Ang. engelsk mastiff.... {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige skrevet et forslag til admin.....
Jeg håber at specielt jer med en ægte engelsk mastiff, og jer med interesse i dem, vil følge mit eksempel. :o)
Her er hvad jeg skrev :
Jeg vil høre om I ikke kan lave kategori-racen om fra "mastiff" til "engelsk mastiff". Jeg synes at det er meget misvisende overfor de hundefolk som ikke kender til mastiffen, at når de går ind og kigger på dem, så er 5 af de 8 engelske mastiffer herinde ikke engelske, men såkaldte bandogs (amerikanske mastiffer), som egentlig burde stå under "blanding af racer" da bandogs ikke er en fci anerkendt hund, men en blanding af forskellige muskelhunde.
Hvis I går ind og kigger på en af de engelske (link fjernet) og bagefter en af de amerikanske (link fjernet) , så kan I se hvad jeg mener.
Det har allerede været oppe i indtil flere tråde herinde hvor folk har været forvirrede.... se evt. (link fjernet)
Jeg håber på at mit forslag bliver praktiseret, for det ville da være dejligt at få styr på hunderacerne.....og så kan man jo kun håbe på, at ejerne af de "amerikanske mastiffs" selv flytter deres hunde til "blanding af racer".
På forhånd tak.
Så er det bare at vente og håbe på at blive taget alvorligt. *SS*
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
Hmm... Mon ikke det er et generelt "problem" at folk ikke altid sætter deres hunde ind hvor de hører til? Det er jo ikke kun ved mastiffen at det ses at "ikke ægte" hunde bliver sat ind...
Dertil skal det da tilføjes at ja mastiff er et meget bredt begreb... Din egen race kunne også stå der, det er jo en fransk mastiff... Derfor bliver jeg sgu nødt til at spørge om du har skrevet fordi at du har et horn i siden på de folk som har hunde under mastiffen?
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
Men lad os håbe at der snart er en boks til alle racer af alle afskygninger...
nov 2004
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 1.427
feb 2005
Igen, så er det ikke pga. upopulære personer at jeg har gjort det.....det er pga. præcis som du siger, at jeg også kunne oprette Frede under mastiff med god samvittighed, selvom det er misvisende. Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor de ikke skal lave det om og gøre det nemmere for folk at skelne racerne, hvis muligheden foreligger.
nov 2004
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 1.427
Det ville gøre tingene lidt nemmere, hvis de blev sat i bokse med deres nøjagtige navn, ligesom alle andre racer osse skulle have deres egen boks. Bare min mening.
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 49 Svar: 568
jeg synes der er et udmærket indlæg du har lavet. det har skabt en del forvirring og burde rettes.
Synes ligesom dig, at kun de engelske mastiffer hører under mastiff kategorien, da de i DKK også kun bliver kaldt for mastiff. vores arthur er en italiensk mastiff og racen bliver betegnet som mastino napoletano i DKK. derfor må han da heller ikke bare stå under mastiff kategotien! det ville være misvisende!!!
hilsen, anne
feb 2005
June >> Dem med de amrikanske mastiffs kan jo evt. gøre det samme og få en kategori til dem......
feb 2005
feb 2005
feb 2005
Puha...sikken en smøre....håber at du forstår! *GG*
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
og specielt som du siger helle, så findes de fleste mastiff racer
så hvorfor ikke ha en til dem alle!
hvis racerne ikke er godkendt i DK ville jeg da os mene at de hørte under blanding!! eller få lavet en kat. til dem!!!
feb 2005
Jeg syn's bare at det en unfair at den engelske mastiff bliver forvekslet med blandinger. Der er jo stor forskel på deres udseender. Selvom de da også er nogle dejlige hunde, de andre. :o)
apr 2005
pitbull racen er har jo os!
Men jeg går da tit en for at kigge på de forskellige race og specielt dem jeg ikke kender særlig godt, derfor synes jeg os det er lidt forvirende hvis der er forskellige racer, for ofte kender jeg ikke standarden for racen men går udfra at de ser sådan ud som dem der er inde under racen.....så en kategori til hver ADMIN!!!!
håber i fattede lidt af hvad jeg mente
apr 2005
feb 2005
Dogue de Bordeaux - Fransk mastiff
Boerboel - Afrikansk mastiff
Cane Corso - Italiansk mastiff
Mastino Napolitano - Neopolitansk mastiff
Dogo Argentino - Argentisk mastiff
Fila Brasileiro - Brasiliansk mastiff
Tosa Inu - Japansk mastiff
Do-khyi - Tibetansk mastiff
Centralasiatisk Ovtcharka - Centralasiatisk mastiff
Perro de presa Canario - Canarisk mastiff
Bullmastiff
Broholmer - Dansk mastiff
Mastin Español - Spansk mastiff
Mastin de los Pirineos - Pyrenæisk mastiff
Grand Danois - Tysk mastiff
St.Bernhardshund - Alpin mastiff
Newfoundland - Canadisk mastiff
Dette er bare et lille udpluk af hvad der egentlig er af mastiff-arter.
Mastiff betyder massiv og så'n nogen hunde er der jo mange af..
feb 2005
http://en.wikipedia.org/wiki/Mastiff
apr 2005
det ville igen være det samme som hvis en broholmer og newfoundland var i samme race kat. det ville da os være en del misvisende!
Helle! kun korrekt at få admin til at reagere, da der tydeligvis er forskellige standarder for hver Mastiff race!
apr 2005
er der er standarder for hver mastif race!!! og at de er forskellige!!!
feb 2005
Ang. engelsk mastiff....