{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Et surt opstød... {{forumTopicSubject}}

Nu sker det ikke så tit at jeg opretter tråde, men nu blir jeg simpelthen nød til at komme af med noget galde.... smiley

Alt dette med den nye hundelov, har tydeligt sat sit præg på HG de sidste mange uger.... og det er i og for sig fint nok at folk er frustrerede osv....

og de fleste herinde der ikke ejer en "whatever-hund" udtrykker også medfølelse overfor de ramte...

men dette begynder for mig, at være ret svært...
Ærligt... så er jeg ved at brække mig over, at i HVER ENESTE tråd, skal der kastes med "mudder" efter andre racer, og de mennesker der ikke ejer en "whatever-hund"

"i forstår det ikke" - "i ville ikke se sådan på det hvis det var jeres egen race" - "bland jer udenom i har en anden race" - "en schæfer er sindssyg" - "en rotte er farligere" - "en labrador kan også bide" og ja.... jeg kunne blive ved.....

på et tidspunkt bliver man altså godt og grundigt træt af at høre på alle "undskyldningerne" , og at "skylden" forsøges skudt på andre racer.... smiley

"vi andre" får tit skyld for at være fordomsfulde.. og bliver sågar sammenlignet med mennesker der synes at Hitlers gerninger var helt okay..... smiley

men helt ærligt... dem der er allermest fordomsfulde, negative og hadske.... det er faktisk KH ejerne selv! aldrig har jeg hørt så mange fordomme mod alle andre racer som nu.... og alle står for skud... Schæfere, rotter , labber , gravhunde , Grand danois osv osv osv ja selv chihuahua......

og jo mere man hører af alt det, desto sværere er det altså at finde medfølelsen frem......

*BØVS!*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et surt opstød...
  • #1   16. jun 2010 AMEN!

• #2   16. jun 2010 Det er ikke hunden - det er ejeren ved du ;o)

• #3   16. jun 2010 Hørt hørt!

• #4   16. jun 2010 Enig! pt hører man meget mundlort herinde - Mere en normalt

• #5   16. jun 2010 true true and so true!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #6   16. jun 2010 T.Hysted: Tak! Hvor har jeg tænkt det mange gange...

• #7   16. jun 2010 Thumbs up!

Rigtig flot skrevet smiley

• #8   16. jun 2010 Fuldstændig ENIG!!

• #9   16. jun 2010 ENIG

• #10   16. jun 2010 Jeg må indrømme at jeg synes der kommer nøjagtig lige meget fra hver "gruppe" og det er til at brække sig over.

Nogle er pludselig blevet hellige, mens andre vil bryde loven og jeg ved ikke hvad.

• #11   16. jun 2010 Kan ikke være mere enig!

• #12   16. jun 2010 CKH - selvfølgelig kommer der noget fra begge sider..... som jeg skrev, er det svært at blive ved at finde medfølelsen frem......
    og ingen sidder bare stille og finder sig i at blive nedgjort.....

• #14   16. jun 2010 Lonny - jeg forstår heller ikke den der mentalitet.... "skal jeg lide, skal alle andre også"....

det er ikke ligefrem noget der klæder dem, der skriver det..... smiley

• #15   16. jun 2010 Helle H

Hvilke bidstatestikker? På mennesker eller dyr?

• #16   16. jun 2010 Jeg har skam også medfølelse - måske fordi jeg selv har haft en hund der nu er forbudt, eller fordi jeg generelt ikke har ret meget imod de hunde - men jeg synes at folk overfører alt alt for mange menneskelige følelser og ikke-eksisterende rettigheder til deres hunde i de her debatter... Og hundehadske meninger på folk der ikke er 100% imod forbud (hvilket jeg er, men pt ikke kan se andre løsninger til den type ejer der lige nu er problemet).

Ingen af de hunde jeg nogensinde har haft havde ondt over ikke at måtte komme i avl. Ingen af dem havde problemer med at gå i snor, eller at de ikke kunne sælges online, og ingen af dem havde noget imod at de ikke kunne oprette et billedgalleri på HG. Jo, måske Watson, men han er fanneme også en dramaqueen i særklasse.

Det er seriøst snart tid til at tage en chill pill og tage tingene lidt mere roligt. Det er noget af det mest basale vi lærer som hundeejere, at en rolig og fattet leder er en værdig leder - og det gælder altså temmeligt meget også hos hundemennesker. Vi lukker af overfor hysteri og "de kommer og tager vores hunde og gasser dem ligesom jøderne", men vil gerne høre på den der fattet følger reglerne og gør en indsats for at blive taget seriøst.

Det er de rolige og respektfulde mennesker vi bør følge - de er løsningen på ALLE de her problemer, for det er dem der i sidste ende får lov at flytte grænserne til deres hundes fordel.

• #17   16. jun 2010 Enig!

• #18   16. jun 2010 Søster - Super skrevet!

• #19   16. jun 2010 *laver bølgen for Mc Fluff*

• #20   16. jun 2010 Sådan skal det skrives. Søster.

• #22   16. jun 2010 Hvor ER jeg dog bare 100% enig!
    og kan da tilføje at ikke nok med at man skal læse det som du beskriver - man skal også læse at mange af "dem" skriver at de ALDRIG vil give deres hund mundkurv på og at de ALDRIG vil lade andre bestemme at de ikke må gå med deres hund løs som de plejer for de kan jo ALTID stole på deres hund!!!!!!! øv

• #24   16. jun 2010 ENIG!!! Har tit tænkt det samme når folk prøver at opløfte deres egen race ved at pille andre ned. Man har selv valgt den race man har, og kan slet ikke se nogen grund til at tage andre racer med ned i støvet.
    Jeg sys det er sørgeligt smiley
    Jeg har en amerikansk bulldog som desværre nu er ulovlig, det gør mig rigtig ked af det, men føler på intet tidspunkt at jeg er berettiget til at prikke til andre racer. Jo da lad os hænge andre ud for at opløfte os selv smiley

• #25   16. jun 2010 Vaks- jeg håber da lidt at de der omtales, har læst tråden og måske har taget det lidt til efterretning.....

