739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Surt at være realistisk :C Surt at være realistisk :C

Eh øv eh og knurre. Sidder og er lidt smågnaven. Et vennepar skal desværre af med deres ene tæve fordi deres to voksne tæver er begyndt at slås, desværre er der intet der hjælper og de er nød til at holde hundene hver for sig i huset og det er ikke holdbart i længden :C Jeg er blevet spurgt om jeg vil overtage tæven. Det vil jeg da selvfølgelig gerne - MEN - Hvis jeg skal være realistisk så har jeg ikke overskuddet til to hunde af den kaliber og min hund er bare bedre som ene hund, rengøring stiger osv osv osv. Alligevel nager det mig virkelig meget!! Jeg kender hunden og jeg synes hun er både smuk og dejlig og nem.....buhu hu hu hvorfor kan man ikke redde hele verden :C
De har den indstilling at hvis det rette hjem ikke byder sig så vil de hellere lade hende aflive, det lyder måske lidt skrapt, men jeg synes det er mest fair overfor hunden og mest realistisk.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surt at være realistisk :C
  • #2   8. apr 2010 Øøøøøv krummemor, nu sidder jeg med armene over kors :C Ej jeg ved det godt synes bare det gør så pisse ondt når det er en hund man kender personligt.

• #4   8. apr 2010 Det er jo lige det krummes mor :C men ikke at han ikke fungerer godt som flokhund for det gør han, jeg kan bare bedre lide at det kun er ham der får al opmærksomheden og det vil jo blive noget andet når der kom en voksen tæve ind i huset. Fandme trist og lige så trist for dem da de har haft hende gående sammen med sin mor i 4 år.

• #6   8. apr 2010 Krummemor den var ond smiley ej det skal bestemt ikke være derfor jeg skulle tage hende for han er jo max alene hjemme 5 timer om ugen. Hvis jeg skulle tage hende skulle det være fordi jeg har lyst og tid til to hunde, fordi jeg ville gå til seriøs træning med hende og hun skulle self steriliseres med det samme.

• #8   8. apr 2010 Det er surt. Har selv måtte være realistisk nogle gange, men jeg vil så sige at når først den værste "feber" har lagt sig, så er det aldrig noget jeg har fortrudt. smiley

• #9   8. apr 2010 Jeg har faktisk besluttet mig, nej det er ikke det jeg vil og hvis jeg skal have en hund til så er det ikke sådan en, selvom hun er perfekt, bare ikke realistisk og ikke fair. Cæsardyret virker fint i flok og han indpasser sig hvis der er nogen der er bestemmende eller dominerende, jeg bryder mig bare ikke om der er andre end mig der bestemmer over den kofarvede, det har jeg det ikke godt med selmom det er ganske naturligt. Når vi er afsted med min mors hunde så er det ok at den gamle samson bestemmer og at hendes franske bulldog har tæve nykker, men jeg har bare ikke lyst til at have det hver dag :C Og nej jeg har ikke lyst til at starte lydighedsprogrammet forfra med en voksen hund og bruge mere tid på den end min foretrukne nummer 1.
    Hmm er jeg mon ved at blive gammel og sær, eller er det til at forstå at jeg alligevel synes det er rigtig kedeligt at jeg ikke bare kan tage hende hjem og så er alt godt??

• #11   8. apr 2010 Åh så blev vivi lige stemplet til at humanisere sin hund ;D
    Ej men håber virkelig du forstår hvad jeg mener. Hvis jeg skal have en hund til så skal det være en hvalp og en jeg af hele mit hjerte ønsker og passer sammen med ligesom den kofarvede. Jeg tror ikke på at man bare kan føle det samme for en hund som man tager med et halvt hjerte og det fortjener den hund ikke. Om hun så skal sove ind eller om den helt rigtige ejer findes, det er begge to ting som jeg har det dårligt med. Man kan jo aldrig med 100% sikkerhed sige, jamen det er det rette hjem og der skal hun være til hendes dages ende for vi ved ikke hvad morgendagen bringer og der kan jo ske så meget i alle familier :C

• #13   8. apr 2010 ggg du har ikke set mine videoer så ;D

Ej men ja som sagen er lige nu så synes jeg ikke jeg vil gøre det med et halvt hjerte og evt fortryde det senere.

• #15   8. apr 2010 Man må ikke lure ;D
    Solbadning er simpelthen toppen af poppen, eller endnnu bedre at ligge og stege foran en brændeovn så der lugter af grill kylling i hele huset ;D

• #16   9. apr 2010 Følg din mavefornemmelse. Hvis du har en dejlig trofast følgesvend, som du har beskrevet. Man skal passe på med at være for blød smiley jeg er utrolig blød. Elsker børn og har altid huset fyldt af børn. Jeg har næsten fast 4 unger udover mine egne to. Det er fordi, ungernes forældre er alkoholikere ( det drejer sig om to familier ) og misbrugere af "lette stoffer". Nogle gange er det bare for meget. Jeg henter fem børn i børnehaven, da min er 4 og de 4 andre, mellem 2-6 og går i samme børnehave. Men jeg kan ikke lide at sige nej, når 4 unger står med våde øjne, og spørger om de må komme med hjem til Onkel og mig smiley Så må jeg bare bide det i mig, smile og tage ungerne med hjem.

