{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Hvor skal jeg starte? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg synes hundetræning er rigtig spændende, og overvejer at tage en uddannelse indenfor faget (blot på fritidsbasis). Men hvordan kommer man igang når man er helt "grøn"?

Hvor skal man starte? Og hvad skal der til for at man får lov at træne hold i en træningklub?

Kærligst Pil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg starte?
  • #1   24. mar 2009 Det er bedst at melde sig ind i en klub, og være akriv medlem, klubberne afholder kirsus i forskellige uddannelser, så som instruktør, figuranter, dommere mv.



  • #2   24. mar 2009 Langt de fleste hundeklubber tager med kyshånd imod nye træner emner, men man skal have lidt erfaring med egen hund først.

    I min klub rekrutterer vi nye trænere mellem de hundeejere der træner der i forvejen.

    Jeg blev opfordret til at være træner aspirant, da jeg havde trænet i klub med min første hund i et års tid. Klubben betalte min uddannelse og jeg underviser gratis, hvad de fleste gør. Jeg kender ikke nogen steder der betaler løn.

    Man kan også selv betale en uddannelse, men det er meget dyrt.


  • #3   24. mar 2009 Var i min klub i nogæleår med forskellige af mine hunde, de spurgte om jeg ville være træner der... Men kunne ikke pga. mit arbejde.. men efter, at have skiftet arbejdstider sagde jeg ja... Jeg var føl i 3 sæsoner og har lige fået uddannelsen... Vel, at mærke betalt af klubben og DGI....

Kommentér på:
Hvor skal jeg starte?

Annonce