1.859 visninger
|
Oprettet:
Dårlig samvittighed {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd jeg faktisk selv startede men som omhandlede noget andet, så kom jeg til at tænke på det der med dårlig samvittighed hos os hundeejere.
Jeg selv tror på, at det er lidt et grundvilkår, vi har - at man ønsker det bedste, men vi ved jo alle, at det nærmest er umuligt at leve op til.
Jeg har en fornemmelse af, at det ikke er noget, man taler så meget om, men jeg er sikker på, at hovedparten af os har områder, hvor vi tænker at vi rigtig gerne ville gøre det bedre, hvis vi kunne.
Har du nogen områder, hvor du tænker, at din hund går lidt på kompromis - og har du lyst til at dele tankerne?
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
De kan ikke lide hunde, så kan ikke tage hende med.
Så kan jeg få det SÅ skidt med mig selv over at gå fra hende igen...
Men sp må vi hygge os rigtig meget inden og rigtig meget efter.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Jeg har dog selv valgt dette, og er nu også sikker på, at han har det fint... men lidt dårlig samvittighed har man vel altid.
Hvis jeg en gang i mellem (meget sjældent) går i byen, så kan jeg da også tænke på, at han er alene... er nok lidt pyldrermor
Man kan altid være mere sammen med sin hund.. træne mere med sin hund.... og bruge mere tid på den... i min verden. Han betyder så også alt for mig.
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
dec 2005
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 494
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg tror han i sine tanker takker os for at have fået et nyt hjem.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Selvom vapsen stort set aldrig er alene hjemme, så formår jeg at få dårlig samvittighed, når han for en gang skyld er. Det er jo helt tosset.
Og som dig Joan, så er det SÅ forfærdeligt når hunden må gå på kompromis fordi man har en rigtig dårlig dag.
Cassius er ellers så god til det og lader sig ikke mærke med det - han tilpasser sig bare, men tænk, så er det DET jeg får dårlig samvittighed over *GG*
Normalt kommer han jo og fortæller når jeg bliver for kedelig, så det at han ikke gør det, går jo lige i hjertekulen *GG*
Arhmen altså, det er jo håbløst ;o)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
mar 2007
"Hvad laver du?"
Jamen jeg skal da være sammen med min hund - jeg kan da ik bare gå i seng nu.
Så må vi hygge lidt inden jeg kan lukke øjnene - sådan er det altså at have hund.
aug 2006
Så har det jo ikke været HELT forgæves.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Men må indrømme, at mens "drengene" var hvalpe og unghunde, havde jeg tit dårlig samvittighed overfor Lanka. Hun er så nem, og kræver ikke noget af os, og jeg fik virkelig ikke trænet ret meget med hende i den periode. Selvom hun ELSKER at få lov til at arbejde alene, sammen med én af os.
Jeg forsøgte at tage hende med, hvergang jeg skulle på kurser mv., men jeg syntes aldrig helt det kompenserede for den faste skemalagte træning hver uge, som der bare ikke var overskud til.
aug 2006
Min mand har dog lidt af det samme. Og helt ærligt, det er altså tosset - jo, hunden indgår nogle kompromisser for at vi kan leve et fuldt og helt liv, men han HAR det jo godt.
Og så alligevel, så snerrer det lidt, når vi lader hunden ofre sig.
mar 2007
Det er det bedste hun ved - og når så der kommer noget i vejen - jeg er sløj, bilen er i stykker eller hvad ved jeg - så synes jeg det er så synd for hende.
Vi træner da herhjemme men det er så absolut ikke det samme for hende...
dec 2005
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hunden kommer altid ud og gå, han er aldrig særlig længe alene, og har vi været væk 1 gang på en dag går vi ikke fra ham igen.
Hvor min dårlige samvittighed kan drille lidt, er når jeg altid går tidligt fra fester. Jeg skuffer ofte venner og familie fordi deres planer med mig ikke passer ind i hvordan jeg har hund.
Det er ikke noget jeg går og grubler over dagligt, men til tider kan jeg godt fornemme at folk synes jeg tager lige lovlig meget hensyn til min hund, og foretrækker at gøre den tilfreds frem for at pleje omgang med netværket.
aug 2006
mar 2007
Jaja det kan hun da nok men det har jeg ikke lyst til hun skal.
Kæresten får altid valget om at blive, jeg vil hjertens gerne hente ham senere.
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
I weekenderne kommer han altid med hvis vi skal noget og hvis det ikke er muligt at tage ham med, kommer han (som altid) ud på en dejlig lang tur, så han alligevel sover! Ellers passes han!
aug 2006
Min familie undrer sig såre over, at hunden har så stor plads i livet, og det er også sket et utal af gange, at vi har forladt familietamtam for at tage hjem til hunden.
Men sådan er det bare - det var det valg vi traf den dag vi købte vapsen.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg er ikke den vildt sociale type, og VIL ganske enkelt hellere tilbringe tid sammen med hunden og kæresten i vores lille hjem..
