Surt..... Surt.....
I går var min 4 mdr. hvalp Pocha, Lady og selvfølgelig jeg en tur ude på vores strandeng..... Hundene løber løse, og vi træner som vi plejer, meeen så går træningsbolden i stykker. Snoren ryger ud.... Så vi begynder hjemturen...
Men vi er nede i en lavning med siv på min højre side kan jeg se der kommer en kvinde. Jeg kan kun se hendes hoved... Pludselig løber Lady og Pocha afsted...... Jeg kalder selvfølgelig og Lady kommer med det samme. Meeen det gør Pocha ikke, for damen har en glathåret foxterr. med i flexlinie... Jeg må kalde 3 gange inden Pocha kigger hen på mig, imens er damen blevet rasende, og Pocha sidder foran hende og kigger på hende, for det er første gang i hendes unge hvalpeliv hun oplever at hvalpelicensen er løbet ud.... Kvinden skælder også mig huden fuld... jeg skynder mig selvfølgelig at undskylde, men hun er ligaglad med det for jeg har bare at have styr på mine hunde....... Ja selvfølgelig skal jeg det, men en hvalp skal altså lige først lære det ik??????? Det kan ikke nytte noget at min hvalp altid kommer, når jeg kalder, men den har endnu ikke ,lært at komme lige i samme sekund, når der er en ny spændende hund som sikkert gerne ville lige hvis den altså lige måtte det for sin ejer..............
Jeg tør slet ikke tænke på hvad hun havde gjort hvis ikke Lady var kommet med det samme jeg kaldte....
Ja ja, jeg ved det, så må hun ikke være løs vel, men sikken en trist hvalpeliv hun så ville have, normalt kan jeg se hvis der kommer nogen gående med en hund vi ikke kender, og så får hun snor på, men her blev jeg taget med bukserne nede.......Og HELDIGVIS, er alle andre vi møder på strandengen venlige mennesker som gerne vil lade deres hund hilse på Pocha og Lady, og normalt når jeg har en træningsbold med som dur, så er den mere spændende end andre hunde...... Jeg skal fremover have 2 med, for det er træls, at andre måske bliver sure på Pocha, hvis hun ikke adlyder lige med det samme...
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Jeg kan heller ikke kalde min hund100 % til mig hver gang.
MEN! Jeg tager kun snoren af hende steder hvor man må.
Hende du har mødt har garanteret fået et chok. Det får jeg også når der kommer en fritløbende hund imod mig på mine gåture med Malou i snor.
Jeg bliver STIKtosset over at folk absolut skal have deres hunde rendene rundt uden snor på, steder hvor de burde have den på !
I ved jo heller ikke, hvilken hund jeres hund løber hen til når i ikke kan kalde den til jer,..
Hvad nu hvis hunden i snor, kunne finde på at indlede et slagsmål med jeres hund? Hvad hvis hunden i snor bed jeres hund?
Der er jo garanteret en grund (udover loven) til at hun havde snor på hendes hund..
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
nov 2006
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
nov 2006
nov 2006
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
Og når du nu så damen, så kunne du jo på en sikre side, holde din lille hvalp ved dig, så du var sikker på der ikke ville ske et eller andet, da du jo som sagt kun kunne se hendes hoved. Og det er ikke alle der er glade for hunde, så kan egentlig godt forstå hende damen, men selvf. når nu du sagde undskyld og lign. så overreager hun måske lidt, med hensyn til, hvad man hører fra din tekst
Det er min mening om det - Vi har jo alle vores meninger, hvilket er helt fint!
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Jeg kommer gående med Tikka i lang line, da jeg kommer hen ved en sti går der en mand med en løs gravhund (virker som en unghund). Manden ser mig og begynder at kalde sin hund til sig, men den er bare glad og vil hen at hilse på min hund. Manden begynder at kaste frexlinen efter den. Desværre er jeg ikke skarp nok i situationen og bare skynder mig at vende om på hælen. Gravhunden kommer tæt på, og min hund er helt oppe at køre af angst, og det er jeg også- for når Tikka er så presset KAN hun bide. Jeg prøver at råbe af hunden og går på et tidspunkt imellem dem, og prøver at se om jeg kan skubbe til den med min fod. Da jeg har gjort det, og ejeren så er nået derhen er faren ovre. Det er lige netop det der risikerer at ske når en løs hund går hen til én i snor. For hunden i snor er MEGET mere på vagt end den løse hund. Den løse hund har overtaget og det kan give konflikt/slåskamp.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Oplevelsen er kun beskrevet udfra hvilken risiko man faktisk løber ved at lade sin hund løbe over til en hund i snor. Det KAN faktisk ende galt.
Jeg vil heller ikke sige at det er særlig smart at gå i hundeskov hvis man har en hund der er angst/aggressiv overfor løse hunde. Men rent teoretisk og lovmæssigt, skal man have det fulde kontrol over sin hund, når man er i en hundeskov. Selvom det i praktis overhovedet ikke forholder sig sådan.
Surt.....