{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Hvor skal jeg starte? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne hunde mennesker.!

Så er min bette vaps (En japansk spids) blevet et år (Gjorde hun i sep)
Og nu er planen så at vi skal starte til agility (Det sted vi har fundet har opstart igen til Januar )

Vi har små øvet/hygget os ude i haven med at springe over nogle pinde osv. og det synes hun bare er rigtig sjovt.

Men hvordan gør man egentlig?
Hun kan 100% de grundlæggende komandoer men hun skal vel i snor alligevel?
Hvad øver man først?
Hvordan "varmer man op" og "skridter af" <-- Hvad hedder det? ;p

Selvf. er det på rigtig ange punkter bare at springe ud i det smiley , men vil jo selvf. gerne at hun har en rigtig god oplevelse ud af det og selvf. ikke kommer til skade.

Mvh Michelle & Meladie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg starte?
  • #1   13. dec 2011 DEt første du skal træne med hunden er kontakt og at du kan fjern komandere din hund. Det vil sige uden snor.
    Der ud over kan du gøre det at du har et spring og stiller en båtte/klods eller låg på jorden et par meter fra springet og så sender hunden over springet så den bliver belønnet når den kommer over.
    Håber det er til at forstå.
    Der ud over så syntes du skal finde en klub med et begynder hold så du kan få det hele med fra starten og fra bunden så man ikke gør noget galt.


  • #2   13. dec 2011 Opvarmning er hvor du får kontakt til hunden, bøjet den godt igennem alle led oh muskler så den bliver varm. Til at starte med kan du løbe lidt med den, lave zigzag imellem dine ben imens du går, 8-tal mellem dine ben, snurre rundt om sig selv begge veje rundt osv smiley

    Jeg plejer at gå mine hunde af så de bliver kølet ned stille og roligt og så får de et dækken på når det er koldt.
    Ellers er fremadsendelse en god ting at træne og at kunne løbe væk fra dig og rundt om noget er også super at begynde på, samt kommandoen felt der er hvor hunden står med bagbenene på et objekt og forpoterne på jorden smiley


  • #3   13. dec 2011 Ja okay, tak for svaret (:

  • #4   13. dec 2011 Vi startede med gå/löbe rundt I haven også kun starte ud med opvarmning sspring (lave spring)og når han har hoppet et par gange tager vi de större spring når han har sprunget strak jeg hans forben og dså gik vi en rolig tur

  • #5   13. dec 2011 Okay fint (: tak !

    Jamen Mette J . Hvordan? hehe.. kan lige forstlle mig hvor dumt meladie vil kigge på mig hvis jeg bare pejer den ene vej og sig fremsendt! smiley


  • #6   13. dec 2011 Ddu tager en bøtte, låg eller andet der kan ligge en godbid på. Du viser hunden at du ligger en godbid, går tilbage og siger fremad og peger imod objektet med hånden tættest på hunden. Så skulle hunden gerne løbe frem og tage den. Når hunden har fanget ideen i det kan du sætte et spring op imellem objektet og dig og til at starte med lader du pinden ligge på jorden og gør det samme smiley til sidst kan du. Øge afstanden og sætte to og tre spring op og til sidst fjerne objektet.

  • #7   13. dec 2011 okay, mange tak skal du have (:

  • #8   13. dec 2011 Så lidt da... Du spørger bare smiley

  • #9   13. dec 2011 I bund og grund er det vigtigste, at din hun kan færdes lige godt på din højre som på din venstre side og uden snor. Så skal du nok komme godt fra start.

  • #10   13. dec 2011 tak smiley

Kommentér på:
Hvor skal jeg starte?

Annonce