{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Skal jeg starte til hundetræning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har næsten besluttet mig for at starte til hundetræning d. 8 med min hund Ozzy. Det eneste der kan holde mig tilbage er hans reaktion på andre hunde. Han kan gå helt i selvsving når han ser andre hunde og især små hunde, dem HADER han. Han gør og rejser børster men bliver han lige sat på plads af den anden hund så er han færdig med at spille smart med mindre at han kan få den anden hund til at overgive sig først.
Jeg mener selv at det vil være rigtig sundt for ham at komme til lydigheds træning så han kan se ar der er altså andre hunde end lige ham. Vi har før taget i hundeskoven men det vil jeg ikke gøre nu hvor han reagere sådan. De fleste gange at han reagere sådan så tror jeg at det er fordi at han vil lege for jeg kan jo se halen den lovre. Men det kan hverken den anden hund aller hundens ejer jo se.
Er jeg helt forkert på den eller skal jeg bare se at komme til lydighed?

Dumme kommentare frabedes, tak. :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg starte til hundetræning?
  • #1   29. mar 2010 det vil uden tvivl være godt for ham at komme ud sammen med nogle andre hunde til træning. Hvis du bare gør den opmærksomme på jeres problem kan i jo sammen arbejde på at gøre det bedre smiley


  • #2   29. mar 2010 Jeg synes da absolut i skal tage afsted til træning, men vær opmærksom på, at I nok ikke kommer til at træne ret meget de første par gange - ud over træning af "vær i nærheden af de andre hunde uden at gå amok"

    Men bare det at befinde sig på en træningsplads er jo super træning - så han lærer at have fokus på dig, selvom han er omgivet af mange andre hunde....


  • #3   29. mar 2010 Umiddebart tror jeg ikke I vil få så meget ud af alm. hundetræning. Lydighedstræning er normalt ikke baseret på at skulle afhjælpe adfærdsmæssige problemer - og en lydighedsinstruktør er heller ikke nødvendigvis uddannet til det.

    Har du undersøgt om din kommende instruktør er det?


  • #4   29. mar 2010 Vil helt sikkert sige til dem med det samme at han reagere sådan.
    Har overvejet om det både kan være alderen der gør at han reagere sådan eller om han måske skal kastereres. Men nu starter vi altså med lydighed.
    Han bliver 1 år på søndag. :0)


  • #5   29. mar 2010 Jeg ved endnu ikke hvem min instruktør bliver. Men oplyser om mine behov når jeg melder mig til.
    Jeg tænker bare at når han ikke er ældre så kunne netop lydigheds kursus være en rigtig god ide.


  • #6   29. mar 2010 Vi går godt nok på et hvalpehold (på trods af at Nala er for gammel til det, men det var det eneste de startede op, så vi fik lov at komme med alligevel) og der er noget af det vi arbejder mest på er at lære at ignorere de andre hunde. Så prøv at kontakt de forskellige klubber og fortæl om jeres problemer, og så kan de måske anbefale et hold der arbejder med de rigtige ting.

  • #7   29. mar 2010 Camilla .. Vi har også en hund der "bare er der" når vi andre træner, de har betalt fuldpris, så vidt jeg ved, bare for at være der med deres hund, den skal nemlig også lære at ignore andre hunde, og vi træner så på normal vis, imens ejeren af den anden hund "bare er der" ..
    Og det er så fint, og han har lært så meget, han er meget mere rolig nu, end han var for nogle måneder siden.


  • #8   29. mar 2010 Jeg har gået til lydihed med 3 hunde før så ved nogenlunde hvad de laver. Det er i politihundeforeningen i Næstved og kender også en af instruktørene så har selvfølgelig også rådført mig lidt med hende.
    Jeg kender også et andet sted vi kunne gå men ved ikke helt om det er det rigtige sted for Ozzy.


  • #9   29. mar 2010 Vi er skam med på lige plan som alle de andre (måske lidt foran, da vi allerede havde trænet 4 mdr. i en anden klub), Nala var 7,5 måned da vi startede, og de må normalt ikke være over 6 mdr. på det hold når de starter. Så det er ikke fordi hun er så meget ældre end nogle af de andre.