• #26   16. jun 2010 T hysted(og andre indlæg) : Jeg er ret enig i mange af synspunkterne ang. de mindre charmerende forsøg på 'at rive andre med i faldet' ...DOG kunne jeg godt have undværet Hysteds afsluttende bemærkning, omkring hvem 'der er mest fordomsfuld' .

Af den simple grund at det er en generalisering..lidt lige som den nye lov:) .

Jeg personligt bryder mig ikke om at blive sat i en bås, pga af mit valg af hund, og jeg bryder mig endnu mindre om den forfejlede opfattelse- efter min mening- at skulle stå sammen og 'forbrødres' pga. samme.
    Jeg sørger for mit, hvad andre gør er deres sag.

Jeg håber og tror at debatten herinde stille og roligt kommer tilbage på 'normalt leje' igen..men at der nok går noget tid til galden er luftet for alle.

• #27   16. jun 2010 Jesper L - den sidste bemærkning skulle egentligt mest med fordi det er den "vi andre" hele tiden får smidt i hovedet... og det er ikke "os" der har vedtaget den lov... og de fleste af "os" synes det er dejlige hunde.... der bliver ikke smidt ret mange fordomme den vej i debatterne..... først når: 'schæferen er sindssyg' , 'rotten er værre' , ' en chihuahua er det mest hysteriske der findes' osv er blevet smidt på bordet... ;o)

og så er det da klart at folk bider fra sig.....

• #29   16. jun 2010 Jeg har den dybeste medfølelse for de seriøse opdrættere og hundeejere, der betaler prisen for det fåtal af mennesker der ikke er egnet til at have en af de "forbudte" racer.

Men jeg giver TS ret i, at det kan være belastende at emnerne omkring hundene er så ømtålelige at der straks bliver skudt med skarpt på andre racer. Hvis der havde været problemer med andre racer, så var de helt sikkert også endt på listen over forbudte hunde. Men der må være en grund til at det er de 13 racer der er på listen. Det må jo være fordi de tiltrækker en bestemt type mennesker, og hvor er det ærgerligt.

• #30   16. jun 2010 er stort set enig. men så kigger jeg mig tilbage til dengang det hele startede og jeg havde samme undskyldninger. nu har jeg accepteret det. men jeg er heller ikke selv ramt da jeg ikke har hund.

men jo, det er ved at være nok nu, men jeg tror det er ren og skær frustation og afmagt og self prøver man at retfærdigegøre sit udsagn, og her kommer ens tanker jo hurtigt ned på skrift når man sidder på forum, det gjorde mine også. og først bagefter indså jeg hvor dobbelmoralsk det lød, og der havde jeg trykket på send knappen og fået de første 10 kommentare.

det er noget værre mudderkastning og jeg er træt af at der er så meget af det her på HG, I smiley er trodsalt VOKSNE mennesker smiley

jeg er så mere træt af, at der hverdag er 10 nye indlæg om de selv samme indlæg som var oppe dagen før, og dagen før det, og ugen før det. men må jo regne med at hver sætning i den nye hundelov er gennemgået til punkt og prikke her på hg smiley så søg på emner folkens. smiley

• #32   16. jun 2010 Er enig nu har vi hørt nok om det. Men har lige et spørgsmål en af jer måske vil kunne svare på i mange af trådende er der blevet skrevet MH for muskelhund men det er jo ikke alle muskelhunde der er blevet ulovlige så nogen der har en forklaring på hvorfor det går igen?

• #34   16. jun 2010 Hunden: Nu skal du vidst til at passe på smiley

• #35   16. jun 2010 Hunden - min hund er stadig større end din hund :oP og KLOGERE :oP

• #37   16. jun 2010 Hunden: lige præcis smiley

• #40   16. jun 2010 Hunden - jeg ved det jeg ved det ;o)

jamen kom du da bare med den nyeste bid-statestik du kan finde? kom frisk :oD

• #42   16. jun 2010 det kan godt være at min hund er slap...... men han har to til at bakke ham op :oP
    så du kommer bare med din lille tøsedreng :oP

• #44   16. jun 2010 Hunden - LOOOOOOOOOOL!!!! og du siger selv at din hund ikke behøver mundkurv?:oP

• #45   16. jun 2010 Hunden - det kan godt være at han er en faaaaarlig kamphund.... men han er jo så dum, at de kan rende om hjørner med ham:oP

Nu skal du jo passe på, for har læst så sent som i dag at schæferen har været kamphund!!! :oP

• #47   16. jun 2010 Hunden - LOOOOL!

ja ja men nu snakkede vi jo statistiker og lister ikk? og ifølge listen er alle mine klogere end din :oP

men okay man kan jo lære mange ting herinde på HG ;o)

• #49   17. jun 2010 Maria - næ næ lad du bare jægerne beholde deres hunde... og smid i stedet de uvidende ignoranter, der har en kamphund uden at ville erkende, hvad de har mellem hænderne, komme på listen i stedet.....

så er de hvor de hører til;o)
    og så kan man vel lave en eller anden test så alle dem der ikke selv vil erkelnde det, ryger med i faldet ;o)

Kommentér på:
Et surt opstød...

Annonce