810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

man undres.... man undres....

nogle gange kan jeg altså ikke forstå folk... jeg har i februar måned købt en hund af et ungt par, som ikke magtede den mere, da de ikke havde kunne opdrage den ordentligt = ikke lært den at være alene hjemme og ikke havde tænkt på at den ville blive stor med tiden, så derfor var den i møbler og alle vegne og var i det hele taget en rigtig uartig hund, som der skulle bruges meget tid på !!!

det har indtil videre taget os 8-9 mdr og vi er ikke færdige med projektet endnu... men hun er blevet en dejlig hund som vi er meget glade for... så er det at jeg kommer til det jeg ikke helt kan forstå...

der gik ikke særlig lang tid før den tidligere ejer begyndte at stille spørgsmål til andre folks hunde herinde fordi hun, som hun selv skrev "altid gerne ville ha haft sådan en hund" og hun har skrevet på mange annoncer herinde og søgt efter nye hvalpe...

og det endte så op med at hun købte en ca 6 mdr efter de havde solgt den gamle til mig... og det endda af en endnu større og mere krævende race end den de solgte til mig..

jeg kan blive så harm over at folk bare "smider den gamle hund" ud og så køber en ny, i den tro at en ny må være nemmere... de havde endda fået at vide af opdrætteren til den gamle hund, at de ikke ville tage den tilbage da de havde opdraget den meget forkert og at den ville kræve for meget hvis den skulle rettes op igen... og vupti så køber de bare en ny... jeg blir altså lidt gal indvendig... Det er jo ikke hundene den er gal med, det er jo ejerne, men det vil altid være hunden der kommer til at bøde for det... og det gør mig sku lidt trist indvendig...

sku lige af med lidt galle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  man undres....
  • #1   18. nov 2009 Ville bare lige rose jer for at ligge alt det energi og tid i at rette op andres fejl.. Bare et skulderklap herfra

• #2   18. nov 2009 Mia og Christian < mange tak, det har godt nok også været meget meget hårdt og kostet enormt meget tid og energi, men det lønner sig i sidste ende for vi kan se at det går fremad hele tiden... hun er blevet så utrolig selvstændig , hun gik fra at være panisk angst for at være alene hjemme til at kunne være alene hjemme 100% uden problemer så det er en fed følelse når det lykkes smiley

• #3   18. nov 2009 Ja det er så dejligt når det går fremad, og man kan se at det man har kæmpet for giver belønning.. Så dejligt.

• #4   18. nov 2009 jeg "elsker" at have genbrugshunde.... syntes jeg har det så godt når jeg ved at jeg kan give dem en ekstra chance...

indtil videre er det blevet til 4 hunde.... og så syntes jeg det er bonus når man slipper for alt hvalpesjovet smiley

• #5   18. nov 2009 Enig. Folk er så uendelig stupide.
    Jeg synes ofte det er dem der er mentalt udfordrede og ingen indsigt har i hunde, som vil have de største og mest krævende racer.

Det kan jeg se på mine hvalpehold. Det er ofte dem der har mest brug for hjælp, der kommer 4 gange og så stopper. Det er så tydeligt når folk ikke ved hvad de har mellem hænderne.
    Så står tåberne der og glor på deres lille hvalp og fatter overhovedet ikke at, den 10 måneder senere vejer 40 kilo og at de aldrig får styr på den hund.

• #6   18. nov 2009 ja og den måde som de behandler deres hunde på ville jeg adrig gå med til, jeg skulle feks lære hende at gå i snor, hun var 6 mdr og havde aldrig gået tur.. var kun lukket ud i haven der hvor de boede.. simpelthen for sindsygt!!

• #7   18. nov 2009 jeg har haft mange hunde og det er til døden os skiller mine hvalpe selvfølig undtaget men vil blive ked af at se dem til salg om et halvt år hvis ejeren skulle blive trat af den hvilket gud må forbyde

• #8   18. nov 2009 Helle P: Kan godt forstå du skal af med noget galde, det må gøre ondt at se.

Tror tit og ofte at folk der køber en sød lille hundehvalp ikke har sat sig ind i racen. De ser en sød hvalp - ser måske et billede af en fuldvoksen hund (for at se om de er pæne nok) - og så køber de hvalpen uden overhovedet at overvejde hvilken race det er og hvad lige præcis den race kræver.
    Når racen så kræver for meget - typisk når hunden bliver teenager - og er knap så nuttet mere, så sælger de den fordi de ikke har tid....COME ON...KOM IND I KAMPEN!!!!
    Man skal fandme sætte sig ordentlig ind i tingene. Det er jpo et levende dyr man tager ansvaret for.

Jeg havde vist også lidt galde jeg skulle af med ;o)

Kommentér på:
man undres....

Annonce