{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pugalier
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #1   5. apr 2018 hvad er en "pugalier" en blanding af? smiley

• #2   5. apr 2018 Mops og Cavalier...

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #3   5. apr 2018 Var det på grund af sygdom at hunden blev aflivet?

• #4   5. apr 2018 Hvorfor spør du Lars??

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#5   5. apr 2018 Bare nysgerrig.

• #6   5. apr 2018 Det er jeg også.

• #7   5. apr 2018 Fordi nogle mener at blandinger er mere syge sikkert - ville være typisk hg.. mange er imod blandings opdræt...

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#8   5. apr 2018 "fordi Lars mener" hedder det.

Men nej jeg har intet imod blandinger.
    Jeg havde selv en der blev 10 år.

Jeg er nysgerrig på om hunden måtte aflives pga sygdom, fordi jeg synes det er interessant og finde ud af hvor mange der enlig bliver aflivet pga det.

Jeg husker ikke tallene, men ifølge DKK er talene for tavløse hunde, stor ang aflivning.
    Men hvorfor?

• #9   5. apr 2018 Hmm ja det anede mig Pernille, ka også sagtens se at han spørgsmål, er stillet for at høre om jeg var er en af de personer der bare afliver en hund for at få en ny, eller fordi de har fået barn, men nemmest af alt, at det har ikke var stillet af ren nysgerrighed!
    Det er desværre ikke muligt at stille et spørgsmål, uden at blive mistænkelig gjort mere...
    Men Pernille folk ka såmen tænke det de vil, Magnus nåede at blive 10, men efter et fald da han var 2, var hans ryg blevet træt og gammel, og bagbenene begyndt og svigte ham.
    Så vi tog det svære valg og sendte ham afsted.
    Og det var lige præcis det her jeg ikke havde lyst til at skulle ud i en forklaring om, da det stadig gør pisse ondt!
    Så jeg håber det var svar nok Lars...
    Det ka ikk have sin rigtighed at man ikk ka stille et spørgsmål, uden at skulle indlevere sin først fødte og en måneds løn, for at få et svar.

• #10   5. apr 2018 Hvis det virkelig var dine intentioner, så var det måske en ide og indlede med det.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#11   5. apr 2018 Jeg er meget for underet over dit svar.
    Det er jo slet ikke sådan jeg tænker. Det har jeg os skrevet.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#13   5. apr 2018 Regnede ikke med at du ville føle dig angrebet af mit spørgsmål.
    Havde jeg vidst det, så havde jeg lagt den anderledes ud.

• #14   5. apr 2018 Minion: Jeg søger hverken ny hvalp eller hvalpe fra samme kuld. Så havde jeg skrevet præcis dette i opslaget.

Lars: problemet er bare at du spørger mig om min hund var syg, hvilket ikk har noget med emnet at gøre.
    Jeg spørger da jeg er nysgerrig, som det også står i teksten.
    Muligt at du også er nysgerrig, men det har intet med emnet at gøre.
    Men fedt at du lige ka opdatere statistikkerne!!

• #16   5. apr 2018 Lars de undersøgelser du nævner viser at tavleløse/stamtavle hunde er ca lige syge hvis det er det du hentyder til smiley

Desuden bliver MANGE hunde aflivet grundet sygdom - feks pga gigt på deres gamle dage...

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#18   5. apr 2018 Tror ikke det er samme undersøgelse vi tænker på Pernille.

• #19   5. apr 2018 Iben Louise G .... Jeg har også altid ønsket mig en Pugalier ... men har bare ikke fundet den " helt rigtige " endnu ...
    Lækker hund du havde ... og smuk ... smiley

• #20   5. apr 2018 Ja virkelig smuk hund - charmerende smiley

• #22   5. apr 2018 Sofia, er Din Brenger en pugalier??

• #23   5. apr 2018 John: Hva ka jeg såen helt præcis bruge dit svar til???

• #25   6. apr 2018 Det er altid lidt sjovt at læse, når blandingshunde får designernavne smiley
    Min ville være lidt svær at navngive på samme måde ...

• #26   6. apr 2018 Problemet med pugalier og andre navngivne blandinger er, at man tager to svært sygdomsbelastede racer og blander - utroligt ofte uden at sundhedsundersøge forældredyr i dybden før avl.
    Taberne bliver hvalpene- og køberne, der falder i, ud fra sælgernes ofte rigtigt gode salgstaler. Mange tror, at blandinger får det bedste fra begge forældre, men sådan fungerer genetik desværre ikke. Sætter man to syge racer i avl, så får man hvalpe disponeret dobbelt op for sygdom.

