542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Surt..... Surt.....

I går var min 4 mdr. hvalp Pocha, Lady og selvfølgelig jeg en tur ude på vores strandeng..... Hundene løber løse, og vi træner som vi plejer, meeen så går træningsbolden i stykker. Snoren ryger ud.... Så vi begynder hjemturen...
Men vi er nede i en lavning med siv på min højre side kan jeg se der kommer en kvinde. Jeg kan kun se hendes hoved... Pludselig løber Lady og Pocha afsted...... Jeg kalder selvfølgelig og Lady kommer med det samme. Meeen det gør Pocha ikke, for damen har en glathåret foxterr. med i flexlinie... Jeg må kalde 3 gange inden Pocha kigger hen på mig, imens er damen blevet rasende, og Pocha sidder foran hende og kigger på hende, for det er første gang i hendes unge hvalpeliv hun oplever at hvalpelicensen er løbet ud.... Kvinden skælder også mig huden fuld... jeg skynder mig selvfølgelig at undskylde, men hun er ligaglad med det for jeg har bare at have styr på mine hunde....... Ja selvfølgelig skal jeg det, men en hvalp skal altså lige først lære det ik??????? Det kan ikke nytte noget at min hvalp altid kommer, når jeg kalder, men den har endnu ikke ,lært at komme lige i samme sekund, når der er en ny spændende hund som sikkert gerne ville lige hvis den altså lige måtte det for sin ejer..............
Jeg tør slet ikke tænke på hvad hun havde gjort hvis ikke Lady var kommet med det samme jeg kaldte....
Ja ja, jeg ved det, så må hun ikke være løs vel, men sikken en trist hvalpeliv hun så ville have, normalt kan jeg se hvis der kommer nogen gående med en hund vi ikke kender, og så får hun snor på, men her blev jeg taget med bukserne nede.......Og HELDIGVIS, er alle andre vi møder på strandengen venlige mennesker som gerne vil lade deres hund hilse på Pocha og Lady, og normalt når jeg har en træningsbold med som dur, så er den mere spændende end andre hunde...... Jeg skal fremover have 2 med, for det er træls, at andre måske bliver sure på Pocha, hvis hun ikke adlyder lige med det samme...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surt.....
  • #1   7. nov 2008 Tjaaaah...

Jeg kan heller ikke kalde min hund100 % til mig hver gang.
    MEN! Jeg tager kun snoren af hende steder hvor man må.

Hende du har mødt har garanteret fået et chok. Det får jeg også når der kommer en fritløbende hund imod mig på mine gåture med Malou i snor.
    Jeg bliver STIKtosset over at folk absolut skal have deres hunde rendene rundt uden snor på, steder hvor de burde have den på !

I ved jo heller ikke, hvilken hund jeres hund løber hen til når i ikke kan kalde den til jer,..
    Hvad nu hvis hunden i snor, kunne finde på at indlede et slagsmål med jeres hund? Hvad hvis hunden i snor bed jeres hund?
    Der er jo garanteret en grund (udover loven) til at hun havde snor på hendes hund..

• #2   7. nov 2008 jeg kan ikke forstå hvorfor folk bliver så sure, det kunne jo ske for dem selv -

• #3   7. nov 2008 altså jo det ja der er jo 2 tider .

• #4   7. nov 2008 Iben - Jeg træner kun indkald i hundeskoven.

• #5   7. nov 2008 Sabrina... Hundene må skam godt være løse der hvor vi går... Vi går der også dagligt, og kender de fleste andre som også kommer der med deres hunde eller for at gå en tur og nyde den smukke udsigt.... Jeg ved ikke hvorfor hun havde sin hund i snor, og ja jeg kan måske engang være uheldig at jeg møder en som vil angribe, men nu har vi gået her i 22 år, og det er heldigvist ikke sket endnu, kun et par enkelte udfald mellem hanhundene, så den risiko, anser jeg som minemal. Ja jeg kan forstå at hun blev forskrækket, men Lady, den store, hun vendte om med det samme, og hvad skade forventer hun en 4 mdr. logrende hvalp kan gøre........

• #7   7. nov 2008 Snow - Okay, jeg gik udfra at det ikke var et sted, hvor man måtte have hundene løse.

• #8   7. nov 2008 Sofie - Jeg er enig ! :o)

• #9   7. nov 2008 Ja det var så også en på opleveren for mig, fordi jeg ellers er vant til at mine hunde kommer når jeg kalder, og folk som går her er venlige..... Meen måske har kvinden mødt en anden fritløbende hund som var ude på at bide hendes.... Så kan jeg forstå hun bliver vred, men en hundehvalp.... Jeg hafde faktisk lidt ondt af den glathårede lille fox, den lignede en som virkeliog godt kunne tænke sig at få en lille fritløbende leg.... Men måske har den aldrig fået lært at komme når dens ejer kalder, og var derfor i snor, og kvinden ja, hun indbød jo ikke ligefrem på en hyggelig hundesnak......

• #10   7. nov 2008 Altså for det første med at den anden hund/ fox terr. som du beskriver, så kan da jo være mange grunde til hunden af i snor, selvom det er en tilladt grund hvor hunde må være løse, er det jo ikke ensbetydende med at de skal, så kan sagtens forstå damen også går i snor med sin hund. Hun vil måske bare ikke have sin hund hilser på andre, eller lign.? smiley

Og når du nu så damen, så kunne du jo på en sikre side, holde din lille hvalp ved dig, så du var sikker på der ikke ville ske et eller andet, da du jo som sagt kun kunne se hendes hoved. Og det er ikke alle der er glade for hunde, så kan egentlig godt forstå hende damen, men selvf. når nu du sagde undskyld og lign. så overreager hun måske lidt, med hensyn til, hvad man hører fra din tekst smiley
    Det er min mening om det - Vi har jo alle vores meninger, hvilket er helt fint! smiley

• #11   7. nov 2008 Jeg har netop haft denne oplevelse i eftermiddag:
    Jeg kommer gående med Tikka i lang line, da jeg kommer hen ved en sti går der en mand med en løs gravhund (virker som en unghund). Manden ser mig og begynder at kalde sin hund til sig, men den er bare glad og vil hen at hilse på min hund. Manden begynder at kaste frexlinen efter den. Desværre er jeg ikke skarp nok i situationen og bare skynder mig at vende om på hælen. Gravhunden kommer tæt på, og min hund er helt oppe at køre af angst, og det er jeg også- for når Tikka er så presset KAN hun bide. Jeg prøver at råbe af hunden og går på et tidspunkt imellem dem, og prøver at se om jeg kan skubbe til den med min fod. Da jeg har gjort det, og ejeren så er nået derhen er faren ovre. Det er lige netop det der risikerer at ske når en løs hund går hen til én i snor. For hunden i snor er MEGET mere på vagt end den løse hund. Den løse hund har overtaget og det kan give konflikt/slåskamp.

• #12   7. nov 2008 Og det skal siges at denne oplevelse IKKE var i en hundeskov, og det er ikke lovligt at lade sin hund løbe løs.
    Oplevelsen er kun beskrevet udfra hvilken risiko man faktisk løber ved at lade sin hund løbe over til en hund i snor. Det KAN faktisk ende galt.

Jeg vil heller ikke sige at det er særlig smart at gå i hundeskov hvis man har en hund der er angst/aggressiv overfor løse hunde. Men rent teoretisk og lovmæssigt, skal man have det fulde kontrol over sin hund, når man er i en hundeskov. Selvom det i praktis overhovedet ikke forholder sig sådan.

Kommentér på:
Surt.....

Annonce