{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pugalier
  • #1   3. jan 2009 Det er jo bare en blanding af 2 racer og ikke en race...

• #3   3. jan 2009 Hvorfor ikke bare købe den ægte vare..........

• #4   3. jan 2009 Det er ikke en race det er en blanding mellem en mops og en cavalier, ikke en type jeg ville gå efter, jeg ville holde mig til den ren racede Cavlier eller mops hvis det er den man er til.

• #6   3. jan 2009 Pug = mops
    og cavalier =pugalier..... lyder lidt smartere, eller nowet...

• #7   3. jan 2009 he he......som der dog bliver lavet navne for blandninger for tiden :o))

Læste i en profil, at der var en der havde haft en bullroot.....det er ski da ikke en hund men et halsbånd *GG*

• #8   3. jan 2009 såkaldte designerdogs....
    der findes vidst en hjemmeside....hmm googler den lige....

http://www.dogbreedinfo.com/designerdogs.htm

• #9   3. jan 2009 Gundogs jep jeg så nogen der ville have 10000 kr for en... Det er hvad en ren cavalier med DKK tavle koster...

Og nu har begge racer en del sygdomme at slås med så det var bestemt ikke nogen jeg ville blande... Ej heller turde købe... cavalieren har både hjerte, øjen og patella problemer og Mopsen har også HD og luftvejs problemer udover deres øjne...

• #10   3. jan 2009 Prøv på et internat. De har en masse blandinger som du kan købe uden at blive prismæssigt røvrendt.

Et fancy navn gør ikke en race

• #11   3. jan 2009 didde......hvor har du ledt og har du ledt under det navn ?

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   3. jan 2009 Okay. Ikke meget hjælp jeg fik her. Jeg er interesseret i blandingen af hundene og ikke enten eller. Jeg har googlet det på alle måder og søgt efter opdrætter af Pugalier osv. Jeg har aldrig haft hund før, så jeg aner ikke hvor man leder henne. Men er som sagt kun interesseret i den hund.??

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#13   3. jan 2009 Men kan ud fra mange svar, forstå at det ville være "synd" af sætte sådan en hun til verden, da den evt vil få mange sygdomme at slås med.

• #15   3. jan 2009 Der er jo en grund til blandinger ikke kan få stambøger osv. Man forsøger jo at bruge de bedste hund i en race for at forbedre...

Kig evt. i Joeys profil og se hvad en blandingshund kan give af problemer da man ikke har en jordisk chance for at vide hvad der er i dem

• #16   3. jan 2009 Nu Er det jo ikke ALLE blandinger der kreperer af forskellige sygdomme..
    Der er faktisk masser af blandinger der er sunde og raske hele deres liv.

Og der er altså heller ikke nogen garanti for.... at " ægte " hunde med stamtavle.... lever hele deres liv... og er super-sunde og raske.

Nu skal man heller ikke være så " glorie-inficeret " at hver gang man støder på blandinger... så bliver man nødt til at helt ta' pippet fra folk.

Jeg har haft flere blandinger hele mit liv...... jeg har også haft flere stamtavle-hunde..... og jeg har ikke set nogen forskel på sundheden hos dem........:O)

• #17   3. jan 2009 NITTIB: hver taler jo af sine erfaringer, og efter hvad vi har været igennem med Joey ved jeg bare hvilke forholdsregler jeg vil tage når vi evt. skal have vores næste hund... Og jeg ville ikke lede efter en blandingshund bevidst.... og da slet ikke en som er så forskellig i sammensætning af racer..

• #18   3. jan 2009 didde B

Jeg ved der er en på Lolland der af og til har hvalpe privat...... der er mange af hendes hvalpe her på HG..... prøv at finde hende... eller nogen der har købt hvalpe hos hende..... :O)

• #19   3. jan 2009 Nittib.......tja....jeg har aldrig haft andet en blandninger :o)
    Men jeg finder det nu noget skummelt, at folk begynder at opfinde smarte navne for noget der ikke er andet end en rundkørsel......hvorfor skal blandningerne gemmes under fikse navne ?....sprøger ikke bare dig, men bare sådan all around *G*

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#20   3. jan 2009 Tak for et positivt svar *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *.

Jeg har som sagt aldrig haft hund før og det er meget rart at høre folks meninger.

• #21   3. jan 2009 staveged søges .....

• #22   3. jan 2009 niiib: jeg tænker også, hvorfor blande to racer, som har alvorlige helbredsproblener begge racer. man kan risikere at ende men en hund der får de værste skavanker fra begge racer,.