En god opdrætter fortæller åbent om egen races svagheder. En dårlig opdrætter mixer og sælger uden oplysning og samvittighed.

Hvis man skal opdrætte - og det bør de færreste virkelig kaste sig ud i, for det er et kæmpe arbejde at gøre tingene ordentligt - så skal man gøre det for at vedligeholde racen. Kun sådan kan den overleve.
    Hvis man vil gøre det for egen vinding, for sjov, for tæven, eller de tusind andre useriøse årsager man hører, så er man allerede på den forkerte side.

• #29   6. apr 2018 Som jeg skrev i den anden tråd, så er falsk markedsføring ulovligt.
    Det er direkte mod loven at lave en udtalelse som den nævnt ovenfor i en annonce.
    Den er nemlig usand. Genetik fungerer ikke sådan. Det er virkelig trist, hvis nogen reelt går og tror det.

• #32   6. apr 2018 Prøv at vende det om . smiley

Hvorfor har de 2 racer .. ( mops og cavalier ) .... vi diskuterer her ...så mange belastende sygdomme ?
    Mon ikke det kunne være , at avlere absolut skal avle dem ( og andre hunde ) så racetypiske som muligt ?
    De hunde der er så fladnæsede ( mopser ) ... skævbenede ( buldog ) .... skævryggede ( schæfer ) osv. .... vinder mest på udstillinger i dag. ------> de har alle stamtavler.

At blande racer giver ikke nødvendigvis mere usunde hunde ...... man skal huske ... at stamtavle er ikke sikkerhed for at hunden ikke kommer til at fejle nogen af de nævnte sygdomme.......... Ja.... jeg ved godt at man kan se dens forfædre har 0 i det ene ... og 0 i det andet ..... men det er stadig kun en retningslinje .. og ingen garanti.

Man skal også stadig huske ... at ALLE racer i dag ER blandingshunde ... ( på nær et par enkelte stykker ) ... feks. den Egyptiske pharaoh hound og et par stykker mere.

Jeg har i øvrigt selv haft en Mops, der blev næsten 14 år .... og har lige nu en Cavalier der bliver 13 år i Juni .... og jeg vil overhovedet ikke have betænkeligheder ved at købe en Pugalier .... og jeg skal nok også få en ... en dag ... smiley smiley smiley

• #37   6. apr 2018 Der har været mange undersøgelser ... om stamtavle hunde er sundere end blandinger.
    Undersøgelserne peger i hver sin retning .... nogen siger at stamtavle hunde er sundere ... andre siger at blandinger er sundere.
    Og man aner den dag i dag ikke , hvilke undersøgelser der er rigtige .

Så egentlig er det ikke de "kloge" .. der ved bedst ..... men måske dem der har haft både racehunde og blandinger i mange år , man skulle spørge .... smiley

• #39   6. apr 2018 #35 ..... måske er det man prøver .... at blande en sund og rask Mops ... med en sund og rask Cavalier.
    Et sted er man jo i tidernes morgen startet. ... og fået de resultater man har i dag. ..... selvom man i dag er ved ar ødelægge racerne igen .... ved at avle hundene så fladnæsede og skæve ... at de hverken kan få luft ... eller gå ordentligt.

#38 ... Tja ... men nu er det jo en rigtig dårlig ide' ... at blande en usund Mops og en sund Malinois .... ikke ?? .... smiley

• #40   6. apr 2018 Jeg har aldrig helt fattet det der ... malinois, shetland sheepdog, irsk setter, puddel, schæferhund .. mao navne på racer.

Alt andet er imo blandinger, mix, rundkørsler .. kært barn har mange navne ... men kald dog tingene for det, de er.

Og nej, det har intet med pro eller con blandinger - jeg ville f.eks 1000 gange hellere have en malinois x hollandsk hyrdehund end mange af FCI racerne .. men hvis folk spurgte hvad det var for en hund jeg havde, ville jeg sige "det er såmænd en blanding" smiley

Ikke en malilænder, en holinois eller noget andet dumt smiley

• #42   6. apr 2018 #38 ... Tja ... men nu er det jo en rigtig dårlig ide' ... at blande en usund Mops og en sund Malinois .... ikke ?? ....

