{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Pugalier {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden set mange Mops-Cavalier blandinger.. De er søde allesammen og ligner hinanden allesammen.... Dvs lysebrun med kort pels...

Er der slet ikke nogen af dem der ligner Cavalieren mest ?
Lang pels og hvid/brun !? Eller bliver dén blanding bare mest mopset !?

Til dem der ikke ved hvad jeg snakker om så er Pugalier ikke en anerkendt race, men en meget kendt blanding af Mops og Cavalier King Charles Spaniel..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pugalier
  • #1   2. sep 2007 Er det ikke noget med at for at de skal blive langhåret skal begge forældrene bære langhårsgenet og da mopsen ikke gør det, kan hvalpene ikke blive langhåret.

Så skulle man da blande en Pugalier med en Pugalier, så kan de blive langhåret.

• #2   2. sep 2007 Tinna -
    Tror jeg ikke kan passe smiley
    Har set en Schæfer/Rottweilerblanding der var langhårede og der er det kun den ene der er langhåret jo....

• #3   2. sep 2007 ikke noget til dig, Stine P, men jeg synes det er forfærdeligt at give blandingshunde navne på den måde, nogle er jo mindre kloge og tror det er en race...

• #4   2. sep 2007 Mette - Er rimeligt ligeglad med hvad folk kalder deres bladninger.
    Er også nogle der kalder Rottweiler/Broholmer for Broweiler. Og der er også noget med en blanding af Puddel og Pomeranian som hedder noget bestemt....

Jeg tror måske at der er mange der bestræber sig på at 'Pugalier' skal blive en anerkendt race... Nok mest i Amerika.. ( Bare hvad jeg har læst mig til )

• #5   2. sep 2007 Pugalier¨? Har jeg sgu aldrig hørt om *GG*

• #6   2. sep 2007 Folk må da kalde deres blandingshunde hvad de har lyst til. Der er da ingen der skal blande sig, fordi jeg kalder Lilly for en pekingterrier ;o)

Stine: Jeg ved bare at det er sådan inden for katte og for marsvin - så tænkte at det også er sådan for hunde.

• #7   2. sep 2007 Jeg kender 3 af disse blandinger, alle tre korte i pelsen. Om det er en race i Amerika eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg synes det er en rigtig usund blanding. Mopsen som kan have problemer med hårsækmider, HD m.m. parret med CKC som kan have dårlige øjne, hjertefejl m.m. Man kunne måske have fundet to racer som var mere sunde at parre.... Eller måske endnu bedre - holde racerne rene???!!!!

• #8   2. sep 2007 tinna- nu blander jeg mig heller ikke i hvad du kalder din hund.....

men har set flere herinde der tror de kan sælge deres blandingshunde som racehunde, der hører broweiler ikke med, da jeg er sikker på det bare er for sjovt... man kan jo osse se på priserne og jeg synes det er forkert markedsføring...

• #10   2. sep 2007 Mange svar men ingen svar.. smiley

• #11   2. sep 2007 STINE .... du kan bare skrive pugalier i Google.... der er MASSER af dem... og du kan sikkert få svar der :o)

• #12   2. sep 2007 Bitten -
    Gider jeg ikke smiley .. Bare et undringsspørgsmål som jeg håbede at der var nogle andre der gad at svare på :-P..

• #13   8. sep 2007

Kommentér på:
Pugalier

Annonce