• #24   3. jan 2009 didde B

Prøv at skrive ...pugalier... oppe i søg hund.....så kommer der sikkert nogen frem..... og så kan du spørge ejerne om de er mere syge end andre..... de må vide det... :O)

• #25   3. jan 2009 Det må da være en ups parring, for ingen ved deres fulde fem ville da parre disse to racer.

• #26   3. jan 2009 http://hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=30703

Det var lige de to jeg fandt her på hg...

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#27   3. jan 2009 Nu er det vel også lige meget hva man kalder en hund?? Og nu er det heller ikke navnet jeg får efter når jeg leder efter en hun, det skal da ikke være navnet der afgøre om jeg skal have den ene eller den anden??? Min kærestes gamle hund var noget af et gadekryds og blev 16 år, så ja det kan vel godt være en sund hund, bare fordi de er en blanding..

• #28   3. jan 2009 Næææ det gør der ikke... men vent lige lidt....

• #29   3. jan 2009 didde B

Her er et link til hende...... prøv at snakke med hende.... :O)

(link fjernet)

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#30   3. jan 2009 Tak for linkene, jeg vil prøve at skrive til dem :))

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#31   3. jan 2009 Okay, det kan være jeg skal prøve et internat så i løbet af ugen og høre.. Jeg høre også så mange forskellige meninger ang. at parre de to slags hunde, så jeg tror også jeg vil kontakte en dyrelæge og høre hva deres mening er?

• #32   3. jan 2009 Det er ikke fordi jeg har noget imod en bla hund jeg har trods alt selv en... og har haft flere før hende.

Men jeg bryder mig ikke om at man bevist blander 2 racer der hver især har nogen ret alvorlige sygdomme de kæmper med og som seriøse opdrættere kæmper for at få ud af racerne og ved at blande dem har du igen chance for at vide om de får det ene eller andet og kæmpe med og jeg tvivler virkelig på at man bruger tid og penge på at få cavalieren hjertescannet og øjenlyst og mopsen HD tjekket osv.. for derefter at blande dem sammen???

• #33   3. jan 2009 Der er vel iøvrigt ingen der lader deres avlsgodkendte hunde indgå i en eller anden tivivlsom parring bare for at lave en "ny" race.

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#34   3. jan 2009 Okay. Det kan godt være at man skulle overveje at se efter en anden hund. Men tænker også lidt, at hvis man køber sådan en hund som en eller anden allerede har fået "skabt" så kan jeg ikke se noget problem i om jeg har hunden og giver den et godt liv eller opdrætteren har den. Den vil leve med de sygdomme den evt skulle få. Ellers skulle man aflive dem så snart de blev født, eller også skulle man slet ikke lave dem. Men igen, når de nu er der, så kan jeg ikke se noget prøblem i at prøve at give den så godt et liv som muligt.

• #35   4. jan 2009 Ej hvor synd, hvis det er en blanding mellem en mops og en cavalier.!!!!!!!

Kan blive irriteret på folk.... ARGH...........................................................!

• #36   4. jan 2009 Didde der er vi meget uenige jeg mener ikke man skal støtte dem i deres nye modehunde og det gør man netop ved at købe dem, nu flere der køber nu flere bliver der sat i verden...

• #37   4. jan 2009 My God... Trist læsning på en lørdag aften/nat - hjertefejl og vejrtrækningsproblemer samlet i én og samme hund !

Dét må da være lykken...

En ting er at ups-parringer sker, men at man bevidst krydser racer for at lave modehunde kommer jeg aldrig til så meget som tilnærmelsesvis at kunne forstå.

Begge racer har knæskalsproblemer, begge racer har øjenproblemer (ditichiasis og entropion), begge racer har problemer med for lang blød gane og begge racer har et for lille baghoved, der disponerer for nervefejl (har nok glemt noget)

En sand geni-parring !

• #38   4. jan 2009 hej didde
    jeg kan sagtens forstå hvis du er ude efter en skøn blanding:o) lige den blanding kan jeg desværre ikke snakke med om, men har selv en cavalier/fransk bulldog blanding, og de minder jo lidt om mopsen... Han er en skøn hund, og han er helt og aldeles sund,rask og dejlig:o) Og efter min mening så undgår han div. sundhedsproblemer som fx. den franske bulldog har, netop fordi han ikke er fuldstændig fladtryky i hovedet osv... Så tag dig ikke af alle de dumme kommentare herinde, og held og lykke med søgningen efter en hund:o)

• #39   4. jan 2009 Hvor er jeg snart træt og ked af hundegalleriet.

