Er så rystet Er så rystet
Det her har jeg aldrig i mit liv som hundeejer oplevet før, jeg er så rystet over folks måde at opføre sig på.
Jeg har lige været ude og gå en kort tur med hundene på det sti-system der er herude, da jeg ser en mand komme ned af en cykelsti med sin Schæfer.
Jeg fortsætter og ser manden gå i den modsatte retning af mig. Da turen kun skulle være kort og Silas er begyndt at fryse ret meget vender jeg om. Og så ser jeg pludselig den mand igen komme imod os.
Jeg tager hundene til mig og går imod ham, som jeg ville gøre ved en hver anden person med en hund.
Men så er det han flipper fuldstændig ud på mig og begynder at råbe af mig, at jeg er syg i hovedet for at vende om der, og jeg er en idiot for ikke at gå hele vejen igennem tunnelen med mine hunde og i stedet vende mig om for at gå hjem. Og en helt masse andre skælsord om mig, mine hunde, min vægt osv.
Og hans hund er løs og stormer over mod mig og hundene hvor den gør meget aggresivt og bider ud efter Lilly. Manden får fat i hunden, men lader den hele tiden komme over til os - og mine hunde bliver bange og gør tilbage.
Manden bliver ved at råbe af mig, og stoppe op og true mig - og det bliver han ved med indtil jeg er væk.
Jeg blev så bange og forskrækket at jeg råbte ret meget tilbage - og det gør jeg normalt ikke.
Puha. Nogen der har oplevet noget lignende, hvor en person pludselig uden grund overfalder jer verbalt?
nov 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 185 Svar: 772
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
umiddelbart er min tanke at han må være vildt usikker på sin hund og på om han kan styre den siden han reagere sådan på at du vender om og går imod ham
men det hører da ingen steder hjemme og du gjorde jo intet forkert
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg håber du kommer ovenpå i løbet af aftenen..
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Det eneste jeg gjorde forkert i hans øjne var at vende mig om for at gå hjem.
Det var så ubehageligt et møde - og sidder stadig og ryster over den oplevelse.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
han skal have den hund i snor når han slet ikke kan styre den
det er sjovt at os med hunde i snor skal neje og bukke for dem med hunde uden snor på ,de tror jo de ejer hele gaden ....
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 97
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 298
Kan sku godt forstå du er rystet.
dec 2006
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
det var da noget af en påstand når man er en 26 årig fyr med muskelhund
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Den anden dag mente hun sågar at det var min kæreste der skulle vende om og gå en anden vej, trods det at han stod en meter fra vores indkørsel, alt imens hun galder en masse skælsord ud mod vores race, og hendes hund gør højere og højere og hopper og springer for at komme fri ..
Men denne dag fik Gaia nok og laver et brøl mod hunden, men bliver stadig sittende ved hans side, og så gik den da helt gal for den stakkels dame, og vi skulle bare få vores møgkøter i snor og mundkurv på den... Vores hunde er altid i snor :o))
Jeg kan kun grine og ryste på hovedet af sådanne mennesker..
apr 2005
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.238
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Nu var det så ikke derfor du vendte om, men jeg forstår ikke hvorfor nogle tager det som en personlig fornærmelse hvis folk er bange for deres hunde? Jeg har selv oplevet at folk er gået over på det modsatte fortov når jeg kommer med min hund, men det skal de da have lov til! Ikke om jeg kunne finde på at stå at råbe og skrige af dem, tværtimod så gør jeg et stort nummer ud af at holde afstand til dem og sørge for at hunden holder sig tæt til mig.
Og tjaaaa...jeg må til dels erklære mig lidt enig med Dennis L, at NOGLE folk med schæferhunde altså er lidt for sig selv på en ganske bestemt måde. Jeg ved ikke om det er racen, der bare tiltrækker nogle bestemte typer? Og jow, jeg ved da udmærket godt at ikke alle schæferfolkene er sådan, ligesom det heller ikke er alle chihuahua ejere, der klæder deres hund ud i lyserød balletskørt.
apr 2005
Han burde ikke have hund - for hans aggresive adfærd smittede af på hunden.
Den havde også ville æde min venindes hunde. Og manden gik amok.
dec 2006
Jeg er endnu ikke stoppet op og begyndt at råbe af folk, men kunne da være man skulle prøve bare for at følge det billed folk åbenbart har af Schæfer ejere.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Alt hvad man skal sige er " du er et voksent menneske, opfør dig dog ordentligt" og så ellers gå videre.
Så ved man at modparten står tilbage med indestængt raseri, eller i meget sjældne tifælde en dårlig smag i munden. Uanset hvad har man selv vundet og den anden tabt.
Begynder man at råbe/skændes vil adrenelinen gøre at man har svært ved at lægge det bag sig.
Derimod vil tilfredsstillelsen ved at være hævet over den slags idioti føles fantastisk, når man vender sig til at man kan vinde uden at kæmpe.
Sådan har jeg det i hvert fald.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
apr 2005
Og tænkte flere gange at jeg bare burde holde mund, for han kunne jo være en psykopat der pludselig blev voldlig.
apr 2005
sep 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 34
Jamen han er da en klam idiot. sikket fordi at hans hund er agressiv og at han ikke kunne styrre den ?! Men ingen grund til at flippe ud på dig. Altså det er sku da bare synd for hunden, at den har sådan en ejer
Er så rystet