{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.191 visninger | Oprettet:

Ang. engelsk mastiff.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skrevet et forslag til admin.....
Jeg håber at specielt jer med en ægte engelsk mastiff, og jer med interesse i dem, vil følge mit eksempel. :o)

Her er hvad jeg skrev :

Jeg vil høre om I ikke kan lave kategori-racen om fra "mastiff" til "engelsk mastiff". Jeg synes at det er meget misvisende overfor de hundefolk som ikke kender til mastiffen, at når de går ind og kigger på dem, så er 5 af de 8 engelske mastiffer herinde ikke engelske, men såkaldte bandogs (amerikanske mastiffer), som egentlig burde stå under "blanding af racer" da bandogs ikke er en fci anerkendt hund, men en blanding af forskellige muskelhunde.
Hvis I går ind og kigger på en af de engelske (link fjernet) og bagefter en af de amerikanske (link fjernet) , så kan I se hvad jeg mener.
Det har allerede været oppe i indtil flere tråde herinde hvor folk har været forvirrede.... se evt. (link fjernet)
Jeg håber på at mit forslag bliver praktiseret, for det ville da være dejligt at få styr på hunderacerne.....og så kan man jo kun håbe på, at ejerne af de "amerikanske mastiffs" selv flytter deres hunde til "blanding af racer".
På forhånd tak.

Så er det bare at vente og håbe på at blive taget alvorligt. *SS*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. engelsk mastiff....
  • #1   15. jul 2005 Hej Helle.

Hmm... Mon ikke det er et generelt "problem" at folk ikke altid sætter deres hunde ind hvor de hører til? Det er jo ikke kun ved mastiffen at det ses at "ikke ægte" hunde bliver sat ind...
    Dertil skal det da tilføjes at ja mastiff er et meget bredt begreb... Din egen race kunne også stå der, det er jo en fransk mastiff... Derfor bliver jeg sgu nødt til at spørge om du har skrevet fordi at du har et horn i siden på de folk som har hunde under mastiffen?

• #2   15. jul 2005 June >> Ja, jeg har et horn i siden på dem....men det er nu alet ikke derfor jeg kom med dette forslag. Hvis du ser på det nederste link jeg har skrevet i indlægget, så kan du se hvorfor jeg gør det. Og det er en tråd der blev lavet, før galskaben begyndte med de mennesker. Jeg syn's at det er på sin plads, specielt når der er så få ægte engelske mastiffer herinde.

• #3   15. jul 2005 alet = slet

• #4   15. jul 2005 Det er jo ærlig snak så smiley For ja, det er forvirrende.

• #5   15. jul 2005 June >> desuden ville det da være ligeså misvisende hvis jeg proppede Frede ind under mastiff.....han har jo også sin egen kategori idet han er en racehund. Det er de amerikanske ikke. Ikke endnu ihvert fald, men det kan da være at det bliver en anerkendt race i fremtiden. Det skal jeg ikke kunne sige.

• #6   15. jul 2005 Ja, men ligesom at dogue de bo... har sin egen kategori, burde tjekkisk rottehund jo også have sin egen da den ellers bare bliver oprettet under dværg pincher, ik? -Jeg siger ikke at du skal sætte frede derind, men jeg siger at du i princippet ville kunne, da den jo kaldes den franske mastiff. Jeg er ikke uenig med dig, men jeg synes at det gælder for flere racer end mastiffen og ja, jeg er da godt klar over hvorfor det skal op og vende nu, fordi at personen er upopulær...
    Men lad os håbe at der snart er en boks til alle racer af alle afskygninger...

• #7   15. jul 2005 Helle, jeg synes dit forslag lyder godt og fornuftigt. Jeg er selv ved at blive ør i hovedet over de forskellige mastiffer, og kan ikke finde hoved eller hale i det! Det ærgre mig, for jeg synes, det er nogle vildt flotte hunde, men du må ikke spørge mig, hvilken jeg bedst kan li´, aner det ikke, ved ikke hvad de hedder nøjagtigt *g*

• #8   15. jul 2005 June >> Jeg er til store hunde og kender ikke så meget til de små racer, men hvis det samme problem er der ved dem, så er det jo bare at skrive til admin. og få gjort noget ved det.
    Igen, så er det ikke pga. upopulære personer at jeg har gjort det.....det er pga. præcis som du siger, at jeg også kunne oprette Frede under mastiff med god samvittighed, selvom det er misvisende. Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor de ikke skal lave det om og gøre det nemmere for folk at skelne racerne, hvis muligheden foreligger.

• #9   15. jul 2005 Helle, jeg fulgte lige dine links, mange tak for at du lagde dem ind, nu fik jeg nemlig klarhed, over det *ss*. Engelsk mastiff er min favorit *gg*.
    Det ville gøre tingene lidt nemmere, hvis de blev sat i bokse med deres nøjagtige navn, ligesom alle andre racer osse skulle have deres egen boks. Bare min mening.