Krumme:

Nu kommer jeg altså snart og låner Krumme smiley den latterlige idiot vi har herude med den latterlige rednose, er blevet så stor smart, at hans Rednose nu kan gå løs, da den går med mundkurv. Men kan fortælle, at selvom en rednose har mundkurv, den stadig kan slås, og stadig er hamrende stærk og umulig at få taget væk, når den hænger over mine egne tøser. Tør slet ikke tænke på, hvad jeg havde måtte gøre, hvis den ikke havde mundkurv på. Så havde jeg måtte sprøjte med peberspray, så der ikke var sket mine tøser noget:-( Nu må manden ud og finde ham!!!

• #18   9. apr 2010 Nej men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er jo en ung gut, der kommer på besøg hos sin mor. Så her kan selve ejerforeningen ikke gøre noget. Der er flere, her i villakvarteret, der er dicideret bange for ham. Den eneste jeg måske kan bruge, er min mand. Hver gang han ser manden, tager han sin Rednose til sig. Men med mig og de andre i kvareteret, vil han åbenbart skide på. Også selvom jeg snakker med store ord, når jeg ser ham. Men det er som om, han er fløjtende. Ved ikke hvorfor den har mundkurv på nu, om det er for at skræmme mere. Eller han har fået et påbud, der hvor han selv bor. Jeg er 30 og manden 40. Og her i villakvarteret, er vi nok de yngste sammen med to andre par. Ellers er det ældre par, med små selskabshunde, labber eller goldens.

Men han er sådan en latterlig klaphat, der bare elsker at skræmme. Vores gode kammerat, der har en importeret Dogo Argentino fra polen, har sjovt nok heller aldrig haft problemer, hvis han har mødt ham, på en gåtur med Bogo, når han har været på besøg her. Så ergo, klaphatten skal skræmmes. Men det bliver han næppe af mine tøser og mig. Så ja desværre, må vi her i kvarteret stå sammen, og bare hjælpe hinanden. Det kunne jo være Rednosen en dag stak af fra morens have, og aldrig kom tilbage til ham... Politiet kan ikke gøre noget, da den jo i den forstand ikke har skambidt nogen! Åbenbart først der, kan og vil politiet gå ind. Undeligt nogen mennesker vælger selvtægt! (ironi)

Vivi:

Har du besluttet dig? smiley

• #20   9. apr 2010 Jo men politiet er ligeglade med om det er en Rednose. Det kunne jo sagtens være en blanding af Amstaff og DDB. Så kommer den røde farve og leverfarvet næse.

Min plan er, som næstformand i ejerforeningen. At til næste møde, samler jeg alle beboere, får en rigtig god snak. Og så må vi sammen gå over til moderen. Det har ikke hjulpet, når vi hver især er gået over til hende. Hvis dette ikke hjælper, vil der komme så mange klager, at vi tvinger hende til at sælge. Det samme har jeg bedt min mand om, hvis han møder ham gutten igen. Simpelthen fortælle, hvis ikke han for sin hund i snor, og stopper sit chikaneri her i kvarteret. Hans mor må flytte. Der er nogle regler man skal følge herude, selvom det er ejerboliger. Da det er et villakvarter. Og det er hende der står til ansvar overfor chikaneriet, da det er hendes besøgende der udføre det! Så håber det vil hjælpe, da jeg er godt træt af ham, og ved der som sagt er mange herude, der ligefrem er bange for ham og hans hund.

• #22   9. apr 2010 Aha, ja den må jeg så kunne bruge. Har snart hørt diverse historier, om det er en brun lab/amstaff ddb/Amstaff

Men hvis den leverfarvet næse og rødlige farve kun kan forkomme med to røde/lever gener. Hvordan kan nogle OEB være røde med leverfarvet næse? Tænker nemlig på Bullforce, der gennem renacence Bulldoggen, som er bygget op om DDB, har kunne give genet videre så langt, at hvalpe herinde under OEB med tavle fra 2009, er identiske i farven med en Rednose også næsen! det må jo så betyde Rednosen, findes i de hunde, bare skjult?

Det kunne være man skulle til at studere forskningen i farvegener lidt nøjere. smiley

• #24   10. apr 2010 Krumme:

Nu må vi vente smiley har haft skrevet til søster. Håber hun giver noget input, synes det her fave gen snak, er rigtig spændende. smiley

• #25   10. apr 2010 Hej, jeg undskylder forsinkelsen. Det er rigtigt at rednose = to kopier af det røde gen, uanset hvilken race der er tale om (hos andre racer hedder det evt chokolade eller lever). Om man helt kan udelukke at en raceren AST kan have en enkel kopi fra "back in the day" hvor der ikke var problemer med at krydse med pits er så en helt anden snak, men jeg tror personligt kun på det hvis hunden har tavle.

• #27   12. apr 2010 Hey søster smiley

Tak for info og du svarede.

Det vil sige. At hvis en Old English Bulldog, der er rød med leverfarvet næse, ikke kun kan have en bedsteforældre der er DDB? Altså en leverfarvet næse og rødlig farve, ikke kan være ren OEB, selv om den er med tavle som OEB?

• #28   12. apr 2010 Er det muligt forældrene kun behøver at være bære af rødt gen, og er det muligt at kun være bære af genet, men ikke selv have leverfarvet næse? smiley

• #29   12. apr 2010 Bærere har netop ikke røde næser. Det skal der to kopier til - en fra hver forædre, hvilket betyder at de kun behøver være bærere (1 kopi).

Grunden til at en rednose kan have alverdens pelsfarver er fordi genet kun påvirker sort pigment. Dvs at en helt rød hund ville have været sort hvis ikke den havde dobbelt dosis rednose-genet.

Kommentér på:
Surt at være realistisk :C

Annonce