26. dec 2005 Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Surt at være realistisk :C Surt at være realistisk :C
Eh øv eh og knurre. Sidder og er lidt smågnaven. Et vennepar skal desværre af med deres ene tæve fordi deres to voksne tæver er begyndt at slås, desværre er der intet der hjælper og de er nød til at holde hundene hver for sig i huset og det er ikke holdbart i længden :C Jeg er blevet spurgt om jeg vil overtage tæven. Det vil jeg da selvfølgelig gerne - MEN - Hvis jeg skal være realistisk så har jeg ikke overskuddet til to hunde af den kaliber og min hund er bare bedre som ene hund, rengøring stiger osv osv osv. Alligevel nager det mig virkelig meget!! Jeg kender hunden og jeg synes hun er både smuk og dejlig og nem.....buhu hu hu hvorfor kan man ikke redde hele verden :C
De har den indstilling at hvis det rette hjem ikke byder sig så vil de hellere lade hende aflive, det lyder måske lidt skrapt, men jeg synes det er mest fair overfor hunden og mest realistisk.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
dec 2005
dec 2005
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
dec 2005
Hmm er jeg mon ved at blive gammel og sær, eller er det til at forstå at jeg alligevel synes det er rigtig kedeligt at jeg ikke bare kan tage hende hjem og så er alt godt??
dec 2005
Ej men håber virkelig du forstår hvad jeg mener. Hvis jeg skal have en hund til så skal det være en hvalp og en jeg af hele mit hjerte ønsker og passer sammen med ligesom den kofarvede. Jeg tror ikke på at man bare kan føle det samme for en hund som man tager med et halvt hjerte og det fortjener den hund ikke. Om hun så skal sove ind eller om den helt rigtige ejer findes, det er begge to ting som jeg har det dårligt med. Man kan jo aldrig med 100% sikkerhed sige, jamen det er det rette hjem og der skal hun være til hendes dages ende for vi ved ikke hvad morgendagen bringer og der kan jo ske så meget i alle familier :C
dec 2005
Ej men ja som sagen er lige nu så synes jeg ikke jeg vil gøre det med et halvt hjerte og evt fortryde det senere.
dec 2005
Solbadning er simpelthen toppen af poppen, eller endnnu bedre at ligge og stege foran en brændeovn så der lugter af grill kylling i hele huset ;D
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Krumme:
Nu kommer jeg altså snart og låner Krumme
jul 2007
Men han er sådan en latterlig klaphat, der bare elsker at skræmme. Vores gode kammerat, der har en importeret Dogo Argentino fra polen, har sjovt nok heller aldrig haft problemer, hvis han har mødt ham, på en gåtur med Bogo, når han har været på besøg her. Så ergo, klaphatten skal skræmmes. Men det bliver han næppe af mine tøser og mig. Så ja desværre, må vi her i kvarteret stå sammen, og bare hjælpe hinanden. Det kunne jo være Rednosen en dag stak af fra morens have, og aldrig kom tilbage til ham... Politiet kan ikke gøre noget, da den jo i den forstand ikke har skambidt nogen! Åbenbart først der, kan og vil politiet gå ind. Undeligt nogen mennesker vælger selvtægt! (ironi)
Vivi:
Har du besluttet dig?
jul 2007
Min plan er, som næstformand i ejerforeningen. At til næste møde, samler jeg alle beboere, får en rigtig god snak. Og så må vi sammen gå over til moderen. Det har ikke hjulpet, når vi hver især er gået over til hende. Hvis dette ikke hjælper, vil der komme så mange klager, at vi tvinger hende til at sælge. Det samme har jeg bedt min mand om, hvis han møder ham gutten igen. Simpelthen fortælle, hvis ikke han for sin hund i snor, og stopper sit chikaneri her i kvarteret. Hans mor må flytte. Der er nogle regler man skal følge herude, selvom det er ejerboliger. Da det er et villakvarter. Og det er hende der står til ansvar overfor chikaneriet, da det er hendes besøgende der udføre det! Så håber det vil hjælpe, da jeg er godt træt af ham, og ved der som sagt er mange herude, der ligefrem er bange for ham og hans hund.
jul 2007
Men hvis den leverfarvet næse og rødlige farve kun kan forkomme med to røde/lever gener. Hvordan kan nogle OEB være røde med leverfarvet næse? Tænker nemlig på Bullforce, der gennem renacence Bulldoggen, som er bygget op om DDB, har kunne give genet videre så langt, at hvalpe herinde under OEB med tavle fra 2009, er identiske i farven med en Rednose også næsen! det må jo så betyde Rednosen, findes i de hunde, bare skjult?
Det kunne være man skulle til at studere forskningen i farvegener lidt nøjere.
jul 2007
Nu må vi vente
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
jul 2007
Tak for info og du svarede.
Det vil sige. At hvis en Old English Bulldog, der er rød med leverfarvet næse, ikke kun kan have en bedsteforældre der er DDB? Altså en leverfarvet næse og rødlig farve, ikke kan være ren OEB, selv om den er med tavle som OEB?
jul 2007
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Grunden til at en rednose kan have alverdens pelsfarver er fordi genet kun påvirker sort pigment. Dvs at en helt rød hund ville have været sort hvis ikke den havde dobbelt dosis rednose-genet.
Surt at være realistisk :C