigt mange af dem er ret ukomplicerede, hvilket man ikke skulle tro, når man læser skræmmehistorierne herinde
Salla: Lige præcis den video, viser meget tydeligt, hvor stor en forskel det kan gøre, hvis man giver en "håbløs" hund en chance.
Ingen kan vide om hunden retter sig, og får et godt hundeliv, men hvis ikke den får chancen, så finder man aldrig ud af det.
Èn af mine veninder tog en spansk gadehund med hjem (som hun selv hentede). Hunden var mager, havde skab, og dårligt knæ. Hun blev behandlet for skab, fik opereret sit dårlig knæ, og har været en festlig følgesvend i de 10 år der er gået siden hun kom til Danmark. De fleste ville nok have sagt at hunden skulle aflives, men hun smeltede min venindes hjerte, så hun var villig til at påtage sig ansvaret, og betale for den nødvendige behandling. Og hun har ikke fortrudt et eneste sekund. Hunden er hendes hjertebarn, hendes once in a lifetime hund, som hun har et helt specielt bånd til.
Hvorfor skal sådanne hunde bare aflives, når nu der findes mennesker som er villige til at påtage sig ansvaret.
Er godt klar over at det ikke er alle hunde der kan eller bør reddes, men hvem skal bestemme hvilke hunde der fortjener en chance til ?
dec 2010
Af samme grund, vil jeg heller ikke støtte de foreninger.
Jeg har været heldig med mine 3 gadehunde, og kender flere, som har de dejligste gadehunde, men det er ikke kun en dans på roser, man skal lige overveje om man magter opgaven, og om det er en seriøs organisation, som er værd at støtte.
maj 2015
Trist, og så skriver de at man får de bedste hunde ud af hunde der har haft det elendigt, for de vil være taknemmelig over at blive reddet
dec 2010
maj 2015
æder den stadig ikke,og det er vel min egen sag,at have en mening om div. aflivninger
hilsen
vibeke
maj 2015
hvad fanden mener du med "pige fornærmet"
bare fordi jeg ikke gider nikke pænt ja og sige at pga. af dig ,har jeg da selv.ændret min opfattelse af emnet
aflivning
vi har vel hver sin mening eller ingen mening om emnerne her på hg.
" hva ba" ;;
hilsen
vibeke
maj 2015
har desværre ikke mere tid,til ord "skvadder"
skal lufte min hund inden det dårlige vejr tiltager.
hav det godt
vibeke
maj 2015
timer senere
ligesom jeg er lidt uenig med dig og aflivning og google ect....
så jeg også uenig med dig om vejret
DET er koldt,blæsende og koldt og koldt
gudskelov holder mopsen med mig,så høm høm blev turen givtigt og kort.
hav en en god aften
hilsen
vibeke
Aflivning