{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.780

Jeg undre mig. Hundesnor {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig meget, når jeg sidder inde på diverse hundebutikkers hjemmeside og kan se man kan købe matchende hundesnore til et halsbånd - så er snoren til små hunde altid kortere eller ligeså lange som snore til store hunde.
Men de glemmer bare at hunden er længere væk end den store hund, da de er meget mindre.

Jeg har tit oplevet at disse snore er ubrugelige, da de er for korte til at lufte hunden, hvis den ikke skal gå plads hele tiden.

Eneste sted jeg har fundet matchende snor og halsbånd i korrekt længde er hos Rogz smiley

Så hvorfor skal snore til små hunde være 120 cm, når de til store hunde skal være 180 cm - når de små hunde måske er 40 cm længere nede mod jorden??? *GG*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undre mig. Hundesnor
  • #1   10. jan 2010 Rotterne: Ja det tænkte jeg også på, om det er fordi det er lavet i USA og der sidder alle de små hunde på armen eller i en taske alligevel smiley

• #2   10. jan 2010 Jeg bruger et mærke, kan ikke huske hvad de hedder, men der kan man få snorene i forskellige længder, derfor er det ikke et problem. Men snore til helt små babyer, de er alt for lange.

• #3   10. jan 2010 Iben: Jeg mistænker dem for bare at forstørre op. Jeg er også en ret stor person, og har ofte prøvet tøj som ligner at det bare er forstørret. Måske en tynd person gerne vil vise røv og mave - men det vil store mennesker ikke. Hvertfald ikke på samme måde. Meget tøj ser så dumt ud på mig ;D

• #4   10. jan 2010 Gitte: Kan det ikke være Rogs? De har nemlig forskellige snore. Og jeg har et sæt med et meget tyndt halsbånd og en tynd snor på 2 meter.

• #6   10. jan 2010 Helt almindelig hundetosset: Men hvorfor skal store og små hunde have lige lange liner, hvis der er fx 40 cm forskel på deres højde? Så skal de små jo have en snor der er 40 cm længere.

• #8   10. jan 2010 Jeg forstår ingenting :o))))

Jeg køber altid liner steder, hvor jeg egentlig selv kan vælge længden - uden tingeltangel på, uden håndtag - bare en læderline.... Så er der ingen problemer.

Vi bruger tre længder - omtrent 40 cm, omtrent 1.20 m og så en flexline...

Kig eksempelvis her: www.egonsliner.dk

• #9   10. jan 2010 Men så er det jo heller ikke matchende snore til halsbåndet. Jeg kan godt lide pæne og anderledes halsbånd - og det kunne være rart med en lige så pæn snor. Men det er ikke muligt.

Jo hvis det er uden tingeltangel og i farven vissen grøn eller sort *GG*

• #10   10. jan 2010 Jeg tror nok, at man enten skal vælge at betragte en line som et redskab eller som et accessorie... Man kan nok ikke få begge dele...

• #11   10. jan 2010 Uanset, skal en hundeline da kunne bruges til en alm gåtur. Ellers er linen da unødvendig.

• #12   10. jan 2010 Tinna - ja som redskab, men ikke som accesorie ;o)

Er du ikke lige sød at forklare en gang til, hvordan det giver problemer. Jeg tror min fatteevne er lidt skadet i dag ;o)

• #13   10. jan 2010 Problemet er at linen ofte er så kort at hunden ikke kan gå ud til siden for at tisse, netop fordi hunden fx kun er 27 cm høj. Havde hunden været 67 cm havde den pludselig 40 cm længere snor at gå ud til side med.

Jeg kan bruge den samme snor uden problemer til min vens schæfer - men den er ubruglig til en alm luftetur til mine egne hunde.

• #14   10. jan 2010 Tinna - de større hunde er jo så bare længere - og kommer dermed heller ikke rigtig langt væk fra ejeren. Ikke med enden i hvertfald - hvilket ikke er til ejerens fornøjelse, når der forrettes :o))))

Hvis man tæller antallet af skridt, hunden kommer væk fra sin ejer, er det sikkert ikke så forskelligt med de to liner - men jo, du kommer jo til at gå tættere på luftestederne med en lille hund i forhold til en stor hund.

• #15   10. jan 2010 Ja, måske det også bare er mig der har sære hunde, men de vil helst væk fra mig, når de skal tisse. Gerne så langt som muligt. Og med sådan en snor, får de ikke lavet så meget.