Jeg læser den ene gang efter den anden at blandingshunde skulle forbydes. De er mere syge end hunde med tavle... REND MIG det er jo en stor omgang fis i en hornlygte... Undskyld mit sprog.
    Nu har jeg snart mødt flere racerene hunde der fejler det ene og det andet, lige som jeg har mødt blandingshunde som også fejler en masse.

Et er sikkert. man kan være heldig at få en raceren hund der ikke fejler noget, men du kan sørme også sagtens få en blandingshund der heller ikke fejler en skid.

Jeg synes man skal tænke sig om før man avler hvalpe, OM DER SÅ ER PAPIRE PÅ ELLER EJ!!!!!!!!!!! Brug hovedet før du får hvalpe, det er almindelig sund fornuft.

Ja det var så lige hvad jeg havde brug for at komme af med...

Ingen kommentare er nødvendige, da dette var et galde anfald.

• #40   4. jan 2009 Joan jeg har intet imod bla hunde, men jeg har altså noget imod man blander 2 racer som begge kæmper med ret alvorlige sygdomme det er jo bestemt ikke for hunden skyld man gør det...

Jeg havde selv et hovsa kuld sidste år og det sker jo desværre og de blev så bla af cavalier og havaneser, det er stadig ikke en fed bla men dog lidt mere acceptabel da havaneseren ikke lider af så alvorlige sygdomme og så er min cavalier altså øjenlyst, hjertescannet og tjekket for løs patella og alt uden fund. Tæven var også tjekket for alle avelige sygdomme inden det skete, da hun skulle være parret med en anden hanhund... I stedet kom der 4 drenge og vi valgte da heller ikke at tjene penge på dem de blev solgt til 3500 kr stk og efter alt var betalt havde vi 500 kr i hånden...

• #41   4. jan 2009 Didde: De er også en rigtig sød blandingshund. Mener der er nogle der i nordjylland der laver et kuld af dem ind imellem. Du kunne evt finde de hunde her inde af samme blanding og spørge hvorfra de fik deres :o)

• #42   4. jan 2009 stolt af mine bastarder! !

Pædagogen Joan. K

:O)........ Enig...........og trådstarter spurgte bare om vi ville hjælpe med at finde en....og ikke om hvor hvor dum hun ville være hvis hun fik een....:O)

• #43   4. jan 2009 Nedja. Enig i at man ikke "bare" kan parre hvad som helst.
    Jeg har intet imod racerene hunde, har selv haft en 2. Dejlige hunde.
    Men jeg elsker nu min blandingshund lige så meget som jeg har elsket mine 2 andre.

NITTIB. Jeg var lige ved at skrive at jeg elsker dig for dit tidligere indlæg. Du svare pænt og direkte på spørgsmålet...
    Det er snart sådan at man bliver set skævt til når man har en blandingshund herinde...

Nu vil jeg tage min galde og gå i seng... Nat nat.

• #44   4. jan 2009 pædagogen
    hørt!!
    jeg er ved at blive tosset af alle de knoldesparkere herinde der mener at det er "synd", eller "hovedløs avl" så snart kræet ikke har en stamtavle.... Som du siger skal man selvføjgelig altid tænke sig om inden man laver nogen som helst hvalpe, men den der sætning der så ofte bliver kastet rundt herinde med at hunden bliver syg er sgu for dum... fx i dette tilfælde her.. en mops og en cavalier burde ikke blandes fordi begge racer har stor risiko for sygdomme... oh my good! De racehunde har NETOP alle de sygdomme tilknyttet FORDI de er blevet avlet, og avlet frem til deres udseende af "stamtavle-tilhængerne" fordi de skal se specielle ud?? Bland dog lortet lidt, i stedet for at blive ved med at køre linieavl på racehundene... de bliver jo tydeligvis syge, og det har aldrig været naturligt at hunde skulle se ud som de gør i dag. Naturens gang ville aldrig skabe sådanne hunde som vi har i dag, for de ville hverken overleve, kunne formere sig eller lignende...
    ja, det er så min mening...