Det er en rigtig dårlig ide at avle på en usund hund - uanset race smiley

• #44   6. apr 2018 Hmm ... tror hellere jeg ville ha en malilænder smiley

• #47   6. apr 2018 Så Bitten og Jeanette, ville I købe en blanding (uanset fancy designernavn), hvor det er kendt at den ene hund er syg af en arvelig sygdom, bare den er blandet med en "sund" race (som i øvrigt ikke er testet, men undersøgt af dyrlægen som siger at den er sund og rask)?

Pssssst, hvad skal man blande for at få en hollandaise? Sådan én vil jeg have smiley

• #50   6. apr 2018 Emma, skaf mig én. Jeg vil give 10.800 kr for den smiley

Gad vide om der er penge i min germanske alpehyrde (schæfer x hvid schwiezisk)?

• #53   6. apr 2018 Minion, det er bare fordi Bitten skriver at det giver god mening at parre en syg mops med en sund race - det forstår jeg ikke helt pointen i smiley

EDIT: Jeg har totalt læst forkert! Hun skriver at det IKKE giver mening.

Nicole, lige for tiden er hun billigt til salg. Hvornår vil du hente hende? smiley

• #59   6. apr 2018 #J0Hn.... Bare du er glad for din egen " designer-hund" ... som i tidernes morgen er en blanding af forskellige Fårehunde og Collie ..... også kaldet Schæfer i dag .... så er alt jo godt. .... smiley

• #61   6. apr 2018 Da jeg kan se , der er flere der VIL misforstå , det jeg skriver .... så blander man selvfølgelig 2 RASKE hunde ----> Mops og Cavalier ..... og IKKE en syg og en rask ....

Formulerer jeg mig virkelig så uforståeligt ?? ...... det er sikkert min alz. light , der spiller ind så ... smiley

• #63   6. apr 2018 J0hN ..... hvor ser du der er ULV i din designer-hund ?? ... ha ha

• #64   6. apr 2018 Jeanette O ....... Jeg har for mange (45 år ) siden haft en blanding af Schæfer og Collie ....

Lækker ... dejlig og smuk hund ... her er et billede af den ... smiley

profilbillede
  • #66   6. apr 2018 Er enig med nittib.. også må jeg lige tilføje at ej heller stamtavle avl giver sikkerhed på nogen måde for at hundene er sygdomstjekket for relevante ting!!

• #69   6. apr 2018 A, vil det sige at du sælger til de 12.000 fordi det er tilbudspris pt eller at jeg kan få hende billigere? Uanset hvad så kan jeg hente hende her i weekenden. Så snart du er hjemme!

Du kan få hende til tilbudspris, 10.800 kr. Og så er det inkl. nylig sundhedsundersøgelse smiley

Bitten, jeg har redigeret at jeg havde fejl-læst dit indlæg. Sorry, men alle de der punktummer i dine indlæg forvirrer altså min hjerne og tager opmærksomhed fra ordene.

• #72   6. apr 2018 #68 .. J0hN .... ok ... ja..... men vidste du så .... at de gener , der kommer tættets på Ulvens er Pekingeserens ..... sjovt at tænke sig ... ikke ?? ------> ... at en Pekingeser er mere Ulv ...end Schæferen smiley smiley smiley

• #74   6. apr 2018 #73 ..... nope Isabelle ... det er Pekingeseren .... Hvor mærkeligt det end lyder smiley

• #75   6. apr 2018 De hele kan læses her ..... om genetik .... og der står Pekingeseren først.... weee. ...... Fniiis

http://www.bionyt.dk/126hunde/

PS: ..... I øvrigt er min Lasse ret "dum" ..... og min gamle Mops rigtig meget "dum" i følge IQ skalaen , men det ene skal jo passe til det andet .... ( griner ) ..

• #76   6. apr 2018 Det vil så sige ..... at hvis jeg vil have en Pugalier ----> som er blandet af en Cavalier , som er ret "dum" ... og en Mops , som er ret meget "dum" ( iflg. . IQ testen ) ..... så får jeg en rigtig SNOT-dum Pugalier ..... smiley smiley ....

