Min hund er bange for... {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig blandingshund på 4 år. Hun er sød, lydig og elsker alle folk. Er normalt en selvstændig hund og ikke bange for noget som helst, medmindre det tordner, lyner, fyrværkeri eller som lige hændt 3 helikoptere over vores hus.
Jeg ved mange hunde er bange når det tordner, men hun er virkelig helt ekstrem.
Hun hører det lang tid før os. Hun begynder at pive og blive meget urolig.
Som regel tordner der om natten, så kommer hun ind til mig og skubber til mig.
Jeg plejer at stå op med hende for ikke at vække resten af huset.
Hun er simpelthen så bange. Går hvileløst rundt, hyler og gør. Hun ryster over hele kroppen og så hyperventilerer hun så jeg flere gange har været sikker på at hun ville omkomme af det.
Jeg kan på ingen måde få hende til at falde til ro. Synes jeg har prøvet alt.
Nu har der tordnet ret meget her i sommer, men jeg synes det bliver værre med hende for hver gang. Vi er helt derude hvor hun begynder at hyle bare den mindste lyde der om natten. Lyde som vi faktisk ikke kan høre eller ligger mærke til.
Det er så synd for hende, men også ved at være et stort problem for os herhjemme. Det tager gerne 3-4 timer før hun er faldet til ro, og så er der ikke meget nat tilbage.
Har overvejet at købe den cd med torden og fyrværkeri lyde. Men har ingen anelse om den virker, men det er helt klart et forsøg værd.
Alle gode råd modtages med kyshånd.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 187
Er godt klar over at hvis jeg pylrer om hende, forstærker jeg bare hende ide om at det er farligt. Skælder jeg hende ud så forbinder hun det med noget ubehageligt osv.
Der er bare ingenting som hjælper synes jeg.
feb 2006
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=481534
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
feb 2006
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Så befinder hun sig bedst i brusekabinen, toilettet ligger midt i lejligheden.Nytårsaften tager hun sin dyne med ud i kabinen
Min hund er bange for...