{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Jeg undre mig... {{forumTopicSubject}}

Jeg kan til dels forstå at nogen " kommer til" at købe hund , hos en hundehandler. Jeg er udmærkede klar over hvor veltalende de kan være. Men jeg fatter ikke at folk der er oprettet herinde , kan finde på at købe sådan et sted. De bliver jo advaret så mange gange . Jeg fatter heller ikke at folk der er opretttet herinde køber hund , hos en de ved er hundehandler , for så at skrive mange lange tråde om at deres hund er syg , den fejler både det ene og det andet. Ofte er de oven i købet blevet advaret imod det sted før de foik hvalpen hjem. Det kan da næppe være for at slippe et par tusinde ?
Er der nogen der er klogere end mig ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undre mig...
  • #1   22. aug 2008 Fordi folk er for dumme... jeg kan simpelthe ikke se andre forklaringer end manglende intelligens.

• #2   22. aug 2008 Fordi "Det sker ikke for mig.. det sker kun for naboen"

• #3   22. aug 2008 Hmm... En hundehandler? Hvad er det?

• #4   22. aug 2008 de par 1000 de kan "spare" i indkøbet, skal de nok hurtig få brug på dyrlægeregninger

nej jeg har ingen forklaring

• #6   22. aug 2008 en hundehandler opkøber hvalpe og sælger dem videre, ofte er hvalpene meget for unge og syge

• #7   22. aug 2008 er ikke sikker på at det kun er pengene, nogle hunde er der måske ventelister på.
    Det har hidtil aldrig været et problem for mig, jeg er jo den lykkelige ejer af et gadekryds, købt i sælgers køkken, mens både mor og far-hund vimsede om bene på os, men jeg må da indrømme at når den dag kommer hvor jeg beslutter mig for hund nr. 2, så må det gerne være en fransk bulldog, og de hænger jo ikke på træerne.
    Jeg ville dog aldrig turde købe en hund uden sundhedsbog, som jeg godt mener man kan forlange sælger til at betale i første omgang, så må de for min skyld godt lægge 500 på prisen.

• #8   22. aug 2008 Jette - det har du nok ret i. der er også ventelister på japansk spids og vi har også vores hundefabrikker, men ofte synes jeg alligeve at folk er gode til at lytte, når man forklare forskellen. jeg har da stoppet en del i at købe fra hundefabrik og acceptere ventetiden på en ordentlig hvalp.

måske skulle du allerede nu kontakte nogle kenneler med fransk bulldog, tage ud og kikke og forklare at det ikke er lige nu du skal have hvalp. de fleste opdrættere vil da gerne vise deres kennel frem

• #9   22. aug 2008 Ok:)

Lidt ligesom en hestehandler...

• #10   22. aug 2008 Tror desværre aldrig at det er gjort med velmenende råd fra div. opdrættere og folk på HG.
    Jeg havde f.eks. aldrig hørt om HG før vi havde bestemt os for at købe Baby, og jeg satte mig til at google efter brugbare tips til folk med ny hvalp.
    Burde jeg nok ha´ gjort inden, men der gik trods alt 14 dage før vi fik hende hjem, så jeg havde tiden til at forberede mig ;o)
    Et bedre dyreværn/dyrepoliti er nok det der skal til, og så en lovgivning om at ingen må sælge hvalpe før de er chippet og vaccineret (uanset om de er ægte eller ej)
    Men så kommer spørgsmålet til 100.000 kr. Kan man stole på dyrlægerne, findes der måske nogle der er villige til at skive godkendt på en sundhedsbog, selvom hvalpen er (hunde)syg ???

• #11   22. aug 2008 Jette BDer er rigtigt at mange ikke ved noget om hundehandel/ hvalpefabrikker før de kommer på hg--- eller hvor stort problemet egentligt er.
    Men folk der ER på hg BURDE da snart vide bedre end at købe hos en hundehandler.

• #12   22. aug 2008 Team Rynkemås
    Ja . og ofte er hvalpene købt i udlandet og impuoteret mere eller mindre ( mest mindre / ulovligt).

• #13   22. aug 2008 Liselotte: giver dig ret, hvis folk først har hørt om hundehandlere, og alligevel vælger at købe hvalp hos en der for det første ikke kan fremvise moren til hvalpene, eller i det mindste har gjort sig umagen med at få dyrene sundhedstjekket hos en dyrlæge, så er de sq´tte for kloge.
    Syns også det er godt at få emnet op igen, så der hele tiden er en rimeligt frisk tråd, som folk kan falde over, så alle , selv dem der finder herind for første gang, imens jeg skriver det her, falder over den, og dermed er tvunget til at tænke over hvad det er for et sted deres hund kommer fra.

• #14   22. aug 2008 Jeg er "kommet til" at komme hund fra en hundehandler før, mest fordi jeg havde ondt af den. Den stakkels hvalp havde aldrig set andet end et 2 kvm badeværelse. Jeg købte den selvom jeg havde set hvordan de voksne hunde havde det og deres omgivelser. Men gjorde det bare fordi jeg havde ondt af hvalpen. Den fejlede heldigvis ikke noget fysisk, dog psykisk. Sidenhen har jeg meldt hende, og advarer alle mod at købe hvalp ved hende...

• #15   22. aug 2008 trine M: det der med at købe et dyr, fordi nååårh hvor er det synd, har jeg også prøvet, men det er ved at være nogle år siden, for ellers er man snart ikke i stand til at gå ind i en dyrehandle, uden at skulle ha´ 11 kaniner, 10 marsvin og et utal af undulater med hjem :o( det er også fint at være en empatisk/næstekærlig person, der gerne vil hjælpe et levende væsen i nød, men det er desværre en temmeligt stor indtægtskilde for dem, der sælger dyrene.
    Skal dog siges at jeg aldrig har købt hund på det grundlag, men hvis man gør, så skal man i hvert fald være opsat på at der følger dyrlæge regninger med

• #16   22. aug 2008 Jeg var selv ved at falde for en hundehandler, men googlede så og fandt ud af hvad de var for nogel mennesker, så man kan jo godt tænkt lidt selv og lave noget baggrunds viden inden man køber en hvalp fra sådanne hundehandler, for der er for det meste noget på div søgemaskiner om dem.
    Jeg nåede heldigvis at springe fra, netop fordi jeg undersøgte alt inden jeg overhovdet så hvalpen.
    Bare et råd som andre måske kunne få glæde af.

Kommentér på:
Jeg undre mig...

Annonce