Tillykke med den hund , jeg så gerne vil have. ..... smiley smiley smiley

PS: .... men man kan selvfølgelig blande lidt Border Collie ind også .. ( den ligger på 1. pladsen på IQ skalaen) smiley

• #78   6. apr 2018 J0hN .... du må have haft sådan en hund tæt inde på livet ... siden du ved ,den er SÅ grim ... smiley smiley smiley smiley

• #80   6. apr 2018 Hvad så med en vegansk pekingeser? er den så på niveau med alle vores andre hunde ??

• #83   6. apr 2018 # 73

Det er vist ikke rigtig.
    Det er Tjekkoslovakisk Ulvehund og Saarloos Wolfhound

• #85   6. apr 2018 For min skyld kan man blande lige så tosset man vil. Der hvor kæden hopper af er når man kalder det et eller andet fancy, tager en svimlende sum for produktet og kommer med diverse anprisninger som man intet som helst belæg har for at komme med.
    De findes nogle forholdsvist seriøse undersøgelser der har slået fast at blandinger og racerene hunde har samme sygdomsfrekvens. Derudover så tænker jeg lidt som Minion: det kan vel dårligt blive værre af at man krydser en mops, EB, FB eller en cavalier med noget andet, hvis man alligevel ikke avler meget målrettet mod sunde hunde.
    Vi har haft en 'Frengle' i byen. Den var SÅ meget Beagle og dens unge ejere var vist ikke helt klar til at have en hund med så højt et aktivitetsniveau og så meget jagtinstinkt. Kræet endte sine dage på hovedvejen en af de utallige gange den var stukket af hjemmefra efter vildt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #86   6. apr 2018 Med de problemer der er i nogle racer ville det ikke være svært at lave blandinger der er sundere. Det er ikke det at man blander men måden man gør det på.

Man vælger hunde der er populære i stedet for fokus på sundhed. Man foretager ikke de nødvendige undersøgelser. Hvis man vil avle med en "syg" race giver det da fint mening at avle noget sundere ind i.

Men hvorfor nøjes.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #88   6. apr 2018 Der burde jo være logik. Avler man på noget dårlig, får man det samme. Det jeg siger at at det ikke skal meget omtanke til,før man kan lave en blanding, der er bedre skruet sammen en mange tavle hunde.

Desværre er det ikke der fokus er.

• #92   7. apr 2018 Med de to racer (dsg og japansk spids) kan man vel i hvert fald regne med at den ikke bliver langhåret.. Hvis man gerne vil have en langhåret hund/blanding, skal man sørge for at begge forældre er langhårede da langhårsgenet er recessivt.
    http://www.doggenetics.co.uk/coats.html

• #93   7. apr 2018 Bumle, det kan man bare ikke gå ud fra, at folk i al almindelighed ved.

• #95   7. apr 2018 Lene, det ved jeg godt, men tænker at man kunne overveje at undersøge det, hvis man vil have en langhåret blanding..
    Men det kan være det er at forvente for meget af folk.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, Emma smiley

• #98   7. apr 2018 Begge skal være bærere hvis det skal give langhåret smiley

• #100   7. apr 2018 Jeanette, det kan de jo så også kun, når begge forældre er bærere.

• #102   7. apr 2018 Men en rottweiler med en forælder der er bærer kan også være bærer smiley

• #103   7. apr 2018 En schæfer er jo stockhåret eller langstockhåret, ikke kortpelset. Så blander man den med en rottweiler, kan det sagtens give en (lang) stockhåret.

• #104   7. apr 2018 Jeg har egentlig aldrig tænkt på BCen som korthåret..
    Hvad er det nu der gør at schæferens pels kaldes stockhåret?

• #106   9. apr 2018 Rottweilere kan godt bære langhårsgen og det forekommer en sjælden gang imellem at der dukker en langhåret Rottweiler op. Jeg kender en der har haft sådan en fejlpelset fætter med DKK stamtavle smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #107   9. apr 2018 Du har startet noget du ikke kan stoppe igen, Iben. Sorry.

Btw sikken et dejligt billede af ham, han ligner kongen af husstanden <3<3 Håber du får et svar du kan bruge på et tidspunkt. Er sikker på at der findes en avler derude med sundhedstjekkede forældrehunde. Tror måske mere du finder en der er villig til at pege dig i den rigtige retning på hundeforum.dk eller gipote.dk. Det er i hvert fald det indtryk jeg har fået af de tre sider.

• #109   9. apr 2018 Så længe man er glad for sin egen race, er det vel ok... De fleste er jo os glade for deres børn smiley

Kommentér på:
Pugalier

Annonce