{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Blanding ikke anerkendt.. :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har den dejligste blaningshund. Ind i mellem kan jeg godt fortryde at jeg ikke købte en hund med stambog.
Jeg er vild med min dejlige hund, og vil aldrig skille mig af med hende, men hold da op hvor er det svært at blive anerkendt som en blandingshund.
Jeg vil gerne gå til konkurrencer med hende, bl.a. er jeg lige begyndt at gå schweissspor med hende, men de fleste steder kan man kun komme til prøve hvis man har en hund med stambog... smiley

Engang ude i fremtiden, hvis helbredet osv. er til det, ville jeg da gerne kunne give andre hundeglade mennesker muligheden for at få en så dejlig hund som jeg har, men at parre en blandingshund, er heller ikke ankendt....

Jeg forstår ikke at det er sådan, jeg vil da mene at en blandingshund kan være akkurat lige så god, sød, dygtig, smuk som en raceren hund... ? Eller er det helt forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding ikke anerkendt.. :(
  • #1   14. apr 2010 Humlen er nok, at de fleste steder, hvor man gå til konkurrencer er i DKK-regi.

Men der er ingen der afholder andre fra at starte noget op, hvor man kan konkurrere uden for DKK-regi ;o)

Det kan jo være, man kan finde en lokal DcH-afdeling, der kunne være interesseret i at starte sådan noget op....

Om hunden er sød, smuk og dygtig har intet at gøre med om den er en racehund eller ej.

• #2   14. apr 2010 jo selvfølgelig kan en blandingshund være lige så god, sød og smuk og dygtig som en raceren.

men prøv at vend den om en raceren kan også være lige så smuk og sød og alt det andet som en blanding.
    dvs folk kan altså sagtens få en lige så sød og dejlig hund selvom du ikke får hvalpe på din.

jeg kan godt forstå hvad du mener, men jeg er så en af dem der helst ikke ser der bliver lavet mere blandingsavl (og ja jeg synes blandingshunde er lige så søde og alt det andet) men faktum er at tavle avl genralt (der er selvfølgelig brodne kar alle steder) er mere seriøst end blandngs avl da der er restriktioner på både sundhed og hundens udseende

• #3   14. apr 2010 Hmmm, det forstår jeg ikke helt. Jeg kan da sagtens gå til konkurrencer i både lydighed og agility i både DKK og DGI med mine blandinger. Jeg kan bare ikke komme på landsholdet smiley

Jeg oplever ikke, at vli blive "diskrimineret" ude på træningspladserne. Tværtimod nærmest. Lanka får så meget ros, at jeg indimellem får helt røde ører, og da vi i sin tid var til hyrde-instinkt-test med Qimmit, slog han alle de renracede hyrdehunde med flere længder smiley

Så vær du bare glad for - og stolt af - din blanding.

Personligt ville jeg dog aldrig avle på mine blandinger. Jeg ved jo ikke, hvad der ligger i deres gener - og hvordan skal jeg så kunne vælge de rette ejere til de små hvalpe? Når jeg ikke ved, hvad de vil komme til at kræve?

• #4   14. apr 2010 Hov, glemte at vi også har startet Rally-prøver i DKK. Så det kan man også sagtens.

• #5   14. apr 2010 Umuli, det er nemlig det, der skal til - at man skaber noget for hunde uden bog, for jeg tror bestemt heller ikke på, at der bliver rykket ved det faktum, at specialklubberne i DK er under DKK og at det jo oftest er specialklubberne, der afholder konkurrencer - når vi lige ser bort fra DcH.

Så hvis det har stor værdi for en IKKE at have tavle på sin hund, men samtidig at man gerne vil lave konkurrencesport med den, så er der nok kun en vej - og det er op med skjorteærmerne ;o)

• #6   14. apr 2010 Jeg syntes at blandinger er det bedste , for vores golden er simpelthen så indavlet, det syntes jeg der er mange racerene hunde der er smiley desværre

• #7   14. apr 2010 Line
    det kan blandingshunde også være, der kan du bare ikke vide det, med tavle hunde kan du jo se det på stamtavlen og gå uden om de hunde der er indavlet

• #8   14. apr 2010 Det ved jeg heller ikke 100% om hun er ;d men hun ligner en der er , hendes hoved er MEGET smalt. og hun er mega lavbenet hun har også allergi osv. men vores blanding har der aldrig været problemer med.

Han har kun været syg en gang med kennelhoste ?

• #9   14. apr 2010 Umuli, det er jo lige det - spørgsmålet er, om ikke de fleste der virkelig brænder for en eller anden form for hundesport køber hunde, der er målrettet til det?

Jeg ved det ikke - men det er da bestemt ærgeligt.

• #10   14. apr 2010 Line, den slags kan man ikke se på en hund ;o)

Der skal en stamtavle til for at man kan se om en hund er indavlet. At den har dårligdomme er ikke ensbetydende med at den er indavlet - men det kan sagtens være, at den er avlet på usunde individer.

• #11   14. apr 2010 men det kan du jo se på hendes stamtavle om hun er.

jeg er vokset op med tavle hunde (min mor var opdrætter)
    og de var altså ikke mere syge end andre hunde.
    ligeledes har jeg en EB som jo eftersigende skulle være noget så sygdomsbefængt, det eneste han har fejlet er at han er blevet revet i øjet af en kat og har fået revet en negl af.

• #12   14. apr 2010 Ja Nova er jo så en blandingshund og vi har aldrig nogensinde oplevet at nogen så skævt til os af den grund. Tilgengæld har jeg oplevet en masse shit indenfor Walledyrets race og de to stambogsforeninger men det er jo så en hel anden side af sagen.

• #13   14. apr 2010 Hvor er trådopretter?

• #14   14. apr 2010 Vil så også lige indsparke at jeg HAR gået konkurrence i DKK med blandingshunde.

• #15   14. apr 2010 Jamen FCI er jo en international forening ligesom der er andre - jeg mener bestemt ikke at man kan klandre FCI og DKK at andre foreninger ikke gør det samme, når det kommer til hundesport?

• #16   14. apr 2010 Line - du mener at din hund er indavlet fordi hun har et smalt hoved og er lavbenet???
    Det har så INTET med sagen at gøre... men hvis du mener hun er indavlet så kan du måske lige skrive hvad hendes indavlsprocent er??

• #17   15. apr 2010 Jeg har ikke tavle på mine og jeg har startbog til både DKK og DCH og kan løbe konkurrence ved begge klubber.
    Man kan bestille en startbog, man får så bare tildelt en nr. i stedet for stambogsnr.

• #18   15. apr 2010 DKK er jo også efter eget udsagn en klub for HUNDEejere ikke RACEhundeejere.
    og ja man kan godt træne hos DKK med tavleløse hunde

Kommentér på:
Blanding ikke anerkendt.. :(

Annonce