    Men synes da det er rigtig fedt at han får lov til at træne sine egne ting mens i andre er i gang med jeres. Så længe han kan få noget hjælp og vejledning er det jo rigtig godt smiley


  • #10   29. mar 2010 Som de andre siger så synes jeg også det er en rigtig god ide at starte... Og måske i ikke får trænet super meget lydighed, men hvis bare du kan få lavet nogle kontaktøvelser med ham mens der er andre hunde så han lærer at fokusere på dig istedet for hundene så er i jo allerede rigtig langt... Vi havde også nogle hunde på vores hvalpehold som også var ret "overgearet", men det hjælper dem altså lidt at være der og lave kontaktøvelser....
    Som der bliver sagt så ring til klubberne og snak med dem om hvilket hold i skal på for at i får mest ud af det med lige dét problem.... Tror bestemt kun det er godt at starte på noget træning...


  • #11   29. mar 2010 Camilla, ham her labben, ham træner de ikke rigtig med, de får øjenkontakt osv. med ham når vi kommer "for tæt på" ..Så vi hjælper lidt til med deres træning.
    Ellers har de nogle øvelser de laver og sådan.
    Men tror ikke han kunne være med hvor vi er, vi er på det øvet, og han er vidst også "Med" på det let øvet dagen inden..


  • #12   29. mar 2010 Er bare lidt ked af at det er kun 10 gange.
    Han er jo ikke en ægte hund så vi kan ikke blive ved med at træne.


  • #13   29. mar 2010 Hvorfor kan I ikke fortsætte træningen fordi han ikke er ægte?

  • #14   29. mar 2010 Ja det vil jeg også gerne vide da?! smiley

  • #15   29. mar 2010 Fordi at i politihundeforeningen skal de have en stamtavle fo at kunne træne. Det lydighed som jeg skal starte til er for alle men kun 10 gange og så koster det 500 kr. Det er hver mandag og torsdag.

  • #16   29. mar 2010 Er der ikke andre steder I kan fortsætte så?

  • #17   29. mar 2010 Kan ikke helt finde noget for vil ikke træne i dch men er lige ved at prøve at finde noget på nettet. Det kunne jo være at der var et andet sted hvor de ikke skal være ægte.

  • #18   29. mar 2010 Vi trænede kun 6 gange og det gjorde altså en kæmpe forskel for alle hunde uanset problemer.... Så jeg synes da 10 gange lyder af rigtig meget.... Man lærer virkelig meget på de par gange og man skal jo bare fortsætte træningen derhjemme, når man går tur og sådan...

  • #20   29. mar 2010 både hos DKK og DCH kan du træne til hundens dødsdag uden en tavle... så hvorfor vælger du ikke bare en af de klubber?

  • #21   29. mar 2010 Jeg syntes bare at det er godt for både min hund og jeg at gå til træning i længere tid.

    Jeg har egentlig ikke nogen rigtig god grund til ikke at træne i dch.
    Har ikke tid til at træne hver weekend og det ligger jo desværre i weekenderne og så er der et par ting med hensyn til træningen som jeg ikke er helt enig i.
    Men der er vi jo nok så forskellige. :0)


  • #23   29. mar 2010 Har egentlig også hørt at man kan gå i shjæferhundeklubben kreds suså. Der behøver de vidst ikke at være ægte.

  • #24   29. mar 2010 lea J

    Jeg forstår godt din tankegang. jeg sidder med det samme, med Baloo som er 7 måneder.
    Men jeg mener det er vigtigt for ham at komme til træning. Vi bor på landet, så ikke så mange mennesker og hunde vi møder i det daglige. Men når vi går tur, mener Baloo at han skal gø af folk og passe på. Er faktisk lykkelig hvis der lige skulle komme en cykel, eller stå en person ved stoppestedet, når vi går, så jeg kan lære ham ikke at reagere sådan, og det er da også blevet en smugle bedre men det er slet ikke nok. og han er dominerene over for de få hunde vi har mødt, så jeg mener det ville være godt at komme ud hvor man kan øve de ting, noget bedre.

    Men jeg tænker da også på om han vil passe ind, når han nu er som han er.


  • #26   29. mar 2010 er enig med de andre - træning er en god ide, om ikke andet for at få trænet hans samvær med andre hunde. og hundeskoven er ikke et godt sted at træne dette, da det er alt for ukontrolleret.

    inden du tænker på kastration, så overvej lige alvorligt om hans reaktion kan skyldes usikkerhed? sådan noget "jeg er sk...bange, så jeg må hellere se rigtig farlig ud", men når han så samtidig logrer med halen, så er det som en slags dæmpende signal? måske skal han simpelthen lære at andre hunde ikke er farlige. hvis dette er tilfældet, så vil en kastration kun gøre problemet værre...


Kommentér på:
Skal jeg starte til hundetræning?

Annonce