Fint tilfreds er jeg med Internettets muligheder, jeg får mit sociale behov og sladder-genet stimulleret dagligt med venner, familie og bekendte over nettet.. Jeg er måske sær, men min hund ææælsker mig alligeveller *GG*
dec 2005
Men har et vennepar som ikke har hund, og som ikke bryder sig om hunde generalt. De kan bestemt ikke forstå at jeg skal hjem til Sofus.i stedet for at blive 1 time længere.
Min kæreste får også altid tilbudet om at blive for jeg kan sagtens hente ham, eller han kan tage en taxa.
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 17 Svar: 52
er syge!!
Så går det udover hundene på den måde at de ikke får
deres gå ture..
Men må nøjes med haven!
Til hverdag har jeg ikke dårlig samvittighed
da jeg kun arbejder 4 timer hver dag.
Så jeg har masser af tid til gå ture og aktivering
inden mand og børn kommer hjem.
De får deres daglige tur i skoven om formiddagen
så sover de til jeg får fri fra job så skal de med ud og
køre de elsker at komme med ud og henta børnene.
''
Om aftenen når børnene er lagt i seng går jeg en lang tur igen
langs med markerne(bor på landet)
Så alt i alt syntes jeg min hunde har et godt liv og har som
skrevet meget sjældent dårlig samvittighed.
P.s tager heller aldrig på ferie uden hundene...
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jeg kan se mange af jer skriver at I tager hunden med når I skal noget ??
Er jeg mon sippet ??
Jeg synes ihvertfald det er så pisse træls hvis folk kommer på besøg her, har deres besætning med..
Der er nogle enkle der til tider har deres hund med her, men der er også nogen hvis hunde jeg ikke gider, de får ganske simpelt at vide at deres hunde må blive i bilen, jeg gider ikk det fis (og rengøring) efter andres hunde..
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 39
Men sådan er det jo at være hvalp.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men ja jeg kan sagtens ha dårlig samvittighed, og det er ik altid min mands familie kan forstå det... Især ik når vi er til familie tam tam, der er jo ik altid nogen der kan lufte dem...
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Molly har jeg endnu ikke problemer med.
aug 2008
Min kæreste gider ikke gå med dem - han vil gerne have dem, men gå tur med den gider han absolut ikke.
aug 2008
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
aug 2006
Jeg tror bestemt du har ret i, at der i en del familier overaktiveres - måske noget der er kommet af, at aktivering i en årrække har været lidt af et hurra-ord og det har hvalpeejerne taget til sig. Og så har man forsøgt at køre hvalpen træt og er endt med en overstimuleret hund.
Når det så er sagt, så har jeg det som Anne P - jeg mener at man sagtens kan træne med hunden hver dag, også uden den bliver overstimuleret.
Men det kræver at man kigger på hunden, lytter til signalerne og indretter sig efter hunden.
Men timers afslapning skal en hun tilbydes hver dag, IMO.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Kommer der en lov om mundkurv, vil jeg gå med en konstant dårlig samvittighed, og sorg over at mine hunde bøder for andre båtnakkers fejl!
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Og dog... det hele beror jo på følelser og beskyttelse. Man har jo kun dårlig samvittighed over for de levende individer, der rent faktisk betyder noget for én... men det rummer så også både familie, børn, venner, hunde, katte, heste og alt hvad der ellers er at kaste sin kærlighed på. Hvis nogen så den udsendelse i går om "kærlighed", og om hvilke dele af hjernen der bliver aktiveret ved forskellig kærlighed - så kan man nemt sætte sig ind i, hvorfor den dårlige samvittighed lever i bedste velgående... især fordi vi altid kun har 1 eller ganske få af det enkelte levende væsen, og på den måde bliver hvert enkelt til noget helt specielt og temmelig uundværlig - og dermed kommer "kun det bedste er godt nok"...
Personligt har mit liv været temmelig omtumlet, og den dårlige samvittighed har været min tro følgesvend i hele mit voksenliv... overfor alt og alle - men jeg har efterhånden lært at leve med det... sådan er det at være et følsomt og perfektionistisk menneske, som måske nok i bund og grund lider under et lidt for lavt selvværd... En stor tro på sig selv og sine evner og gerninger giver langt mindre samvittighed - men i dag tager "man" det for givet, at alt skal gennemføres til UG - kærligheden til manden/konen, livet med børnene og dyrerne og generelt hele ens livsførelse skal være perfekt... men det er jo ren utopi... Jeg ville ønske, jeg kunne komme den dårlige samvittighed til livs, men foreløbig er jeg nået dertil, hvor jeg har accepteret, at samvittigheden er en del af mig... og den er faktisk på retur... Og mht. King - så er det jo samvittighed over ikke at aktivere nok, træne nok og ikke at gå ture nok, Alene-kvaler har jeg heldigvis ikke
Dårlig samvittighed