• #45   4. jan 2009 Joan jeg elsker skam også min bla hund ligeså meget som min cavalier (uden stambag)

stolt af mine bastarder! ! Nu er det sådan at man i DKK faktisk kæmper for at avle sygdommene ud af Cavalieren og de gør et kæmpe arbjede med det. Men det er de færeste mennesker der gider at bruge tid og penge på at få deres cavalier hjertescannet inden de laver et bla kuld, mange har den indstilling at den fejler jo ikke noget så vi skal da have hvalpe men hvis den netop ikke er scannet så er der ingen der ved om den har hjertefejl og hvis dens forældre så heller ikke er scannet ja så bliver det jo ikke bedre... Man ricikere altså at lave nogen hvalpe der kan blive meget syge og samtidig kan tæven måske ikke klare at have hvalpene hvis hun nu har hjertefejl..

Og nu kender jeg flere cavaliere med hjertefejl og det er virkelig ikke sjovt at se hvor plagede de kan være af det, min veninde har en der er 2 uger ældre end min egen cavalier og når man ser dem sammen så tror man der er 10 års forskel netop fordi den er så plaget af sit dårlige hjerte, den kan ikke klare en lang skovtur uden at blive forpustet og om sommeren, lider han rigtig af varmen...
    Derfor synes jeg altså man skal tænke sig om inden man bare laver en sød blanding...

• #46   4. jan 2009 nadja
    jamen det er da helt sikkert af nogen mennesker gør hvad de kan for at redde cavalieren, og det er da kun godt. Jeg siger også at man skal tænke sig om inden man avler nogen som helst hunde... men efter min mening kan skylden for de her forskellige medfødte og racetypiske sygdomme ikke ligge hos andre end opdrætteren, af den simple grund, at det er dem der avler henimod denne her mere og mere ekstreme racestandard, og derfor bliver sundheden sat til side... Der er selvfølgelig gode og dårlige opdrøttere indenfor alle racer, og det kan give racen, og de gode opdrættere et dårligt, og ufortjent dårligt rygte osv, men i de store træk, synes jeg det er synd og skam at vi skal se os selv som herren over hvordan hunde skal se ud, og det ender med at vi spolere de racer som vi elsker... Men ja det er frygteligt at hunde skal lide af disse sygdomme, og jeg ville også ønske at der som fx. ved cavalieren blev scannet for hjertefejl osv, så der kunne blive rettet op på det, for det er helt sikkert en skøn race! håber bare du kan følge mig i, når jeg siger, at racerne er i den dårlige tilstand som i dag, pga div racestandarder...

• #47   4. jan 2009 Jeg har en "Keesriever"
    Hun er den skønneste hund og i mine øjne en yderst heldig blanding, men kom fra et ups-kuld og prisen var selvfølgelig også derefter.

Så vidt jeg har forstået er det sådan i de amerikanske hybrid-dog klubber at der ikke kan laves stamtavle, men man registrerer afkom efter allerede stambogsførte forældre, sådan at man ved hvad blandingen indeholder, før blandingshvalpene kan blive optaget i den pågældende klub, men det er vist også det.

• #48   4. jan 2009 Der bliver vist snakket om 2 forskellige ting i denne tråd- blandingshunde og sundhed, og "pugalier" og sundhed.
    Pugalier og sundhed er en kæmpe RISIKObombe af sygdomme. Hvorfor bevidst anskaffe sig en hund med så stor risiko ?

• #49   4. jan 2009 Bella & vuffen

Hold da op...... ligefrem en RISIKO-bombe af sygdomme.

Nu kan en Pugalier.... jo godt være blandet af en super-sund MOPS.... med sunde aner.
    Og en CAVALIER.. der er super-sund og med sunde aner.

Så kommer din RISIKO-bombe til lidt at ligne en FUSER..... ikke ????

• #50   4. jan 2009 Kunne ikke forestille mig at blanding mellem Cavalier og Mops gir flere problemer end Cavalier/Cavalier eller Mops/Mops. Men tror heller ikke man får færre problemer.

Jo, ved vejrtrækningsproblemerne. Dem tror jeg forsvinder i og med den får en næse. Det kan jeg da hvertfald se hos Lilly, som jo er ½ pekingeser, som har samme problemer med vejrtrækningen som mopsen.
    Da hun har fået noget næse fra gårdhunden trækker hun vejret som hun skal.

