{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

"pive/hyle lyde??? {{forumTopicSubject}}

Har lige fået min lille chihuahua hjem i går, hun er 1Halvt år gammel, og kommer får et hjem med 10 katte, 4 voksne Chihuahua og 2 små nye chihuahua, så hun har aldrig væet alene på noget tidspunkt, jeg ved at hun slevfølgelig vil søge efter dem hun kender og de andre dyr, men, hun siger sådan en underlig "pive" lyd, ikke som hun er bange eller kalder, men en lyd jeg aldrig har hørt hos hunde/ hvalpe før? Samtidig med dette virker hun MEGET underdanig, hvilket hun ikke gjorede da vi hentede hende?

Hvordan vinder jeg hendes tillid?
Tror aldrig hun er blevet rost, og reager ikke på hendes navn?

Håber nogle har nogle gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "pive/hyle lyde???
  • #1   3. jan 2010 Tillid er jo noget man gør sig fortjent til:-) Det kommer med tiden.

    Tryghed er noget helt andet. Du kan arbejde med trygheden lige nu. Sæt dig på gulvet og lad din hvalp komme hen til dig. Ikke række ud efter den. Lad den komme hen til dig og så nus, nus og atter nus. Snak med hende på en stille og rolig måde.

    Når jeg har hvalp, bruger jeg størstedelen af min tid på gulvet. Hvalpen får hele min livshistorie. Vi sidder eller ligger bare og hygger og finder ud af, hvor vi har hinanden. Nej, gu forstår den ikke hvad jeg siger, men jeg snakker alligevel:-)


  • #2   3. jan 2010 Jeg fik også min Chi, da han var 5 måneder gammel, han boede med 8 andre Chier og han reagerede på nogenlunde samme måde, da vi fik ham hjem. Jeg var rigtig ked af det i starten for syntes det var rigtig synd for ham.

    Men tænk på at han er forholdsvis "gammel" af alder, så er de lidt længere om at tilpasse sig end en hvalp og så er det faktum at hun er helt ALENE! Giv det noget tid for det skal nok ændre sig, det er i hvertfald min erfaring smiley

    Jeg har skabt en masse tillid ved at gå til hundetræning og dervd også at styrke hans selvtillid. Ang. navn, så kaldte jeg hans navn samtidigt jeg gjorder meget opmærksom på at det var ham jeg kaldte på med glad stemme, godbidder og så rose når han kom smiley


  • #3   3. jan 2010 Hej Sanne N..
    Hvor det bare glæder mig at høre at du har oplevede det samme, for jeg har det på samme måede, syntes det er så synd for hende når hun siger de lyder, men snakker stille til hende men med en glad stemme smiley

    Hvordan regeret din lille så på at være alele hjemme??
    Ikke fordi hun skal være alene allerede nu, men på et tidspunkt kommer hun jo til at skulle være her selv ?


  • #4   4. jan 2010 Jeg kan nikkende genkende til alt det du skriver, specielt det med at han virker underdanig, hvilket han ikke gjorder da vi så ham. Jeg kan fortælle dig at han er modsat;) ægte hanhund med meget stort ego.. hehe.. Så det er bare om at give det tid og nyde hende smiley

    Nu er det ikke for at skræmme dig eller noget, men min Chi lider i stor grad af separationsangst, hvilket han har gjort siden vi fik ham.

    Jeg vil anbefale dig at gå grundigt og stille og rolig til værks. Ikke at presse hende mere til hun er klar til. Jeg har arbejdet med Maldini siden august og er nu oppe 1 time.

    Det er meget forskelligt om de får separationsangst eller ej, men jeg tror det hænger lidt sammen med at han har været for længe hos sin flok og 6-1½ alderen er det tidspunkt hvor separationsangsten først viser sig, altså en lidt dårlig kombination. Men igen, det er meget forskelligt om de får det eller ej, bare du er OBS på det. Jeg vil starte med at lave "naturlig adskillelse" dvs. du lukker døren når du går på toilettet osv. Sådan så hun vender sig til "lukkede døre"..


Kommentér på:
"pive/hyle lyde???

Annonce