• #10   15. jul 2005 hej helle,
    jeg synes der er et udmærket indlæg du har lavet. det har skabt en del forvirring og burde rettes.
    Synes ligesom dig, at kun de engelske mastiffer hører under mastiff kategorien, da de i DKK også kun bliver kaldt for mastiff. vores arthur er en italiensk mastiff og racen bliver betegnet som mastino napoletano i DKK. derfor må han da heller ikke bare stå under mastiff kategotien! det ville være misvisende!!!
    hilsen, anne

• #11   15. jul 2005 Cathrine >> Det syn's jeg også. Men ma er jo nødt til at skrive til admin få at få sin race ind i kategorien, hvis den mangler. :o)

June >> Dem med de amrikanske mastiffs kan jo evt. gøre det samme og få en kategori til dem......

• #12   15. jul 2005 Anne K >> Præcis....det er sådan jeg tænker. Og nøøj, hvor er han dejlig, din Arthur. Elsker mastinoer....har selv haft én! :o)

• #13   15. jul 2005 Lene : *LOOOOL* Jeg lader i hvertfald en anden om at foklare dig det ;0)

• #14   15. jul 2005 Lene >> En fransk mastiff hedder også en dogue de bordeaux, og den kategori er herinde i forvejen. Der er til de fleste mastiffracer herinde, men mange af dem hedder deres oprindelige navn hvor ordet "mastiff" ikke indgår. Problemet er at her på HG er der oprettet en kategori til den engelske mastiff som også bare bliver omtalt for "mastiff", og der er nogen det har oprettet deres hunde under den kategori med deres hunde som er blandinger af forskellige mastiffer, og de ligner ikke den engelske, så derfor er det misvisende for folk som ikke kender til racen/racerne.
    Puha...sikken en smøre....håber at du forstår! *GG*

• #15   15. jul 2005 det ville jo næsten være det samme som at putte en fransk og engelsk bull dog under samme kat!! det gir da heller ikke nogen mening!!

og specielt som du siger helle, så findes de fleste mastiff racer
    så hvorfor ikke ha en til dem alle!

hvis racerne ikke er godkendt i DK ville jeg da os mene at de hørte under blanding!! eller få lavet en kat. til dem!!!

• #16   15. jul 2005 Didie og Lene >> Ja, hvis man spørg dem vil de sikkert sige at en bandog ikke er en "blanding af racer"-hund fordi det er hunde som er designet til at være som de er. Men igen....hvis de sprøg admin. kan det jo være at de vil oprette en kategori til dem.....hvem ved?!!
    Jeg syn's bare at det en unfair at den engelske mastiff bliver forvekslet med blandinger. Der er jo stor forskel på deres udseender. Selvom de da også er nogle dejlige hunde, de andre. :o)

• #17   15. jul 2005 præcis!! men hvis det er en race der findes så skal den os have egen kat.. selom den måske ikke er lovlig men det er jo en anden sag!!
    pitbull racen er har jo os!
    Men jeg går da tit en for at kigge på de forskellige race og specielt dem jeg ikke kender særlig godt, derfor synes jeg os det er lidt forvirende hvis der er forskellige racer, for ofte kender jeg ikke standarden for racen men går udfra at de ser sådan ud som dem der er inde under racen.....så en kategori til hver ADMIN!!!!

håber i fattede lidt af hvad jeg mente smiley

• #18   15. jul 2005 staveplade

• #19   15. jul 2005 Mastiff - Engelsk mastiff
    Dogue de Bordeaux - Fransk mastiff
    Boerboel - Afrikansk mastiff
    Cane Corso - Italiansk mastiff
    Mastino Napolitano - Neopolitansk mastiff
    Dogo Argentino - Argentisk mastiff
    Fila Brasileiro - Brasiliansk mastiff
    Tosa Inu - Japansk mastiff
    Do-khyi - Tibetansk mastiff
    Centralasiatisk Ovtcharka - Centralasiatisk mastiff
    Perro de presa Canario - Canarisk mastiff
    Bullmastiff
    Broholmer - Dansk mastiff
    Mastin Español - Spansk mastiff
    Mastin de los Pirineos - Pyrenæisk mastiff
    Grand Danois - Tysk mastiff
    St.Bernhardshund - Alpin mastiff
    Newfoundland - Canadisk mastiff

Dette er bare et lille udpluk af hvad der egentlig er af mastiff-arter.
    Mastiff betyder massiv og så'n nogen hunde er der jo mange af..

• #20   15. jul 2005 The word "Mastiff" is derived from the same word as "massive", meaning "mountain-like". Related words are "molosser" (from Molossia, a country once located in what is now Western Greece), "dogge" (Germanic) and "douge" or "dogo" (romance languages).

http://en.wikipedia.org/wiki/Mastiff

• #21   15. jul 2005 ja okay det er da lidt mere omfangede end jeg troede!!

det ville igen være det samme som hvis en broholmer og newfoundland var i samme race kat. det ville da os være en del misvisende!

Helle! kun korrekt at få admin til at reagere, da der tydeligvis er forskellige standarder for hver Mastiff race!

• #22   15. jul 2005 det var ikke det der skulle stå!!!

er der er standarder for hver mastif race!!! og at de er forskellige!!!

• #23   15. jul 2005 Nemlig, Didie.....lige mine ord! :o)

Kommentér på:
Ang. engelsk mastiff....

Annonce