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#51   4. jan 2009 Hold da op. Utroligt hva et enkelt spørgsmål kan udvikle sig til!!! Tak for alle de positive svar der har været her inde. Og til de negative, selvfølgelig får det en til at tænke mere over om det skal være sådan en hund, men jeg holder nu stadig fast i, at hvis hunden er sat til verden, kan jeg ikke se nogen forskel i hvem der har den.... Man må så bare håbe, at den er sund og rask..!! Og jeg har hørt jer alle snakke om at i næsten alle har blandinger af hunde og ingen har nævnt at de er syge af den ene eller den anden ting, hvorfor skulle det så ikke ske, at jeg ville ende med en sund hund selvom det ikke er samme blandinger......?
    Men jeg har fået mit svar på hvor jeg skal lede efter hunden og det vil jeg gå efter. Endnu engang tak.!

• didde b
    didde b Tilmeldt:
    jan 2009

#52   4. jan 2009 Tinna. Det var også lidt min tanke, at den jo får lidt mere næse end en mops har. Men uanset hvad, ud fra alle de forskellige meninger, vil jeg ringe til en dyrelæge og høre deres mening om, hva de synes om denne race. Men ja, kan se nogle stykker har hunden her inde, hvis de er sunde og raske, hvorfor skulle "min" så ikke komme til at være det? smiley

• #53   4. jan 2009 Didde det er stadig ikke en race du køber men en blanding af 2 racer.

Og ja jeg har en bla selv og rask nej det kan man bestemt ikke kalde hende, hun fik konstateret multiallergi inden hun var blevet 6 måneder, inden hun var blevet 1 år havde hun fået fjernet en stor kræft knude, så har hun en masse problemer med sin psyke og er meget angst..... Så jeg er da bestemt ikke bleg for at sige min tæve ikke er rask. Jeg elsker hende ja men for hendes skyld ville jeg da hellere have hun ikke var blevet født, men nu er hun her og jeg prøver så at give hende det besdte liv som jeg kan...

Alle hendes sygdomme og Psykiske problemer har så også kostet mig omkring 20000 kr indtil nu og hun er kun 3 år gammel.....

• #54   13. apr 2009 Hej Didde... Prøv at lægge en besked i min mailbox... min veninde venter pugalier.. MVH Didde... Skægt med navnene.. smiley

• #55   23. jun 2009 Der er da ikke noget "lusket" i at kalde den en pugalier
    Det er jo bare for sjovt.
    Man blander de to navne.
    Det er da logisk?
    Forstår ikke hvorfor i går så meget op i navnet.

• #56   23. jun 2009 Det er heller ikke navnet, men derimod kombinationen af de 2 hunde!!!!!!

• #57   12. dec 2009 Pugalier er altså også ved at blive udbredt i Danmark, jeg har selv mødt tre, to af dem bor i samme område som mig.

De er virkelig søde! Nu har jeg selv en mops, og man kan sige hvad man vil, men en blanding af mops og cavalier kan være ligeså god som de to "rene" racer - de har jo også fået deres udseende ved at avle på forskellige hunde!

Søg på google, jeg fandt en kennel der solgte både mops og cavalier og blandinger mellem de to, kan bare ikke huske hvor det var, men der var her i DK.

Held og lykke med din lille hvalp!

• #58   12. dec 2009 Og lige en lille note: Hvis man har sat sig grundigt ind i det, skyldes mange sygdomme ved hunde faktisk at man bevidst avler på hunde som man synes har de rigtige træk, selvom det er dårligt for hunden.
    F.eks. ser "rigtige" anerkendte engelske mopse anderledes ud end danske, fordi der snuder nærmest skal sidde mellem øjnene! Det er ikke altid et kvalitets stempel at en hund kommer fra en kennel eller har stamtavle. Min mops er uden stamtavle og er så sund og rask som man kunne ønske sig - og har ikke vejrtrækningsproblemer!

• #59   12. jan 2010 Hej Didde.

Der er Puggalier til salg lige nu her på hundegalleri. Eller dvs. de er vist ik født endnu.

Jeg nægter simpelthen at deltage i denne debat, da folk åbenbart ikke fatter at denne "race" (for det skal det nok ende med at blive godkendt som) er avlet for NETOP at slippe af med nogle af de sygdomme som cavalierne og mopsene har...

Den er et meget fornuftigt køb, og du skal sgu ik lade dig gå på af alle de einsteins herinde der ikke aner hvad de snakker om alligevel!

Ja ja nu udtalte kællingen sig sgu igen ;D Men hun ved sgu hvad hun snakker om i det mindste ;D Hahaha...

Held og lykke til dig Didde :0)

• #60   2. feb 2010 hva med og finde en griffon petit brabancon, det er jo også en blanding mellem mops og king charles, som så er en rigtig race.

Kommentér på:
Pugalier

Annonce