{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

rejse med hvalp/hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej er der mon en eller flere herinde ,der ved noget om reglerne hvis man skal rejse til udlandet,i dette tilfælde til Tjekkiet,som også er et eu land.
Eventuelt om der er specifikke regler der gælder for hvalpe under 3 mdr.
Ved godt at de skal have eu pas og hvalpe vakcine,og chipses.
hvalpen vil være 9 uger på afrejse tidspunkt (kører selv)
Har kigget inde på levnedsmiddelstyrelsen,men syntes ikke der står noget om så unge hvalpe.
Håber nogle kan hjælpe med svar
Hilsen LINE K.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rejse med hvalp/hvalpe
  • #1   3. maj 2010 Hej
    Umiddelbart tror jeg ikke at det kan lade sig gøre, for hvalpen skal have fået rabiesvaccinen 21 dage før du tager den med over grænsen, og det tror jeg ikke at du kan få gjort så tidligt. Men spørg din dyrlæge. Jeg vil dog råde dig til ikke at tage hvalpen med, hvis papirerne ikke er i orden, da du risikerer at ende med en hvalp der bliver anbragt i karantæne, hvilket er synd for hvalpen og dyrt for dig.


  • #2   3. maj 2010 Hvis hvalpen skal fra Dk og til tjekkiet skal du undersøge hvordan reglerne er i tjekkiet for import af en hvalp i den alder.
    Modtager af hvalpen skal sandsynligvis indhente tilladelse hos myndighedrne i tjekkiet.
    Er det dig selv der ejer hvalpen eller er den solgt til en person i tjekkiet?


  • #3   3. maj 2010 Hovsa... hvis det er en ferierejse tvivler jeg på at du får tilladelse... Reglerne omkring uvaccinerede hvalpe under 3 måneder (som gælder i mange eu-lande) er når der er tale om import.

  • #4   3. maj 2010 Hej igen og tak for hurtig svar..
    Jeg er selv den lykkelige ejer af en Prazsky Krysarik tæve som jeg har købt i Tjekkiet for ca 2 1/2 år siden.
    Da vi hentede hende dernede var hun vakcineret og chipset og eu pas var klar .Hun blev forkølet så hun fik ikke rabies,vi fik tilladelse af veterinær-og levnedsmiddel styrelsen at rejse hjem med hende alligevel.Selv om hun da var blevet 12 uger ved rejse tidspunkt.mener bare jeg har hørt at de samme regler ikke gælder på hvalpe under 3 mdr.????
    Nu er hun drægtig føder her ca 16-17/5.
    Vi skal /måske skal, til tjekkiet når hvalpene er 9- uger gamle,og de skal med hjem igen da jeg selv beholder dem.da vi går højt op i avl af denne race.Derfor rejser vi meget til Tjekkiet (racens hjemland)
    LINE K.


Kommentér på:
rejse med hvalp/hvalpe

Annonce