{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Min hund er bange for... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig blandingshund på 4 år. Hun er sød, lydig og elsker alle folk. Er normalt en selvstændig hund og ikke bange for noget som helst, medmindre det tordner, lyner, fyrværkeri eller som lige hændt 3 helikoptere over vores hus.

Jeg ved mange hunde er bange når det tordner, men hun er virkelig helt ekstrem.
Hun hører det lang tid før os. Hun begynder at pive og blive meget urolig.
Som regel tordner der om natten, så kommer hun ind til mig og skubber til mig.
Jeg plejer at stå op med hende for ikke at vække resten af huset.
Hun er simpelthen så bange. Går hvileløst rundt, hyler og gør. Hun ryster over hele kroppen og så hyperventilerer hun så jeg flere gange har været sikker på at hun ville omkomme af det.
Jeg kan på ingen måde få hende til at falde til ro. Synes jeg har prøvet alt.

Nu har der tordnet ret meget her i sommer, men jeg synes det bliver værre med hende for hver gang. Vi er helt derude hvor hun begynder at hyle bare den mindste lyde der om natten. Lyde som vi faktisk ikke kan høre eller ligger mærke til.
Det er så synd for hende, men også ved at være et stort problem for os herhjemme. Det tager gerne 3-4 timer før hun er faldet til ro, og så er der ikke meget nat tilbage.

Har overvejet at købe den cd med torden og fyrværkeri lyde. Men har ingen anelse om den virker, men det er helt klart et forsøg værd.

Alle gode råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er bange for...
  • #1   10. okt 2011 Hvordan reagerer du, når hun hyler? Hvordan behandler du hende? Hvilket tonefald bruger du, når du taler til hende, når hun er bange?


  • #2   10. okt 2011 Følger lige med smiley

  • #3   10. okt 2011 Jamen jeg har virkelig prøvet alt synes jeg. Har talt roligt til hende, trøstet hende, blevet sur på hende osv. Ved godt at det er meget forvirrende, og sikkert meget forkert, derfor jeg søger gode råd. Jeg prøver så vidt muligt at tale helt normalt til hende, så hun ikke kan mærke nogen reaktion fra mig.
    Er godt klar over at hvis jeg pylrer om hende, forstærker jeg bare hende ide om at det er farligt. Skælder jeg hende ud så forbinder hun det med noget ubehageligt osv.
    Der er bare ingenting som hjælper synes jeg.


  • #4   10. okt 2011 Der er lidt omkring betydningen af "mors" opførsel her

    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=481534




  • #5   10. okt 2011 jeg har fået fortalt at hunde sagten kan høre forskel på om lyden kommer fra Cd eller IRL, så det er ikke altid at det hjælper... har du evt prøvet D.A.P??? det kan fået som spray eller halsbånd, det er et stof/kunstigt hormon som får Hunde til at slappe mere af...Jeg bruger det når jeg gøre Bil for ellers skriger han pga bevægelserne.... det skal siges at det ikke er hos alle Hunde det har en effekt.. men det kunne måske prøves ad...:-) held og lykke med at finde en løsning...

  • #6   10. okt 2011 Jeg ville købe en cd, smide den på og simpelthen træne i, at mor ved, at det ikke er farligt, og det er bare mega fedt, når den larm er der, for så får man godbidder

  • #7   10. okt 2011 cdén hjalp ikke på min Lady, den kunne hun fuldstændig høre uden noget og også tv , men torden udenfor så er den helt galt

    Så befinder hun sig bedst i brusekabinen, toilettet ligger midt i lejligheden.Nytårsaften tager hun sin dyne med ud i kabinen


Kommentér på:
Min hund er bange for...

Annonce