Men det er fair nok. Har mine rogs-snore og mine flexi-liner, som er det eneste jeg bruger. Kunne bare være rart at kunne få noget i samme større som matchede de 1000 halsbånd de har *GG*

• #16   10. jan 2010 Du må selv i gang med at lave matchende ting til vapserne, der passer til både højde og drøjde ;o)

• #17   10. jan 2010 Dem vil jeg lige se om jeg kan finde :o)

• #18   10. jan 2010 De er søde. Minder utrolig meget om det Rogs laver :o)

• #21   10. jan 2010 Charlotte: Ja det er også et af problemerne her. Linerne er for brede og tunge. Derfor kigger jeg altid efter nogle i stof uden en masse ringe.

• #22   10. jan 2010 Hehe ja: Har ikke helt det samme problem, da mine vejer en smule mere end dine Chi'er ;D

• #24   10. jan 2010 Jeg har købt utallige snore gennem tiden men ender med altid at bruge den 1. jeg købte samma dag jeg fik hende hjem og det 1. voksne halsbånd jeg købte i brugsen da hun voksede ud af hvalpehalsbåndene.

En tyk sort rem der kan forlænges når vi ikke går i byen :o) Elsker den snor. Den er så godt et redskab :o)

Nu har jeg så også en hund hvor halsbåndet forsvinder i pelsen så der kan det være ligegyldigt hvor flot halsbåndet er :o)

Jeg er selv vild med accessorie til hunde men der er ikke meget at få til store hunde når det også skal være praktisk :o)

Og jo jeg har prøvet at skulle lufte en lille hund med en af Kias korte liner og så skal man gå og bukke ryggen for ikke at kvæle hunde. Meget meget upraktisk så forstår godt problematikken.

• #25   10. jan 2010 Nu bruger jeg heller ikke altid hundenes 26 forskellige halsbånd. Det er mere til specielle lejligheder (og fordi jeg ikke kan lade være med at købe) - og nogen gange kunne det bare være rart at kunne købe den matchende snor dertil, så det passede sammen (og jeg kunne bruge flere penge *GG*)

Men nægter at betale penge for noget som ikke kan bruges. Når snoren er for kort eller for bred, vil den ikke engang blive brugt til halsbåndet bare én gang.

I hverdagen bruger jeg kun 2 halsbånd - kvæler til Lilly og hunter til Silas og 4 snore 2 rogz og 2 flexi-liner.

• #26   10. jan 2010 Jeps 26 stk er det blevet til - og jeg gav endda mine hvalpe 4 med, så der har været flere *GG*
    (link fjernet)

Og sjovt nok føler jeg stadig ikke hundene har nok halsbånd ;D

• #27   10. jan 2010 Forstår godt jer der har langhårshunde - men nu har jeg en hårløs, som man kan se alt på ;D Er blevet meget slem efter jeg har fået ham.

• #28   10. jan 2010 Synes også fornuftigt gerne må være pænt. Derfor bling bling ;D

Dog kan Lilly udendørs kun bruge sin kvæler, da hun har en tykkere hals end hoved.
    Så alle de halsbånd er total spild af penge, men elsker at købe dem.

• #29   10. jan 2010 Tinna: Bruger de halsbånd indenfor så du på den måde får dem brugt? Ved mig ville de bare hænge og fylde fordi Kia jo kun har halsbånd på når vi er ude at gå :o)

• #30   10. jan 2010 Ja jeg bruger halsbånd indendørs når vi er i byen.
    Ikke herhjemme. Jo Lilly har ofte sin kvæler på hele tiden, men Silas hud kan ikke tåle at have halsbånd på hele dagen.

Mange af halsbåndene hænger bare og bliver oftes kun brugt af Silas, når jeg lige synes han skal have noget andet på.

Lilly får et på når vi skal i byen, men har samtidig kvæleren på. Den får hun så af når vi ankommer.

• #31   10. jan 2010 Ved godt mange tager halsbåndet af deres hunde når de kommer ind. Det har jeg bare aldrig gjort med Lilly. Hun har næsten altid sit på.

• #32   10. jan 2010 Hvis den ikke slider på hendes pels er det jo også fint. Min gamle hund havde sit halsbånd på altid i alle hendes 16 år den probl. :o)

• #33   10. jan 2010 Det gør den ikke, så det er jo fint nok. Og den genere hende heller ikke, som jeg tror et alm halsbånd kunne gøre, fordi det ikke sidder så løst som en kvæler.

Kommentér på:
Jeg undre mig. Hundesnor

Annonce